Derks schreef:
(...)
Ik heb last van alles: buik(krampen), rug, zij, steken in de zijkanten (voelt alsof het bij de eierstokken is ofzo), hele heftige bloedingen. Ik kreeg van m'n 13e tot m'n 23e de allerhoogste dosering diclofenac voorgeschreven vanwege menstruatieklachten (3x 50 mg per dag - die je bij Kruidvat kan kopen zijn 12,5 mg) maar omdat ik geen spiraal wil, wilde mijn huisarts dat niet meer voorschrijven 'want als je geen spiraal wil zal het heus niet zo erg zijn' (sorry, maar een hormoonspiraal mag niet en ik zie een koperspiraal dus echt niet zitten + ik lees dat er mensen zijn die net zo hard last hebben van menstruaties en klachten ondanks spiraal. Ik. Wil. Geen. Fucking. Spiraal.).
Naproxen heb ik geprobeerd, maar haalde niks uit en het mag blijkbaar niet in combinatie met diclofenac (ik ging zelfs met de hoogste dosering diclofenac dood, dus nam naproxen er dan naast, wat best tricky is gezien ik allergisch ben voor ibuprofen, dat ook een NSAID is). Maar ja, nu dus niks behalve paracetamol. En toen ik gewoon "thuis" zat vond ik het prima om 1 à 1,5 dag en soms 2 dagen bedgebonden te zijn vanwege de pijn, maar nu ik weer probeer deel te nemen aan de samenleving is het ronduit kut. Dan denk ik: joh, haal die fucking baarmoeder en eierstokken er maar gewoon uit - tot ik las wat de effecten daarvan op je lijf zijn en die zijn niet zo mals.
Zat gister echt met traanogen op werk mezelf sterk te houden en te functioneren maar vond het zo niet leuk. Vannacht dus de hele nacht wakker gelegen van de pijn, de tijd ging zo langzaam. Die diclofenac zalf had ik nog wel liggen vanwege een blessure, dus die uitgeprobeerd en het verlichtte godzijdank enigszins de krampen, maar nog steeds pijnlijk.
Ik weet niet of er een god bestaat, maar als die bestaat dan heeft die een hekel aan vrouwen/mensen met een baarmoeder.
Volgens mij kan je het er ook sowieso niet zomaar laten uithalen, of doen ze dat alleen als het echt nodig is. Ik denk wel dat er iets voor te zeggen is als je er zo veel last van hebt als jij, maar snap ook dat je het niet zomaar doet.
Wel stom dat ze niets willen voorschrijven vanwege je anti spiraaltje zijn. Dat heeft echt niet enkel iets met pijn te maken, wat ze zouden moeten weten.. (en bij sommigen werkt het ook niet eens echt goed.)
Hopelijk voel je je snel wat beter!
--
Oké. Ik klonk volgens mij wel oké en zag er ook niet terrible uit bij het thuiskomen. Dus waarschijnlijk was het hooguit wat extra lompheid op het eind, viel het wel mee, en is het anyway niet wat mijn collega's hebben onthouden van gisteren (hopelijk). Maar ik had wel iets meer mogen eten gisteren merk ik nu.
Niet dat het gek is dat ik alles wat ik gisteren heb gedaan overdenk.
[ bericht aangepast op 8 april 2025 - 11:17 ]
If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn