• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.

Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Quizlet delen?

Schrijf hier dan alles van je af.

Voor gevoelige onderwerpen verwijzen wij (de mods) je graag door naar het volgende topic: professionele hulpverlening

[Dit bericht dient in ieder lucht—je—hart—topic te blijven staan.]

Take it slow babe, I'm having too much fun with this xoxo.

😌

Don't walk. Run, you sheep, run.

Tyfus menstruatie, ik wil slapen maar de nacht lijkt maar niet voorbij te gaan.

Ik weet niet of het mag, maar ik ga gewoon die diclofenac zalf op m'n buik smeren.

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Godsamme arme mama

Protect the people.

Derks schreef:
    Tyfus menstruatie, ik wil slapen maar de nacht lijkt maar niet voorbij te gaan.

Ik weet niet of het mag, maar ik ga gewoon die diclofenac zalf op m'n buik smeren.

Heb je heel veel last van buikkrampen?? Bij mij werkt echt alleen naproxen (in de winkel te koop als Aleve Feminax)

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Nee maar dit is echt zó fucking kut 😭

Honestly could cry

Protect the people.

Ik heb geen zin meer pff. En dan is deze collega ook nog vreselijk aanwezig! Pffff!!

"She would've made such a lovely bride, what a shame she's fucked in the head, " they said

Caverna schreef:
    (...)

Heb je heel veel last van buikkrampen?? Bij mij werkt echt alleen naproxen (in de winkel te koop als Aleve Feminax)

Ik heb last van alles: buik(krampen), rug, zij, steken in de zijkanten (voelt alsof het bij de eierstokken is ofzo), hele heftige bloedingen. Ik kreeg van m'n 13e tot m'n 23e de allerhoogste dosering diclofenac voorgeschreven vanwege menstruatieklachten (3x 50 mg per dag - die je bij Kruidvat kan kopen zijn 12,5 mg) maar omdat ik geen spiraal wil, wilde mijn huisarts dat niet meer voorschrijven 'want als je geen spiraal wil zal het heus niet zo erg zijn' (sorry, maar een hormoonspiraal mag niet en ik zie een koperspiraal dus echt niet zitten + ik lees dat er mensen zijn die net zo hard last hebben van menstruaties en klachten ondanks spiraal. Ik. Wil. Geen. Fucking. Spiraal.).

Naproxen heb ik geprobeerd, maar haalde niks uit en het mag blijkbaar niet in combinatie met diclofenac (ik ging zelfs met de hoogste dosering diclofenac dood, dus nam naproxen er dan naast, wat best tricky is gezien ik allergisch ben voor ibuprofen, dat ook een NSAID is). Maar ja, nu dus niks behalve paracetamol. En toen ik gewoon "thuis" zat vond ik het prima om 1 à 1,5 dag en soms 2 dagen bedgebonden te zijn vanwege de pijn, maar nu ik weer probeer deel te nemen aan de samenleving is het ronduit kut. Dan denk ik: joh, haal die fucking baarmoeder en eierstokken er maar gewoon uit - tot ik las wat de effecten daarvan op je lijf zijn en die zijn niet zo mals.

Zat gister echt met traanogen op werk mezelf sterk te houden en te functioneren maar vond het zo niet leuk. Vannacht dus de hele nacht wakker gelegen van de pijn, de tijd ging zo langzaam. Die diclofenac zalf had ik nog wel liggen vanwege een blessure, dus die uitgeprobeerd en het verlichtte godzijdank enigszins de krampen, maar nog steeds pijnlijk.

Ik weet niet of er een god bestaat, maar als die bestaat dan heeft die een hekel aan vrouwen/mensen met een baarmoeder.

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Uuuuugh, waarom gaat alles zo godsafschuwelijk langzaam hier. Ik wil gewoon een zorgverzekering hebben, waarom is alles zo moeilijk en zijn de instanties van wie ik documenten nodig heb zo traag.

Derks schreef:
    (...)

Ik heb last van alles: buik(krampen), rug, zij, steken in de zijkanten (voelt alsof het bij de eierstokken is ofzo), hele heftige bloedingen. Ik kreeg van m'n 13e tot m'n 23e de allerhoogste dosering diclofenac voorgeschreven vanwege menstruatieklachten (3x 50 mg per dag - die je bij Kruidvat kan kopen zijn 12,5 mg) maar omdat ik geen spiraal wil, wilde mijn huisarts dat niet meer voorschrijven 'want als je geen spiraal wil zal het heus niet zo erg zijn' (sorry, maar een hormoonspiraal mag niet en ik zie een koperspiraal dus echt niet zitten + ik lees dat er mensen zijn die net zo hard last hebben van menstruaties en klachten ondanks spiraal. Ik. Wil. Geen. Fucking. Spiraal.).

Naproxen heb ik geprobeerd, maar haalde niks uit en het mag blijkbaar niet in combinatie met diclofenac (ik ging zelfs met de hoogste dosering diclofenac dood, dus nam naproxen er dan naast, wat best tricky is gezien ik allergisch ben voor ibuprofen, dat ook een NSAID is). Maar ja, nu dus niks behalve paracetamol. En toen ik gewoon "thuis" zat vond ik het prima om 1 à 1,5 dag en soms 2 dagen bedgebonden te zijn vanwege de pijn, maar nu ik weer probeer deel te nemen aan de samenleving is het ronduit kut. Dan denk ik: joh, haal die fucking baarmoeder en eierstokken er maar gewoon uit - tot ik las wat de effecten daarvan op je lijf zijn en die zijn niet zo mals.

Zat gister echt met traanogen op werk mezelf sterk te houden en te functioneren maar vond het zo niet leuk. Vannacht dus de hele nacht wakker gelegen van de pijn, de tijd ging zo langzaam. Die diclofenac zalf had ik nog wel liggen vanwege een blessure, dus die uitgeprobeerd en het verlichtte godzijdank enigszins de krampen, maar nog steeds pijnlijk.

Ik weet niet of er een god bestaat, maar als die bestaat dan heeft die een hekel aan vrouwen/mensen met een baarmoeder.

Volgens mij kan je het er ook sowieso niet zomaar laten uithalen, of doen ze dat alleen als het echt nodig is. Ik denk wel dat er iets voor te zeggen is als je er zo veel last van hebt als jij, maar snap ook dat je het niet zomaar doet.
    Wel stom dat ze niets willen voorschrijven vanwege je anti spiraaltje zijn. Dat heeft echt niet enkel iets met pijn te maken, wat ze zouden moeten weten.. (en bij sommigen werkt het ook niet eens echt goed.)
    Hopelijk voel je je snel wat beter!

--

Oké. Ik klonk volgens mij wel oké en zag er ook niet terrible uit bij het thuiskomen. Dus waarschijnlijk was het hooguit wat extra lompheid op het eind, viel het wel mee, en is het anyway niet wat mijn collega's hebben onthouden van gisteren (hopelijk). Maar ik had wel iets meer mogen eten gisteren merk ik nu.
    Niet dat het gek is dat ik alles wat ik gisteren heb gedaan overdenk.

[ bericht aangepast op 8 april 2025 - 11:17 ]

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

Derks schreef:
    (...)

Wat klote allemaal zeg... Heb je dan geen endometriose, als je zóveel last hebt?? Niet dat ik weet wat en of je daar iets aan kunt doen...

Mijn schoonzus heeft zo'n buisje gehad in haar arm. Maar dat geeft wel ook hormonen af, dus ik weet niet of je dat dan wel zou mogen als je een gewone spiraal niet kunt? En als het echt niet gaat, kun je je gewoon een dag ziekmelden. Niet dat de pijn dan ophoudt, maar dan hoef je iig niet ook nog te presteren. Sterkte, iig!

Nou, tot nu toe is mijn retraite de ene na de andere stresspiek.

Ahhhhhh ik wil alleen maar lezen maar ik moet straks werken

Life is a beautiful struggle

Aandacht. Aandacht. Aandacht. Krijg je het al? 🙃

[ I will always love you ]

Jerauhl schreef:
    Ahhhhhh ik wil alleen maar lezen maar ik moet straks werken

Heb je een goed boek??

Taire schreef:
    (...)

Volgens mij kan je het er ook sowieso niet zomaar laten uithalen, of doen ze dat alleen als het echt nodig is. Ik denk wel dat er iets voor te zeggen is als je er zo veel last van hebt als jij, maar snap ook dat je het niet zomaar doet.
    Wel stom dat ze niets willen voorschrijven vanwege je anti spiraaltje zijn. Dat heeft echt niet enkel iets met pijn te maken, wat ze zouden moeten weten.. (en bij sommigen werkt het ook niet eens echt goed.)
    Hopelijk voel je je snel wat beter!

Klopt, gezien de grote gezondheidsgevolgen die het heeft. Je lichaam veroudert dan ineens zoveel meer. Dus in that case mee leren leven.

Ik heb moest acuut met de pil stoppen als 13-jarige omdat ik er suïcidaal van werd en mezelf van kant wilde maken. Pleister had geen goed effect, minipil werkte niet. Ik ga (of met name mijn stemming gaat) héél erg slecht op die hormoontoediening van buitenaf. Sorry, maar dan wil ik ook niet iets in mij wat ten eerste fucking veel pijn doet met inbrengen en waarvan het nog maar de vraag is of het je klachten niet verergert...

Caverna schreef:
    (...)

Wat klote allemaal zeg... Heb je dan geen endometriose, als je zóveel last hebt?? Niet dat ik weet wat en of je daar iets aan kunt doen...

Mijn schoonzus heeft zo'n buisje gehad in haar arm. Maar dat geeft wel ook hormonen af, dus ik weet niet of je dat dan wel zou mogen als je een gewone spiraal niet kunt? En als het echt niet gaat, kun je je gewoon een dag ziekmelden. Niet dat de pijn dan ophoudt, maar dan hoef je iig niet ook nog te presteren. Sterkte, iig!

Tja, ik denk dat ik daar nooit achter zou komen. Binnen de hulpverlening zei iedereen al: "Heb je geen endometriose?", vriendinnen vroegen zich af "Heb je geen endometriose", maar elke keer als ik bij de huisarts kwam weigerde ze mij door te verwijzen naar de gynaecoloog "want iedere vrouw heeft wel eens last van menstruatieklachten". Werd serieus uitgelachen daar. Toen is er uiteindelijk wel een uitstrijkje gedaan maar toen werd de huisarts ook boos omdat ik bloedverlies had op het moment dat ze een uitstrijkje deed. "Je mag niet ongesteld zijn bij een uitstrijkje want dan is het niet betrouwbaar". Ja, sorry dat ik zowat dagelijks bloedverlies heb en om de twee weken ongesteld ben? Als m'n periode net geëindigd is, komt de volgende alweer 1,5 week later. Het leven is gewoon kut.

Ziekmelden kan, ja, maar als je je elke maand ziek meldt vindt een werkgever dat ook niet tof (plus ik heb momenteel geen contract).

Cecia schreef:
    Aandacht. Aandacht. Aandacht. Krijg je het al? 🙃

Heerlijk, dankjewel, ik geil erop.