Fucking tyfus belastingaangifte.
Ik wacht met versturen tot 30 april en geen dag eerder, want ik moet blijkbaar voor het derde jaar op rij €338,- terugbetalen (en dat is exclusief belastingrente…).
Dat is fucking 27% van mijn maandinkomen wat ik in één keer op moet hoesten.
Factuur van m'n eigen risico komt er ook nog aan (a la €385,-) en verder moet ik €303,nog wat aan gemeentelijke heffingen betalen. De factuur voor waterschapsbelasting heb ik nog niet ontvangen maar dat zal ook wel weer zo'n €180,- zijn.
En nee, ik heb dus géén recht op kwijtschelding van de gemeentelijke heffingen en/of waterschapsbelasting. En momenteel heb ik door gedoe met m'n adres ook geen recht op huurtoeslag (huur is ook 70% van mijn maandinkomen, en dan komt er nog gas, water en elektra bij).
Word hier zo moedeloos van, echt, oprecht, niet bestaan zou zoveel beter zijn. Buffer is op, als er dingen kapot zouden gaan zou ik dat al niet kunnen betalen, wat een fucking stress. Het leven is niet leuk.
En dan oppert de gemeente een budgetcoach 🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡
Ik heb geen coach nodig, ik weet precies wat er binnen komt en wat ik uitgeef. Ik kan er niks aan doen dat ik particulier moet huren en daardoor meer kwijt ben dan iemand die via de woningbouwvereniging huurt, da's nu eenmaal een gevolg van de huizencrisis en m'n verhuurder vraagt al een heel schappelijke prijs.
so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly