• Welkom in het officiële motiveertopic voor SOTY en FOTY 2024!
    In dit topic kunnen schrijvers hun hoogtes en laagtes delen, hoofdstukken in de verf zetten of vragen stellen. Lezers kunnen hier de schrijvers motiveren of een gezellig babbeltje komen slaan.

    Laten we er een spetterend SOTY-jaar van maken *O*

    Link naar het officiële topic



    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik ben over de 80K heen! *O*
    Ik denk dat ik nog 30K moet. c;


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ringwraith schreef:
    Ik ben over de 80K heen! *O*
    Ik denk dat ik nog 30K moet. c;


    Lekker bezig! Ik vind 30K nog best wel veel 😂😂


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Mag ik ook een keer een vraag stellen? (: Om het topic weer wat leven in te blazen en ons allen gemotiveerd te houden ^^

    Hoe heb je het karakter van je hoofdpersonage(s) verzonnen?

    [ bericht aangepast op 24 juni 2024 - 22:04 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Caverna schreef:
    Mag ik ook een keer een vraag stellen? (: Om het topic weer wat leven in te blazen en ons allen gemotiveerd te houden ^^

    Hoe heb je het karakter van je hoofdpersonage(s) verzonnen?


    Leuk!! Ik moet eerlijk zeggen dat dit bij Reyan gewoon gebeurde. Ik wist wel dat ik iemand wilde die confrontatieontwijkend was, moeilijk keuzes kon maken en eigenlijk twijfelt over zijn kunde als leider, maar iemand die daarin zou groeien. Dit zijn grappig genoeg ook dingen waar ik zelf mee struggle, dus ik kan met Reyan meeleren (wat wel vaker voorkomt met mijn characters haha).
    Daarnaast wilde ik hem een groot vermogen aan empathie geven, een strijdlust om tegen onrecht in te gaan zodat zijn struggles worden uitgedaagd en dit zorgt voor inner conflict. Hij is exact het tegenovergestelde van wat je verwacht van een leider, maar iemand die daar zijn kracht in moet leren vinden en leiderschap leert te ontwikkelen op zijn eigen manier. Dat is in het kort: Reyan.


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Laleah schreef:
    (...)

    Leuk!! Ik moet eerlijk zeggen dat dit bij Reyan gewoon gebeurde. Ik wist wel dat ik iemand wilde die confrontatieontwijkend was, moeilijk keuzes kon maken en eigenlijk twijfelt over zijn kunde als leider, maar iemand die daarin zou groeien. Dit zijn grappig genoeg ook dingen waar ik zelf mee struggle, dus ik kan met Reyan meeleren (wat wel vaker voorkomt met mijn characters haha).
    Daarnaast wilde ik hem een groot vermogen aan empathie geven, een strijdlust om tegen onrecht in te gaan zodat zijn struggles worden uitgedaagd en dit zorgt voor inner conflict. Hij is exact het tegenovergestelde van wat je verwacht van een leider, maar iemand die daar zijn kracht in moet leren vinden en leiderschap leert te ontwikkelen op zijn eigen manier. Dat is in het kort: Reyan.


    Aah ik vind het altijd interessant of mensen wel of niet iets van zichzelf in hun personages leggen. Ik doe dat zelf ook wel en vanuit die personages schrijf ik makkelijker, ook al zijn personages die heel anders zijn dan ik soms uiteindelijk nog interessanter ;p

    Dus als ik het begrijp een stukje van jezelf en een stukje persoonlijkheid ook wat goed bij het plot past. Wat was er in jouw geval eerder: het personage of het plot? (:


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Caverna schreef:
    (...)

    Aah ik vind het altijd interessant of mensen wel of niet iets van zichzelf in hun personages leggen. Ik doe dat zelf ook wel en vanuit die personages schrijf ik makkelijker, ook al zijn personages die heel anders zijn dan ik soms uiteindelijk nog interessanter ;p

    Dus als ik het begrijp een stukje van jezelf en een stukje persoonlijkheid ook wat goed bij het plot past. Wat was er in jouw geval eerder: het personage of het plot? (:


    Jaa! Ik ben daar ook altijd benieuwd naar! Zeker ook omdat ik me dus afvraag: de struggles van de MC.. struggle je daar zelf ook mee? Het geeft zo'n inkijk in wie de persoon diep van binnen is. Dat is heel interessant. Maar.. JIJ MOET OOK JE EIGEN VRAAG BEANTWOORDEN HOOR! :P

    Oei.. Ik denk in dit geval het plot! Ik had het idee voor het verhaal, grove schets en vanuit daar is Reyan ontstaan! Bij mij ontstond de boel letterlijk omdat ik me afvroeg hoe de NPC's in MMO quest related games eigenlijk naar ons - de spelers - kijken. Cause like, er zijn random mensen die met enorme wapens monsters hakken en wij betalen ze ervoor, cool. Dusja, het plot was er inderdaad eerst :P En dat veranderde dan ook wel toen ik Reyan begon te ontwerpen.

    Ik heb ook wel een leuke vraag om toe te voegen!!

    Je ziet soms dat er bij boeken staat "voor de liefhebbers van..". Wat zou er onder jouw verhaal staan? (pick anykind of movie, book, anime, etc)

    Vul 'm ook gelijk in: Ik denk dat bij mij MMO Games, Demon Slayer en Attack on Titan wel van toepassing zouden zijn!

    [ bericht aangepast op 26 juni 2024 - 15:35 ]


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Caverna schreef:
    Mag ik ook een keer een vraag stellen? (: Om het topic weer wat leven in te blazen en ons allen gemotiveerd te houden ^^

    Hoe heb je het karakter van je hoofdpersonage(s) verzonnen?


    Poeh, dit is een hele goeie vraag, haha. Ze is een personage die al een langere tijd in mijn hoofd sudderde, wie ik op verschillende plekken geprobeerd heb als het ware 'een leven te geven', maar waar ze uiteindelijk pas echt tot haar recht kwam toen we haar partner vonden in een RPG en vanuit daaruit alles op zijn plek viel (klinkt vast raar, ik weet niet hoe het anders uit te leggen).
    Haar karakter is in bepaalde lijnen wel een stukje van mezelf (liefdevol, loyaal, maar ook onzeker en onredelijk e.d) en die stukjes heb ik gebruik om haar te vormen tot wie ze nu is. Neirin vloeit daardoor best gemakkelijk uit de vingers omdat ze dus op een bepaalde manier heel erg dichtbij me staat.

    @Laleah, oeh dat is ook een hele goeie! Ik ben zelf echt compleet weg van de Fae en alles wat daar bij komt kijken. Ik denk dan ook dat als ik aan dit verhaal zou moeten toevoegen 'Voor de liefhebbers van..' dat hier o.a Maleficent (want oorspronkelijk komt de rol van mijn personage uit de Disney RPG, maar heb ik dit volledig omgegooid naar iets los van dat) en de boeken van Sarah j Maas bij zal staan.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Athalar schreef:
    (...)

    Poeh, dit is een hele goeie vraag, haha. Ze is een personage die al een langere tijd in mijn hoofd sudderde, wie ik op verschillende plekken geprobeerd heb als het ware 'een leven te geven', maar waar ze uiteindelijk pas echt tot haar recht kwam toen we haar partner vonden in een RPG en vanuit daaruit alles op zijn plek viel (klinkt vast raar, ik weet niet hoe het anders uit te leggen).
    Haar karakter is in bepaalde lijnen wel een stukje van mezelf (liefdevol, loyaal, maar ook onzeker en onredelijk e.d) en die stukjes heb ik gebruik om haar te vormen tot wie ze nu is. Neirin vloeit daardoor best gemakkelijk uit de vingers omdat ze dus op een bepaalde manier heel erg dichtbij me staat.

    @Laleah, oeh dat is ook een hele goeie! Ik ben zelf echt compleet weg van de Fae en alles wat daar bij komt kijken. Ik denk dan ook dat als ik aan dit verhaal zou moeten toevoegen 'Voor de liefhebbers van..' dat hier o.a Maleficent (want oorspronkelijk komt de rol van mijn personage uit de Disney RPG, maar heb ik dit volledig omgegooid naar iets los van dat) en de boeken van Sarah j Maas bij zal staan.


    Oh ik vind dit zo mooi he! Het komt heel weinig voor volgens mij dat iemand een personage "leven in wilt blazen" en dan basically moet wachten tot er iets op het pad komt waar hij/zij in past. Blij dat je eindelijk die plek hebt gevonden!! (hoera) Also love me some Malificent!


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Caverna schreef:
    Mag ik ook een keer een vraag stellen? (: Om het topic weer wat leven in te blazen en ons allen gemotiveerd te houden ^^

    Hoe heb je het karakter van je hoofdpersonage(s) verzonnen?


    Zoals ik wel vaker doe, baseerde ik mijn personages op (oude) (RPG)-personages. Dus Aravin en Mart heb ik uit een rpg geplukt (waar ik eigenlijk nog nooit met hen geschreven heb, lol, maar ik had wel een background bedacht). Ik wilde twee beste vrienden waar de een de ander verraden had.

    Mijn tweede idee was een chick die de boel zou gaan verraden. (Ja, ik heb wat met dat thema XD). Zij werd uiteindelijk compleet anders hahaha, en juist degene die het verhaal op gang brengt. Dat kwam vooral doordat ik niet wist hoe ik het verhaal moest beginnen en toen een proloog bedacht vanuit haar, waardoor haar rol helemaal veranderde.

    Oorspronkelijk wilde ik alleen met deze drie personages schrijven, maar toen bedacht ik dat een monsterjager ook wel tof zou zijn en hé, al helemaal als een love interest, en daarna had ik een crew nodig voor mijn monsterjager en heb ik vooral gekeken wat voor types ik nog niet had en hoe dat een beetje voor een leuke dynamiek zou gaan zorgen. Dus ja. Erg intuïtief allemaal :'D

    [ bericht aangepast op 26 juni 2024 - 16:02 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Caverna schreef:
    Mag ik ook een keer een vraag stellen? (: Om het topic weer wat leven in te blazen en ons allen gemotiveerd te houden ^^

    Hoe heb je het karakter van je hoofdpersonage(s) verzonnen?



    Oké het gaat me niet lukken om nu overal op te reageren dus ik begin maar met mijn eigen vraag te beantwoorden xD. Mijn plot was in eerste instantie gebaseerd op een droom (zoals ik al eerder heb verteld, over salami op een pizza) en ik had dus eigenlijk alleen die ene scène. Maar die scène was wel gebaseerd op een personage met een persoonlijkheid heel vergelijkbaar met de mijne, dus zo is Floor ontstaan xD. En zij leert gaandeweg het verhaal om zichzelf minder weg te cijferen, een thema waarin ik zelf momenteel ook enorm mee bezig ben. Dus ja, Floor is gestart als een soort kopie van mij maar dan met een compleet andere verhaallijn, maar zo is ze ook wel echt haar eigen persoon geworden.

    En Lysanne zou de low key villain worden: een onzekere, oppervlakkige meid met een grote mond en een klein hart, die eigenlijk stikjaloers is op Floor. Zij zou echt een soort plot device worden, maar omdat ik besloot dat het verhaal het beste ook vanuit haar perspectief geschreven kon worden (twijfelde heel erg tussen haar en Olivier) kwam ze ineens tot leven en sloot ik haar ook in mijn hart. Al heb ik wel ietsje meer moeite om met haar op te starten omdat ze zó anders is dan ik zelf ben, maar als ik eenmaal haar 'stem' te pakken heb, vind ik het misschien nog wel leuker om vanuit haar te schrijven, haha.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Laleah schreef:
    (...)

    Oh ik vind dit zo mooi he! Het komt heel weinig voor volgens mij dat iemand een personage "leven in wilt blazen" en dan basically moet wachten tot er iets op het pad komt waar hij/zij in past. Blij dat je eindelijk die plek hebt gevonden!! (hoera) Also love me some Malificent!


    Jaa, ik kom best wel van ver met haar, zeg maar, haha. Ik heb verschillende ORPGs geprobeerd en enkele RPGs, maar het was het steeds nét niet of ze viel er (voor mijn gevoel) gauw buiten doordat ik haar al schrijvend gewoon niet op haar plek kreeg. Ik weet niet hoe dit anders uit te leggen want ze zat wel gewoon goed in (O)RPG en qua relaties onderling, maar dus ook weer niet. De laatste RPG die ik met haar deed, daar vonden we uiteindelijk dé klik en dat komt ook wel echt doordat ze daar degene trof waar ze eigenlijk ook naar opzoek was. Dankzij dat personage kon ik haar eindelijk het leven geven, de wereld en haar thuis, waar ik dus eigenlijk al die tijd naar opzoek was, haha. 😊 En thanks, ik ben ook echt blij! I do toooo, she is so good!


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Caverna schreef:
    Mag ik ook een keer een vraag stellen? (: Om het topic weer wat leven in te blazen en ons allen gemotiveerd te houden ^^

    Hoe heb je het karakter van je hoofdpersonage(s) verzonnen?

    Heel cheesy, maar mijn personages zijn vrij natuurlijk ontstaan. Het originele idee van het verhaal komt uit een writing prompt van jaren geleden die ik nu veeeel verder heb uitgebouwd. Luke was gewoon uitverkoren om een jong persoon met een grumpy old man attitude te zijn en Noah is altijd wel de grapjas geweest :Y)


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Laleah schreef:
    (...)

    Jaa! Ik ben daar ook altijd benieuwd naar! Zeker ook omdat ik me dus afvraag: de struggles van de MC.. struggle je daar zelf ook mee? Het geeft zo'n inkijk in wie de persoon diep van binnen is. Dat is heel interessant. Maar.. JIJ MOET OOK JE EIGEN VRAAG BEANTWOORDEN HOOR! :P

    Oei.. Ik denk in dit geval het plot! Ik had het idee voor het verhaal, grove schets en vanuit daar is Reyan ontstaan! Bij mij ontstond de boel letterlijk omdat ik me afvroeg hoe de NPC's in MMO quest related games eigenlijk naar ons - de spelers - kijken. Cause like, er zijn random mensen die met enorme wapens monsters hakken en wij betalen ze ervoor, cool. Dusja, het plot was er inderdaad eerst :P En dat veranderde dan ook wel toen ik Reyan begon te ontwerpen.

    Ik heb ook wel een leuke vraag om toe te voegen!!

    Je ziet soms dat er bij boeken staat "voor de liefhebbers van..". Wat zou er onder jouw verhaal staan? (pick anykind of movie, book, anime, etc)

    Vul 'm ook gelijk in: Ik denk dat bij mij MMO Games, Demon Slayer en Attack on Titan wel van toepassing zouden zijn!

    Ik moest bij jouw flaptekst meteen denken aan Sword Art Online eigenlijk :Y)

    Om op de vraag te antwoorden: ik wil ergens zeggen Supernatural, maar geen idee of er voor de rest nog iets is c:


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Caverna schreef:
    Mag ik ook een keer een vraag stellen? (: Om het topic weer wat leven in te blazen en ons allen gemotiveerd te houden ^^

    Hoe heb je het karakter van je hoofdpersonage(s) verzonnen?

    Uhm, een random plaatje op Pinterest dat uirgroeide naar een naam en een proloog waar ik de rest van de story en characters aan probeer te hangen? Idk, ik heb niet heel veel gedachten achter deze dingen en ben op een gegeven moment gewoon gaan schrijven uit verveling en procrastination.

    Caverna schreef:
    Mag ik ook een keer een vraag stellen? (: Om het topic weer wat leven in te blazen en ons allen gemotiveerd te houden ^^

    Hoe heb je het karakter van je hoofdpersonage(s) verzonnen?


    Leuke vraag, Fia is een personage die ik al heel, heel erg lang in mijn hoofd heb, maar haar duister kantje heeft nog nooit eerder binnen verhalen gepast waardoor ik haar soort van opzij had geschoven. Eens ik dan toch een rode draad voor een verhaal bij elkaar kreeg ben ik eindelijk met Fia aan de slag gegaan. Ze is soort van een duister karakter, heel getraumatiseerd en getekend door het leven waardoor ze enigszins egoïstisch, verbitterd en onvoorspelbaar is.
    In alle eerlijkheid is Fia een beetje een duistere weerspiegeling van mezelf, ik ben zelf dan wel super empathisch, probeer altijd het goede in mensen te zien, behulpzaam en geduldig te zijn, maar diep vanbinnen ben ik ook al zo vaak gekwetst geweest, verraden geweest en verkeerde personen vertrouwd waardoor ik soms wou dat ik eens durfde wat egoïstischer zijn. Dus ik heb ook wel een beetje een verbitterd en onvoorspelbaar kantje, maar ik ben heel goed in het beheersen van mezelf waardoor ik dus niet zoals Fia door het leven ga :p


    Those who don't believe in magic will never find it!