Caverna schreef:
Mag ik ook een keer een vraag stellen? (: Om het topic weer wat leven in te blazen en ons allen gemotiveerd te houden ^^
Hoe heb je het karakter van je hoofdpersonage(s) verzonnen?
Oké het gaat me niet lukken om nu overal op te reageren dus ik begin maar met mijn eigen vraag te beantwoorden
. Mijn plot was in eerste instantie gebaseerd op een droom (zoals ik al eerder heb verteld, over salami op een pizza) en ik had dus eigenlijk alleen die ene scène. Maar die scène was wel gebaseerd op een personage met een persoonlijkheid heel vergelijkbaar met de mijne, dus zo is Floor ontstaan
. En zij leert gaandeweg het verhaal om zichzelf minder weg te cijferen, een thema waarin ik zelf momenteel ook enorm mee bezig ben. Dus ja, Floor is gestart als een soort kopie van mij maar dan met een compleet andere verhaallijn, maar zo is ze ook wel echt haar eigen persoon geworden.
En Lysanne zou de low key villain worden: een onzekere, oppervlakkige meid met een grote mond en een klein hart, die eigenlijk stikjaloers is op Floor. Zij zou echt een soort plot device worden, maar omdat ik besloot dat het verhaal het beste ook vanuit haar perspectief geschreven kon worden (twijfelde heel erg tussen haar en Olivier) kwam ze ineens tot leven en sloot ik haar ook in mijn hart. Al heb ik wel ietsje meer moeite om met haar op te starten omdat ze zó anders is dan ik zelf ben, maar als ik eenmaal haar 'stem' te pakken heb, vind ik het misschien nog wel leuker om vanuit haar te schrijven, haha.
If you want the rainbow, you gotta put up with the rain