Jo Mari Gold
"I am a Ghost of a Girl"
Langzaam doe ik mijn ogen open en zie verschillende mensen om me heen staan. Mijn brein werkt niet zo goed meer want ik herken ze vaag, de namen weet ik even niet meer. Ik knipper een paar keer en ga voorzichtig overeind zitten, mijn hand gaat naar mijn hoofd, een beetje bloed. Ik kijk naar mijn vader en geef hem een dodelijke blik. Dat herinner ik me nog wel. Dan kijk ik naar de anderen, ik knijp mijn ogen tot spleetjes, Cat...
In glimlachen had ik geen zin, ik ben nu verre van vrolijk. Ik sta op, wankel een beetje maar hou mijn evenwicht. Ik loop straalrecht langs de menigte. Ik gun ze zelfs niet eens een blik waardig, ik voel me verschrikkelijk. Ik loop naar mijn vader en sta even stil, "Ik haat je..." sis ik naar hem "Ik wil mijn hart terug..." ik kijk hem aan en kijk daarna even naar Levi, "Succes met hem..." zeg ik hatelijk en loop weg. Een traan glijd over mijn wang, al heeft hij mijn hart, sommige dingen kan je niet tegenhouden, het deed pijn, en deze keer niet in mijn hart maar op mijn arm. Zelfs met magie gaat het niet weg... Ik ga naar een boom in het veld zodat ik mijn vader goed kan zien, en hij mij ook, net zoals het groepje mensen waar ik daarnet voorbij ben gelopen. Ik ga tegen de boom aan zitten en kijk zielloos voor me uit.
[ bericht aangepast op 18 juli 2016 - 17:35 ]
het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]