• [ bericht aangepast op 7 jan 2017 - 14:49 ]


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    Jo Sparrow
    "Dude, I am a Sparrow..."


    "Jij hebt hem geaccepteerd hoe hij is, hij jouw ook... Het komt goed, ik weet het zeker..."


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Iratus

    'Goed,' zei ik. 'Ik zal wel weer eens geduld hebben.'
    Geduld was misschien niet mijn sterkste punt, maar ach, ik deed mijn best.
    'Ik ga nu even naar beneden, wat koffie halen,' meldde ik, en ik daalde van de trap af, tot ik hard tegen iemand op bots.

    [ bericht aangepast op 9 aug 2016 - 20:17 ]


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    Martyr

    Ik ga de trap weer af naar benden en pak uit de koelkast een beker met ijskoffie. Ik wil de trap weer op lopen als ik tegen Quinn aanbots.


    i wanna die with you once or twice.

    Iratus

    'Sorry,' mompel ik. Ik giechel onwillekeurig een beetje.
    'Ik zal mijn best doen om voortaan niet meer tegen je op te botsen,' volgt droog.


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    Tibo de stompende slimmerik

    Na Setha had gereageerd op mijn voorstel, volgden er enkele verwarrende ogen blikken. Jo en Iratus komen samen binnen. Iratus beledigd me door mijn hele naam te zeggen, ze mompelen wat tegen elkaar en zijn weer weg. Ik stond recht en liep naar een kast, waar gelukkig een matras in lag. "Hier, Setha." Ik trok de matras uit de kast, tezamen met enkele lakens en kussens. Diegene die ik nodig had legde ik op het bed, en de rest kreeg ik met veel stompen weer in de kast.

    Martyr

    Ongemakkelijk kijk ik haar aan. Ik heb haar nog nooit horen 'giechelen'.
    'Ja, ehh, dat zou waarderen.'


    i wanna die with you once or twice.

    Iratus

    Ik trek mijn wenkbrauw op.
    De neiging om 'Met je mond vol tanden' te zeggen is groot, maar ik hou het in, maar ik glimlach wel even.
    'Goed.'
    Dan loop ik weg.


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    Jo Sparrow
    "Dude, I am a Sparrow..."


    Ik hoor een zachte klap van de trap, langzaam sta ik op en loop de kamer van Iratus uit.
    Daar zie ik Martyr en Iratus staan, de tortelduifjes. Ik grinnik even als Iratus wegloopt,
    "Dat ging helemaal volgens planning zie ik..." zeg ik tegen Martyr.


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Iratus

    Jo, bitch.
    Geërgerd staar ik naar het blonde meisje. Martyr weet nu al helemaal...
    In een opwelling besluit ik vanuit de keuken - kop koffie in mijn hand, zou het ook niet - naar Jo toe te lopen.
    'Jo, ik moest je nog iets vragen, over je kamer, die wilde je toch aanpassen?' ratel ik, terwijl ik haar hand pak en haar meeneem naar mijn kamer,aangezien de haren al bezet is. Smoesjes zijn de beste uitvinding van de mensheid.


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    Jo Sparrow
    "Dude, I am a Sparrow..."


    Ik grinnik als Iratus een beetje boos blijkt te zijn,
    "Ja kan, maar er zitten nu wel twee tortelduifjes in, jammergenoeg blijf ik als enige over zie ik..." zeg ik grijnzend zodat Martyr het nog kon horen.
    Dan komen we bij haar kamer, "Mooi hoor maar ik ben er al geweest, dus ik ga maar weer eens..." zeg ik grijnzend terwijl ik de deur weer open doe om uit Iratus haar kamer te lopen.


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Iratus

    'Jo... Niet de hele wereld hoeft het te weten,' zeg ik chagrijnig.


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    Jo Sparrow
    "Dude, I am a Sparrow..."


    "Oh sorry... heb ik iets verraden?" vraag ik onschuldig. Er verschijnt een kleine grijns op mijn gezicht, "Ik vertel niets door..." zeg ik terwijl ik mijn vinger voor mijn lippen houd. Dan loop ik de kamer uit en ga voor Martyr staan, "Mijn kamer is veranderd..." zeg ik snel, "Erg mooi geworden..." ik moet even een onderwerp vinden om over te praten voordat Iratus me weer ergens heen sleept,
    "Nog wat te vertellen?"


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Iratus

    Als ze weer weg is besef ik dat wat ze zij onmogelijk. Geheimen blijven nooit erg lang geheim, niet in dit huis. Ik zucht, en uiteindelijk plof ik op mijn bed neer, vanwaar ik naar het plafond staar.
    Stilletjes nip ik van de koffie, net zo lang tot ze op is. Ik wandel rustig weer naar de keuken, en ik weet dat er een lange nacht voor me ligt.


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    Martyr

    'Eh oké. Bedankt voor die... nuttige informatie, denk ik. En nee, ik heb niks te vertellen,' ik trek mijn wenkbrauwen op,'jij wel? Behalve dat van je kamer?'


    i wanna die with you once or twice.

    Jo Sparrow
    Oh ja, mijn kamer... Dat was ik al vergeten,
    "neeh niet echt..." Zeg ik verveeld, "Ik verveel me weet jij wat leuks?"


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]