• ”Yo, ho, haul together,
    hoist the colors high.
    Heave ho, thieves and beggars,
    never shall we die.”


    Het is de 17e eeuw. Moord, chantage, afpersing. Wanneer je dit tegenkomt is het een grote kans dat er piraten langs zijn geweest — en één crew komt speciaal op in gedachten: The Seas Rose. Ze zijn gevreesd door al en zeker geen lichtgewichten.
          Net zoals nu zijn ze niet van plan om tegengehouden te worden en ze gaan door weer en wind. De kapitein van The Seas Rose heeft namelijk een missie: Een magisch object zoeken dat beschikt over de kracht van leven en dood. Echter wordt de crew wat anders verteld. Namelijk dat ze naar een van de grootste schatten op zoek zijn — waardoor het avontuur weliswaar anders kan verlopen.


    Rollen:
    • Kapitein • Homerus —— Eadwig Osmond Winthrop • 55 • 1,13
    • Stuurman • Assassin —— Cain Valentine • 35 • 1,2
    • Scheepsarts • Tarrant —— Crimson-eye Rogue (Blackwood) • 33 • 1,1
    • Kok • Morticia —— Edmund Keagan • 33 • 1,3
    • Daveed —— Eleazar Hamilton • 25 • 1,7
    • Nakamura —— Bone • 36 • 1,12
    • ——
    • ——


    • Kwartiermeester • Shireen —— Victoria Arche • 27 • 1,1
    • Doktersassistente • Chivalry —— Cordelia Grace Morgan • 26 • 1,4
    • ANTI —— Asparanza Ayres • 31 • 1,7
    • Ziegler —— Monica Kassandra Lopez • 25 • 1,8
    • XY —— Evangeline Sophia Rutherforth • 25 • 1,11
    • Valkyries —— Sitka Skythe • 29 • 1,12



    Regels:
    • Je mag meerdere personages aanmaken, mits je deze niet verwaarloost.
    • Geen ruzies, behalve in de RPG zelf.
    • Geen perfecte rollen! Iedereen heeft minpunten.
    • Bestuur elkaars personages niet. Alleen die van jezelf.
    • 16/18+ is toegestaan, maar zet er een waarschuwing boven.
    • In deze RPG moeten de posts 250 woorden bevatten.
    • Let op je spelling en grammatica.
    • Deze RPG is van Tarrant & Assassin.

    Begin:
    Het schip ligt in de haven van Port Royal, de thuisbasis van 'The Seas Roses'. Ze zijn bezig om de laatste voorbereidingen te treffen voordat ze weggaan om op hun 'schat' te jagen. Ze hebben zo goed als alle voorraad aan boord gehaald en de bemanning wordt terug verwacht op het schip om te vertrekken. Het is momenteel 10 uur 's ochtends, lichtelijk bewolkt en 23 graden. Over twee uur zullen ze uitvaren.

    Topics:
    Praattopic: 1 - 2 - 3
    Rollentopic: 1
    Speeltopic: 1


    “Work like a captain.
    Play like a pirate.”

    [ bericht aangepast op 9 aug 2016 - 22:43 ]


    Your make-up is terrible

    Het is misschien niet zo fantastisch of klopt niet helemaal, maar houd het er maar op dat ze worden aangevallen.

    Crimson-eye Rogue (Blackwood).
    Grijpgraag slopen mijn handen naar het gelegenheid dat voor me lag. Ze waren in handbereik en bijna.. “Die zijn zo groot als...” Er lag een gelukkige, hongerige glimlach rond mijn lippen. Een luid krakend geluid verstoorde me. Direct schoot ik overeind. “Kanonnen!” Mijn ogen wagenwijd uit elkaar van schrik.
          “Verdraaide landrotten,” blafte ik, wanneer ik het aanzicht in gezichtsveld kreeg.
          Een enorm gat bevond zich in het schip — alvorens ik als de donder vertrok, spiekte ik nieuwsgierig door het gat, waar ik niets meer zag dan het schip die ik sinds een hele tijd geleden niet meer gezien had. Het was een schip die we dagen geleden probeerden kwijt te raken en zo te merken hadden ze een paar kanonnen afgevuurd voor het inhalen van hun. Ze verpestten verdomde het schip.
          Voor ik het wist, bevond ik me als de bliksem naar de Kap'tein, waar de rest waarschijnlijk ook zou zijn. Ik rukte de deuren open. “Slaapt 't kraaiennest? Verdomme ni't gewag gemaakt aan de Kap'tein?”
          Met een furieuze blik keek ik omhoog naar de man die op de uitkijk zou moeten staan, maar in plaats daarvan zag ik enkel.. niets. De man was er niet te bekennen en ik wist zelf niet waar hij was.
          “Laten wer dat schip kelderen! Stuur ze naar de haaien!”

    Het was een tijd bezig, maar in plaats van dat ik me in het gevecht mengde, mengde ik mij in heel wat ander bloed. Enkele mannen waren geraakt en op het moment dat ik opstond om de volgende te behandelen, zag ik het kanon van verre aankomen en wist het met een haartje te ontwijken.
          Ik gromde en mompelde een scheldwoord. “K wil'n opslag. Vervloekte Spanjaarden.”
    Het bloederige hoopje boekanier dat voor me tegen de houten vaten lag, zag er ergens macaber uit. Toch was het niet veel erger dan wat ik enkele jaren geleden had meegemaakt — een van mijn eerste jaren terug op het water. Het was ook niet iets waarbij je lang mocht nadenken. Je moest er direct voor in actie komen, anders had je iemand verloren.
          “Goed, Cornelis, dit kan misschien wat pijn doen...” En hij haalde zijn gereedschap tevoorschijn, waaronder zijn zaag. Ergens leek hij niet eens meer verrast.





    “Loot, plunder, pillage —
    and play.”


    [ bericht aangepast op 24 sep 2016 - 23:09 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Dubbelpost, sigh.

    [ bericht aangepast op 27 sep 2016 - 22:51 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.


    Het bleef hem altijd amuseren hoe hij Cain, of enig ander, op de kast kon jagen. Zeker als het zo gemakkelijk ging dat hij praktisch intrapte. Het was een geheel ander verhaal als dat bij hem zelf gebeurde, waar de stuurman dan vast door in z'n vuistje lacht. Alleen, het hield de kok gelukkig niet tegen en hij hield dan ook niet op om hem te tergen als hij zijn kans daarvoor kreeg.
          'Mezelf laten vergiftigen door jou gaat sneller dan een hongerdood sterven.' Zijn norse antwoord liet Teddy alleen maar grijnzen, het zorgde ervoor dat hij hem des te meer uit wilde lokken nu hij kennelijk alweer in zo'n norse bui was. Nu was het Cain, een man die op geen enkele dag een glimlach scheen te hebben, maar na de afgelopen paar dagen staarde deze meevaller direct in zijn ogen. Dan zou het Teddy niet zijn als hij dit zomaar liet varen.


    —— T E D D Y      K E A G A N

    •      •      •


    “ A SMOOTH SEA
    NEVER MADE A——
    SKILLED SAILOR. “



          'Wat een compliment,' begint hij breed grijnzend op schalkse wijze, 'de grote Cain Valentine laat zich vergiftigen door mij.' Hoewel hij duidelijk vermaakt was hiermee, klonk er in zijn stem een gevaarlijke ondertoon. Meer kon hij, of Cain wat dat betreft, er niet op kwijt. Cordelia had het gezellige gesprek onderbroken door te vragen of ze een paar kommen mee naar beneden mocht nemen. De scheepskok was de woorden tussen hen alweer kwijt zodra ze dit gevraagd had en, wat hij wel opzettelijk deed, behandelde Cain hierbij als lucht. Teddy' kijkers dwaalden kort even naar een onderonsje achter hen, een klein groepje mannen bij een andere pot soep. Het duurde echter niet zo heel lang voor de brede vent opnieuw naar de jonge vrouw toe richtte.
          'Daar heeft hij vast geen bezwaar tegen als je maar even met je mooie ogen knippert. Wie weet werkt het voor mij ook wel, want ik sta hier te verhongeren.'
    Hij had niet verdwaasd moeten kijken hierop, toch was dit de expressie die hij gaf zodra het bij hem binnenkwam. De vijandigheid van Cain was niet iets waar hij verbaasd over was geweest, gezien dit het enige scheen te zijn wat hij Teddy kon geven. De mate waarin hij diezelfde wrok nu liet bemerken echter, was iets waar hij over nadacht, zeker na de afgelopen paar dagen. De scheepskok pakte zich echter al snel bij elkaar, waarop hij kort een gelach liet horen.
          'Cordelia kan mijn hulp al verwachten door haar mooie ogen,' knipoogt hij uitdagend naar haar, al hield hij zichzelf verder in vanwege Rogue. Iedereen wist dat hij anders jaloers zou worden. 'Van jou moet ik het nog afwachten.' Eenzelfde brutale grijns krult zijn mondhoeken om terwijl Cain zijn aandacht nu heeft. Dit was zijn kans om hem te pakken te nemen en dat liet hij niet voorbij gaan. 'Waag het 'r eens op, zet die mooie, blauwe ogen eens aan 't werk.'
    Met een triomfantelijke glimlach keek hij hem aan, afwachtend op het norse antwoord dat hij nu weer zou geven. Heel lang hoefde hij alleen niet te wachten, want binnen enkele seconden klonk er een hard geluid. Krachtige schoten waarvan er één het schip had geraakt. Bijna zou hij ervan op de grond zijn gevallen, in plaats daarvan zorgde hij voor de grote pot en vloekte wat binnensmonds. Hij had verdomme dat vreten net klaar en dan komen die honden het verpesten!


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Cordelia      ‘‘Princess’’      Morgan
    DOKTERSASSISTENTE • 26










          ‘Daar heeft hij vast geen bezwaar tegen als je maar even met je mooie ogen knippert. Wie weet werkt het voor mij ook wel, want ik sta hier te verhongeren.’ Ietwat verbaasd keek de jonge vrouw Cain aan — voornamelijk omdat ze het idee had dat hij het enkel gebruikte om Teddy uit zijn tent te lokken. Deze liet zich echter niet vangen, want hij bracht het er vanaf met het voorstel dat Cain hetzelfde zou moeten proberen. Alhoewel haar aandacht vooral was blijven hangen op het feit dat hij haar wel degelijk een compliment had gegeven. Na al die tijd voelde ze zich soms nog redelijk opgelaten als er zulke momenten tussen hen voorvielen. Cordelia had er graag voor gezorgd dat de soep benedendeks zou komen en zij de benen had kunnen nemen — maar nog voor ze een stap had kunnen zetten, voelde ze hoe een plotselinge opschudding van het schip ervoor zorgde dat ze haar evenwicht verloor en een ontmoeting met de vloer maakte. Ze kreunde eerder van schok dan pijn — maar voelde wel degelijk de branderige schaving die het hout op haar ontblote onderarm had achtergelaten. De val verbijtend, duwde ze zich al snel weer overeind om poolshoogte te nemen door de ruimte. Mannen die waren gaan zitten om te eten, haastten zich in het rond om naar boven te klimmen. Op dat moment zat Cordelia al volledig in haar element als doktersassistente. Een aanval betekende gewonden. Gewonden betekenden dat ze nodig was: en nodig zijn zorgde er automatisch voor dat ze Rogue moest zien te vinden.
          ‘Probeer het niet te besterven,’ er kwam een halfhartig glimlachje op haar gezicht te staan dat ze beide mannen probeerde mee te geven, voor ze het op een lopen zette. Ze schoot in de eerste instantie de ruimte binnen waar ze normaliter zieken of gewonden behandelden, omdat dat de plek was waar ze haar uitrusting had laten staan, om vervolgens in snelle bewegingen naar boven te rennen. Haar verzuurde benen eenmaal op het dek, herinnerden haar eraan dat iets meer fysieke beweging binnenkort geen overbodige luxe zou zijn.
          Op het moment echter dat ze zich bovendeks bevond, kwam het slagveld al op haar af. Kogels die rondvlogen als confetti en schreeuwende stemmen die haar niet hielpen te onderscheiden waar de gewonden zich bevonden. Cordelia voorkwam een tweede maal te struikelen door een ton vast te grijpen. Een rilling kroop over haar rug bij het zien van het gesneuvelde piraat. Ze kende hem niet, maar niemand verdiende het om zo te sterven. Ze was echter niet gefocust op de doden, maar hen die ze nog wel kon helpen. Sneller dan verwacht vond ze Rogue, die zich al over de gewonden had gebogen.
          ‘Met de verkeerde Spanjaard geslapen?’ Opperde ze om haarzelf af te leiden van het gutsende bloed dat uit een wond van een tweede gewonde gleed. Geheel geoefend verpakte ze de aangedane bovenarm, de man in kwestie sussend aangezien deze alles behalve minder pijn zou voelen de komende tijd. Ze keek kort omlaag, naar haar eigen arm, en herinnerde zich er aan die te behandelen zodra dit voorbij was. Als het voorbij was.
          ‘Wie kan ik helpen!?’ Ze trachtte boven het overige geschreeuw uit te komen, maar hoefde zich maar kort te verplaatsen om een volgende stakker te voorzien van wat broodnodige hulp. Alles om ervoor te zorgen dat ze zo snel mogelijk mee zouden kunnen vechten. Dit schip hield zichzelf niet varende. Als ze zonken, dan kwam dat omdat ze niet genoeg hadden gedaan.


    Feel the fire, but do not succumb to it.


    Eleazar Hamilton
    † † †
    Bemanningslid — 25



    Psalm 42:1 As a deer pants for flowing streams,
    so pants my soul for you, O God.

    Nog voor Azar een gap uit zijn bord soep had kunnen nemen, zorgde een enorme knal dat het schip even geen en weer schudde. Azars soep was op de grond gevonden en hij prevelde een stil en snel gebed, vooraleer hij samen met de andere bemanning benedendeks de trap opvloog om te zien wat voor de commotie had gezorgd. Een Spaans schip, blijkbaar.
          Azar gaf zichzelf de kans niet om in paniek te schieten, maar volgde de andere bemanning meteen naar het wapenrek waar hij een zwaard mee griste. Zijn pistool lag niet beneden in zijn hangmat, verdorie. Hij kon zichzelf wel voor de kop slaan.
          De eerste kanonnen van The Seas Rose schoten hun kogels en raakten het Spaanse schip vol in de hoofdmast en het achterdek, maar dat was zeker nog niet genoeg. De Spanjaarden lieten hun kogels nu om de vijf seconden lossen, elk om de beurt, en hoewel de meeste geen ernstige schade aan The Seas Rose aanbrachten, wist Azar dat het slechts een kwestie van tijd was.
          Hij klom zo snel als hij kon het touwwerk aan de linkerkant van het schip omhoog. Hij had net te horen gekregen dat zijn taak het bijhouden van de zeilen was en wachtte nu geduldig bovenop één van de masten op extra bevelen. Van bovenaf zag hij het Spaans schip dichterbij komen en de Spanjaarden verzamelden zich met zwaarden en pistolen aan de boord van het schip, klaar om Azars mede-bemanningsleden aan te vallen zodra ze dicht genoeg waren.
          Als een automatisme begon Azar een Bijbelvers te prevelen: "But the Lord stood at my side and gave me strength." De eerste pistoolkogels werden gelost en Azar zag de bemanning van The Seas Rose onder en naast pistoolkogels en kanonskogels duiken. "So that through me the message might be fully proclaimed and all the Gentiles might hear it."
          Azar besloot zijn post na een korte overweging te verlaten en liet zich via een los touw op het dek zakken. Hij griste een pistool uit de handen van een gewond bemanningslid — welke protesteerde, maar Azar uiteindelijk zijn gang liet gaan — en liet naar de zijkant van het dek om de Spanjaarden een koekje van eigen deeg te geven. "And I was delivered from the lion’s mouth."
          De jonge man sloeg een kruisteken en haalde de trekker over, terwijl hij opzij sprong voor een kanonskogel die hem op een haartje na miste. Hij raakte een Spanjaard vol in de borst en herlaadde het pistool. Echter voor hij opnieuw op een tegenstander kon richten, voelde hij een scherpe en stekende pijn in zijn rechter bovenarm en een snelle zijwaartse blik liet hem weten dat hij geraakt was door een kleine kogel. De wond zag er ondiep uit, maar Azar voelde zijn hart kloppen in zijn arm en wist dat het niet goed was.
          Hij dook neer achter de balustrade van het schip en scande het dek, op zoek naar de kapitein of de kwartiermeester. Íémand met een plan of bevelen. Naast hem viel een jonge knul van een jaar of achttien achterover op het dek. Het bloed verspreidde zich rondom de wond op de borst van de jongeman en hij schreeuwde van de pijn. Zonder erover na te denken dook Azar naar de jongen toe en sleepte hem over het dek. Zijn ogen zochten Crimson-eye en de princess, de dokter en doktersassistente van het schip. Die laatste vond hij als eerste, neergeknield naast een andere gewonde.
          "Deze is vol in de borst geraakt," schreeuwde hij naar haar om over het geluid van de kanonnen te komen. Azar liet de jonge man zachtjes op het dek vallen en draaide zich met zijn rug naar Cordelia en de gewonden toe.


    kindness is never a burden.