• ”Yo, ho, haul together,
    hoist the colors high.
    Heave ho, thieves and beggars,
    never shall we die.”


    Het is de 17e eeuw. Moord, chantage, afpersing. Wanneer je dit tegenkomt is het een grote kans dat er piraten langs zijn geweest — en één crew komt speciaal op in gedachten: The Seas Rose. Ze zijn gevreesd door al en zeker geen lichtgewichten.
          Net zoals nu zijn ze niet van plan om tegengehouden te worden en ze gaan door weer en wind. De kapitein van The Seas Rose heeft namelijk een missie: Een magisch object zoeken dat beschikt over de kracht van leven en dood. Echter wordt de crew wat anders verteld. Namelijk dat ze naar een van de grootste schatten op zoek zijn — waardoor het avontuur weliswaar anders kan verlopen.


    Rollen:
    • Kapitein • Homerus —— Eadwig Osmond Winthrop • 55 • 1,13
    • Stuurman • Assassin —— Cain Valentine • 35 • 1,2
    • Scheepsarts • Tarrant —— Crimson-eye Rogue (Blackwood) • 33 • 1,1
    • Kok • Morticia —— Edmund Keagan • 33 • 1,3
    Daveed —— Eleazar Hamilton • 25 • 1,7
    Nakamura —— Bone • 36 • 1,12
    • ——
    • ——


    • Kwartiermeester • Shireen —— Victoria Arche • 27 • 1,1
    • Doktersassistente • Chivalry —— Cordelia Grace Morgan • 26 • 1,4
    ANTI —— Asparanza Ayres • 31 • 1,7
    Ziegler —— Monica Kassandra Lopez • 25 • 1,8
    XY —— Evangeline Sophia Rutherforth • 25 • 1,11
    Valkyries —— Sitka Skythe • 29 • 1,12



    Regels:
    • Je mag meerdere personages aanmaken, mits je deze niet verwaarloost.
    • Geen ruzies, behalve in de RPG zelf.
    • Geen perfecte rollen! Iedereen heeft minpunten.
    • Bestuur elkaars personages niet. Alleen die van jezelf.
    • 16/18+ is toegestaan, maar zet er een waarschuwing boven.
    • In deze RPG moeten de posts 250 woorden bevatten.
    • Let op je spelling en grammatica.
    • Deze RPG is van Tarrant & Assassin.

    Begin:
    Het schip ligt in de haven van Port Royal, de thuisbasis van 'The Seas Roses'. Ze zijn bezig om de laatste voorbereidingen te treffen voordat ze weggaan om op hun 'schat' te jagen. Ze hebben zo goed als alle voorraad aan boord gehaald en de bemanning wordt terug verwacht op het schip om te vertrekken. Het is momenteel 10 uur 's ochtends, lichtelijk bewolkt en 23 graden. Over twee uur zullen ze uitvaren.

    Topics:
    Praattopic: 1 - 2 - 3
    Rollentopic: 1
    Speeltopic: 1


    “Work like a captain.
    Play like a pirate.”

    [ bericht aangepast op 9 aug 2016 - 22:43 ]


    Your make-up is terrible

    † C A I N      V A L E N T I N E †

    stuurman | 35

    "Morning, Cordelia," stoorde Victoria ons onverwacht, waarna ze op mij afgelopen kwam. "Ik verwacht toch wel dat als Ted duidelijk onder invloed is, jij degene bent om verstandig genoeg te zijn geen ruzie met hem te maken... Gevaarlijk zal hij niet worden, hoor. Jij ook niet, toch?"
          In eerste instantie schrok ik me rot omdat ze ons schijnbaar gezien had. Ik wist zeker dat ze die rare, netelige situatie omhoog zou brengen. Maar dat deed ze niet, in plaats daarvan beklaagde ze zich soort van over zijn agressieve gedrag. Vooral dat slappe lachje aan het einde zorgde ervoor dat ik opnieuw kwaad werd. Waarschijnlijk omdat ze ons weer eens bekeek, maar ook omdat ik niet graag op mijn plaats gezet werd door een ander, zeker niet door een vrouw.
          "Soms moet hij gewoon een lesje leren, onder invloed of niet," gromde ik als antwoord terwijl ik mezelf inhield. "Dat betekent niet dat ik gevaarlijk wordt. Hij is hier de roekeloze, dat is veel gevaarlijker."
          "Als je dit echt zo graag niet meer wil meemaken, dan zorg je ervoor dat hij zijn sigaren niet meer kan bereiken. Maar dat heb je niet van mij."
          Ik keek haar een tikkeltje verbaasd na. Sigaren? Ik herinnerde me die vreemde sigaar die ik eerder overboord gegooid had. Ik wist niet van wie die was, maar nu wel. Normaal gesproken zou ik zulke middelen in beslag nemen, zodat ik het zelf kan gebruiken, maar ik zat er niet op te wachten om net zo idioot als Teddy te gaan doen. Cordelia haalde hem uit zijn gedachten toen ze op hem af kwam en zijn aanbod om te sturen aannam.
          "Best gek, eigenlijk. Zo'n klein roer voor zo'n groot schip."
          Ze sloot haar tengere vingers om het roer, terwijl ik opzij stapte en met één hand het hout vast bleef houden voor het geval dat. Dit schip was mijn passie en nu ze hierover begon, glimlachte ik licht, bijna oprecht zelfs. Dat was iets dat je niet vaak zag bij mij. Als je vroeg waar ik echt van hield, dan was het piraterij, de zee en The Seas Rose.
          "Het lijkt klein, maar er zit een flink mechanisme aan vast," vertelde ik haar. "Onder ons wordt het steeds groter. Probeer het roer maar eens naar stuurboord te trekken. Een klein beetje maar, dan merk je wel hoeveel weerslag je krijgt en voel je de kracht. De schroef achter het schip is groter dan jij en ik. Daarom is de stuurman zo belangrijk voor de kapitein, het moet een man zijn die hij totaal vertrouwd met zijn schip."


          Volgens mij viel het wel te merken hoe trots ik eigenlijk was op mijn positie op dit schip, totaal anders dan mijn normale laconieke gedrag tegenover andere dingen. De meeste mensen en dingen deden me ook gewoon niks, tenzij ik ergens heel agressief van werd, kuch Teddy kuch, of als ik mijn kans zag om er persoonlijk gewin uit te halen.

    [ bericht aangepast op 10 aug 2016 - 20:36 ]


    Your make-up is terrible

    Het duurde na zijn onderonsje met Cain niet lang voor hij benedendeks de voorraadruimte gevonden had, waar hij dan ook vrij gebruik van wilde nemen. Althans, dat was immers zijn plan. Wankelend opende hij wat houten kisten, waarvan de deksels scheef bleven zodra hij wat flessen had weten te pakken. Bijna direct liet hij zichzelf praktisch op de grond vallen, waar hij tegen de wand aanleunde met zijn rug en de sluiting van de fles ontdeed.
    Hij kon momenteel niet bepaald klagen over het piratenleven, hij had immers alles wat zijn hartje begeerde—— al kon hij ook wel wat liefde gebruiken, warme handen die hem konden masseren. Geweldig. Al dagdromend nam hij een flinke teug uit de fles sterke drank die hij in zijn ene hand had, waarop hij even zijn ogen sloot om het zich voor te stellen.
    "O, Teddy, wat ben je groot en sterk—— ik kan geen genoeg van je krijgen." Dit zorgde natuurlijk voor een geweldig beeld, gezien hij haast aan het kwijlen was. Zijn droom werd onderbroken door een ruw gebaar waarbij zijn fles rum uit de hand werd gejat, waar hij enorm op gromde. Hetgeen wat hij amper deed, enkel wanneer hij in een gevaarlijke bui was, wat getriggerd kon worden door bepaalde acties, personen of woorden. Of een combinatie daarvan. Nu was het al zo dat hij in conditie was waarin hij niet te voorspellen was, wellicht was hij niet geheel bij z'n kop—— maar wel grillig en dus onbetrouwbaar.
          Het was Skita.
          'Naar de kombuis jij,' zei ze, alsof hij überhaupt bevelen zomaar aannam van iemand als het de Kapitein niet was. Teddy negeerde haar compleet, gromde wat onverstaanbaars en opende de volgende fles, die naast hem lag. Hier nam hij zo'n lange teug van dat een ander hoogstwaarschijnlijk allang was gestikt, om daarna haar waarschuwend aan te kijken vanonder zijn borstelige wenkbrauwen.
          'Sitka,' hoorde hij opeens, waardoor de man even om zich heen keek en vervolgens Victoria in de gaten kreeg. 'Het is oké.' Ze richtte zich tot hem. 'Ted, mag ik even met je praten?'
          'Ey Vic, te kwaltielrmeestwer, warles got?' Een schaapachtige grijns sierde zijn mond, terwijl hij de fles alweer naar zijn mond wilde laten gaan. 'Zweg maer int bwijzijn, Skita is plima.' Hij wilde in zijn benevelde staat niet toegeven niet meer normaal te kunnen lopen — al was dat allang duidelijk — dus hield hij voet bij stuk.
          (Vertaling: Hey Vic, de kwartiermeester, alles goed? Zeg maar in het bijzijn, Skita is prima.)
          Met eenzelfde glimlach hield hij de fles tegen zijn lippen en bleef ervan drinken tot hij omviel, maar daar bleef liggen. Na enkele seconden hield hij breed glimlachend dezelfde fles naar haar omhoog, als teken dat zij ook wat moest nemen. Nog even en die man zou nokkie liggen.



    "TEDDY" KEAGAN





    “ A SMOOTH SEA
    NEVER MADE A——
    SKILLED SAILOR. “


    [ bericht aangepast op 11 aug 2016 - 23:26 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Cordelia ‘‘Princess’’ Morgan
    Doktersassistente — 26



          Het was niet aan haar voorbij gegaan dat Cain's gezicht op dit moment werd gesierd door een oprechte glimlach. Het was duidelijk dat ze een onderwerp had aangesneden dat hem daadwerkelijk interesseerde: het schip. Er was duidelijke passie te horen in de woorden die hij haar toesprak — iets wat ze altijd kon waarderen in een persoon. Op passie en compassie draaide de wereld, had iemand haar ooit gezegd. Nu wist zij dat het voornamelijk om geld ging, maar dat maakte de betekenis niet minder mooi, of waar.
          ‘Het lijkt klein, maar er zit een flink mechanisme aan vast. Onder ons wordt het steeds groter. Probeer het roer maar eens naar stuurboord te trekken. Een klein beetje maar, dan merk je wel hoeveel weerslag je krijgt en voel je de kracht. De schroef achter het schip is groter dan jij en ik. Daarom is de stuurman zo belangrijk voor de kapitein, het moet een man zijn die hij totaal vertrouwd met zijn schip.’
          Reagerend op zijn woorden, gaf ze een zachte duw naar rechts. Zoals verwacht veerde het stuur amper mee, en bemerkte ze inderdaad dat er een flinke tegenslag werd gegeven. Ondanks haar minieme poging, bleef The Seas Rose steevast op de horizon afvaren. Een gegeven dat er voor zorgde dat er ook een glimlach op haar gezicht verscheen. Misschien omdat ze zich voorstelde dat zij het roer was: slechts een klein detail op een veel groter schip — terwijl ze sterker was dan men zou verwachten, en niet iedereen haar zomaar kon besturen in de richting die ze wilden.
          ‘Ik heb de verkeerde positie gekozen, denk ik.’ Cordelia leunde naar voren, toeziend hoe het schip vanaf hier door de golven sneed. Kalme wateren, deed niets af aan de ervaring. Ze had eerlijk gezegd niet gedacht ooit nog eens achter Cain's roer te staan. Technisch gezien was het van Wreckbeard — maar iedereen wist dat Cain stuurde. ‘Bedankt voor de les.’ Ze wierp een blik opzij, waar Cain nog altijd met één hand op het roer stond, waarna ze losliet en een kleine stap achteruit zette. De glimlach stond nog op haar gezicht toen ze een slok van haar drank nam, met de rug van haar hand over haar mond streek en de kleine flask vervolgens omhoog hield.
          ‘Eerlijke compensatie?’ Cordelia had namelijk niet het idee dat hij stond te springen om één van haar verhalen.


    Feel the fire, but do not succumb to it.



    SITKA SKYTHE II BEMANNINGSLID II 29

    Teddy uitte een gevaarlijke grom van ongenoegen toen Sitka de fles rum uit zijn handen greep. Zij reageerde enkel met de woorden dat hij naar de kombuis moest. Het was niet op uitermate rigide toon gesproken, maar het klonk duidelijk door dat er weinig ruimte was voor discussie. Teddy negeerde haar echter compleet, gromde iets onverstaanbaars en greep naar een volgende fles. Ze bekeek hem onverschillig, terwijl hij een teug nam waar menig mens in zou blijven. De blik die hij haar vervolgens toewierp, loog er niet om. Het was overduidelijk een waarschuwing en Sitka wist dat de meesten hier aan boord direct tien meter van hem vandaan zouden vluchten, moest de piraat hen zo hebben aangekeken. Teddy kon heel onvoorspelbaar uit de hoek komen, en moest het op een gevecht uitdraaien, zou Sitka het zeker afleggen van de man, ondanks dat ze zeker niet het ‘zwakkere’ geslacht was. Zijn blikken liet haar echter koud, en opnieuw wilde ze hem aansporen naar de kombuis te gaan, toen ze haar naam plotseling achter zich hoorde.
          ”Het is oké,” klonk het daaropvolgend. Sitka glimlachte bij het herkennen van de stem en groette Victoria met de simpele uitleg: “Cain heeft me gevraagd op hem te letten. En kan je geloven als ik zeg dat ik hem eigenlijk geen ongelijk kan geven?” Ze knikte ter verduidelijk naar Teddy, die steeds verder van het padje leek te geraken.
          “Ted, mag ik even met je praten?” vroeg Victoria hem. Sitka betwijfelde het of praten iets zou uithalen, maar als Victoria het wilde proberen, wie was zij om er tegenin te gaan? Daarbij, als Victoria bij Teddy bleef, was zij van de ‘taak’ die Cain haar had opgelegd, voor even ontheven.
          “'Ey Vic, te kwaltielrmeestwer, warles got?” bracht Teddy uit, waarbij een schaapachtige, haast randebiele grijns rond zijn mondhoeken lag. “Zweg maer int bwijzijn, Skita is plima.” Hij zette de fles aan zijn lippen, met nog steeds dezelfde grijns rond zijn lippen geplooid en bleef drinken tot hij omviel. Hij bleef uitgestrekt liggen en Sitka kon een schampere lach niet onderdrukken toen hij de fles omhoog hield, ten teken dat zij ook wat moesten nemen. Sitka keek vervolgens Victoria aan, waarbij de grinnik nog steeds achterin haar keel bleef steken.
    “Veel plezier om daarmee,’” en ze blikte ter verduidelijk, en met een bescheiden lach naar Teddy, “een fatsoenlijke conversatie te hebben.” Ze stapte op Teddy af, nam de fles van hem over om een slok te nemen en gaf deze vervolgens aan hem terug. Feitelijk vond ze hem op het moment eerder op een puppy lijken die ze uit zijn lijden moest verlossen, dan op de volwaardige piraat die hij eigenlijk was. Ze onderdrukte dan ook de drang om hem voor het gemak nokkie out te slaan en liep terug naar Victoria. “Laat me maar weten of het een succes was.” Sitka gaf het in ieder geval geen schijn van kans. “Wanneer je hem achterlaat, laat het me weten zodat ik terug kan babysitten. Ik heb geen zin in problemen met Cain.”
    Zonder nog iets te zeggen, vertrok Sitka.


    Ik had Sitka al naar Rogue willen sturen, maar Demi is wakker geworden - ga ik zo ook uit bed vissen :'D - maar ik wilde dit toch al posten, want ik ken mezelf, eer ik weer verder schrijf kan het morgen of overmorgen zijn als ik pech heb XD En ik wil toch ook dat anderen vooruit kunnen, als het gaat (:
    Je mag ook gewoon Sitka tegen het lijf lopen of dat Sitka Rogue komt opzoeken, voor mij is alles wel prima. Dan kan je eventueel ook al posten, moest je je vervelen en tijd hebben (ik weet eerlijk gezegd ook even niet waar Rogue zich bevind :'D)




    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    † C A I N      V A L E N T I N E †

    stuurman | 35

    Del gaf het stuur een zachte duw naar rechts, maar er gebeurde amper iets. Ik voelde hoe het stuur enkel lichtjes mee bewoog onder de hand die het roer nog vast hield. Het schip leek er al helemaal niet op te reageren, we vaarden nog precies dezelfde kant op. Cordelia glimlachte erom, waardoor ik automatisch ook moest glimlachen. Ik zou bijna zeggen dat een vrouw die het schip zo wist te waarderen, een vrouw naar mijn hart was. Maar vrouwen kwamen niet snel in mijn hart.
          "Ik heb de verkeerde positie gekozen, denk ik," zei ze, waarbij ze naar voren leunde. "Bedankt voor de les."
          "Zolang je mijn positie maar niet inpikt!" grapte ik, want ik wist ook wel dat niemand dat zomaar zou lukken, zeker geen vrouw die de dokter hielp.
          Cordelia liet hierop het roer los en stapte naar achter, zodat ik weer volledig achter het roer kon staan en hem met beide handen vast kon pakken. De glimlach op haar gezicht stond haar goed, vooral omdat ze nogal humeurig en kribbig kon zijn. Ik had dan ook nooit de moeite genomen om een degelijke, persoonlijke relatie met de jongedame op te bouwen, maar dat gold voor de meeste aan boord. Ze haalde een flacon tevoorschijn en zette deze aan haar mond. Ik kon wel raden waar daarin zat. Ze hield hem omhoog naar mij toe.
          "Eerlijke compensatie?" bood ze aan.
          "Dat kan een zeeman niet afslaan," grijnsde ik.
          Ik nam de flacon aan en nam een degelijke slok eruit, waarna ik hem weer aan haar terug gaf. De drank brandde aangenaam en warm in mijn keel. Ik liet mijn blik kort over Cordelia heengaan voordat ik me weer op de horizon richtte. Veel was er momenteel niet aan, we volgde enkel de koers die de kapitein aangegeven had, de komende paar uur zou er niks veranderen. Het weer zag er ook goed uit. Eigenlijk kon ik dit aan iedereen overlaten, maar ik had even afleiden nodig na wat er net gebeurde. De wind door mijn lange haar deed me altijd goed.
          "Ik heb wel de juiste positie gekozen. Ik ben blij dat ik geen dokter ben. Waar haal je het geduld vandaan om vervelende mensen te helpen?" grijnsde ik naar Cordelia.


    Your make-up is terrible

    Cordelia ‘‘Princess’’ Morgan
    Doktersassistente — 26



          Zolang je mijn positie maar niet inpikt!’ Cordelia grinnikte zacht, haar hoofd schuddend. Het was niet bij haar opgekomen dat die positie iets voor haar zou kunnen zijn. Het was al lastig genoeg om als vrouw zijnde op een schip te komen als zwabberaar. Nee — ze hield het bij wat ze had. Dat was al meer dan de meesten kregen. Ze keek toe terwijl Cain van haar drank dronk, zich onbewust afvragend waarom ze nooit de moeite had genomen hem te leren kennen. Wellicht had ze hem in haar gedachten vreselijker afgeschilderd dan hij werkelijk was. Zijzelf nam nog een slok voor ze de flask terug in haar riem stopte, waar haar hemd er netjes overheen viel.
          ‘Ik heb wel de juiste positie gekozen. Ik ben blij dat ik geen dokter ben. Waar haal je het geduld vandaan om vervelende mensen te helpen?’ De grijns die volgde maakte dat de jongedame zelf eveneens glimlachte. Leunend op een houten vat staarde ze een tijdje naar de golven voor ze zich opnieuw op Cain richtte.
          ‘Tussen jou en mij ben ik ook geen dokter.’ Ze haalde haar schouders op, alhoewel ze uiteraard wel het één en ander had geleerd van Rogue en eveneens mensen hielp. ‘Ik heb geen romantische passie om de redder in nood te zijn.’ Dat is namelijk wat men vaak van haar dacht: dat ze de held van het schip wilde spelen. ‘Het geeft een soort voldoening om iemand te helpen. Om bij ze te zijn wanneer ze het moeilijk hebben. Op zee is iedereen uiteindelijk toch alleen. . .’ Het was niet haar bedoeling om af te dwalen, dus schraapte ze haar keel en haalde ze nogmaals haar schouders op. ‘Er zijn vrijwel nooit lastige gevallen. Als ik mijn geduld dreig te verliezen gooi ik ze gewoon vol met drank. Dan worden ze vanzelf rustig.’ Bovendien hielp ze enkel mensen die geholpen wilden worden — maar dat voegde ze er niet aan toe. Vervelende piraten, die hun kans trachtten te grijpen bij haar, schoof ze zonder pardon door naar Rogue. Buiten de lachsalvo van zijn kant, hadden ze daar allebei geen problemen mee. Als assistent hoefde ze gelukkig niet over veel kennis te beschikken. Het was vooral kijken, leren en uitvoeren. Het was zeker geen typische piratenfunctie: maar ze beschouwde zichzelf dan ook niet als een piraat. Meer een avonturier die toevallig op dit schip terecht was gekomen, en geen intentie had om het te verlaten. Dat klonk een stuk beter, niet waar?

    [ bericht aangepast op 18 aug 2016 - 20:23 ]


    Feel the fire, but do not succumb to it.


    Victoria 'The Lady' Arche
    Quartermaster • 27




    'Ey Vic, te kwaltielrmeestwer, warles got?' Voordat hij nog een slok kon nemen had hij meer te melden. 'Zweg maer int bwijzijn, Skita is plima.'
          'Dat kan niet.' Victoria bedoelde hier natuurlijk niets persoonlijks mee, wat ze liet merken door Sitka een verontschuldigende glimlach te geven.
          'Veel plezier om daarmee een fatsoenlijke conversatie te hebben.' Dat begon Victoria zich ook steeds meer te realiseren, maar ze besloot haar mond te houden. 'Laat me maar weten of het een succes was. Wanneer je hem achterlaat, laat het me weten zodat ik terug kan babysitten. Ik heb geen zin in problemen met Cain.' Problemen met Cain... alsof het hem iets kon schelen als Teddy zichzelf in de nesten werkte... Opnieuw bleef Victoria stil terwijl Sitka weer weg ging.
          Haar ogen kwamen terug op de reus die naar de grond was gestort, bezweken aan wat hem dan ook had bedwelmt. Ze kon niet anders dan zuchten.
          'Kijk nou toch naar je. We zijn nog niet eens de haven uit of je ligt al op de grond.' Eerst trachtte ze nog om hem van de grond af te helpen, maar vrijwel gelijk besloot ze dat dit nooit zou werken, en ging ze in plaats daarvan naast hem door haar knieën, en ze ging subtiel zitten op een balk die aan de grond bevestigd was.
          'Ik wilde alleen maar zeggen dat het niet mijn bedoeling was om je... gesprekje... met Cain te vernemen. En ik hoop dat je weet dat ik geen afluisteraar ben... En als je dat dan misschien niet wilt geloven, weet dan dat ik toch geen reden heb om het aan iemand te vertellen. Ik mag dan wel kwartiermeester zijn, maar snap dat als ik iets verneem dat nauwelijks van belang is, ik er niets mee zal doen. Ik ben hier niet om mensen in de weg te staan.' Na even nadenkend om zich heen te hebben gekeken, keek ze hem aan, hopende dat er ook maar iets van haar woorden tot hem was binnengedrongen.


    [ bericht aangepast op 19 aug 2016 - 18:56 ]


    how dare you speak of grace

    Evangeline ‘Eve’ Rutherforth
    25 ~ Bemanningslid



    "Ik denk niet dat bezopen het juiste woord is." Ze had even geglimlacht om deze woorden. Waarschijnlijk had hij daar wel gelijk in.

    Gedachten waren gesproken en nu niet meer terug te nemen. Er iets van aantrekken deed Evangeline niet. Ze was een van die personen die genoeg zelfkennis had om te weten dat het haar gelukkiger maakte om zichzelf niet te veranderen. Aan zulke dingen, dat ze hardop dingen sprak die eigenlijk alleen voor zichzelf bedoeld waren, irriteerde ze zich dan ook niet. Soms vond ze het zelfs grappig van zichzelf.

    Het gedicht dat ze had uitgesproken lag haar aan het hard. Meestal was het wel iets wat dichtbij haar stond, als ze een gedicht verkondigde. Zo ook dit gedicht. Ze hield met heel haar hart en ziel van de zee. Eigenlijk kon ze zich niet voorstellen dat ze een baan zou hebben waarbij ze de hele tijd met beide benen op het land zou staan.

    In zichzelf teruggetrokken, zoals ze wel vaker had, had ze niet direct door dat de persoon die naast haar stond, haar woorden gehoord had. Haar geprevel had geduurd tot het einde van het gedicht en dat was ook het moment waarop hij sprak. Waarom had ze het gedicht uitgesproken? Omdat zij zo was en waarschijnlijk omdat niemand haar nog een taak had uitgedeeld. Dan kreeg je dat soort dingen, dat je in gedachten afdwaalde. En dan had ze iemand nodig die haar wakker schudde, zoals Azar nu deed. "Dat was mooi,"

    Ze was niet iemand die meteen een beschamende blos op haar wangen kreeg als ze betrapt werd, deze bleef dan ook uit. In plaats van een blos kreeg ze een kleine glimlach op haar gezicht. Het was wel altijd fijn als mensen dingen waarderen, die jij ook waardeert. ‘Ik heb het niet zelf geschreven hoor, maar zelf vind ik het ook een heel mooi gedicht’

    "Gaat het werkelijk over de zee? Of is het een metafoor?" Zij keerde zich ook naar hem, zodat ze hem kon aankijken. ‘Nee, ik denk niet dat het een metafoor is. Het is naar mijn idee niet echt een vergelijking met iets’ ‘Maar eigenlijk zou ik ook niet weten wat het wel zou zijn’ Ze probeerde in gedachten na te gaan wat het dan wel zou zijn. Een gedicht ontrafelende je niet meteen, althans zij dacht van niet. Waren er immers niet duizenden achterliggende betekenissen die het kon hebben? Naar haar idee kon alleen de schrijver zelf echt betekenis toekennen aan het gedicht of diegene die het voordroeg en zelf een sterke interpretatie van het gedicht had. ‘Het is gezongen door een dronkenman, dus ik denk dat ik het antwoord nooit vind’ zei ze met een glimlach. ‘Wat denk jij?’
    Ze vond het altijd interessant om anderen hun mening te horen. Ook al zou hij een heel ander beeld bij het gedicht hebben dan haar, dat wekte juist haar nieuwsgierigheid op.


    Aan niets denken is ook denken.

    † C A I N      V A L E N T I N E †

    stuurman | 35

          "Tussen jou en mij ben ik ook geen dokter," vertelde Cordelia schouderophalend. "Ik heb geen romantische passie om de redder in nood te zijn. Het geeft een soort voldoening om iemand te helpen. Om bij ze te zijn wanneer ze het moeilijk hebben. Op zee is iedereen uiteindelijk toch alleen..." Ze haalde opnieuw haar schouders op, bij mij liep er een rilling over mijn rug van het idee alleen al. "Er zijn vrijwel nooit lastige gevallen. Als ik mijn geduld dreig te verliezen gooi ik ze gewoon vol met drank. Dan worden ze vanzelf rustig."
          "Het is een vak apart," zei ik erop. "Mensen helpen. Erg nobel."
          Ik meende het nog ook, want ik zou het nooit vrijwillig doen, zonder er zelf echt iets voor terug te krijgen. De buit die wij binnenhaalden tijdens het roven was daar echt niet genoeg voor, niet eens als ik het dubbele zou krijgen. Zou die persoon daarna bij mij in het krijt staan en ik er ook echt iets uithalen, dan was het natuurlijk wel een heel ander verhaal. Ik kon me dan ook amper voorstellen dat je daar een gevoel van voldoening bij kreeg.
          "Maar nu weet ik wel dat als ik extra vervelend ben tijdens mijn behandeling, ik extra drank krijg!" grijnsde ik. "Dat klinkt nog eens als een goed voordeel."
          Ik liet mijn ogen over het dek glijden, een automatisme, om te zien of er nog iets belangrijks gebeurde. Het voordeel van deze verhoging was wel dat ik vanaf hier alles in de gaten kon houden. Ik hoorde iemand schreeuwen tegen een zwabbie, Eve en Azar stonden tegen elkaar te praten omdat ze niet zoveel te doen hadden schijnbaar.
          "Ga eens iets nuttigs doen, rotjong," gromde ik tegen een jochie van hooguit een jaar of vijftien, zestien, die langs ons heenliep.


    Your make-up is terrible


          'Dat kan niet.' Het was het enige wat Victoria erop vermeldde, maar Teddy begreep toch niet wat er allemaal aan de hand was dus kon hij enkel doordrinken uit de fles. Allerlei dingen ervoer hij nu anders, zoals de kleuren en zelfs de manier waarop een materiaal voelde. Waar hij ook heen keek, het duizelde hem en hij leek in een soort droom te zijn waarin alles bewoog.
    De blondine zei nog wat, maar niet alles kwam binnen. De man bleef uiteindelijk maar naar de balken boven staren met een vreemde glimlach op zijn gezicht. Opeens voelde hij zich wel erg vermoeid raken, onbewust vroeg hij zich af waardoor het kwam.
          'Laat me maar weten of het een succes was. Wanneer je hem achterlaat, laat het me weten zodat ik terug kan babysitten. Ik heb geen zin in problemen met Cain.'
    Hij fronste even toen ze weg liep, want hij begreep niet wat er allemaal gezegd werd. Teddy hoorde Cain' naam en vroeg zich af wat hij ermee te maken had, waarom ze sowieso problemen zou krijgen. Misschien speelden ze een spelletje.
          'Hey blondie,' riep hij zo hard mogelijk uit, wat vooral verward klonk. Met de fles die hij in zijn hand had, maakte hij een zwieper, waardoor deze vlak naast "Skita" terechtkwam tegen de muur. Het scheelde maar een haartje. 'njiet goan.' Maar ze was al weg, dus richtte hij zich enigszins op Vicky.
          'Kijk nou toch naar je. We zijn nog niet eens de haven uit of je ligt al op de grond.' Ze trachtte hem van de grond af te krijgen, maar bijna direct stopte ze al om te gaan zitten. Niet heel ver van hem verwijderd. 'Ik wilde alleen maar zeggen dat het niet mijn bedoeling was om je... gesprekje... met Cain te vernemen. En ik hoop dat je weet dat ik geen afluisteraar ben... En als je dat dan misschien niet wilt geloven, weet dan dat ik toch geen reden heb om het aan iemand te vertellen. Ik mag dan wel kwartiermeester zijn, maar snap dat als ik iets verneem dat nauwelijks van belang is, ik er niets mee zal doen. Ik ben hier niet om mensen in de weg te staan.' Ze keek even om zich heen, om vervolgens naar hem te kijken. Hij had een vragende blik in zijn ogen, wat al duidelijk maakte dat hij er vrij weinig van begreep.
          'Gesprek. . . Cain?' stelde hij op net zo'n vragende wijze, zijn borstelige wenkbrauwen gefronst. Het bleef even stil voor hij in lachen uitbarstte, het klonk bulderend en het leek even of hij erin zou blijven. Binnen een paar lange seconden stopte hij echter. 'Vicky, maakt niks uit.' Zijn woorden waren niet bepaald verstaanbaar, en terwijl hij rechtop probeerde te zitten, greep hij naar haar slanke pols. Hierin wilde hij een fles drank drukken, alleen zodra de piraat doorhad dat hij geen alcohol meer had, wankelde hij grommend omhoog. In de war rommelde hij wat in verschillende kisten, om daarna met een fles naast haar te ploffen en deze in haar hand te drukken. Met een schaapachtige grijns gooide hij zijn zware arm om haar nek heen, alsof het een bemoediging was dat het oké was—— wat het dan ook was. Hij begreep er vrij weinig van.
    De vermoeidheid drukte nu wel heel erg en nu het "opgelost" was, strompelde hij overeind om zich naar het slaapvertrek te slepen. Hier uitgekomen, zeilde hij neer op het eerste de beste bed dat hij tegenkwam; dat van Cain. Niet dat het hem iets kon schelen of doorhad in dat geval—— zodra hij het bed raakte, was hij weg.




    "TEDDY" KEAGAN





    “ A SMOOTH SEA

    NEVER MADE A——

    SKILLED SAILOR. “


    [ bericht aangepast op 21 aug 2016 - 19:53 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Cordelia ‘‘Princess’’ Morgan
    Doktersassistente — 26





          Cain was duidelijk niet helemaal comfortabel met het werk wat ze deed — Cordelia nam hem dat niet kwalijk. Soms had zijzelf ook moeite met het uitvoeren van bepaalde dingen. Het was niet alleen fysiek zwaar, maar mentaal bleven die dingen je ook bij. Ze was er niet trots op, maar soms vloog ze diep in de nacht overeind door een nachtmerrie waarin ziektes en wonden en doden haar achtervolgden. Kippenvel spreidde zich uit op haar armen toen ze er bij stil stond, waardoor ze deze over elkaar sloeg.
          ‘Het is een vak apart. Mensen helpen. Erg nobel.’ Nobel. Vanuit haar ooghoeken bekeek ze Cain, hoe hij het leek te menen. Enerzijds betekende het inderdaad dat ze iedereen zou redden. Maar om de juiste beweegredenen? Ergens wilde ze gewoon niet van het schip gezet worden, en inmiddels was ze zo aan de routine gewend dat ze er niet eens meer als de goedheid vanuit haar hart zag.
          ‘Zo zou je het kunnen noemen.’ Het was geen antwoord dat er mee instemde, noch tegenin ging. Spelend met de hem van haar blouse, gleden haar ogen over het rustige wateroppervlak. De zee weerkaatste in haar blauwe ogen, beide poelen vol leven en geheimen.
          ‘Maar nu weet ik wel dat als ik extra vervelend ben tijdens mijn behandeling, ik extra drank krijg! Dat klinkt nog eens als een goed voordeel.’ Eén van haar wenkbrauwen trok geamuseerd de hoogte in, waarna ze haar hoofd schudde en hem een afkeurend duwtje gaf.
          ‘Oh, let op mijn woorden Valentine: als jij in de ziekenboeg komt zal ik Rogue met alle liefde op je afsturen.’ En Rogue deelde zijn drank niet. Er kwam een mistroostige glimlach op haar gezicht te staan. Op de één of andere manier hadden al deze mannen zo hun problemen. Cordelia vroeg zich onbewust af of haar drink compagnion nog altijd ergens ineengedoken benedendeks bevond — of zich inmiddels had vergrepen aan een andere dame. Ze zuchtte, proefde de zoute wind op haar lippen plakken. Cain en de jongedame stonden niet geheel alleen, merkte ze op toen een scheepsjongen hen passeerde, helaas voor de jongeman in kwestie had de stuurman hem ook al opgemerkt. Terwijl hij snauwde dat hij iets moest gaan doen, ving ze de groene blik van de jeugdige meevaarder. Ze probeerde met een glimlach de harde woorden iets te verzachten, maar hij wendde zijn blik af en ze zag een glimpse van rode wangen voor hij uit het zich verdween.
          ‘Charmant als altijd, Cain. Ik moest me ook maar weer eens nuttig gaan maken.’ Niet dat ze dacht dat Cain ooit zo tegen haar zou praten. ‘Tenzij jij het niet alleen af kan.’ Ze knikte naar het stuur, dat niet leek alsof het veel supervisie nodig had. Ze vroeg zich af of hij ook ooit was begonnen als zo'n zwabber jongetje — maar kon het zich amper voorstellen.

    [ bericht aangepast op 30 aug 2016 - 18:10 ]


    Feel the fire, but do not succumb to it.


    De afgelopen dagen waren in een roes aan hem voorbij gegaan. Hij had na die ene sigaar, en behoorlijk wat drank, niets meer gerookt of er zelfs maar aan gedacht. Deze avond echter, zat hij eraan te denken eentje uit z'n kistje te halen. Al had hij geen flauw idee waar hij 'm had gelaten sinds die vervloekte dag, alle herinneringen tijdens zijn benevelde staat was hij kwijt. De blikken die hij had gekregen zodra hij wakker was geworden, vond hij op z'n zachts gezegd nogal vreemd, maar hij had de schuld gegeven aan zijn vrij beroerde uitstraling toen. Teddy voelde zich op dat moment ook alles behalve goed.

    —— T E D D Y      K E A G A N

    •      •      •


    “ A SMOOTH SEA
    NEVER MADE A——
    SKILLED SAILOR. “


    Zodra de avond was gevallen, zorgde hij voor de flinke potten soep die hij klaarzette voor de bemanningsleden. Het was nog vrij licht, al zou dat niet meer zo lang duren, want in de verte scheen een duistere gloed die langzaam dichterbij kwam. Terwijl enkele andere mannen zich over de andere pot bogen, vervolgde hij zijn daden door repen vlees erin te gooien. Zijn soep was altijd een stuk dikker en eigenlijk eerder prut dan dat het anders genoemd kon worden. Het gezouten varkensvlees, de bonen, linzen, en rijst waren nog maar één van de weinige ingrediënten die erin zaten. Toch moest hij letten op de benodigdheden, die binnen enkele dagen op zouden kunnen zijn mocht hij niet uitkijken. Als dat zou gebeuren, had geen enkel bemanningslid op dit schip te eten.
    Het begon te pruttelen. De brede man doofde het vuur en roerde nogmaals door de aanzienlijke pot heen, tegelijkertijd maakte hij handgebaren naar de "hulpjes" die bovendeks gingen om ieder te waarschuwen. Teddy keek even zuchtend naar de enorme stapels kommen en dacht alweer aan de afwas die hem te wachten stond. Zonder te mokken echter, legde hij het beschuit klaar en met een soeplepel schepte hij de prut in een kom voor de eerste de beste die binnen zou komen lopen.
          Cain.
    Oké, de tweede die binnen kwam lopen, bedacht hij zich grimmig. Nooit moest hij snel z'n vreten komen halen en uitgerekend nu kwam hij als eerste binnenlopen. Daarbij had hij de afgelopen paar dagen wel heel vreemd lopen doen en hem soms zelfs ontweken. Die gek had zeker wat van hun laatste onderonsje opgepikt, dat zal hem leren. Teddy besloot hem te negeren en de kom aan de man achter hem te geven samen met wat droog beschuit. Zeker nadat hij zich eraan herinnerde wat Cain enkele dagen geleden had gezegd, ze lagen elkaar gewoonweg niet. Helaas kon hij niet doen alsof hij lucht was, gezien de man voor hem (en zijn pot soep) stond.
          'Moet je toch vreten?' Het kwam er grommend, maar wel weer enigszins vermakelijk uit. Natuurlijk moest hij dat, niemand kon immers zonder voedsel. Het was nog altijd vermakelijk wanneer die man iets toe moest geven, al was het uit zichzelf of wanneer het niet anders kon. Vooral het laatste was grappig.

    [ bericht aangepast op 19 sep 2016 - 21:33 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Cordelia      ‘‘Princess’’      Morgan
    DOKTERSASSISTENTE • 26




          Na de bewuste dag dat ze aan het roer had gestaan — was Cordelia volledig teruggevallen in de gewoonlijke routine die ze aanhield. Poolshoogte nemen bij de zwakkere, ziekere, lichtgewonden. Ze spendeerde verrassend weinig tijd met haar drank, iets wat aangaf dat haar iets dwars zat. Ook had ze zich opvallend afgezonderd. Alsof dat zou helpen de knopen uit haar gedachtes te krijgen. Tot haar spijt had het niets geholpen, en liep ze nog altijd rond met bedenkingen.
          ‘A — ah, niet zo strak!’ Knipperend keek de jongedame neer op haar handen, welke delicaat maar stevig een lus knoopten in een lap om een been. Het opgedroogde bloed maakte donkere vlekken op haar vingers. Haar ogen gleden mild omhoog naar het gezicht van de man, welke rood was aangelopen.
          ‘Het spijt me, Roger.’ Liet ze hem op sussende toon weten, alhoewel haar gedachten al snel genoeg opnieuw afgleden. Ze bestudeerde haar werk voor ze gebaarde dat hij zijn broek weer kon aantrekken. De stakker had een haak in zijn been gekregen, maar het was verder geen kwestie van leven of dood geweest. Terwijl de man haar desondanks bedankte, waste ze haar handen in een tobbe nabij de kruk. Het aanzicht van bloed was altijd een luguber iets, hoe onschuldig ook.
          ‘Etenstijd, princess.’ Cordelia keek fronsend op bij het horen van de oude bijnaam. Inmiddels was ze er toch wel aan gewend geraakt dat mensen haar anders noemden. Uiteraard zouden er altijd mannen blijven die haar koppig een juffie zouden noemen. Alsof ze zich opnieuw zou moeten bewijzen. In plaats van hem af te snauwen, zoals ze gewoonlijk zou hebben gedaan, knikte ze enkel voor ze opstond. Voor ze echter koers zette naar de kombuis, nam ze eerst een paar slokken van haar flask. De prikkende substantie maakte haar min of meer helder, en zonder verdere aarzelingen sloot ze aan bij de mannen die al op weg waren naar hun eten. Ze nam zich voor ook wat mee te nemen voor de zieken die zich onmogelijk naar Teddy toe zouden kunnen begeven.
          Ze bereikte haar oude werkplek op tijd om te kunnen zien hoe Teddy en Cain lijnrecht tegenover elkaar stonden; een tafereel waaronder ze het liefst rechts omkeer had gemaakt. Als er iets was waar Cordelia haar ogen om zou kunnen rollen, was het wel de dosis mannelijke drama aanboord.
          ‘Gentlemen,’ begroette ze het tweetal, waarbij ze naast Cain tot stilstand kwam. Dicht bij genoeg om te zien wat het was waar Teddy in had staan roeren. ‘Als ik dit ruik heb ik bijna spijt dat ik me heb laten wegjagen,’ wat het ook was waar ze mee bezig waren, ze was niet van plan te zien hoe de haantjes op elkaar in zouden hakken. Bovendien rammelde haar maag, en was ze niet van plan als een schaduw te beluisteren waar dit over ging. Dit was de eerste avond dat ze haar eten zelf ging halen, de voorgaande had ze het veel te druk gehad.
          ‘Bezwaar als ik er ook een paar meeneem voor beneden Teddy?’ Ze vouwde haar handen achter zich, terwijl haar ogen opzij gleden naar Cain. Hem had ze niet meer gesproken sinds het sturen.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Mededeling! Er zijn een paar dagen voorbij en het intussen avond. Teddy heeft het avondeten klaar en de bemanning mag zelf bepalen wanneer ze komen eten. Hierna begint de avondwacht, je mag zelf kiezen of je personage wacht heeft aan dek of bezig is om hun vrije tijd in te vullen.


    Your make-up is terrible

    † C A I N      V A L E N T I N E †

    stuurman | 35

    Na het gesprek met Cordelia voelde ik me gelukkig een stuk beter, maar zodra ze weg was, bleef die dag door mijn hoofd malen. Teddy leek de afgelopen dagen ook niet op zijn best te zijn, alsof hij nog altijd onder invloed van iets was, hoewel hij elke dag weer meer helder leek te zijn. Hierdoor ontweek ik hem echter nog meer dan eerst. Geen confrontaties en als ik hem zag, hoefde ik ook niet te denken aan wat er gebeurd was. Mijn werk nam de afgelopen dagen ook steeds meer werk en tijd in beslag, vooral omdat ik zocht naar dingen om te doen. De meeste mensen aan boord negeerde ik voor zover dat kon, gewoon omdat het kon.
          Ik was net op weg naar het dek toen de hulpjes van Teddy uit de eet en kookruimte kwamen. Hij meldde aan me dat het eten klaar was en een moment lang stond ik te twijfelen. Tot nu toe was ik elke keer als één van de laatste binnen gekomen of had ik helemaal niet gegeten. Maar ik wist ook wel dat ik zo niet door kon blijven gaan. Ik was een zelfverzekerde man, verdomme! Een tikkeltje chagrijnig liep ik naar binnen, waar ik duidelijk de eerste was. Er liep iemand achter me aan naar binnen, maar die negeerde ik toen ik met een lang gezicht op Teddy afstapte. Hij besloot mij echter ook te negeren en gaf het eten wat voor mij bedoeld was aan het bemanningslid achter me. Ik sloeg mijn armen over elkaar terwijl ik bleef staan met een ongeduldige blik op mijn gezicht.
          "Moet je toch vreten?" klonk het grommend uit zijn mond, maar het was duidelijk dat hij het wel grappig vond dat ik niet elke avond eten kwam halen.
          "Mezelf laten vergiftigen door jou gaat sneller dan een hongerdood sterven," antwoordde ik nors terug.
          Het liefst wilde ik hem confronteren met wat hij had gedaan en had gezegd, zeker omdat ik mezelf steeds kwader kon voelen worden en omdat het toch nog stil was in de ruimte. Ik merkte gewoon niet op dat er meer mannen de eetruimte in kwamen, tot Cordelia naast me plotseling wat zei. Ik schrok er bijna van, zo zat ik in mijn woede vast.
          "Gentleman," begroette ze ons. "Als ik dit ruik heb ik bijna spijt dat ik me heb laten wegjagen. Bezwaar als ik er ook een paar meeneem voor beneden Teddy?"
          Ik wilde Cordelia absoluut niet in onze problemen betrekken, maar ik was nou eenmaal iemand die liever gemeen was en zeer wraakzuchtig. Ik kon zijn opmerking op het moment gewoon even niet verkroppen. Ik perste mijn lippen op elkaar om er niks uit te flappen en balde mijn vuisten terwijl ik mijn armen nog altijd over elkaar geslagen had.
          "Daar heeft hij vast geen bezwaar tegen als je maar even met je mooie ogen knippert. Wie weet werkt het voor mij ook wel, want ik sta hier te verhongeren."


    Your make-up is terrible