Ruby
Hij hief zijn glas "Op jou beterschap dan maar." zei hij waarna hij het glas achterover sloeg. Ik knikte en hief ook mijn glas, waarna ik zijn voorbeeld volgde. "Ik was er inderdaad bij." zei hij naar een lange stilte. Ik had hem al die tijd zitten aanstaren. "Het is soms merkwaardig hoe je hersenen werken." zei hij vervolgens. "Soms heb je gewoon dat gevoel dat je niet je echte leven leid." Ik moest hier even over nadenken, het leek wel of hij op een specifiek antwoord van mij zat te wachten. Maar toen knikte ik, ik was het wel met hem eens ook al had ik hier nog nooit over nagedacht. Het was een raar persoon, maar ik begon hem te mogen. Ik verdeelde de laatste inhoud van de fles over onze glazen. Slokje voor slokje dronk ik het op. Ik voelde dat ik lichtjes aangeschoten was, dan begonnen mijn wangen altijd te gloeien. 'Filosofisch hoor,' grinnikte ik. Ik zette mijn glas neer en keek hem serieus aan. 'Weetje, soms zou ik weleens iemand anders willen zijn, niet de saaie dochter van de burgemeester die nog steeds thuis woont.' Toen de man zijn glas nog niet leegdronk sloeg ik deze snel achterover, had hij maar sneller moeten zijn. 'Zoals laatst,' ging ik verder. 'Op mijn broertjes kamer vond ik een oud boek dat over sprookjes ging, ik bedoel zou dat niet geweldig zijn?' grinnikte ik. 'Snow white, Cinderella, Belle, Red riding hood...' somde ik op. 'Zij maken allerlei avonturen mee of trouwen met een knappe prins. En altijd hebben ze een happy ending. Nou die van mijn heb ik nog niet gevonden hoor.' ik grinnikte. 'So what about you? Ik heb mijn hele levensverhaal op tafel gegooid, en ik ken niet eens je naam.' Ik staarde hem aan in zijn lichtblauwe ogen terwijl ik een warm gevoel in mijn buik kreeg. Ik leunde over de tafel heen en voordat ik het doorhad drukte ik mijn lippen op de zijne. Zachtjes plofte ik weer neer op mijn stoel en lachte ondeugend. Ik had teveel alcohol op, om mij ervoor te schamen. Bovendien was het een geweldig gevoel, zomaar iemand zoenen die je net hebt ontmoet.
[ bericht aangepast op 20 juni 2016 - 11:12 ]
When you believe your dreams come true