• In het LJH topic hadden we het over gezond leven, voornamelijk sporten en minder snoepen en aangezien ik zelf al wat doelstelling heb voor de komende maand, leek het mij wel leuk om een topic aan te maken en zo alles met elkaar te delen en elkaar misschien te steunen. Dus, wie doet er mee met een maand meer sporten en veel fruit eten in plaats van snoepen (of misschien heb je wel een hele andere gezonde doelstelling voor de volgende maand)?!
    Het hoeft niet per se om af te vallen te zijn. Ikzelf wil bijvoorbeeld daarnaast voornamelijk ook mijn conditie verbeteren en mijn spieren trainen. Daarnaast is het gewoon heel gezond goed te sporten, buiten te zijn en fruit en groente te eten. Houd ook altijd in de gaten dat je bmi niet te laag wordt. Mensen die juist meer willen leren eten of aan willen komen zijn hierom ook zeker welkom in dit topic, want ondergewicht is ook niet je van het natuurlijk en misschien hebben andere users daar ook nog wel leuke tips voor! Kortom, alles wat te maken heeft met jouw leven gezonder maken is hier welkom! Misschien wil je wel een hele maand geen alcohol nuttigen of stoppen met roken bijvoorbeeld. Alles mag ^^

    Note: Plaats hier overigens geen gewichten. Dat is niet toegestaan op Q, omdat het mensen onzeker kan maken





    Users die meedoen aan de April Health Month:
    Username
    Dumbledory
    Gibbs
    Tabai
    Peccata
    Sable
    Wasikowska
    Spongekip
    Serenata
    Loebas
    Stingray
    Yata
    Anaklysmos
    Shazi
    Mignon
    Capybara
    Naam
    Anna
    Yolanda
    Laura
    Nikki
    Erieka
    Fren
    Jip
    Loïs
    Sofie
    Megan
    Xanthe
    Mieke
    Cheryl
    Lotte
    Qing
    Verbeteringen
    Zombies Run, MJ Experience, rekoefeningen, Planking challenge, fruit ipv snoep
    Wandelen (met hond), niet meer snoepen, normale eettijden, geen frisdrank
    1x per week wandelen, gezonder eten, minder water drinken
    Afvallen (Sonja Bakkeren), 2x per week sporten
    Geen frisdrank en energiedrank
    Meer Yoga en minder vlees
    Anderhalve liter water per dag, na het avondeten geen eten meer
    Dieet verbeteren/aanpassen
    Zeker voelen in lichaam/bikini klaar, zoveel mogelijk fietsen naar werk
    Buiten wandelen, rugoefeningen en meer vitaminen binnen krijgen
    Meer badmintontrainingen, minder snoepen, meer gezondere dingen, meditatie oppikken, meer water
    5km achter elkaar hardlopen, afvallen
    Door de weeks geen snoep en frisdrank
    30 Days Shred
    Weer normaal kunnen lopen



    Algemene tips:

    • Voor mensen die te lui zijn om écht te sporten is Yoga een perfecte oplossing, misschien dus een poging waard?
    • Er bestaan talloze health apps en sport apps, je kan altijd kijken of daar iets voor je tussen zit!
    • Afvallers kunnen alcohol het best zoveel mogelijk vermijden.
    • Haal Opkikkertjes in huis. Heb je honger of ben je bang te gaan snaaien, neem dan zo eentje en die is zo zout, dat je daarna wel even twee keer nadenkt om iets te pakken. Ideaal voor het vier-uursdipje. Een soort cup a soup maar dan simpeler.
    • De app MyFitnessPall
    • Gezonde snacks (komkommer, tomaat, wortel paprika, rijstwafel)

    [ bericht aangepast op 13 april 2016 - 9:14 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Ik doe nu zo'n shakedieet. Het bevalt me vooral omdat het zo handig is. :'D

    Maar onder het mom van gezond eten en drinken. Ik wil fors minderen met slechte tussendoortjes en ook frisdrank. Vanuit daar wil ik ook meer gaan bewegen, bijvoorbeeld dagelijks een half uur wandelen. Met mijn gezondheid kan ik niet intensief sporten dus de rest moet nog even op zich laten wachten.


    The truth is out there.

    Zo ziek zijn plus me al qua eten aan mijn nieuwe gewoontes houden loont. Ben sinds dit topic drie kilo afgevallen. En ja, ik heb de weegschaal altijd op tzelfde punt en dr zaten net nieuwe batterijen in. :'D


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik had zondag mijn zus haar verjaardag, dus toen heb ik wel hapjes en kwarktaart gegeten. De andere dagen echter geen "slechte tussendoortjes" en het planken gaat ook goed. Ga zo weer hardlopen ^^

    Hoe gaat het verder bij iedereen?


    Happy Birthday my Potter!

    Dumbledory schreef:
    Ik had zondag mijn zus haar verjaardag, dus toen heb ik wel hapjes en kwarktaart gegeten. De andere dagen echter geen "slechte tussendoortjes" en het planken gaat ook goed. Ga zo weer hardlopen ^^

    Hoe gaat het verder bij iedereen?

    Goed bezig! Hardlopen in dit weer? (Bij ons regent het heel hard)

    Ik ben gisteren na het sporten even naar een vragenuurtje gegaan van de fysio die bij ons in de sportschool een vestiging heeft, en dat ik al maanden last van mijn schouders heb, blijkt te komen door een soort blokkade of zoiets, vandaar dat ik spieren en vaatjes ontwikkel als compensatie op die blokkade/belasting. Word als het goed is binnen nu en 2 uur gebeld om een intake te plannen. Ik heb ook een boekje met krachtoefeningen meegekregen om thuis te oefenen met core stability.


    Slightly drunk.

    Het was hier nog droog. Denk dat het zo wel zal gaan regenen though. Maar hardlopen in de regen is ook niet verkeerd, mits je een handdoek en droge kleren klaarlegt, haha.

    Oh wel beter dat je nu hulp krijgt dan. En goed dat je gegaan bent! Anders had je dat nu nog niet geweten. Sterkte ermee.


    Happy Birthday my Potter!

    Dumbledory schreef:
    Het was hier nog droog. Denk dat het zo wel zal gaan regenen though. Maar hardlopen in de regen is ook niet verkeerd, mits je een handdoek en droge kleren klaarlegt, haha.

    Oh wel beter dat je nu hulp krijgt dan. En goed dat je gegaan bent! Anders had je dat nu nog niet geweten. Sterkte ermee.

    Hmm, ja, ik vind hardlopen in de regen echt niet chill haha.

    Zo, nu al gebeld, dat is chill. Afspraak staat al voor morgen *_* Verrast dat ze zo snel nog tijd hebben voor me. Ben wel blij dat er iets mee wordt gedaan eigenlijk, want stel dat ik er nu niets mee doe en ik ben straks 40 met een kapotte rug... Nee bedankt.


    Slightly drunk.

    Ik ben Xanthe btw. Skiën is en blijft echt de beste sport. Beenspieren on point na deze vakantie.


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Punt 1 op mijn lijstje vandaag: hardlopen. Who's with me? *O*

    Oh ik heb btw in de afgelopen vier dagen 1 klein meergranen koekje gegeten en 1 lepelei en verder alleen fruit en mijn ochtend, middag en avondeten ^^


    Happy Birthday my Potter!

    Oh, oh, ik heb hier nog iets te zeggen. Ik heb gisteren ontdekt hoe je heerlijk en gezond frambozenijs kunt maken.
    Stap 1) Duik de diepvriezer van de supermarkt in, op zoek naar diepgevroren frambozen.
    Stap 2) Vervolg je tocht naar de koelafdeling en scoor die potjes magere yoghurt.
    Stap 3) Eenmaal thuisgekomen, gooi 500g frambozen samen met 2 potjes (elk 125g dacht ik zo) in een kom en mixen. Je kunt het ook in de blender smijten, I suppose. Ik deed het met de staafmixer. Dus, mixen die handel and enjoy your raspberrysorbet.

    (Het was m'n bedoeling om smoothie te maken. Ik heb er een liter melk moeten bijkappen vooraleer het vloeibaar genoeg was. :'D)


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Oh dat klinkt best wel heel erg lekker c:


    Happy Birthday my Potter!

    Dumbledory schreef:
    Oh dat klinkt best wel heel erg lekker c:


    + als je net als ik een hekel hebt aan yogurt, die proef je echt helemaal niet.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Ik heb echt het gevoel dat ik het heb verkloot deze week. Ik weet niet waarom. Maar ik heb op dit moment ook zó geen zin om af te vallen. Gisteren hadden we (mijn huisgenoten en ik) chocoladefondue en de bedoeling was dat ik alleen het fruit zou kanen, maar die spekjes waren natuurlijk ook veel te lekker om te laten liggen. Ugh. Volgende week beter?


    Slightly drunk.

    Peccata schreef:
    Ik heb echt het gevoel dat ik het heb verkloot deze week. Ik weet niet waarom. Maar ik heb op dit moment ook zó geen zin om af te vallen. Gisteren hadden we (mijn huisgenoten en ik) chocoladefondue en de bedoeling was dat ik alleen het fruit zou kanen, maar die spekjes waren natuurlijk ook veel te lekker om te laten liggen. Ugh. Volgende week beter?


    Het is pas vrijdag! Je kan je deze week nog drie dagen aan de afspraken met jezelf houden! Kom op, je kunt het *O* Bovendien, mag je niet één dag per week zondigen bij Sonja Bakker? De SAS dag (schijt aan Sonja)? Of is dat niet zo, haha?

    Ik ben als ik mijn lichaam zie volgens mij meer vet aan het omzetten in spieren dan dat ik écht afval. Maar zolang de vetrolletjes die ik nog had verdwijnen, ben ik denk wel tevreden. Ik was immers niet te zwaar, dus ik mag niet klagen (A) Morgen ga ik wel zondigen though, net als vorige week zondag. Ik ga namelijk cupcakes maken voor Natas haar Trolls en Pirates party ding, dus tja... :W Maar één dag per week zondigen is niet zo'n ramp in mijn ogen.


    Happy Birthday my Potter!

    Eén dag zondigen is ook niet zo erg, natuurlijk niet, dan sport je gewoon een keertje extra. Maar ik heb a) gisteren het sporten afgemeld en b) het gevoel dat ik al de hele week zondig, terwijl dat helemaal niet zo is. Ik ben gewoon niet zo in de flow, denk ik...


    Slightly drunk.

    Ik ben ook slecht bezig, want mn ouders hebben geen zin om gezond voedsel te maken ofzo. Heel erg irritant


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!