• In het LJH topic hadden we het over gezond leven, voornamelijk sporten en minder snoepen en aangezien ik zelf al wat doelstelling heb voor de komende maand, leek het mij wel leuk om een topic aan te maken en zo alles met elkaar te delen en elkaar misschien te steunen. Dus, wie doet er mee met een maand meer sporten en veel fruit eten in plaats van snoepen (of misschien heb je wel een hele andere gezonde doelstelling voor de volgende maand)?!
    Het hoeft niet per se om af te vallen te zijn. Ikzelf wil bijvoorbeeld daarnaast voornamelijk ook mijn conditie verbeteren en mijn spieren trainen. Daarnaast is het gewoon heel gezond goed te sporten, buiten te zijn en fruit en groente te eten. Houd ook altijd in de gaten dat je bmi niet te laag wordt. Mensen die juist meer willen leren eten of aan willen komen zijn hierom ook zeker welkom in dit topic, want ondergewicht is ook niet je van het natuurlijk en misschien hebben andere users daar ook nog wel leuke tips voor! Kortom, alles wat te maken heeft met jouw leven gezonder maken is hier welkom! Misschien wil je wel een hele maand geen alcohol nuttigen of stoppen met roken bijvoorbeeld. Alles mag ^^

    Note: Plaats hier overigens geen gewichten. Dat is niet toegestaan op Q, omdat het mensen onzeker kan maken





    Users die meedoen aan de April Health Month:
    Username
    Dumbledory
    Gibbs
    Tabai
    Peccata
    Sable
    Wasikowska
    Spongekip
    Serenata
    Loebas
    Stingray
    Yata
    Anaklysmos
    Shazi
    Mignon
    Capybara
    Naam
    Anna
    Yolanda
    Laura
    Nikki
    Erieka
    Fren
    Jip
    Loïs
    Sofie
    Megan
    Xanthe
    Mieke
    Cheryl
    Lotte
    Qing
    Verbeteringen
    Zombies Run, MJ Experience, rekoefeningen, Planking challenge, fruit ipv snoep
    Wandelen (met hond), niet meer snoepen, normale eettijden, geen frisdrank
    1x per week wandelen, gezonder eten, minder water drinken
    Afvallen (Sonja Bakkeren), 2x per week sporten
    Geen frisdrank en energiedrank
    Meer Yoga en minder vlees
    Anderhalve liter water per dag, na het avondeten geen eten meer
    Dieet verbeteren/aanpassen
    Zeker voelen in lichaam/bikini klaar, zoveel mogelijk fietsen naar werk
    Buiten wandelen, rugoefeningen en meer vitaminen binnen krijgen
    Meer badmintontrainingen, minder snoepen, meer gezondere dingen, meditatie oppikken, meer water
    5km achter elkaar hardlopen, afvallen
    Door de weeks geen snoep en frisdrank
    30 Days Shred
    Weer normaal kunnen lopen



    Algemene tips:

    • Voor mensen die te lui zijn om écht te sporten is Yoga een perfecte oplossing, misschien dus een poging waard?
    • Er bestaan talloze health apps en sport apps, je kan altijd kijken of daar iets voor je tussen zit!
    • Afvallers kunnen alcohol het best zoveel mogelijk vermijden.
    • Haal Opkikkertjes in huis. Heb je honger of ben je bang te gaan snaaien, neem dan zo eentje en die is zo zout, dat je daarna wel even twee keer nadenkt om iets te pakken. Ideaal voor het vier-uursdipje. Een soort cup a soup maar dan simpeler.
    • De app MyFitnessPall
    • Gezonde snacks (komkommer, tomaat, wortel paprika, rijstwafel)

    [ bericht aangepast op 13 april 2016 - 9:14 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Shazi schreef:
    Ik heb nog een tip voor mensen die graag dingen bakken, maar ook gezonder willen eten: met de laatste dingen die ik gebakken heb, heb ik gemerkt dat je er makkelijk een stuk minder suiker in kunt gooien en dat het nog steeds erg lekker smaakt ^^

    Je suiker vervangen door Tagatesse en je vetstof door kokosvet. Met de Tagatesse ga je wel wat moeten experimenteren dan, maar het zijn gezondere alternatieven. Ook speltbloem in plaat van gewone bloem is goed ^^


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Sable schreef:
    Mijn hartverzakking op de weegschaal heb ik voor vandaag ook weer gehad. Ik weeg veel meer dan ik gedacht ondanks dat ik voor mijn idee meer oplet, of is het gewoon stress.. Mehhh. Die moeite voor niets.. T-T


    Het is nooit voor niets he. Meer opletten op je eetpatroon en lichaamsbeweging is niet alleen om af te vallen. Als je bijvoorbeeld geminderd bent met energy dan heb je je hart een heel groot plezier gedaan namelijk. Het welzijn van je hart is in mijn ogen nog net iets belangrijker dan afvallen. Idk hoeveel veel meer is, maar heb je het in verhouding met je lengte bekeken en alles? En wat doe je nu dan om het beter te krijgen? Misschien kunnen we je helpen. Het lijkt nu vast erger en meer dan het is. Komt vast goed. Je bent immers een hartstikke mooie meid.


    Happy Birthday my Potter!

    Lol. Ik had al geen zin om hard te lopen en nu is het hier ook nog slecht weer :W


    Happy Birthday my Potter!

    Ik ben zelf gestopt met snoepen. In het weekend mag ik chips en frisdrank anders alleen water. Ik heb nu de app fat secret gedownload waarbij je kunt zien hoeveel calorieen je eet en verbruikt en hoeveel je mag eten om bv een pond per week af te vallen.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Dumbledory schreef:
    (...)

    Het is nooit voor niets he. Meer opletten op je eetpatroon en lichaamsbeweging is niet alleen om af te vallen. Als je bijvoorbeeld geminderd bent met energy dan heb je je hart een heel groot plezier gedaan namelijk. Het welzijn van je hart is in mijn ogen nog net iets belangrijker dan afvallen. Idk hoeveel veel meer is, maar heb je het in verhouding met je lengte bekeken en alles? En wat doe je nu dan om het beter te krijgen? Misschien kunnen we je helpen. Het lijkt nu vast erger en meer dan het is. Komt vast goed. Je bent immers een hartstikke mooie meid.


    Het gaat om 5 kilo.. Ik baal enorm. De laatste weken waren enorm stressvol voor mij. Maar ik zal eens kijken of mijn bmi nu nog enigszins gezond is dan..


    26 - 02 - '16

    Sable schreef:
    (...)

    Het gaat om 5 kilo.. Ik baal enorm. De laatste weken waren enorm stressvol voor mij. Maar ik zal eens kijken of mijn bmi nu nog enigszins gezond is dan..


    Het is heel logisch dat in stressvolle periodes schommelt en wat omhoog schiet. Het valt zo te zien nog mee. Komt goed c:


    Happy Birthday my Potter!

    Ik had vandaag weer goede resultaten op de weegschaal en ik ben trots op mezelf, mijn gewicht was gestegen, maar mijn spiermassa ook en mijn vet was gedaald. Mijn vochtgehalte was ook weer ok en mijn verbranding in rust heeft ook een piek gemaakt. Deze meid is trots op zichzelf ^^


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Ondanks dat ik weer terug op mijn oude gewicht was gekomen, ben ik nu toch weer drie kilo afgevallen. Best wel trots daar op. :3 nu maar zorgen dat ik niet meer omhoog ga, natuurlijk. :p


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    De afgelopen week heb ik voor het eerst in een jaar weer mijn "rondje" gefietst 's avonds en ik moet zeggen, het is nog best leuk. :Y) Het is een rondje van 15,25 kilometer door het platteland en langs het kanaal, dus lekker veel zon, zeker leuk om tijdens zonsondergang te doen. Minpuntjes zijn wel alle muggen, maar goed, na een tijdje word je er behendig in en die beesten ontwijken met je hoofd maakt je scherp. :W

    Ik ben de laatste tijd overigens erg van de Snack-a-Jacks in plaats van de chips. Niet de meest verantwoorde keuze, met al die E-nummertroep, maar in ieder geval beter voor de lijn dan chips. :Y) Dus, voor iedereen die nog een lekker alternatief zoekt om af en toe mee te cheaten, is dit de gulden middenweg tussen helemaal fantastisch en een Zeer Slechte Keuze, geloof ik.

    [ bericht aangepast op 14 april 2016 - 21:24 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Dus, voor iedereen die nog een lekker alternatief zoekt om af en toe mee te cheaten, is dit de gulden middenweg tussen helemaal fantastisch en een Zeer Slechte Keuze, geloof ik.

    Ik heb gisteren Yamato mix geprobeerd, een soort nootjes waarvan je letterlijk in de hens staat, wauw, die dingen zijn echt zo pittig dat je al gauw genoeg hebt om je bakkes te beschermen. Japanse mix zou ook een goed alternatief zijn.

    Ik heb gisteren voor de tweede keer gesport deze week, en heb me vooral gefocust op duurtraining. En met mijn eten zat het ook wel goed deze week. Als ik zondag ben aangekomen, ga ik gillen.


    Slightly drunk.

    Tips & tricks voor het loslaten van perfectie. Wees trots op jezelf!

    – Sta stil bij wat je al eens bereikt hebt
    Het is goed om te streven naar vooruitgang, maar het kan ook goed zijn om terug te kijken naar de resultaten die je al geboekt hebt. Niet alleen fysiek, maar ook mentaal. Een positievere kijk op het leven, meer zelfvertrouwen en jezelf durven zijn is een ontzettend mooie vorm van progressie die niet uit te drukken is in een getal op de weegschaal.
    – Vergelijk jezelf niet met anderen
    Ieders progressie en de daar bijbehorende route is uniek. Ieder heeft andere doelen, krijgt te maken met andere obstakels en heeft hierdoor een ander tijdspad op weg naar zijn gewenste resultaten. Focus je op jouw route en doe iedere dag datgene wat jou dichterbij jouw doelen gaat brengen.
    – Denk niet volgens het alles of niets principe
    Tegenslagen, obstakels of moeilijke momenten ga je toch wel tegenkomen. Streef er niet naar om geen fouten te maken, maar streef ernaar om er wat van te leren. Het is geen kwestie van nooit fouten maken om jouw doelen te bereiken, het is een kwestie van doorgaan na deze fouten. Progressie zal altijd in de vorm van zowel stappen vooruit als achteruit komen.
    – Integreer stap voor stap nieuwe gewoontes
    Maak het jezelf niet te moeilijk door te verwachten dat je ineens alles 180 graden omver kan gooien. Integreer stap voor stap nieuwe gewoontes en wanneer je een gewoonte beheerst focus je je op de volgende gewoonte aanpakken. Focus je niet op zo snel mogelijk resultaat, maar focus je op langdurig resultaat op een manier die werkt voor jou. Gun jezelf de tijd om erachter te komen welke methode voor jou werkt. Het is geen sprint, het is een duurloop.
    Niemand is perfect, jij ook niet. En dat hoeft gelukkig ook niet. Obstakels, tegenslagen, moeilijke momenten of een misstap maken zijn allemaal onderdeel van het proces. Juist de moeilijke momenten zorgen ervoor dat je gedurende het proces jezelf kan ontwikkelen en sterker in je schoenen komt te staan. Misstappen begaan is niet erg, zolang je er maar iets van opsteekt en vervolgens weer verder gaat.


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Wat mag ik van Sonja als lunch: een cracker. HAHAHAHAHAHA.


    Slightly drunk.

    Wiarda schreef:
    De afgelopen week heb ik voor het eerst in een jaar weer mijn "rondje" gefietst 's avonds en ik moet zeggen, het is nog best leuk. :Y) Het is een rondje van 15,25 kilometer door het platteland en langs het kanaal, dus lekker veel zon, zeker leuk om tijdens zonsondergang te doen. Minpuntjes zijn wel alle muggen, maar goed, na een tijdje word je er behendig in en die beesten ontwijken met je hoofd maakt je scherp. :W

    Ik ben de laatste tijd overigens erg van de Snack-a-Jacks in plaats van de chips. Niet de meest verantwoorde keuze, met al die E-nummertroep, maar in ieder geval beter voor de lijn dan chips. :Y) Dus, voor iedereen die nog een lekker alternatief zoekt om af en toe mee te cheaten, is dit de gulden middenweg tussen helemaal fantastisch en een Zeer Slechte Keuze, geloof ik.


    Niet alle E-nummers zijn slecht.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Deze week een halve kilo kwijt c:


    Slightly drunk.