• In het LJH topic hadden we het over gezond leven, voornamelijk sporten en minder snoepen en aangezien ik zelf al wat doelstelling heb voor de komende maand, leek het mij wel leuk om een topic aan te maken en zo alles met elkaar te delen en elkaar misschien te steunen. Dus, wie doet er mee met een maand meer sporten en veel fruit eten in plaats van snoepen (of misschien heb je wel een hele andere gezonde doelstelling voor de volgende maand)?!
    Het hoeft niet per se om af te vallen te zijn. Ikzelf wil bijvoorbeeld daarnaast voornamelijk ook mijn conditie verbeteren en mijn spieren trainen. Daarnaast is het gewoon heel gezond goed te sporten, buiten te zijn en fruit en groente te eten. Houd ook altijd in de gaten dat je bmi niet te laag wordt. Mensen die juist meer willen leren eten of aan willen komen zijn hierom ook zeker welkom in dit topic, want ondergewicht is ook niet je van het natuurlijk en misschien hebben andere users daar ook nog wel leuke tips voor! Kortom, alles wat te maken heeft met jouw leven gezonder maken is hier welkom! Misschien wil je wel een hele maand geen alcohol nuttigen of stoppen met roken bijvoorbeeld. Alles mag ^^

Note: Plaats hier overigens geen gewichten. Dat is niet toegestaan op Q, omdat het mensen onzeker kan maken

Users die meedoen aan de April Health Month:
    Username
    Dumbledory
    Gibbs
    Tabai
    Peccata
    Sable
    Wasikowska
    Spongekip
    Serenata
    Loebas
    Stingray
    Yata
    Anaklysmos
    Shazi
    Mignon
    Capybara
    Naam
    Anna
    Yolanda
    Laura
    Nikki
    Erieka
    Fren
    Jip
    Loïs
    Sofie
    Megan
    Xanthe
    Mieke
    Cheryl
    Lotte
    Qing
    Verbeteringen
    Zombies Run, MJ Experience, rekoefeningen, Planking challenge, fruit ipv snoep
    Wandelen (met hond), niet meer snoepen, normale eettijden, geen frisdrank
    1x per week wandelen, gezonder eten, minder water drinken
    Afvallen (Sonja Bakkeren), 2x per week sporten
    Geen frisdrank en energiedrank
    Meer Yoga en minder vlees
    Anderhalve liter water per dag, na het avondeten geen eten meer
    Dieet verbeteren/aanpassen
    Zeker voelen in lichaam/bikini klaar, zoveel mogelijk fietsen naar werk
    Buiten wandelen, rugoefeningen en meer vitaminen binnen krijgen
    Meer badmintontrainingen, minder snoepen, meer gezondere dingen, meditatie oppikken, meer water
    5km achter elkaar hardlopen, afvallen
    Door de weeks geen snoep en frisdrank
    30 Days Shred
    Weer normaal kunnen lopen

Algemene tips:

• Voor mensen die te lui zijn om écht te sporten is Yoga een perfecte oplossing, misschien dus een poging waard?
    • Er bestaan talloze health apps en sport apps, je kan altijd kijken of daar iets voor je tussen zit!
    • Afvallers kunnen alcohol het best zoveel mogelijk vermijden.
    • Haal Opkikkertjes in huis. Heb je honger of ben je bang te gaan snaaien, neem dan zo eentje en die is zo zout, dat je daarna wel even twee keer nadenkt om iets te pakken. Ideaal voor het vier-uursdipje. Een soort cup a soup maar dan simpeler.
    • De app MyFitnessPall
    • Gezonde snacks (komkommer, tomaat, wortel paprika, rijstwafel)

[ bericht aangepast op 13 april 2016 - 9:14 ]

Happy Birthday my Potter!

Ajin schreef:
    (...)
    That... is a bad thing :') Gaan slapen met een hongergevoel is een no-no

Och naja. I'll survive. x)

• It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

Escapism schreef:
    (...)

Och naja. I'll survive. x)

Yoghurt en natuurnootjes (niet te veel) zijn altijd toegestaan 's avonds, aldus mijn moeder ^^ Geen fruit tho, fruit mag niet.

[ bericht aangepast op 31 maart 2016 - 22:56 ]

Sidera nostra contrahent solem lunamque

Ajin schreef:
    (...)
    Yoghurt en natuurnootjes (niet te veel) zijn altijd toegestaan 's avonds, aldus mijn moeder ^^ Geen fruit tho, fruit mag niet.

Ja maar we hebben niet eens iets in huis! :'D Hahahaha. Ja, ik kan een boterham pakken of iets gaan frituren. Maar dat zijn nu ook niet bepaald de gezondste dingen.
    En drinken heb ik net al op, dus ik zal vast geen dorst meer hebben. :p

Zijn rijstekoeken zonder iets erop eigenlijk gewoon toegestaan als gezond genoeg tussendoortje? Ik weet niet wat er in die dingen zit, maar het is wel lekker, hahaha. x)

Oh, ik wil ook op de lijst! Hoewel ik wel tevreden ben over mijn eetgewoontes en gewicht (ik eet to be honest gewoon alles wat ik zie maar ik zie er nog wel oké gezond uit :'D). Deze maand mag ik wel weer mijn eerste stapjes gaan zetten (na twee maanden in een rolstoel te zitten, ey!) en ga ik naar de kine om weer op de been de komen (snap jeee ;D). Dus mijn doel is om weer normaal te kunnen lopen, mag dat ook? :'D

i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

Escapism schreef:
    (...)

Ja maar we hebben niet eens iets in huis! :'D Hahahaha. Ja, ik kan een boterham pakken of iets gaan frituren. Maar dat zijn nu ook niet bepaald de gezondste dingen.
    En drinken heb ik net al op, dus ik zal vast geen dorst meer hebben. :p

Zijn rijstekoeken zonder iets erop eigenlijk gewoon toegestaan als gezond genoeg tussendoortje? Ik weet niet wat er in die dingen zit, maar het is wel lekker, hahaha. x)

Yup, die eet ik ook als ze er zijn. Je mag veel meer eten dan je denkt ^^ Ik heb natuurlijk de Herbalife repen nog ehehe :Y)

[ bericht aangepast op 31 maart 2016 - 23:04 ]

Ajin schreef:
    (...)
    Yup, die eet ik ook als ze er zijn. Je mag veel meer eten dan je denkt ^^ Ik heb natuurlijk de Herbalife repen nog ehehe :Y)

Yaay! :3 We moeten morgen vast nog wel naar de winkel, I hope. x)

En geen idee wat Herbalife repen precies zijn, maar ik ga gewoon lekker rijstkoeken halen wanneer we weer naar de winkels gaan. _O_

Escapism schreef:
    (...)

Yaay! :3 We moeten morgen vast nog wel naar de winkel, I hope. x)

En geen idee wat Herbalife repen precies zijn, maar ik ga gewoon lekker rijstkoeken halen wanneer we weer naar de winkels gaan. _O_

Ik weet niet hoe ik Herbalife moet omschrijven... Ik denk als een levensstijl, je ontbijt anders, je eet meer tussendoor, je drinkt meer (al heb ik dat al laten slabakken). Het wordt vaak aanzien als dieet, maar dat is het niet, je kan er mee afslanken, ja, maar ook gewoon een gewicht behouden in combinatie met uitgebalanceerde voeding

Vandaag houd ik een fruit challenge!

Dat wil zeggen, elk tussendoortje wordt een stuk fruit, en ik wil ook een appel bij de lunch nemen. Moet alleen nog wel even kiwi's in huis halen c: Dus om elf uur fruit, bij de lunch fruit, zo rond drie uur fruit, en vanavond na het sporten fruit. Als je het zo vaak zegt wordt fruit echt een rotwoord.

Wie doet er mee?

Slightly drunk.

Peccata schreef:
    Vandaag houd ik een fruit challenge!

Dat wil zeggen, elk tussendoortje wordt een stuk fruit, en ik wil ook een appel bij de lunch nemen. Moet alleen nog wel even kiwi's in huis halen c: Dus om elf uur fruit, bij de lunch fruit, zo rond drie uur fruit, en vanavond na het sporten fruit. Als je het zo vaak zegt wordt fruit echt een rotwoord.

Wie doet er mee?

Ik sowieso. Ik wilde naar de markt om fruit te halen en misschien dan ook wat mee te nemen voor mijn vader in het ziekenhuis.

Dumbledory schreef:
    (...)

Ik sowieso. Ik wilde naar de markt om fruit te halen en misschien dan ook wat mee te nemen voor mijn vader in het ziekenhuis.

Owh, what happened? Of heb je geen zin om het uit te leggen? c:

Slightly drunk.

Peccata schreef:
    (...)
    Owh, what happened? Of heb je geen zin om het uit te leggen? c:

Hij kreeg geen lucht meer door astma en een virus probably. Het was zo erg dat hij meteen opgenomen moest worden en hij krijgt nu dus zuurstof en medicijnen daar en moet er blijven tot zijn longen weer goed genoeg in orde zijn en zijn lichaam zelf weer zijn zuurstofpeil op orde kan houden. Dat was dinsdag. Het gaat nu al iets beter, maar hij mag nog niet weg. Dus vandaar. Het was even schrikken, maar hij is niet meer in levensgevaar en het verbetert langzaamaan weer c:

Ik wil ook op de ljist. Ik ben gister met mama begonnen met de hardloop app en wil uiteindelijk 5km achter elkaar hardlopen, en natuurlijk afvallen :3

"Look, I Didn't Want to be a Half-Blood."

Dumbledory schreef:
    (...)

Hij kreeg geen lucht meer door astma en een virus probably. Het was zo erg dat hij meteen opgenomen moest worden en hij krijgt nu dus zuurstof en medicijnen daar en moet er blijven tot zijn longen weer goed genoeg in orde zijn en zijn lichaam zelf weer zijn zuurstofpeil op orde kan houden. Dat was dinsdag. Het gaat nu al iets beter, maar hij mag nog niet weg. Dus vandaar. Het was even schrikken, maar hij is niet meer in levensgevaar en het verbetert langzaamaan weer c:

Ugh, die ellendige virussen altijd. Rino? Sterkte iig!

Slightly drunk.

Twee stuks fruit op al vandaag!

Slightly drunk.

Peccata schreef:
    (...)
    Ugh, die ellendige virussen altijd. Rino? Sterkte iig!

Als het goed is wel. Bedankt!

En ik heb al een banaan op. Nog nul koekjes of snoepjes oid. Ga nu de hond uitlaten, naar de markt en dan op de fiets naar het ziekenhuis ^^ Oh eerst even wegen btw. Ik wil mijn gewicht bijhouden deze maand en anders gaat dat niet goed komen haha