• In dit topic kunnen alle kandidaten elkaar motiveren, tips geven, of gewoon lekker over hun verhaal kletsen. *O* Hier heb je dus ook de gelegenheid om eventueel word wars te organiseren, leuke zinnen te posten van je verhaal, of grappige dingen te plaatsen die je bent tegengekomen bij je research, bijvoorbeeld.

    Er zijn wel een paar regels:
    • Het promoten van niet deelnemende stories is niet toegestaan
    • Kraak iemands werk niet af
    • Post geen uitdagende of negatieve posts

    Dit is geen topic dat actief wordt bijgehouden door de SOTY-crew, dus als je een dringende vraag of een probleem hebt, stuur ons dan alsjeblieft een berichtje of post je vraag/probleem in het officiële topic. ^^

    Veel succes! Hopelijk komen er een hoop geweldige verhalen, dit jaar! *O*

    Valkyries schreef:
    Zo ergerlijk... ik had me voorgenomen niet te kritisch te zijn, en toch ben ik hetgeen dat ik had geschreven deze week nu aan het 'herschrijven' :'D
    Nu,het zorgt wel dat ik van de 238 naar de 257 ben gegaan, maar toch :'D

    Achja, zolang ik er niet te lang op blijven hangen, is een kritisch oog vast niet het einde XD

    Ken het. Ik heb zo'n beetje elke zin al wel een paar keer veranderd haha.

    Ik kan mijn eigen werk dus echt niet nalezen, haha.

    Ik had wel ineens een boost inspiratie en mijn eerste hoofdstuk is af. Zodra mijn proloog nagekeken is, kan ik de story online zetten en opgeven voor SOTY.


    If you can't hide it, just throw some fucking glitter all over it.

    Ik heb echt even een pauze met schrijven geloof ik haha. Stress van school en zo. Nog maar één week de tijd om mijn examen af te ronden.
    Daarna ga ik wel weer verder schrijven. ^^

    KyloRen schreef:
    Ik heb echt even een pauze met schrijven geloof ik haha. Stress van school en zo. Nog maar één week de tijd om mijn examen af te ronden.
    Daarna ga ik wel weer verder schrijven. ^^

    Soms kan een pauze goed doen en tja, uiteindelijk zijn andere zaken nog altijd belangrijker, ook al zouden we het soms anders willen zien :'D

    Gisteren heb ikzelf geen woord geschreven door het verjaardagsfeestje van de kids, maar ik heb nu even de tijd :3
    Vriendlief is met Thomas de hort op, Demi ligt op bed en ik heb toch nog geen zin om te strijken, dus schrijven is een prima excuus om het uit te stellen XD
    Inmiddels toch de 340 woorden bereikt. Ik ben dus zelf nog best tevreden omdat het voor mij veel is. Over het algemeen schrijf ik amper 300-500 woorden op een maand, en dit aantal heb ik toch op een 3tal daagjes bereikt :D

    Momenteel heb ik dus wel zo dat stikjaloerse gevoel omdat er mensen zijn die al over de duizend woorden zitten, en ook echt ruim, en dat ik denk van: hoe doen die dat toch :'D
    Maar goed, ik ga gewoon blij zijn voor mezelf dat ik al meer heb geschreven dan ik normaal doe ^_^

    Zijn er nog mensen nu aan het schrijven?


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Valkyries schreef:
    (...)
    Soms kan een pauze goed doen en tja, uiteindelijk zijn andere zaken nog altijd belangrijker, ook al zouden we het soms anders willen zien :'D

    Gisteren heb ikzelf geen woord geschreven door het verjaardagsfeestje van de kids, maar ik heb nu even de tijd :3
    Vriendlief is met Thomas de hort op, Demi ligt op bed en ik heb toch nog geen zin om te strijken, dus schrijven is een prima excuus om het uit te stellen XD
    Inmiddels toch de 340 woorden bereikt. Ik ben dus zelf nog best tevreden omdat het voor mij veel is. Over het algemeen schrijf ik amper 300-500 woorden op een maand, en dit aantal heb ik toch op een 3tal daagjes bereikt :D

    Momenteel heb ik dus wel zo dat stikjaloerse gevoel omdat er mensen zijn die al over de duizend woorden zitten, en ook echt ruim, en dat ik denk van: hoe doen die dat toch :'D
    Maar goed, ik ga gewoon blij zijn voor mezelf dat ik al meer heb geschreven dan ik normaal doe ^_^

    Zijn er nog mensen nu aan het schrijven?


    Ik ben mijn planning helemaal aan het uitwerken, de personages een karakter te geven en een omschrijving van het uiterlijk. Daar ga ik heel veel aan hebben tijdens het schrijven. ^^ Zeker aangezien ik soms wat chaotisch ben... Ik ben zelfs de eerste badge die je krijgt kwijt :')


    all because i liked a girl

    Valkyries schreef:
    (...)
    Soms kan een pauze goed doen en tja, uiteindelijk zijn andere zaken nog altijd belangrijker, ook al zouden we het soms anders willen zien :'D

    Gisteren heb ikzelf geen woord geschreven door het verjaardagsfeestje van de kids, maar ik heb nu even de tijd :3
    Vriendlief is met Thomas de hort op, Demi ligt op bed en ik heb toch nog geen zin om te strijken, dus schrijven is een prima excuus om het uit te stellen XD
    Inmiddels toch de 340 woorden bereikt. Ik ben dus zelf nog best tevreden omdat het voor mij veel is. Over het algemeen schrijf ik amper 300-500 woorden op een maand, en dit aantal heb ik toch op een 3tal daagjes bereikt :D

    Momenteel heb ik dus wel zo dat stikjaloerse gevoel omdat er mensen zijn die al over de duizend woorden zitten, en ook echt ruim, en dat ik denk van: hoe doen die dat toch :'D
    Maar goed, ik ga gewoon blij zijn voor mezelf dat ik al meer heb geschreven dan ik normaal doe ^_^

    Zijn er nog mensen nu aan het schrijven?


    Ik zit momenteel bijna op 2k. Maar ik besteed mijn tijd momenteel enkel aan schrijven en niet aan het herschrijven. Ik ben ook geen perfectionist en meestal zijn de woorden die ik als eerst opschrijf, beter dan wat ik bedenk als ik ga herschrijven en verbeteren.


    If you can't hide it, just throw some fucking glitter all over it.

    praeteritum schreef:
    (...)

    Ik ben mijn planning helemaal aan het uitwerken, de personages een karakter te geven en een omschrijving van het uiterlijk. Daar ga ik heel veel aan hebben tijdens het schrijven. ^^ Zeker aangezien ik soms wat chaotisch ben... Ik ben zelfs de eerste badge die je krijgt kwijt :')

    Dat is ook schrijven natuurlijk, al is het niet zozeer aan het eigenlijke verhaal. Je kan er op langer termijn inderdaad wel profijt van hebben!
    Ik weet alleen bij mezelf dat ik er niks aan heb, ik heb de rode draad van m'n verhaal en verder komt het schrijvende weg allemaal, gewoon omdat ik te vaak nieuwe ideeën en ingevingen krijg, waardoor uiteindelijk bij mij zo'n hele planning toch verloren gaat en het zo wat verspilde moeite is :'D

    Mattel schreef:
    (...)

    Ik zit momenteel bijna op 2k. Maar ik besteed mijn tijd momenteel enkel aan schrijven en niet aan het herschrijven. Ik ben ook geen perfectionist en meestal zijn de woorden die ik als eerst opschrijf, beter dan wat ik bedenk als ik ga herschrijven en verbeteren.

    2K is toch ook al een goed begin!
    Bij mij is het andersom. Het herschrijven en verbeteren zorgt ervoor dat ik de kern behoudt van wat ik wil vertellen, en al het overbodige wegsmijt. Of juist nog belangrijke details toevoeg, die ik met m'n eerste schrijven over het hoofd heb gezien.
    En tja, ik ben nu eenmaal erg fanatiek op m'n zinnen, die moeten gewoon goed lopen. Soms is het gewoon echt nodig om woorden te verplaatsen of zelfs te veranderen. Het eerste wat ik opschrijf is bij mij de ruwe opzet, zeg maar ^_^
    Maar daarin is iedereen anders in, natuurlijk :3
    Ik wou dat ik in dat opzicht dus zeker wel minder perfectionistisch kon zijn XD


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Zijn er jobs waarvan jullie zeggen 'dit is echt al te vaak gebruikt'?


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Valkyries schreef:
    (...)
    2K is toch ook al een goed begin!
    Bij mij is het andersom. Het herschrijven en verbeteren zorgt ervoor dat ik de kern behoudt van wat ik wil vertellen, en al het overbodige wegsmijt. Of juist nog belangrijke details toevoeg, die ik met m'n eerste schrijven over het hoofd heb gezien.
    En tja, ik ben nu eenmaal erg fanatiek op m'n zinnen, die moeten gewoon goed lopen. Soms is het gewoon echt nodig om woorden te verplaatsen of zelfs te veranderen. Het eerste wat ik opschrijf is bij mij de ruwe opzet, zeg maar ^_^
    Maar daarin is iedereen anders in, natuurlijk :3
    Ik wou dat ik in dat opzicht dus zeker wel minder perfectionistisch kon zijn XD


    Ja, ik ben echt heel blij! Meestal schrijf ik dagen niks en dan ineens 1000 woorden.
    Dan is herschrijven natuurlijk wel heel belangrijk.


    If you can't hide it, just throw some fucking glitter all over it.

    Wasikowska schreef:
    Zijn er jobs waarvan jullie zeggen 'dit is echt al te vaak gebruikt'?


    Hoe bedoel je?


    If you can't hide it, just throw some fucking glitter all over it.

    Ik ben even benieuwd als organisator: hoe gaat het ermee?


    Deep inside, I've never felt alive

    Wasikowska schreef:
    Zijn er jobs waarvan jullie zeggen 'dit is echt al te vaak gebruikt'?


    Hangt wat mij betreft heel erg af van wat voor genre en het type verhaal je gebruikt. Ik denk dat wat banen betreft (ik neem tenminste aan dat je het daarover hebt) je het beste zo origineel en realistisch mogelijk moet zijn. Geen vijfentwintigjarige als CEO van Shell, maar ook geen secretaresse of docent (tenzij docent een belangrijk deel van je verhaal is). Ga na wat mensen bij jou in je omgeving doen en kijk of je daar iets van kan gebruiken. De meeste mensen hebben minder voor de hand liggend werk dan in verhalen vaak wordt gebruikt.


    For those I love, I will sacrifice

    Wasikowska schreef:
    Zijn er jobs waarvan jullie zeggen 'dit is echt al te vaak gebruikt'?


    journalist


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Dus verpleegster is ça va ?


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Wasikowska schreef:
    Dus verpleegster is ça va ?


    Als je weet waarover je het hebt, ja (:


    Mijn brein breint zoals het breint.