• In dit topic kunnen alle kandidaten elkaar motiveren, tips geven, of gewoon lekker over hun verhaal kletsen. *O* Hier heb je dus ook de gelegenheid om eventueel word wars te organiseren, leuke zinnen te posten van je verhaal, of grappige dingen te plaatsen die je bent tegengekomen bij je research, bijvoorbeeld.

Er zijn wel een paar regels:
    • Het promoten van niet deelnemende stories is niet toegestaan
    • Kraak iemands werk niet af
    • Post geen uitdagende of negatieve posts

Dit is geen topic dat actief wordt bijgehouden door de SOTY-crew, dus als je een dringende vraag of een probleem hebt, stuur ons dan alsjeblieft een berichtje of post je vraag/probleem in het officiële topic. ^^

Veel succes! Hopelijk komen er een hoop geweldige verhalen, dit jaar! *O*

Even twee stories afgerond, nu kan ik weer verder met dit ^^

My fake plants died, because I did not pretend to water them.

Hoe plannen jullie hoofdstukken? Ik probeer het soms wel, maar het lukt me nooit een verhaal echt te plannen. Kan iemand mij helpen door een voorbeeld/uitleg te geven? c:

Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

Ik heb één keer een verhaal echt gepland, maar eigenlijk schrijf ik maar wat in het wilde weg en gooi ondertussen wat ideetjes voor verhaallijn planning en andere dingen neer.
    Het werkt voor mij, want ik heb op deze manier wel een verhaal afgekregen :')

Scribe schreef:
    Hoe plannen jullie hoofdstukken? Ik probeer het soms wel, maar het lukt me nooit een verhaal echt te plannen. Kan iemand mij helpen door een voorbeeld/uitleg te geven? c:

Nou, ik maak altijd een soort van 'tijdlijn' met gebeurtenissen die al in mijn hoofd zitten, dan strijd ik die uit over het boek. Bedenk ik meer heftige gebeurtenissen kan alles nog wel op schuiven als nodig tho. Maar als ik eenmaal weet wat ik ongeveer waar wil hebben, waar ik voor een groot deel wat er moet gebeuren tussen bepaalde gebeurtenissen en dan vul ik dan allemaal beknopt in. Zo ga ik een beetje te werk.

We've lived in the shadows for far too long.

Yes, hoofdstuk twee is ook af. Morgen maar hoofdstuk 1 online zetten.

If you can't hide it, just throw some fucking glitter all over it.

Geen motivatie meer. Ik moet volgens mijn schema nu weer een hoofdstuk online zetten, maar who cares.

Rest in Peace, Son of Gondor

Therizinosaurus schreef:
    Ik heb één keer een verhaal echt gepland, maar eigenlijk schrijf ik maar wat in het wilde weg en gooi ondertussen wat ideetjes voor verhaallijn planning en andere dingen neer.
    Het werkt voor mij, want ik heb op deze manier wel een verhaal afgekregen :')

Zo werk ik normaal ook, haha. (:

Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

De tentamens gooien mijn hele schema door de war. Reuzevervelend

Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

@Scribe: zoals je waarschijnlijk al doorhad, deel ik mijn verhaal altijd op in 'delen'. Ik schrijf eerst zo kort mogelijk het plot uit en ga dan kijken waar ik strepen kan trekken. Binnen elk deel schrijf ik grofweg uit wat er gebeurt en ik zet de belangrijke gebeurtenissen op een rijtje. Zo krijg ik voor mezelf ook overzicht wat voor gebeurtenissen bepaalde reacties van de personages in gang zetten en hoe die het plot beïnvloeden.

Als ik dat gedaan heb kan ik binnen elk deel - als ik denk dat dat handig is, dat is per verhaal eigenlijk anders - in een paar zinnen zeggen wat er per hoofdstuk moet gebeuren, maar eigenlijk wijk ik daar te vaak vanaf om het nuttig te houden.
    Ik denk dat het altijd belangrijk is, of je nou houdt van plannen of niet, om een heel ruwe schets te hebben van het plot. Als je op zijn minst weet naar wat voor einde je ongeveer toewerkt. Het einde is vaak zo leuk dat je zin krijgt om er naartoe te werken.

For those I love, I will sacrifice

Mijn kat leidt me af :W

26 - 02 - '16

Dit is echt motiverend, mijn verhaal staat in de top!

Eshkeri schreef:
    Mijn kat leidt me af :W

Ik weet hoe je je voelt ^^ Zit je net lekker achter je laptop om het volgende hoofdstuk eens in Word te knallen, klimt er bol pluizigheid op je schoot om met het snoertje van je ooitjes te gaan spelen!

For those I love, I will sacrifice

Begin van de week wilde ik het nog opgeven doordat ik was ziekgevallen - en ik ben nog niet 100% beter - maar ik heb dan toch bijna 200 woorden geschreven vandaag!
    Ik ben superfier op mezelf dat ik dan toch nog de 900 woorden heb bereikt, en ik heb er echt weer goede moed in tegen het einde van de maand m'n eerste 1K te gaan halen, wat voor mijn doen echt een enorme prestatie is :3

[ bericht aangepast op 21 jan 2016 - 17:48 ]

“If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

Valkyries schreef:
    Begin van de week wilde ik het nog opgeven doordat ik was ziekgevallen - en ik ben nog niet 100% beter - maar ik heb dan toch bijna 200 woorden geschreven vandaag!
    Ik ben superfier op mezelf dat ik dan toch nog de 900 woorden heb bereikt, en ik heb er echt weer goede moed in tegen het einde van de maand m'n eerste 1K te gaan halen, wat voor mijn doen echt een enorme prestatie is :3

Super!

Ik voel me zo'n miskleun met m'n verhaal. Zo'n beetje iedereen heeft veel abo's, krijgt veel reacties en sommigen halen zelfs de top en mijn verhaal, nee. Geen of weinig van al die dingen. Ik weet dat je voor jezelf schrijft en dat je - je daar niets van aan moet trekken, maar het maakt me zo onzeker :c

26 - 02 - '16