Eshkeri schreef:
Ik voel me zo'n miskleun met m'n verhaal. Zo'n beetje iedereen heeft veel abo's, krijgt veel reacties en sommigen halen zelfs de top en mijn verhaal, nee. Geen of weinig van al die dingen. Ik weet dat je voor jezelf schrijft en dat je - je daar niets van aan moet trekken, maar het maakt me zo onzeker :c
Ik denk dat het vooral komt omdat er opeens een overload aan nieuwe verhalen is, in verband met SOTY.
Als ik naar mezelf kijk... ik heb maar een paar abo's genomen, aangezien ik gewoon niet veel tijd heb om te spenderen. Ik moet gewoon echt tijd vrij maken om te lezen. Ik vind het zelf ook wel aannemelijk dat niet iedereen in staat is direct 20/30 verhalen tegelijk te volgen, want uiteindelijk heeft Q nog een veel ruimer aanbod aan verhalen buiten SOTY alleen
Mijn abo's bestaan dus op de eerste plaats bijvoorbeeld uit m'n favoriete schrijfsters, waarvan ik gewoon weet dat hun schrijfstijl en verhalen me aanstaan. Veel mensen nemen ook gewoon sneller een abo op een storie van iemand waarvan ze al eerder iets gelezen hebben en dat ze goed vonden. Hierin zal ook zeker het stukje 'naamsbekendheid' een rol spelen, wat zeker niks te maken heeft met jouzelf, dat moet je gewoon echt niet denken (;
Naast m'n abo's op m'n enkele favorieten hier, heb ik nog enkele abo's op verhalen die mijn interesse hebben gewonnen en wiens schrijfstijl me ligt, kijkende naar de samenvatting en proloog en eventueel eerste hoofdstuk. Ik ben dus zelf bijvoorbeeld heel kieskeurig met wat ik lees. Dit betekend niet dat iemand goed of slecht schrijft, maar dit heeft gewoon alles te maken met wat ikzelf graag lees.
Dus je moet je zeker niet ontmoedigd voelen als je op het moment minder abo's hebt dan een ander. Gewoon volhouden en blijven schrijven, dan zal die waardering vast en zeker wel komen (;
If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.