• Laatst sprak ik met iemand en diegene had het over howrse. Dus heb ik vandaag een kijkje genomen, nadat ik mij had aangemeld. Het is dus een site waar je een soort van spel kan spelen met paarden. Je kan dan paarden verzorgen, ze trainen en fokken. Eigenlijk vind ik het tot nu toe wel leuk, vooral het fokken.

    Het fokken vind ik leuk, omdat het een verrassing is. Je weet niet hoe het veulen eruit ziet voordat het geboren word. Sowieso vind ik spellen waarbij je dieren kunt fokken wel leuk. Niet omdat de dieren dan seks hebben, maar omdat er dan een nieuw dier ontstaat en ik benieuwd ben om te zien hoe het eruit ziet, wat het kan(vaardigheden) en dus misschien verder mee kan fokken.

    Dus ken je howrse al of zit je zelf ook op de site?

    De linken naar de andere topics

    ID topic
    Fok topic
    Vragen topic

    [ bericht aangepast op 6 sep 2015 - 20:50 ]

    Wat vind jij van spellen waarbij je dieren kan fokken?

    66.7% (14 stemmen)
     
    Leuk

    4.8% (1 stem)
     
    Niet leuk

    23.8% (5 stemmen)
     
    Niks aan

    4.8% (1 stem)
     
    Anders (als je wil, mag je het vertellen in een reactie)


    Physics is awesome

    Backbiter schreef:
    (...)

    Meestal gaat het mis met het uitlenen van paarden, dat je je paard gewoon kwijt bent.

    En waar je moet zoeken, dat weet ik zo gauw even niet. Heb het een tijdje niet meer gespeeld x)


    Een Q fokgroep lijkt me leuk!!


    Uitlenen van paarden? Dat zou ik dus niet doen, je kan een paard toch ook gewoon laten dekken of gedekt laten worden?

    Dan ga ik mijn zoektocht beginnen op het forum en hopen dat ik niet de verkeerde tegen kom.

    Dat lijkt mij ook leuk, alleen weet ik niet of mensen dat leuk zouden vinden en als we allemaal verschillende rassen hebben dan gaat het moeilijk. Tenminste, als je raszuivere paarden wilt hebben. Ik neem aan dat als je paarden van verschillende rassen met elkaar fokt met goede vaardigheden, dat er dan een veulen uit kan komen met goede vaardigheden.


    Physics is awesome

    Ik weet niet of je rassen kan mengen. Ik denk niet.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Fillion schreef:
    Kunnen we hier geen fokgroepje starten?


    Dat is een goed idee. Sorry, ik had dit bericht eerst over het hoofd gezien.

    Zal ik de vraag anders in de beginpost ook stellen zodat ik er ook bij kan zetten wie mee doet?

    En er dan misschien ook bij zetten wie welk ras of rassen heeft? In verband met als je raszuivere paarden wil hebben/wil fokken.


    Physics is awesome

    Quokka schreef:
    (...)

    Uitlenen van paarden? Dat zou ik dus niet doen, je kan een paard toch ook gewoon laten dekken of gedekt laten worden?

    Dan ga ik mijn zoektocht beginnen op het forum en hopen dat ik niet de verkeerde tegen kom.

    Dat lijkt mij ook leuk, alleen weet ik niet of mensen dat leuk zouden vinden en als we allemaal verschillende rassen hebben dan gaat het moeilijk. Tenminste, als je raszuivere paarden wilt hebben. Ik neem aan dat als je paarden van verschillende rassen met elkaar fokt met goede vaardigheden, dat er dan een veulen uit kan komen met goede vaardigheden.


    Ja en nee. Voor een dekking moet betaald worden en als je het met een eigen hengst doet, betaal je enkel dekkingskosten. Nu is het geen probleem als je even vaak elkaars hengsten gebruikt, maar als de ene de hele tijd dekt en de ander blupt, wilt de een op den duur ook wel weer geld zien. Dat is wanneer de problemen ontstaan x) Ander probleem is als de een betere merries heeft en er eentje uitleent, zodat de ander ook een goed veulen kan fokken en dan de merrie gewoon niet terug geeft. Je ziet op den duur waarschijnlijk zelf wel hoe weinig vertrouwen er is betreft ruilen e.d.

    Oh maar daar zou ik waarschijnlijk in kunnen helpen. Alleen zullen jullie dan iets langer op het spel moeten zitten, zodat jullie ook op de handel kunnen c:


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Fillion schreef:
    Ik weet niet of je rassen kan mengen. Ik denk niet.


    Volgens mij wel, want er is een knop bij ieder ras dat zegt rasvariaties dus ik neem aan dat ze dan twee rassen hebben gekruist.

    Ik ga even kijken bij die knop en bij de paarden die onder de knop staan.


    Physics is awesome

    Fillion schreef:
    Ik weet niet of je rassen kan mengen. Ik denk niet.


    Je kunt rassen kruizen hier


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Oh. Okay.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Backbiter schreef:
    (...)

    Ja en nee. Voor een dekking moet betaald worden en als je het met een eigen hengst doet, betaal je enkel dekkingskosten. Nu is het geen probleem als je even vaak elkaars hengsten gebruikt, maar als de ene de hele tijd dekt en de ander blupt, wilt de een op den duur ook wel weer geld zien. Dat is wanneer de problemen ontstaan x) Ander probleem is als de een betere merries heeft en er eentje uitleent, zodat de ander ook een goed veulen kan fokken en dan de merrie gewoon niet terug geeft. Je ziet op den duur waarschijnlijk zelf wel hoe weinig vertrouwen er is betreft ruilen e.d.

    Oh maar daar zou ik waarschijnlijk in kunnen helpen. Alleen zullen jullie dan iets langer op het spel moeten zitten, zodat jullie ook op de handel kunnen c:


    Dat heb ik gemerkt, die moet je betalen voor de dierenarts/veearts als ik het goed heb gezien? Vraag mij af waarom het is, het gebeurt toch tussen je eigen twee paarden?

    Wat is blupt? Ik begrijp dat als je steeds andermans hengsten gebruikt dat de ander geld wil zien, diegene kan immers geld verdienen door zijn/haar hengsten andere merries te laten dekken tegen betaling.

    Dat is wel een rotstreek, iemand anders paard niet terug geven. Dan zou ik ook boos worden en ik zou het dan ook zelf niet doen.

    Als dat te vaak gebeurt, begrijp ik wel waarom er zo weinig vertrouwen is qua ruilen en waarom er word aan geraden om via een betrouwbare tussenpersoon te ruilen. Mocht de een de tussenpersoon niet betalen, dan is het niet nadelig voor de ander.


    Hoe zou je ons dan kunnen helpen? Dat er paarden bij jou gekocht kunnen worden?


    Physics is awesome

    Fillion schreef:
    Oh. Okay.


    Bij rasvariaties heb ik een merrie veulen gevonden dat is gekruist, 75% Andalusiër en 25% Knabstrupper en die heeft 8 sterren van uitmuntendheid. Zal dan wel een heel goed paard zijn.


    Physics is awesome

    Wow. Inderdaad.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Quokka schreef:
    (...)

    Dat heb ik gemerkt, die moet je betalen voor de dierenarts/veearts als ik het goed heb gezien? Vraag mij af waarom het is, het gebeurt toch tussen je eigen twee paarden?

    Wat is blupt? Ik begrijp dat als je steeds andermans hengsten gebruikt dat de ander geld wil zien, diegene kan immers geld verdienen door zijn/haar hengsten andere merries te laten dekken tegen betaling.

    Dat is wel een rotstreek, iemand anders paard niet terug geven. Dan zou ik ook boos worden en ik zou het dan ook zelf niet doen.

    Als dat te vaak gebeurt, begrijp ik wel waarom er zo weinig vertrouwen is qua ruilen en waarom er word aan geraden om via een betrouwbare tussenpersoon te ruilen. Mocht de een de tussenpersoon niet betalen, dan is het niet nadelig voor de ander.


    Hoe zou je ons dan kunnen helpen? Dat er paarden bij jou gekocht kunnen worden?


    Tja, het dekken zelf kost nu eenmaal ook geld x)

    Bluppen is zeg maar het trainen van je paard, zodat het 100 blup krijgt. Op die manier krijgt het veulen namelijk maximaal aangeboren vaardigheden en dit is weer belangrijk voor wedstrijden e.d.

    Is het ook, maar blijkbaar zijn er zat mensen daar die zo laag ingesteld zijn.

    Bijvoorbeeld, maar ik heb zelf ook een zooitje paarden staan en zou dus ook al van mijn eigen fok door kunnen sturen, mits er tenminste in Hannoveraan, Andalusiër of Lusitano gefokt gaat worden. Eenhoorns zouden ook kunnen, maar dan moet ik even paarden bij gaan zoeken. Als het goed is, heb ik binnenkort geld zat om het te kunnen financieren.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Quokka schreef:
    (...)

    Bij rasvariaties heb ik een merrie veulen gevonden dat is gekruist, 75% Andalusiër en 25% Knabstrupper en die heeft 8 sterren van uitmuntendheid. Zal dan wel een heel goed paard zijn.


    8 sterren is niet zoveel x) Ik heb er zelf paar staan met 160 ofzo en dat is al van maanden geleden x)

    [ bericht aangepast op 29 aug 2015 - 22:30 ]


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Quokka schreef:
    (...)

    Kocht je dan al die paarden of was je meer een fokker?


    Dat account bestond al voordat ik de "eigenaar" er van werd en dus waren de meeste paarden niet van mij. Ik heb enkel mijn paarden naar dat account overgezet. Maar ik koop (bijna) nooit paarden, ik fok.


    But perhaps the monsters needed to look out for each other every now and then.

    Hoeveel heb je als je start?


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Fillion schreef:
    Hoeveel heb je als je start?


    Hoeveel wat? Paarden?


    But perhaps the monsters needed to look out for each other every now and then.