• Laatst sprak ik met iemand en diegene had het over howrse. Dus heb ik vandaag een kijkje genomen, nadat ik mij had aangemeld. Het is dus een site waar je een soort van spel kan spelen met paarden. Je kan dan paarden verzorgen, ze trainen en fokken. Eigenlijk vind ik het tot nu toe wel leuk, vooral het fokken.

    Het fokken vind ik leuk, omdat het een verrassing is. Je weet niet hoe het veulen eruit ziet voordat het geboren word. Sowieso vind ik spellen waarbij je dieren kunt fokken wel leuk. Niet omdat de dieren dan seks hebben, maar omdat er dan een nieuw dier ontstaat en ik benieuwd ben om te zien hoe het eruit ziet, wat het kan(vaardigheden) en dus misschien verder mee kan fokken.

    Dus ken je howrse al of zit je zelf ook op de site?

    De linken naar de andere topics

    ID topic
    Fok topic
    Vragen topic

    [ bericht aangepast op 6 sep 2015 - 20:50 ]

    Wat vind jij van spellen waarbij je dieren kan fokken?

    66.7% (14 stemmen)
     
    Leuk

    4.8% (1 stem)
     
    Niet leuk

    23.8% (5 stemmen)
     
    Niks aan

    4.8% (1 stem)
     
    Anders (als je wil, mag je het vertellen in een reactie)


    Physics is awesome

    Wiarda schreef:
    (...)

    Hoeft niet, toch? Ik kon gewoon met een Fjord beginnen...


    Maar als ik het goed heb begrepen was die niet zo populair. Lusitano kan je ook als ras voor je beginpaard kiezen, vraag is dan alleen of je een goed paard krijgt of niet en of je een goede merrie of hengst krijgt om voor het eerst mee te fokken.


    Physics is awesome

    Quokka schreef:
    (...)

    Maar als ik het goed heb begrepen was die niet zo populair. Lusitano kan je ook als ras voor je beginpaard kiezen, vraag is dan alleen of je een goed paard krijgt of niet en of je een goede merrie of hengst krijgt om voor het eerst mee te fokken.


    Het gaat er op zich niet om of een ras populair is of niet. Een populair ras is misschien makkelijker om op hoog GP te fokken, maar in de ranglijsten is een minder populair paardje makkelijker om mee te fokken, want je hebt gewoon minder concurrentie. Vooral als je besluit samen met iemand anders te fokken.
    Daarom ben ik toen ook begonnen om Hannoveranen te fokken naast m'n Lusi's c:

    [ bericht aangepast op 29 aug 2015 - 21:44 ]


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Oh, ik had de Fjordentop eh, niet de "algemene" (Maar dat is ook alweer zo'n drie jaar terug)
          Of een paard 'goed' is ligt vooral aan het gp. Met beginpaarden is dat standaard 350, dus begint iedereen op 'hetzelfde' niveau. Het is niet dat een Lusitano veel meer vaardigheden krijgt dan een Fjord. Het is juist handiger te beginnen met een Fjord, bij bijvoorbeeld de Lusitano heb je allemaal veulens van het hoogste team tussen de wedstrijden lopen, die winnen vaak dan van jou veulen omdat die vaak meer bonussen en items etc. hebben.

    Ik speelde vroeger Horse-Nation. Klinkt daar wel naar.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik heb een Shettie gekozen omdat ik die beesten gewoon awesome vind. Niet dat ik van plan ben om GP te gaan fokken of zo.

    [ bericht aangepast op 29 aug 2015 - 21:46 ]


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Illicit schreef:
    Oooh, ik heb dat zo vaak gespeeld (zelfs nog op de oude versie). Elk keer raakte ik ook mijn account kwijt waardoor ik er super veel had haha! :') Maar ik heb een jaar geleden o.i.d een account gekregen van iemand anders die het spel niet meer speelde. Volgens mij heb ik zo 62 paarden in totaal? Met mijn paarden van een ander account inbegrepen, hihi. Mijn username is ikbentegek.

    Ik vond het altijd zo verschrikkelijk irritant als die verouderingspunten op gingen :') maar ik kan in ieder geval even voor uit momenteel; 76 verouderingspunten haha :'). Equus gaan trouwens ook heel erg snel op -- iemand tips om ze zo snel mogelijk te krijgen? Ik heb Howrse al een tijdje niet meer gespeeld.


    Kocht je dan al die paarden of was je meer een fokker?


    Physics is awesome

    Backbiter schreef:
    (...)

    Het gaat er op zich niet om of een ras populair is of niet. Een populair ras is misschien makkelijker om op hoog GP te fokken, maar in de ranglijsten is een minder populair paardje makkelijker om mee te fokken, want je hebt gewoon minder concurrentie. Vooral als je besluit samen met iemand anders te fokken.
    Daarom ben ik toen ook begonnen om Hannoveranen te fokken naast m'n Lusi's c:


    Oké, dat snap ik.

    Maar is het niet moeilijk om samen met iemand te fokken? Ik bedoel, je moet wel iemand vinden die met jouw paarden wil fokken en zo samen als het ware de bloedlijn beter wil maken.


    Physics is awesome

    Mignon schreef:
    (...)Voor zover ik nu kan zien ziet Howrse er wat visueler en uitgebreider uit. Wat moderner, maar voor de rest lijkt het inderdaad behoorlijk, zoals ik nu zie. Ik blijf dan ook maar op HPS, want één klikspel is ruim voldoende haha.


    Ja, ik ken Howrse niet om eerlijk te zijn, maar het klinkt hetzelfde. Het is allebei een klikspel, al is hetpaardenspel wel serieus verouderd. Jammer genoeg komt het bestuur nog nauwelijks online en laten ze het spel wat verkommeren. Ze willen het ook niet overlaten of hulp aanvaarden. Ik neem aan dat het ook een veel kleinere site is. Ongeveer een 80 actieve keden denk ik nog :')


    What would Emma do?

    Quokka schreef:
    (...)

    Oké, dat snap ik.

    Maar is het niet moeilijk om samen met iemand te fokken? Ik bedoel, je moet wel iemand vinden die met jouw paarden wil fokken en zo samen als het ware de bloedlijn beter wil maken.


    Valt mee op zich. Er zijn genoeg mensen die wel samen willen fokken als je weet waar je moet zoeken. Een tweede is enkel of de spelers ook daadwerkelijk te vertrouwen zijn, want sommigen zijn niet zo "lief" als ze lijken.

    Das pech, spul weg.

    [ bericht aangepast op 29 aug 2015 - 21:59 ]


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Raylen schreef:
    Oh, ik had de Fjordentop eh, niet de "algemene" (Maar dat is ook alweer zo'n drie jaar terug)
          Of een paard 'goed' is ligt vooral aan het gp. Met beginpaarden is dat standaard 350, dus begint iedereen op 'hetzelfde' niveau. Het is niet dat een Lusitano veel meer vaardigheden krijgt dan een Fjord. Het is juist handiger te beginnen met een Fjord, bij bijvoorbeeld de Lusitano heb je allemaal veulens van het hoogste team tussen de wedstrijden lopen, die winnen vaak dan van jou veulen omdat die vaak meer bonussen en items etc. hebben.


    Dan heb ik zeker iets verkeerd begrepen. Het draait dus om GP?

    Wacht, dan is het de BLUP. Bij mijn merrie is die positief namelijk 44.00 en die van de hengst negatief - 100.00


    Physics is awesome

    Quokka schreef:
    (...)

    Dan heb ik zeker iets verkeerd begrepen. Het draait dus om GP?

    Wacht, dan is het de BLUP. Bij mijn merrie is die positief namelijk 44.00 en die van de hengst negatief - 100.00


    BLUP heeft te maken met de training van je paard. Wanneer je BLUP positief is, krijgt het veulen van jouw paard meer aangeboren vaardigheden.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Backbiter schreef:
    (...)

    Valt mee op zich. Er zijn genoeg mensen die wel samen willen fokken als je weet waar je moet zoeken. Een tweede is enkel of de spelers ook daadwerkelijk te vertrouwen zijn, want sommigen zijn niet zo "lief" als ze lijken.

    Das pech, spul weg.


    Waar moet ik zoeken dan?

    Wat kunnen ze dan doen? Want ik neem aan dat als je zelf merries hebt en die laat dekken, dat ze er dan niet ineens met de veulens vandoor kunnen gaan. Als zij de merries hebben, natuurlijk wel.

    Degene die mij vertelde over Howrse zei dat ook, is dat een typische uitdrukking op Howrse?

    [ bericht aangepast op 29 aug 2015 - 22:07 ]


    Physics is awesome

    Kunnen we hier geen fokgroepje starten?


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Quokka schreef:
    (...)

    Waar moet ik zoeken dan?

    Wat kunnen ze dan doen? Want ik neem aan dat als je zelf merries hebt en die laat dekken, dat ze er dan niet ineens met de veulens vandoor kunnen gaan. Als zij de merries hebben, natuurlijk wel.


    Meestal gaat het mis met het uitlenen van paarden, dat je je paard gewoon kwijt bent.

    En waar je moet zoeken, dat weet ik zo gauw even niet. Heb het een tijdje niet meer gespeeld x)


    Een Q fokgroep lijkt me leuk!!


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Backbiter schreef:
    (...)

    BLUP heeft te maken met de training van je paard. Wanneer je BLUP positief is, krijgt het veulen van jouw paard meer aangeboren vaardigheden.


    Dan ga ik eens kijken wat het verschil is tussen het veulen en zijn ouders.

    Is het aan te raden om naast GP dus ook op het BLUP te letten van een paard?


    Physics is awesome