iHeartNouis schreef:
(...)
Hier ben ik het mee eens! Kinderen gaan vaak veel te ver, volgens mij vergeet iedereen dat. Vooral tegenwoordig met dat softe gedoe is er geen ontzag meer voor hun ouders. Hoe vaak zie je wel niet dat een kind z'n zin door kan drijven en een ouder er niks op te zeggen heeft? Waar gaat het dan nog heen met deze wereld? Vroeger werden ze met de mattenklopper geslagen, en ja, dat vind ik zeker te ver gaan, maar als je die kinderen van toen vraagt hoe ze dat ervaren hebben? Die zien dat niet als mishandeling en die kijken ook niet naar hun ouders als slechte personen. Ik weet dat mijn opa zegt dat het voor hem ook zeer zeker nodig was.
Een kind hoeft niet de halve kamer door geslagen te worden, het gaat om een corrigerende tik en dat is wel eens vaker nodig als er niet naar waarschuwingen wordt geluisterd. Een klap op je kont of aan je oren getrokken worden, kom op, doe je niet zo zielig. Zo ben ik ook opgevoed geworden en het werkt beter dan dat mijn spullen afgepakt werden, of paar minuutjes in de gang werd gezet. Ik wist tenminste waar ik aan toe was, waar de grens was en hoe ik met mijn ouders om moet gaan. En daar werd later samen ook nog over gepraat, dat wat ik had gedaan niet goed was.
Indd, zeker wanneer je echt iets verkeerd gedaan had, zoals (in mijn geval was het dan, mama en papa waren even naar de overkant om chinees te halen, en ik wilde heel erg
zijn om kaarsjes en tafel te dekken en alles) ouders komen thuis, zien mij en mijn broertje de KAARSEN (als 5 en
jarige aansteken, zo ik heb een week niet kennen zitten, zo'n pak rammel, zo echt wel, met de matteklopper, maar ik wist wat VUUR deed!!! AUWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW!!!!
Zo ook nog wel meerdere voorbeelden heb ik, met kaarsen, en andere dingen zoals niet aan kunnen komen, grote monden en alles. Er is niets maar dan ook niets slechts aan, om ze een keer een andere straf te geven, waar ze gewoon van schrikken, en zien hoe gevaarlijk sommige acties zijn, waarvan ze dat nooit gedacht hadden!!! Ik heb eerder een trauma een mijn broers en broertje, dan aan die matteklopper en de "corrigerende tik" want ik wist het de volgende keer wel, ik dacht wel even 3x na voordat ik het zelfde zou doen!!!
Enjoy the little things in life, because one day you wi