Sonyara schreef:
Ho wacht: Eens!!
Ik ben der ook niet slechter op geworden, "wanneer ik iets deed wat niet mocht, kreeg ik ook gewoon een 'klets' en geloof me ik ben der echt niet slechter van geworden, tegenwoordig vinden 'kinderen' al als hun met een bepaalde blik worden aangekeken al dat ze half mishandeld worden, en of wanneer je je stem verheft, en of wanneer je de gene straf geeft zoals 'huisarrest, of klusje in huis zoals prullebak buiten zetten' sorry maar de jeugd van tegenwoordig, is erger gewoorden met de jaren. Ze hebben 'soms' het respect niet eens meer om naar je te luisteren, en of iets waarvoor je ze behoed, geven ze je al een grote waffel en of ben je al half uitgescholden met woorden waarvan ze de 'betekenis' vaak niet eens weten.
Dus, als ze iets gedaan hebben wat echt niet door de beugel kan, 'vind ik, dat je ze best een tik op de hand, kont, kan geven, wat is daar slecht aan? Niets, ze weten dan voor de next time, dat ze het niet meer moeten doen omdat der concequenties aan verbonden zitten.
Het zelfde geld, dat ze tegenwoordig, je uitdagen met straffen, ze in de hoek zetten werkt niet meer, speelgoed afpakken werkt niet meer, nee, niets werkt, tenzij je het juiste pakt. Zoals hen telefoon, mp3 speler, computer, of iets met een tablet, dan pas snappen ze wat er fout is.
Ik zie het in mijn omgeving dagelijks gebeuren, vrienden van mij met kinderen weten geen raad want ze willen geen corrigerende mep of straf geven, want het lijkt niet te werken.. Wanneer ik op de kinderen pas, ik hoef ze maar met een blik van 'wat ga jij doen' aan te kijken en ze stoppen al, nooit de kinderen pijn gedaan, nee ik heb het zo gespeelt, jij behandeld mij zo ik doe je na, daar pak je ze mee.
Jengelen in een supermarkt voor snoep, doe het zelfde ga ook op de grond leggen en jengelen, kind snapt er niets van staat op en vraag "maar wat doet u nou?" ongeacht de leeftijd, mijn antwoord is dan heel droog, "ja jouw na doen, kijken of het werkt" dan snappen ze gelijk BOEM.
Thuis, als ze niet aan kaarsen mogen komen die branden geef tik op tafel naast de hand, werkt ook ze schrikken, en als ze je dan aankijken zeg je "heet, doet pijn" snappen ze ook super, werkt tegenwoordig nog beetje..
Maar het is echt puur aan de opvoeding, hoe los, en wat ieder toloreert. Het is niet van o jij steelt ik ros je in elkaar, nee!!!
Sorry voor hier boven maar ik ben het volkomen er mee eens, dat ze soms nog wel eens een pets of corrigerende tik kunnen geven, het is niet dat ze het kind in elkaar rossen of iets. Ik ben der ook niet slechter op geworden, ik ben der juist beter van geworden!!
Het is mijn mening, en ik ben met "OUDE STEMPEL" opgevoed.
Hier ben ik het mee eens! Kinderen gaan vaak veel te ver, volgens mij vergeet iedereen dat. Vooral tegenwoordig met dat softe gedoe is er geen ontzag meer voor hun ouders. Hoe vaak zie je wel niet dat een kind z'n zin door kan drijven en een ouder er niks op te zeggen heeft? Waar gaat het dan nog heen met deze wereld? Vroeger werden ze met de mattenklopper geslagen, en ja, dat vind ik zeker te ver gaan, maar als je die kinderen van toen vraagt hoe ze dat ervaren hebben? Die zien dat niet als mishandeling en die kijken ook niet naar hun ouders als slechte personen. Ik weet dat mijn opa zegt dat het voor hem ook zeer zeker nodig was.
Een kind hoeft niet de halve kamer door geslagen te worden, het gaat om een corrigerende tik en dat is wel eens vaker nodig als er niet naar waarschuwingen wordt geluisterd. Een klap op je kont of aan je oren getrokken worden, kom op, doe je niet zo zielig. Zo ben ik ook opgevoed geworden en het werkt beter dan dat mijn spullen afgepakt werden, of paar minuutjes in de gang werd gezet. Ik wist tenminste waar ik aan toe was, waar de grens was en hoe ik met mijn ouders om moet gaan. En daar werd later samen ook nog over gepraat, dat wat ik had gedaan niet goed was.
[ bericht aangepast op 28 juli 2015 - 11:53 ]
Brave like a cheetah ~ Dorothy & Manila