• Omdat het max. aantal bericht is bereikt: Een nieuw topic. Ik heb al aan een mod gevraagt of hij de naam wil veranderen.
    Het nieuwe topic

    Hey, beste Sprookjeslanders, leuk dat jullie lid zijn dit is een topic om te kletsen en ideeën te opperen. Veel plezier

    Leden

    Wil jij ook lid worden kijk dan even bij deze story: Klik! Je kan je inschrijven onder het hoofdstuk: "Leden"

    Evenementen:
    Altijd lopende evenementen
    Korte evenementen



    Het RGP Start binnenkort. (dan komt er ook een Forum pagina met de story

    Sprookjeslandse gedichten


    Info over de evenementen:
    Gedichten bundel
    Gewoon gedichten meer niet
    http://www.quizlet.nl/stories/150897/sprookjeslandse-gedichten/

    Nieuw!

    RGP-Rollen



    Jou, rol! Wie ben jij?!

    Na een tijdje kennismaken met Sprookjesland is het tijd om jezelf te ontdekken!
    Als eerste moet je deze test doen: KLIK
    Daar kun je ontdekken welk wezen je bent, (als je niet blij bent met je uitkomst, of een wezen wilt die er niet bijstaat mag dat hoor =D, Why not)
    Er komen later nog extra dingen bij het invullijstje, maar dit is het tot nu toe.

    Naam
    Wezen dat je bent
    Uiterlijk
    Innerlijk
    Jou wapen!
    Hoe ziet jou woonplek er uit
    Als jou spullen
    Land van Herkomst
    Reputatie
    Extra



    Sprookjeslandse informatie bundel

    De Sprookjeslandse verhalen bundel
    Beste Sprookjeslanders!

    Er is weer wat nieuws. Namelijk "Het grote avonturen boek" Een story met veel verhalen door: JULLIE! Stuur een verhaal in over wat jij of een vriend in Sprookjesland heeft beleeft en ik stop het in een hoofdstukje!

    Zodra het eerste verhaal binnen is komt de story er pas.


    Naamsveranderingen graag doorgeven anders ontvang je mijn mails opeens niet meer,
    De huisregels van Q gelden hier ook.
    Niet schelden,
    Of andere onaardige dingen doen,
    Word niet boos als mensen de regels overtreden
    Stuur mij of een mod een pb'tje


    Vakanties
    Silverhorse 3 weken is van 11 juli tot 1 augustus
    DreamerN 30 juli tot 3 Augustus
    HUNGERFOX 20 tot 23 juli
    Fennec 28 juni-midden juli

    [ bericht aangepast op 30 juni 2015 - 9:15 ]


    .......

    Als er een landkaart moet komen maak ik hem graag (: Ik heb al wel eens vaker landkaarten gemaakt. (Als is dat al wel een tijdje geleden).
    Zoals deze:



    Credendo Vides

    Mette_Sprookjes schreef:
    (...)

    Leuk, en even extra: stel dat dit de kaart van Sprookjesland is:

    ______
    | . . . . . .|
    | . . . . .. |

    In het Noorden ligt grotendeels de zee ook half Mekito
    In het Oosten ligt alleen maar zee met de 2 belangrijke havensteden Klip en Klif
    In het Zuiden ligt een klein stukje zee de rest Vasteland
    In het Westen ligt Mekito


    Dan denk ik dat ze in het zuiden leven en eerst in het oosten, dat past wat beter denk ik.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Naam
    Earlyn

    Wezen dat je bent

    Wos


    Uiterlijk


    Earlyn is grijsig, maar heeft ook wel wat rode tintjes. Ze is voor een wos best wel krachtig gebouwd, maar is kleiner dan de meeste. Haar kop heeft iets vossig, maar ook iets wolfs. Earlyn heeft een lange staart en best krachtige poten en buik en heeft bruine ogen.

    Innerlijk
    Meestal laat ze zich niet zien, omdat ze nogal verlegen en zwijgzaam is. Ze is iets op zich zelf en is nogal wantrouwig tegen onbekenden. Je moet wat geduld hebben om haar te leren kennen. Earlyn is bang voor mensen en elfen, omdat zij groot en wijs zijn en voor Volven, omdat zij altijd in een groep zitten, maar meestal overwint ze haar angst door nieuwschierigheid. Earlyn is niet een wos die veel van zich laat horen en trekt zich vaak terug, ze is erg op zichzelf en is behoorlijk eigenwijs: ze doet iets alleen als ze het zelf echt wil.
    Maar Earlyn heeft ook een andere kant: als ze van iemand houd, zou ze altijd trouw aan hem zijn en hem helpen en verzorgen in nood. Maar andersom doet ze ook: wanneer je niet een goede indruk hebt achtergelaten en iets doet, hoe klein het ook is, wat niet in haar voordeel is, zou ze zich tegen je keren. Wraakzuchtig en onflexibel zijn de goede woorden hiervoor.


    Jou wapen!


    Werpmessen, zoals veel wossen, maar stiekem kan ze ook goed overweg met pijl en boog. Ze heeft het alleen een keer in haar poten gehad.

    Hoe ziet jou woonplek er uit
    Earlyn woont in een groot bos met oude, hoge bomen die de meeste zonlicht vangen. Het is er heuvelig en de grond is bedekt met struiken en talloze mossen. Hoewel het donker is, is het niet duister, maar eerder wild.
    Ze leeft in het wild en van de jacht daar.

    Als jou spullen
    Het enige wat Earlyn bij heeft zijn wel altijd voorraden verborgen liggen in de grond. Als Earlyn weg moet zal ze wat voorraden meenemen.

    Land van Herkomst
    Uit sprookjesland, wel helemaal aan de andere kant, (van west naar oost).

    Reputatie
    Earlyn heeft eigenlijk maar één vriend, haar broer, waar ze alles voor doet en niet zou kunnen verlaten. Verder ontmoet ze wel elven, mensen, volven, trollen en andere wossen maar ze laat zich niet snel zien en als ze gezien wordt denken veel wezens dat ze zwak is, maar dat ligt heel anders.

    Extra


    Earlyn is eigenlijk wild.

    Verleden:
    Earlyn is in het oosten van sprookjesland geboren en opgegroeid. Earlyn had nogal vechtlustige ouders die altijd haar kinderen wilden beschermen. Earlyn trainde veel met haar werpmessen en was daarom behoorlijk goed er in ( nu nog steeds). Een keer hadden haar ouders een pijl en boog gestolen van een mens en zodra Earlyn dat in haar hand kreeg...
    Helaas is vechtlustig zijn niet altijd handig: door een aanval van volven en trollen moest ze vluchten. Earlyn rende weg samen met haar broer, haar vader en moeder probeerden tegen de volven trollen te vechten, maar ze overleden in het gevecht. De andere broertjes en zusjes renden de andere kant op, Earlyn heeft ze nooit meer terug gezien. Nu leeft ze samen met haar broer in het zuiden.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Zo goed?


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Verleden van Mearl: echte liefde heeft Mearl niet gekend. Zijn ouders waren meer bezig met zichzelf dan hem. Misschien is dat de reden geweest om ervoor te zorgen dat hij wel aandacht kreeg. Dit deed hij door te gaan vechten. Altijd iets wat hij wou, maar nooit mocht. Daar was niet echt een goede reden voor. Door maar wat te vechten met stokken tegen een boom, heeft hij niet echt veel geleerd. Op een dag had Mearl niet door dat iemand naar hem zat te kijken toen hij voor de zoveelste keer tegen een boom aan te slaan was. Diegene, die zichzelf het Mysterie noemde, zorgde ervoor dat Mearl meer kon . Hij leerde hem zwaardvechten, paard rijden, boogschieten, meswerpen en ninjasterren werpen. Maar ook wat anders. En dat andere was magie.
    De jaren daarna negeerde Mearl zijn ouders, die het andersom ook deden. Op een gegeven moment liep Mearl weg, om mee te gaan met zijn leraar. Ze reisde rond en versterkte elkaar. Al gauw kwam Mearl erachter dat magie niet altijd zo mooi was, en sindsdien is hij zo geworden. Je kan zeggen dat hij een afschuw ontwikkelde voor magie en iedereen die het gebruikte. Dus zonderde hij zich af van de wereld, waardoor hij nu leeft in een huisje in het bos samen met zijn paard Schaduw


    you said "plese don't ever change" but you don't like me they way i am

    DreamerN schreef:
    Als er een landkaart moet komen maak ik hem graag (: Ik heb al wel eens vaker landkaarten gemaakt. (Als is dat al wel een tijdje geleden).
    Zoals deze:




    Whoo die zijn echt vet! Er is alleen al een landkaart maar als je het leuk vind mag je die wel in jou stijl natekenen, (want je tekent een stuk beter dan ik. als je het goed vind stuur ik je de foto)


    .......

    Fictionalworld schreef:
    Zo goed?


    Ja, top. Zal ik hem er in zetten


    .......

    daffie123 schreef:
    Verleden van Mearl: echte liefde heeft Mearl niet gekend. Zijn ouders waren meer bezig met zichzelf dan hem. Misschien is dat de reden geweest om ervoor te zorgen dat hij wel aandacht kreeg. Dit deed hij door te gaan vechten. Altijd iets wat hij wou, maar nooit mocht. Daar was niet echt een goede reden voor. Door maar wat te vechten met stokken tegen een boom, heeft hij niet echt veel geleerd. Op een dag had Mearl niet door dat iemand naar hem zat te kijken toen hij voor de zoveelste keer tegen een boom aan te slaan was. Diegene, die zichzelf het Mysterie noemde, zorgde ervoor dat Mearl meer kon . Hij leerde hem zwaardvechten, paard rijden, boogschieten, meswerpen en ninjasterren werpen. Maar ook wat anders. En dat andere was magie.
    De jaren daarna negeerde Mearl zijn ouders, die het andersom ook deden. Op een gegeven moment liep Mearl weg, om mee te gaan met zijn leraar. Ze reisde rond en versterkte elkaar. Al gauw kwam Mearl erachter dat magie niet altijd zo mooi was, en sindsdien is hij zo geworden. Je kan zeggen dat hij een afschuw ontwikkelde voor magie en iedereen die het gebruikte. Dus zonderde hij zich af van de wereld, waardoor hij nu leeft in een huisje in het bos samen met zijn paard Schaduw


    Nice


    .......

    Jongens al ik mijn rol af heb gaat er weer iets gebeuren, (wil je ook mee doen aan het gebeuren maak je rol dan snel af)


    .......

    Mette_Sprookjes schreef:
    (...)

    Whoo die zijn echt vet! Er is alleen al een landkaart maar als je het leuk vind mag je die wel in jou stijl natekenen, (want je tekent een stuk beter dan ik. als je het goed vind stuur ik je de foto)


    Dat zou leuk zijn. (:
    Ik zal trouwens ook kijken of ik mijn rol candaag af kan krijgen.


    Credendo Vides

    Ik wil weten wat er gaat gebeuren. Ben zo nieuwsgierig


    you said "plese don't ever change" but you don't like me they way i am

    daffie123 schreef:
    Ik wil weten wat er gaat gebeuren. Ben zo nieuwsgierig


    Het eerst volgende dat gaat gebeuren:

    Ik ga mijn rol maken


    .......

    Nou die spoiler is echt gemeen.
    :@


    you said "plese don't ever change" but you don't like me they way i am



    Naam: velsa's
    Voedsel: bloem bladeren en water
    Leefgebied: vlak bij bloemen, want daar leven deze vlinders van
    Over: velsa's staan bekend om hun altijd vrolijk gefladder. Veel mensen denken dat het gewoon vlinders zijn, maar velsa's bezitten een zwakke vorm van magie. Ze kunnen wonden genezen, en telepoteren naar andere plaatsen. Ze leven in groepen van 50-80 waarvan iedereen de leider is. Ze leggen eieren, waarvan er maar een paar uitkomen. Sommige wezens kunnen met ze praten, maar alleen als een van deze velsa's het toelaat. Ze worden gelijk geboren met vleugels en kunnen gelijk vliegen. Velsa's helpen verdwaalde wezens de weg vinden en geven nachts licht, waardoor ze lijken op een disco bal.
    Voorplanting: velsa's leggen eieren in de bloem, waarvAn er maar een paar uitkomen.
    Grootte: tussen de 10 cm in spanwijdte en 4 qua lichaam.
    Vijanden: alles wat groter is dan hun, maar gelukkig kunnen ze zichzelf genezen als ze gewond zijn.
    Kenmerken: zijn in grootte groepen en hebben felle kleuren. Ook geven ze nachts licht
    Leeftijd: dit is onbekend. Meestal halen ze de beesten door elkaar, wwaardoor ze niet kunnen observeren hoe oud er een wordt
    Karakter:, wordt niet gauw boos, aardig en vriendelijk. Ook er open en behulpzaam.

    Lol, dit had ik al heel lang in gedachte


    you said "plese don't ever change" but you don't like me they way i am

    Ik denk dat die zo wel klaar is.... Al ben ik er nog niet helemaal zeker van xD

    ]


    Naam : Rosealle Ignis .....,Ignis betekend vuur in het Latijn. Haar bijnamen zijn overigens; Rose, Ealle, Ignis, Vlam, Bosbrand en zo kan ik nog wel een tijdje door gaan, al komt niet iedereen weg met iedere bijnaam.

    Geslacht + Leeftijd: Vrouwelijk, ze is daarnaast 713 jaar oud, al lijkt ze niet ouder dan 24 als ze zich onder de mensen zou begeven.

    Wezen dat je bent : Een elf, maar dan valt ze nog eerder onder de high elf, dit wordt verder uitgelegd onder het kopje uiterlijk.

    Uiterlijk:Rosealle heeft lichtblond haar dat in lange strengen langs haar rug hangt tot ongeveer één van de onderste ruggenwervels. Vaak heeft ze het wel in een vlecht of gewoonweg los. Haar ogen zijn licht en kunnen het beste vergeleken worden met het ijsblauw van bevroren water. Haar huidskleur is licht en haar postuur is slank en lang, wat normaal is voor de high elf. High elven worden ook wel gezien als de Koninklijke soort elven, juist door hun statige en wijze voorkomen, al zullen velen bij Rosealle niet direct denken aan een high elf, tot is ze er eentje.
    Ze heeft hoge jukbeenderen, maar toch een lieflijk ovaal gezicht, waardoor ze in haar jeugdjaren wel eens pixie werd genoemd, zeker ook door dat ze een beetje een wipneusje heeft. Maar ondanks haar lange en slanke lichaam is ze sportief gebouwd en kan ze heel wat meer tillen dan dat het zo lijken.
    Rosealle heeft een litteken op haar linkerschouder, die heeft ze al zolang als ze zich kan herinneren en ze weet ook niet hoe ze eraan komt, ze heeft het haar ouders nooit durven vragen in haar jeugdjaren nadat ze enorm boos op haar waren geworden toen ze er de eerste keer naar had gevraagd.

    Het liefst draagt ze een gespleten jurk met een broek eronder of een jurk met een wijde rok, zodat ze genoeg vrijheid heeft om zich te bewegen door de landschappen heen. Vaak draagt ze daarbij een stevige leren schouderplaat, onderarm beschermers en heupbeschermers bij ter bescherming, maar dat is niet vaak. Af en toe vind ze het ook wel leuk om zich op te tutten en zich te hullen inde fijnste stoffen, maar zo gaat ze niet heel vaak de straat op, alleen bij bijzondere gebeurtenissen. De kleur van haar kleding maakt niet zo vel uit, maar ze heeft een voorkeur voor blauw, grijs, groen, zwart,wit, bruin en oker.

    Innerlijk: Mensen en wezens die Rosealle goed kennen weten dat ze eigenlijk bestaat uit meerdere lagen.
    De mensen die haar weinig tot niet spreken zien haar als een warmhartige open vrouw die altijd wel een steentje bij wilt dragen om te helpen, wat ze natuurlijk ook graag doet, maar ze wilt er niets voor terug, juist omdat het vaak een bepaalde bond schept en ze diepe banden grotendeels uit de weg wilt gaan.
    Ze is slecht in echte vrienden maken, zeker onder de bevolking die niet zo oud wordt als de elfen. Ze kan heel slecht tegen het verliezen van dierbaren en ze zou het niet over het hart verkrijgen om menselijke vrienden ouder te zien worden.
    Daardoor is de laatste laag van haar wezen onverschillig en koud, al richt ze dit vaak jegens zichzelf, ze verwijt het zichzelf namelijk heel erg dat haar geliefde is overleden aangezien ze hem had kunnen redden als ze iets eerder bij hem was geweest, hetzelfde geld voor haar ouders en sommige vrienden, ze voelt het altijd alsof het aan haar ligt dat ze hen niet kan helpen om langer te leven, want tot nu toe heeft ze nog nooit een middeltje gevonden wat mensen en dieren een langer leven schenkt.
    Onder de eerste laag gaat ook uitbundigheid schuil die de onderste lagen maskeert, volken zo op een dwaalspoor zettend ontsnapt ze vaak aan het gedrang van lui die haar beter willen leren kennen.
    Haar tweede laag is dat ze koppig is en zeer standvastig, wat haar tot een gedreven handelsvrouw maakt, eenmaal een laatste bod gedaan is ze niet meer over te halen.
    Ze is temperamentvol maar zou nooit zomaar iemand vermoorden of verwonden zonder een gegronde reden, ook al is ze nog zo boos op die persoon.

    Haar gevoel voor humor kan je op z'n minst vreemd noemen, ze heeft niet echt een bekende smaak in humor en het ene moment geniet ze een sarcasme die ze anders afschuwelijk had gevonden, al is ze ook wel van de droge humor, puns, woordspelingen, al moeten mensen met praktische grappen nog wel eens oppassen bij haar. De lijn tussen wat acceptabel is bij haar en wat niet kan je zien als een golflijn. Dit maakt haar heel onvoorspelbaar in hoe ze zou reageren.

    Rosealle heeft ook een aantal hobby's, maar natuurlijk is haar handelswerk haar grootste passie. Ze weet veel van allerlei voorwerpen en kan ook makkelijk magische objecten van non- magische objecten scheiden, waar menig ander wezen op faalt. Daarnaast houd ze ervan om zich terug te trekken en te genieten van een goed boek, lekkere dingen creëren in haar keuken, bloemschikken en schilderen.
    Tevens struint ze wel eens door het bos heen om te peilen hoe het met de dieren gaat, wie ze ook wel voert en verzorgt.

    Wezens kunnen op bepaalde tijden bij haar thuis langskomen om dingen te kopen, ze stelt dan een aparte ruimte open die ze als winkel in heeft gericht en waar ze de humane maar ook mondaine objecten heeft liggen die van iets mindere waarde zijn, de spullen met waarde bewaard ze in een met magie verzegelde kluis.

    Jou wapen: Ze maakt het meest gebruik van haar pijl en boog, maar daarnaast heeft ze ook een zilverglanzend enkelhandig zwaard aan haar heup hangen van sterk maar licht materiaal genaamd Mithril, waardoor ze sneller is dan normaal mogelijk zou zijn. Het komt het meest overeen met een rapier, maar dan met een dikker lemmet en is afgewerkt met lichtblauw en goud rond het gevest. Tevens heeft ze een heel arsenaal aan magie in en bij zich, voornamelijk elementaire bezweringen, scrollen, drankjes etc.
    Hoe ziet jou woonplek er uit : Ze heeft wel een vaste woonplek, midden in het betoverde bos van Sprookjesland, het is een leuk oud huisje waarvan de magie bijna voelbaar in de lucht hangt.
    Het heeft natuurlijk nog wel de uitstraling die elk elfenhuis heeft, hoge ramen met sierlijk motief en het serene uiterlijk.
    Het huis vanaf de meer kant:


    Ook zit er een watermolen bij haar huis, maar door haar reizen heeft bijna geen tijd om hem te onderhouden, waardoor die vaak overwoekerd raakt door klimop en daardoor niet meer loopt.
    Onder het huis in de kelder heeft Rosealle een soort water basin gecreëerd uit natuurlijk kalksteen en met een waterbezwering blijft het water daar altijd fris, hier verzorgt ze gewonde dieren die ze in het bos vind of neemt ze zelf vaak een bad om lekker te ontspannen. Dit is dan ook tevens direct haar badkamer, er hangt een grote spiegel in een sierlijke houten lijst aan één van de wanden met een rekje ernaast waar ze van alles in kwijt kan.


    Het interieur van het huis is over het algemeen licht, met uitzondering van de ruimtes rondom de keuken, die over het algemeen normaal huiselijk oogt voor ieder die er binnen stapt, niet zo geforceerd netjes als de meeste keukens van high elven.
    De kleuren die het meeste terugkomen zijn lichtgrijs en lichtblauw, maar de warme kleuren van het natuurlijke hout en steen brengt weer wat meer leven in het huis.

    De inrichting:

    De keuken:
    De Slaapkamer:
    Een zithoek:



    Jouw spullen -Die ze altijd meedraagt-: Op één van haar reizen heeft Rosealle een magische tas op de kop weten te tikken, waarin je veel meer kwijt kan dan het zou lijken en zonder dat het zwaarder wordt. Een item was enorm van pas komt tijdens haar tochten en voor haar baan als handelaar. De tas weegt zelf ongeveer een kilo, maar ze kan er voor zeker 150 kilo aan spullen in kwijt. Het is daarmee een ideale voorraad op zak. Natuurlijk heeft ze er naast handelswaar ook persoonlijke spullen in zitten; eten, boekwerken, kleinigheden van personen waar ze om geeft, geld, en haar meest belangrijke herinneringen.
    Verder draagt ze een perenhouten boog op haar rug die ze zelf gemaakt heeft en af en toe gaat ze er nog mee bezig met het houtsnijwerk dat ze secuur aanbrengt. Naast de boog heeft ze natuurlijk ook pijlen bij zich, die draagt ze in een lichtleren koker op haar rug.

    Land van herkomst: ~Soms weet ze dit zelf niet eens, meer onder extra.
    Reputatie: Rosealle is gerespecteerd onder de bevolking. Juist omdat ze vaak in gewillige dingen handelt is ze bekend in de meeste steden. Sommige mensen mogen haar echter niet omdat ze af en toe ook magische objecten verkoopt aan mensen, maar dit doet ze niet zonder de mensen eerst goed te leren kennen of zelfs schaduwt zodat ze weet of het in goede handen is of niet.
    Ze reist niet alleen door Sprookjesland, maar om de zoveel tijd reist ze ook af naar de buurtlanden, juist op zoek naar nieuw handelswaar en schatten.
    Rosealle heeft dus ook een winkel. Er is nog nooit ingebroken of iets gestolen.

    Extra's:
    Verleden: Rosealle is enigst kind, al had ze graag broers en zussen willen hebben.
    Echt veel weet ze niet meer van haar verleden, ze weet niet uit welk land ze oorspronkelijk komt, maar wat ze wel weet is dat haar ouders ooit gevlucht waren voor iemand of iets en dat ze samen met haar ouders door menig land gereisd had.
    Haar ouders waren allebei high elven van hoge geboorte, ze had wel eens gegrapt dat haar moeder een prinses was maar haar moeder had het nooit tegengesproken, ze lachte enkel wrang voor ze Rosealle een zetje in haar rug had gegeven omdat ze door moest lopen.
    Ondanks dat haar ouders van rijke afkomst waren was het geld na een aantal jaar al snel op en waren ze gedwongen om zich te vestigen in een klein plattelandshuisje aan de rand van het bos in sprookjesland, hier begonnen haar ouders als handelaren in elvenspullen.
    Rosealle reisde hiervoor veel voor hen rond en op één van haar reizen ontmoette ze een jongeman die haar hart al snel had veroverd.
    Het leven bloeide weer op en de jongen was als hulp bij hen in komen wonen om te helpen en om dicht bij haar te kunnen zijn. De zaken gingen goed en al snel hadden ze weer een status opgebouwd als welvarende personen.
    Maar het verleden achtervolgde hen, al dachten ze dat ze de machten afgeschud hadden vond Rosealle het huis in brand toen ze terug kwam samen met haar geliefde na het afleveren van goederen.
    Ze probeerden het huis in te komen maar haar toen nog zwakke magie was geen partij voor de withete vlammen.
    Haar geliefde gebruikte zijn magie en wist het grootste gedeelte van het vuur te blussen, maar hij belande zelf onder één van de steunbalken en raakte dodelijk gewond, haar ouders waren al niet meer te redden.
    Op die dag raakte ze al haar dierbaren kwijt en veranderde ze van binnen in het onverschillige persoon dat ze nu is, zichzelf afgezworen om ooit nog echt diep van iemand te houden.

    Bijzonderheden: Ze draagt nog steeds een ketting die ze van haar overleden geliefde heeft gekregen ongeveer 120 jaar geleden.


    Hij vertelde haar toen dat de ketting magisch was en dat als ze hem kapot zou trappen op de grond ze één wens in vervulling mocht laten komen, maar dat ze ook voorzichtig moest zijn met wat ze wenste.
    Ze heeft een wens, maar ze durft hem niet in vervulling te laten gaan, wetend dat het niet goed uit kan pakken.
    Ze draagt hem tevens ook om zich te herinneren aan haar gezworen uitspraak.


    Credendo Vides