• Omdat het max. aantal bericht is bereikt: Een nieuw topic. Ik heb al aan een mod gevraagt of hij de naam wil veranderen.
    Het nieuwe topic

    Hey, beste Sprookjeslanders, leuk dat jullie lid zijn dit is een topic om te kletsen en ideeën te opperen. Veel plezier

    Leden

    Wil jij ook lid worden kijk dan even bij deze story: Klik! Je kan je inschrijven onder het hoofdstuk: "Leden"

    Evenementen:
    Altijd lopende evenementen
    Korte evenementen



    Het RGP Start binnenkort. (dan komt er ook een Forum pagina met de story

    Sprookjeslandse gedichten


    Info over de evenementen:
    Gedichten bundel
    Gewoon gedichten meer niet
    http://www.quizlet.nl/stories/150897/sprookjeslandse-gedichten/

    Nieuw!

    RGP-Rollen



    Jou, rol! Wie ben jij?!

    Na een tijdje kennismaken met Sprookjesland is het tijd om jezelf te ontdekken!
    Als eerste moet je deze test doen: KLIK
    Daar kun je ontdekken welk wezen je bent, (als je niet blij bent met je uitkomst, of een wezen wilt die er niet bijstaat mag dat hoor =D, Why not)
    Er komen later nog extra dingen bij het invullijstje, maar dit is het tot nu toe.

    Naam
    Wezen dat je bent
    Uiterlijk
    Innerlijk
    Jou wapen!
    Hoe ziet jou woonplek er uit
    Als jou spullen
    Land van Herkomst
    Reputatie
    Extra



    Sprookjeslandse informatie bundel

    De Sprookjeslandse verhalen bundel
    Beste Sprookjeslanders!

    Er is weer wat nieuws. Namelijk "Het grote avonturen boek" Een story met veel verhalen door: JULLIE! Stuur een verhaal in over wat jij of een vriend in Sprookjesland heeft beleeft en ik stop het in een hoofdstukje!

    Zodra het eerste verhaal binnen is komt de story er pas.


    Naamsveranderingen graag doorgeven anders ontvang je mijn mails opeens niet meer,
    De huisregels van Q gelden hier ook.
    Niet schelden,
    Of andere onaardige dingen doen,
    Word niet boos als mensen de regels overtreden
    Stuur mij of een mod een pb'tje


    Vakanties
    Silverhorse 3 weken is van 11 juli tot 1 augustus
    DreamerN 30 juli tot 3 Augustus
    HUNGERFOX 20 tot 23 juli
    Fennec 28 juni-midden juli

    [ bericht aangepast op 30 juni 2015 - 9:15 ]


    .......

    Een rpg lijkt me wel handig. Zo heb je een duidelijk overzicht van de personages. Bij wedstrijden vind ik, gaan mensen het altijd zo serieus nemen. Maar als we rgp gaan doen, heb ik wel een paar ideeën


    you said "plese don't ever change" but you don't like me they way i am

    Ja leuk ik heb ook al een story bedacht voor een RPG ik moet alleen eerst nog een paar dingen uit werken zoals de kaart en een aantal volkeren. Dan ga ik iets maken voor de personages je kan al vast over je zelf nadenken een invul lijstje komt nog.


    .......

    Oke ik begrijp het wel.
    Het is goed dat de story er komt.
    En het invullijstje ook


    you said "plese don't ever change" but you don't like me they way i am

    lucerna saltine Onder de meesten in de volksmond ook wel 'Zoutlantaarntje' genoemd.

    Soort: Plantaardig
    Leefomgeving: De plant groeit het liefst op iets wat donkere plekken,in grotten of aan de oever van meren en zeeën.
    De grond moet in ieder geval genoeg water bevatten om de plant te kunnen onderhouden, neem het mee naar en droge omgeving en de plant zal het niet overleven.
    Onderhoud: Ondanks de verplichte drassige leefomgeving is het niet al te moeilijk om de plant te stekken, zorg er enkel voor dat de wortels en de plant in diens geheel nat blijft. Daarna de plant gewoon goed water blijven geven en het zal goed moeten komen.
    Uiterlijk en bijzonderheden: De Lucerna Saltine kan overdag ook wel verward worden met een varen, maar er zijn duidelijke verschillen met deze plant. De Lucerna Saltine bevat in diens kern waar alle bladeren bij elkaar komen een grote knop, die grotendeels opgaat in de kleuren van de Varen. Maar zodra de schemering valt en de plant in aanraking komt met zout water, begint de bloem van binnen uit te gloeien en kan de bloem dus gebruikt worden als lantaarn.
    In diens wilde staat aan zee of zoute meren kan het dus tegen de schemer aan al voor een spectaculair tafereel zorgen.

    { Misschien ga ik hem nog aanpassen, maar voor nu is dit het :) }


    Credendo Vides

    Wat een leuke plantensoort is dit. Ikzelf kan dat echt niet verZinnen


    you said "plese don't ever change" but you don't like me they way i am

    DreamerN ik vroeg me af, of je deze misschien nog af ging maken want ik kan hem er ook wel zo inzetten.

    DreamerN schreef:
    Het is niet echt een diersoort, meer een soort sub samenleving, ik hoor wel of het goed is of niet... xD Ik ben ook nog van plan om een tekening uit te werken.


    Cresnas

    Kenmerken en uiterlijk ~Meer komt nog~
    De Cresnas is in een oogopslag te vergissen met een mens, maar wie al een aantal seconden langer kijkt merkt de duidelijke verschillen.
    Ook al is de Cresnas een volk dat duidelijke overeenkomsten heeft met mensen zijn er de volgende verschillen;
    Het hoofd is spitser dan dat van mensen, de ogen zijn groter en de oren langer als dat van elfen, vaak zijn de ogen enkelkleurig zonder pupil.
    De huidskleur kan variëren, van menselijke pigment tot azuurblauw en ochtendgloren oranje.
    Ook kunnen ze dierachtige trekjes hebben.
    Daarnaast worden ze tussen de 1.80 tot 2.20 meter, qua postuur zijn ze vaak dun en sportief gespierd.

    Leefgebied
    Cresnas zijn te vinden in de bossen en in de buurt van meren, maar ze kunnen zich ook prima standhouden onder de mens en in huizen.
    Het is een soort dat zich makkelijk aan kan passen aan

    Menu
    Cresnas zijn alles eters, maar ze zijn allemaal allergies voor spinazie, chocolade en koffie en elke hoeveelheid van één van die drie kan fataal zijn. [
    Bessen zijn hun natuurlijke drugs, elke Cresnas die daar te veel van eet kan agressief worden, totaal van de wereld zijn of in een coma raken. Hou de bessenpopulatie dus goed in de gaten en plant er desnoods spinazie omheen.

    Leeftijd
    Cresnas worden ouder dan mensen, wat hierbij 100 tot 200 jaar inhoudt.

    Karakter ~Meer komt nog~
    Over het algemeen zijn Cresnas vriendelijke maar schichtige wezens en zullen ze een mens eerst beproeven op diens eerlijkheid voor ze vertrouwen opbouwen.

    Voortplanting
    Ze planten zich net zo voort als mensen, maar ze kunnen geen kinderen krijgen van mensen.

    Extra : Komt nog.


    .......



    Mooi landschap hé


    .......

    Mette_Sprookjes schreef:
    DreamerN ik vroeg me af, of je deze misschien nog af ging maken want ik kan hem er ook wel zo inzetten.
    (...)


    Ik heb nog niet echt tijd gehad om met een tekening ervoor bezig te gaan. xD En ik ben bezig met het verder uitwerken van de soort, evenals voor de Lucerna Saltine.


    Credendo Vides

    Mette_Sprookjes schreef:



    Mooi landschap hé


    helaas kan ik de foto niet zien.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    HUNGERFOX schreef:
    (...)

    helaas kan ik de foto niet zien.


    hhmm, jammer mislukt


    .......

    Ik ben zo blij dat ik vakantie heb
    (yeah)


    you said "plese don't ever change" but you don't like me they way i am

    Yeay, vandaag naar Elfia! :D (yeah)


    Credendo Vides

    daffie123 schreef:
    Ik ben zo blij dat ik vakantie heb
    (yeah)


    .......

    DreamerN schreef:
    Yeay, vandaag naar Elfia! :D (yeah)


    Heel veel plezier (als ik telaat ben.. Was het leuk!?)


    .......

    Dit zijn tot nu toe (zonder jullie wezens) alle volkeren uit Sprookjesland

    Volk.................................................................Land van Herkomst

    Trollen............................................................Mekito
    Volven...........................................................Lapisland
    Reuzen...........................................................Q-Dolf
    Mensen...........................................................Overal
    Graufen...........................................................Arido
    Faunen...........................................................Dodeldomsk
    Sentaren...........................................................Viroï
    Splutsjen...........................................................Forst
    Spoken...........................................................Gebeldona
    Geesten...........................................................Spinay
    Witte wieven...................................................VSL (VS Labreros)
    Tovenaars........................................................Klatoen
    Nomaden...........................................................Carcia


    4 Hoofdvolken uit Sprookjesland zijn:
    -feeën
    -Elfven
    -Wossen
    -Dwergen

    Meer info over deze volken volgt later....


    .......