• Omdat het max. aantal bericht is bereikt: Een nieuw topic. Ik heb al aan een mod gevraagt of hij de naam wil veranderen.
    Het nieuwe topic

    Hey, beste Sprookjeslanders, leuk dat jullie lid zijn dit is een topic om te kletsen en ideeën te opperen. Veel plezier

    Leden

    Wil jij ook lid worden kijk dan even bij deze story: Klik! Je kan je inschrijven onder het hoofdstuk: "Leden"

    Evenementen:
    Altijd lopende evenementen
    Korte evenementen



    Het RGP Start binnenkort. (dan komt er ook een Forum pagina met de story

    Sprookjeslandse gedichten


    Info over de evenementen:
    Gedichten bundel
    Gewoon gedichten meer niet
    http://www.quizlet.nl/stories/150897/sprookjeslandse-gedichten/

    Nieuw!

    RGP-Rollen



    Jou, rol! Wie ben jij?!

    Na een tijdje kennismaken met Sprookjesland is het tijd om jezelf te ontdekken!
    Als eerste moet je deze test doen: KLIK
    Daar kun je ontdekken welk wezen je bent, (als je niet blij bent met je uitkomst, of een wezen wilt die er niet bijstaat mag dat hoor =D, Why not)
    Er komen later nog extra dingen bij het invullijstje, maar dit is het tot nu toe.

    Naam
    Wezen dat je bent
    Uiterlijk
    Innerlijk
    Jou wapen!
    Hoe ziet jou woonplek er uit
    Als jou spullen
    Land van Herkomst
    Reputatie
    Extra



    Sprookjeslandse informatie bundel

    De Sprookjeslandse verhalen bundel
    Beste Sprookjeslanders!

    Er is weer wat nieuws. Namelijk "Het grote avonturen boek" Een story met veel verhalen door: JULLIE! Stuur een verhaal in over wat jij of een vriend in Sprookjesland heeft beleeft en ik stop het in een hoofdstukje!

    Zodra het eerste verhaal binnen is komt de story er pas.


    Naamsveranderingen graag doorgeven anders ontvang je mijn mails opeens niet meer,
    De huisregels van Q gelden hier ook.
    Niet schelden,
    Of andere onaardige dingen doen,
    Word niet boos als mensen de regels overtreden
    Stuur mij of een mod een pb'tje


    Vakanties
    Silverhorse 3 weken is van 11 juli tot 1 augustus
    DreamerN 30 juli tot 3 Augustus
    HUNGERFOX 20 tot 23 juli
    Fennec 28 juni-midden juli

    [ bericht aangepast op 30 juni 2015 - 9:15 ]


    .......

    daffie123 schreef:
    De heotur
    Lengte/ breedte
    De heotur is zo ongeveer 1,70 meter hoog qua schofthoogte. De spanwijdte ligt tussen de 1,90 &2,20 meter.

    Kenmerken
    Wat opvallend is aan dit dier is zijn gewei. Het is een soort bloesem gewei die in een elk seizoen in volle bloei staat. Ook blaast dit dier rook, waarmee hij figuurtje maakt om zo te communiceren met andere. Zijn vleugelsmintkleurigeschijfveer veren gemaakt en zeer geschikt voor een schijfveer. Zijn klauwen zijn nooit zo scherp, omdat die ze vaak niet nodig heeft. Zijn staart eindig in een hartje en op de onderkant van zijn lichaam heeft hij allemaal sterretjes. Dit dier kan vliegen.

    Leefgebied
    Dit dier leeft vooral in bossen en in kuddes. Het overleeft prima in de winter, maar doordat het sneeuwt kan het eten schaars worden.

    Menu
    De heotur eet vooral bladeren van bepaalde bomen. Maar ook eet dit dier soms ook wel een vogel of muis. Maar vooral geeft dit dier voorkeur aan bessen, aardbeien en bramen

    Leeftijd
    Dit dier kan zo 30 tot 90 jaar oud worden

    Karakter
    Vaak is dit dier rustig en kan goed omgaan met veranderingen. Maar als er iemand in zijn gebied komt, veranderd het karakter naar agressief. Hiervoor gebruik hij zijn klauwen en hoorns. Vaak als er op een bepaalde plaats veel bloesem ligt, kan je zeggen dat de heotur gevochten heeft

    Voorplanting
    Op zich gaat het hetzelfde als bij herten en paarden. Meestal maar één of twee veulens, zo noem je de jongen.

    Extra
    Deze dieren zijn paars tot rood en hebben mintkleurige vleugels. De bloesem op het gewei kunnen blauw tot roze zijn. De sterren zijn geel en het hartje aan het einde van de staart is rood. Dit dier kan niet zwemmen

    Hopelijk is dit genoeg info. Ik denk dat ik dit vaker ga doen



    HUNGERFOX schreef:
    Naam: Zwartstaart


    Lengte, breedte:
    Borst tot het begin van de staart 1 meter, poot tot kop 0,75 meter.

    Kenmerken:
    Wat vooral opvallend is aan de Zwartstaart is zijn gedrongen bouw en zijn lichtblauwe strepen. Zijn naam dankt hij aan de mensen die alleen zijn zwarte staart zagen.

    Leefgebied:
    De Zwartstaart woont vooral in dicht begroeide bossen met veel struiken, maar sommige van hen zijn ook op berggebieden gezien.

    Eten:
    Ze eten vooral insecten en andere kleine dieren. Zwartstaart vangt ze altijd in een hinderlaag waardoor hij zo gespierd is. Als het bittere tijden zijn voor de Zwartstaart eet hij ook aas en besjes.

    Leeftijd:
    De normale stervingsdatum van de Zwartstaart is onbekend, wel is bekend dat hij ouder dan 100 jaar kan worden.

    Karakter:
    De zwartstaart is altijd een somber beestje die rondscharrelt in de bossen. Hij is net zo intelligent als een mens, en voelt zich verantwoordelijk voor de dingen om zich heen. Hoewel de Zwartstaart intelligent is kan hij geen mensentaal spreken en zich alleen verstaanbaar maken met gebaren. Daarnaast heeft hij niet op mensen, maar hij is wel altijd de onbekende die verdwaalden gezond terug brengt in hun stad.

    Voorplanting:
    De Zwartstaart is vaak alleen, maar als het er op aan komt en hij er klaar voor is, zoekt hij een vrouwtje. Vaak worden ze verliefd en is het een hecht stel, maar als hun kinderen worden geboren veranderd dat langzaam. Zwartstaarten kunnen niet te lang bij elkaar zijn, dat verveeld en irriteert en als de kinderen oud genoeg zijn, gaan ze uit elkaar en zoeken ze later een andere partner.



    Hey leuk ik heb ze in een story gezet!


    .......

    Nieuw!


    Hey jongens er is weer wat nieuws namelijk: een informatie Story,
    Jullie kunnen al jullie dieren planten volken en nog veel meer insturen en ze komen in de Story

    [ bericht aangepast op 28 juni 2015 - 19:32 ]


    .......

    DreamerN schreef:
    Het is niet echt een diersoort, meer een soort sub samenleving, ik hoor wel of het goed is of niet... xD Ik ben ook nog van plan om een tekening uit te werken.


    Cresnas

    Kenmerken en uiterlijk ~Meer komt nog~
    De Cresnas is in een oogopslag te vergissen met een mens, maar wie al een aantal seconden langer kijkt merkt de duidelijke verschillen.
    Ook al is de Cresnas een volk dat duidelijke overeenkomsten heeft met mensen zijn er de volgende verschillen;
    Het hoofd is spitser dan dat van mensen, de ogen zijn groter en de oren langer als dat van elfen, vaak zijn de ogen enkelkleurig zonder pupil.
    De huidskleur kan variëren, van menselijke pigment tot azuurblauw en ochtendgloren oranje.
    Ook kunnen ze dierachtige trekjes hebben.
    Daarnaast worden ze tussen de 1.80 tot 2.20 meter, qua postuur zijn ze vaak dun en sportief gespierd.

    Leefgebied
    Cresnas zijn te vinden in de bossen en in de buurt van meren, maar ze kunnen zich ook prima standhouden onder de mens en in huizen.
    Het is een soort dat zich makkelijk aan kan passen aan

    Menu
    Cresnas zijn alles eters, maar ze zijn allemaal allergies voor spinazie, chocolade en koffie en elke hoeveelheid van één van die drie kan fataal zijn. [
    Bessen zijn hun natuurlijke drugs, elke Cresnas die daar te veel van eet kan agressief worden, totaal van de wereld zijn of in een coma raken. Hou de bessenpopulatie dus goed in de gaten en plant er desnoods spinazie omheen.

    Leeftijd
    Cresnas worden ouder dan mensen, wat hierbij 100 tot 200 jaar inhoudt.

    Karakter ~Meer komt nog~
    Over het algemeen zijn Cresnas vriendelijke maar schichtige wezens en zullen ze een mens eerst beproeven op diens eerlijkheid voor ze vertrouwen opbouwen.

    Voortplanting
    Ze planten zich net zo voort als mensen, maar ze kunnen geen kinderen krijgen van mensen.

    Extra : Komt nog.




    Moet deze ook al in de story of wil je hem eeerst afmaken?


    .......

    Ik begin dit echt leuk te vinden. Deze week heb ik toch veel tijd, want school zit niet in de weg. Het kan dus zijn dat er ineens heel veel ideeën komen, maar ik ga ervan uit dat dat niet erg is.


    you said "plese don't ever change" but you don't like me they way i am

    http://www.quizlet.nl/images/2015/16/ruhgnxsixdxjyym.jpg

    Stomme telefoon, waarom werk je niet mee
    Hopelijk zien jullie wat


    you said "plese don't ever change" but you don't like me they way i am

    Syum ~ regenboogvissen

    Lengte
    Deze vissen zijn tussen de 54 cm en de 95 cm

    Kenmerken
    Syum's staan bekend om hun vele kleuren en patronen. Vaak staat er van alles afgebeeld, dat verschilt per vis. Ze zwemmen in scholen die tussen de 100 en 240 vissen.

    Leefgebied
    Deze vissen leven in de zee of in grote en brede rivieren. Vaak zie je ze dan omhoog springen, oftewel vliegen

    Eten
    Dit dier eet vaak kleinere diertjes of plantjes. Soms als de dagen zwaar zijn, eet hij wormen of eitjes van andere vissen

    Leeftijd
    Niet iedereen weet hoe oud deze vissen kunnen worden. Sommige zeggen 50 haar en andere zeggen dat deze vissen onsterfelijk zijn. Dit zijn ze niet, maar omdat men ze vaak ziet, denken ze dat.

    Voorplanting
    De Syum legt eieren in grote hoeveelheid. Vaak overleeft één derde het maar. De vissen blijven voor altijd bij elkaar

    Extra
    Syum's brengen voor sommige geluk wanneer je ze ziet. Dit komt uit een oude mythe waarin deze vis een grote rol speelt. Deze vissen mogen niet gevangen worden, dit is tegen de regels. De patronen kunnen bloemen en bladeren vormen. Syum's staat voor pluk de dag en geniet van elke regenboog die je ziet. Zie het leven als een grote bom gezelligheid. Daar staan de Syum bekend om


    you said "plese don't ever change" but you don't like me they way i am

    Mette_Sprookjes schreef:
    (...)



    Moet deze ook al in de story of wil je hem eeerst afmaken?


    Het liefst maak ik het eerst nog af. (:


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    (...)

    Het liefst maak ik het eerst nog af. (:


    Okey,


    .......

    daffie123 schreef:
    Syum ~ regenboogvissen

    Lengte
    Deze vissen zijn tussen de 54 cm en de 95 cm

    Kenmerken
    Syum's staan bekend om hun vele kleuren en patronen. Vaak staat er van alles afgebeeld, dat verschilt per vis. Ze zwemmen in scholen die tussen de 100 en 240 vissen.

    Leefgebied
    Deze vissen leven in de zee of in grote en brede rivieren. Vaak zie je ze dan omhoog springen, oftewel vliegen

    Eten
    Dit dier eet vaak kleinere diertjes of plantjes. Soms als de dagen zwaar zijn, eet hij wormen of eitjes van andere vissen

    Leeftijd
    Niet iedereen weet hoe oud deze vissen kunnen worden. Sommige zeggen 50 haar en andere zeggen dat deze vissen onsterfelijk zijn. Dit zijn ze niet, maar omdat men ze vaak ziet, denken ze dat.

    Voorplanting
    De Syum legt eieren in grote hoeveelheid. Vaak overleeft één derde het maar. De vissen blijven voor altijd bij elkaar

    Extra
    Syum's brengen voor sommige geluk wanneer je ze ziet. Dit komt uit een oude mythe waarin deze vis een grote rol speelt. Deze vissen mogen niet gevangen worden, dit is tegen de regels. De patronen kunnen bloemen en bladeren vormen. Syum's staat voor pluk de dag en geniet van elke regenboog die je ziet. Zie het leven als een grote bom gezelligheid. Daar staan de Syum bekend om


    Leuk hij staat er in


    .......

    Oke, bedankt. Er komt nog wel meer.


    you said "plese don't ever change" but you don't like me they way i am

    Hey iedereen hebben jullie misschien een idee voor een evenement ?!?!?!


    .......

    Wat bedoel je daar precies mee?


    you said "plese don't ever change" but you don't like me they way i am

    Mogen er eventueel ook al steden en zo aangemaakt worden? Landschappen en uiteindelijk zelfs mappen? Ik hou er altijd wel van om mappen te maken. ^^


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    Mogen er eventueel ook al steden en zo aangemaakt worden? Landschappen en uiteindelijk zelfs mappen? Ik hou er altijd wel van om mappen te maken. ^^


    Nou ik moet de "echte" kaart van Sprookjesland nog ff op paint maken zodat jullie die ook kunnen zien maar de steden die op de kaart zijn kunnen ook uitgewerkt worden en later moet je ook je rol uitwerken


    .......

    daffie123 schreef:
    Wat bedoel je daar precies mee?


    Voor iets wat we met de club kunnen doen, een wedstrijd of RPG of een ...... etc.


    .......