• Een perfecte wereld.
    Het bestaat.
    Maar ten gevolge van wat?
    En wat als je niet eens weet of je eigenlijk leeft in een stad, een land of een hele wereld?
    Het is het jaartal 3100 en onder leiding van President Kayne bestaat er een perfecte maatschappij.
    Maar het hele gebied waarover hij heerst is maar schijn.
    Eigenlijk bestaan er twee gebieden. Een perfect gebied, namelijk Euphoria en een kleiner gebied dat Dysphoria heet.
    Wat de mensen in Euphoria niet weten is dat zij gezond zijn ten koste van andere mensen. De ziektes die de mensen in Euphoria normaal gezien zouden moeten krijgen, worden overgegeven op mensen in Dysphoria.
    Zo zijn de mensen in Euphoria ook allemaal rijk omdat de mensen in Dysphoria arm zijn.



    *Kaart + indeling Euphoria en Dysphoria
    Euphoria en Dysphoria liggen ongeveer zo een 50 kilometer van elkaar verwijderd.
    Beide gebieden worden afgesloten door middel van een krachtveld zogezegd omdat er buiten slechte lucht is en door dit krachtveld kan deze dus niet binnenkomen.



    Euphoria
    Het gebied heeft de vorm van een vijfhoek en op elke hoek staat er een grote glazen toren.
    Via deze torens kan je kijken naar “buiten”. Er wordt constant een soort video afgespeeld van een verwoest, droog gebied.
    Ook worden de torens gebruikt als bewakingstorens.
    Euphoria is een mooie, groene stad. Er zijn appartementen, villa’s,…
    Iedereen heeft er een huis van even veel waarde aangezien er niemand arm is.
    Ook stroomt er een rivier doorheen het gebied en is er een meer.


    Dysphoria
    Ook dit gebied heeft de vorm van een vijfhoek.
    Dit gebied wordt nog eens ingedeeld in drie kleinere gebieden.
    Één voor zieken.
    Één voor arme mensen.
    Één voor krijgsgevangenen ofwel mensen die het systeem van Kayne dwars zaten.
    -Zieken: krijgen ziektes van mensen van Euphoria
    -Armen: hebben weinig of geen geld en zouden daardoor eventueel ziek kunnen worden (ze krijgen dus geen ziektes over van mensen van Euphoria maar kunnen wel ineens een deel van hun geld of meubelen verliezen)
    -Gevangenen: kwamen in opstand (komen dus uit Euphoria en zijn hierheen geplaatst. (Er wordt geen extra geld afgenomen en krijgen geen extra ziektes)
    Dysphoria is grijs. De gebouwen zijn grijs en vervallen. Het ziet er altijd uit alsof er net een oorlog geweest is.
    Er zijn geen geneesmiddelen, groeien bijna geen bomen,…


    *Praktische dingen om te weten
    Als er nog vragen zijn die je hebt mag je ze stellen en dan voeg ik ze waarschijnlijk hieronder toe.
    *Hoe kom je terecht in een gebied?
    Ooit zijn er honderd mensen uit Euphoria weggeroofd, die overgeplaatst werden in Dysphoria.
    Je komt in Dysphoria terecht doordat je beide ouders er wonen of wanneer je te opstandig doet in de stad, dan zal er een ongeval of zo verzonnen worden waardoor je overgeplaatst kan worden.
    Wanneer er weer te weinig mensen in Dysphoria zijn, kiest Kayne er weer een aantal uit die overgeplaatst moeten worden.
    Dit gebeurt altijd achter iedereens rug zodat het niet zou opvallen.
    In Euphoria word je gewoon geboren.

    *Technische en medische vooruitgaan
    We zitten natuurlijk in het jaar 3100 dus je kan er vanuit gaan dat er nieuwe uitvindingen zijn en zullen komen.
    Op medisch gebied is er jammer genoeg niet echt een vooruitgang geweest.



    *Plot
    Er zijn mensen uit beide gebieden die vermoeden dat er iets niet klopt.
    Ze gaan op zoek naar antwoorden op al hun vragen.
    *Ze vinden de mensen van het andere gebied,...
    *Er komt een opstand
    *Het is een grote zoektocht
    *...
    (de kleine sterretjes hieronder zijn gewoon opties en moeten niet opgevolgd worden, we zullen zien (of afspreken) hoe de RPG verder loopt)



    *Rollen
    Euphoria
    Alva Louelle Fremont Hippogrief (Pagina 7)
    Edward Johnson GusWaters (Pagina 7)
    Aleatha Oaks Assassin (Pagina 3)
    Winter Oaks Uptown (Pagina 3)
    Jonah Nolan Phoenix Phxtasia Pagina 5
    Hélene Laure Anverd MeganKM (Pagina 5)

    Dysphoria
    Tiffany Sophia Wallace Balloo (Pagina 2)
    Savanna Willow Haymes GusWaters (Pagina 2)
    Wade Harvelle Assassin (Pagina 3)
    Bran Grace Beckendorf (Pagina 2)
    Hunter Grace Flashing (Pagina 3)
    Nova Elin Braiden Caelia (Pagina 3)
    Elles Devlin Uptown (Pagina 4)


    *Faceclaims
    Daria Sidorchuk
    Nikki Hahn
    Dianna Agron


    *Invullijstje
    Naam:
    Leeftijd: (je mag eender welke leeftijd nemen)
    Uiterlijk: (Beschrijving + Faceclaim)
    Gebied:(ook wat je persoon vindt van het gebied, in welke eventuele onderverdeling hij zit en wat daar dan weer bij hoort)
    Karakter:
    Geschiedenis: (hoe kwam hij/zij hier terecht,...)
    Relaties:
    Extra:



    *Regels
    -Houdt je rollen realistisch
    -Aantal jongens en meisjes ongeveer gelijk houden
    -Dit geldt ook zo voor aantal mensen in Euphoria en Dysphoria
    -Geen perfecte personages
    -Max 3 personen (met als voorwaarde dat je geen van deze 3 gaat verwaarlozen)
    -Gelieve andermans rollen ook door te lezen om te vermijden dat we twee exact dezelfde personen hebben
    -Ik heb relaties bij het invullijstje gezet, maar niet iedereen kan elkaar kennen. De gebieden zijn best groot, dus je kent niet iedereen.
    Zorg er ook voor dat je niet met te veel mensen al een "relatie" hebt aangezien er zo automatisch mensen buitengesloten gaan worden etc.
    -Reservaties blijven een week staan, maar je kan uitstel vragen (voor je rol vervalt zal ik je wel eens verwittigen, bovendien zal de "vervaldatum" achter je reservatie staan)
    -Gelieve naamsveranderingen door te geven
    -Lange afwezigheden ook even doorgeven
    -Sluit niemand buiten
    -Ruzie is uiteraard ook niet welkom (tenzij het in de RPG zelf is natuurlijk)
    -Minimum 200 woorden per post
    -Misschien is het handig als iedereen bij elke post er ook even bij zet in welk gebied hij zit zodat er geen verwarring kan ontstaan
    -Algemeen Nederlands gebruiken natuurlijk
    -Alleen ik open nieuwe topics (tenzij ik iemand anders aanwijs natuurlijk), je mag me altijd een berichtje sturen als het topic gesloten is.
    -Voor vragen kan je altijd bij mij terecht (:



    [ bericht aangepast op 2 mei 2015 - 14:35 ]


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Ainigma schreef:
    (...)

    Nogmaals, sorry.


    Geen probleem, bedankt dat je het nogmaals even laat weten.


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Dienstmededeling

    Alles is bijgewerkt: ik maak binnenkort mijn rol nog aan maar als het te lang duurt maak ik het Speeltopic al op voorhand. Dat geldt ook zo voor hippogrief die morgen aan haar rol gaat beginnen (:


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    update
    Oké ik weet dat mijn rol nog niet af is en ik wacht nog op 1 reservering maar aangezien ik morgen mee doe met de ten miles in Antwerpen en ik dus geen tijd zou hebben, ga ik het speeltopic nu aanmaken.
    Ik zal een linkje plaatsen wanneer het speeltopic er is.
    Je moet niet wachten tot ik een post heb geschreven, begin maar zonder mij (ik heb niet veel tijd vandaag en morgen,...)


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    GusWaters schreef:
    update
    Oké ik weet dat mijn rol nog niet af is en ik wacht nog op 1 reservering maar aangezien ik morgen mee doe met de ten miles in Antwerpen en ik dus geen tijd zou hebben, ga ik het speeltopic nu aanmaken.
    Ik zal een linkje plaatsen wanneer het speeltopic er is.
    Je moet niet wachten tot ik een post heb geschreven, begin maar zonder mij (ik heb niet veel tijd vandaag en morgen,...)


    In dat geval zal mijn post waarschijnlijk vanavond laat of morgen vroeg komen (:


    "I'm fine with internet communication, it's just the real life I have problems with!" ~ Dan Howell

    Het speeltopic is er! (:
    Onthoudt: iedereen mag beginnen met posten, ik heb een korte uitleg bij begin gezet om even een duwtje in de rug te geven zodat je inspiratie hebt om over te schrijven. De rest zien we wel in het speeltopic zelf. Alles zal zichzelf wel uitwijzen. Moesten er toch vragen zijn mag je die altijd stellen in het praattopic.

    Speeltopic


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Naam:
    Edward Johnson





    Leeftijd:
    26 jaar

    Uiterlijk: (Beschrijving + Faceclaim)
    FC: Jack Falahee
    Edward heeft donkerbruin haar dat hij altijd met wat gel naar achteren werkt zodat het blijft zitten. Ook heeft hij een klein baardje dat hij laat staan omdat hij vindt dat hij er zo wat ouder en chiquer uitziet. Bovendien denkt hij dat meisjes het geweldig vinden.
    Hij heeft een gemiddelde lengte en steekt dus niet met kop en schouder boven iedereen uit.
    Edward zal je vaak chic gekleed zien. Hij vindt het fijn om een kostuum aan te doen of een net iets chiquer hemd.


    Gebied:
    Euphoria

    Karakter:
    Ijdel
    Edward is ijdel. Hij houdt van zichzelf en vindt zichzelf ook heel wat. Zet hem voor een spiegel en hij zal nooit verveeld geraken door zijn eigen spiegelbeeld. Hij gaat er vanuit dat hij knap en onweerstaanbaar is (wat misschien ook wel zo is).
    Edward kan er dus niet tegen als iemand dit beeld over zichzelf naar beneden haalt. Wanneer iemand hem specifiek zegt dat hij lelijk is of niet zo knap als hij denkt dat hij is, zal hij dus ook vervelend beginnen doen. Hij kan niet tegen commentaar en zeker niet wat betreft zijn uiterlijk.
    Goede spreker
    Edward is een goede spreker.
    Dit heeft twee kanten. Hij is niet op zijn mond gevallen en zal dus ook snel commentaar geven op iemand of terugvechten met woorden. Zo kan hij soms best agressief overkomen.
    Langs de andere kant is dit een zeer handige karaktertrek van hem. Edward kan goed mensen toespreken en ze overtuigen. Misschien heeft hij gewoon de juiste stem om dit te doen, hij weet het niet. Maar op momenten waarbij Edward zichzelf of iemand anders moet verdedigen zal hij altijd met serieuze en redelijke argumenten komen opzetten. Het is bizar aangezien de meeste mensen dit niet van hem verwachten maar op zulke momenten is Edward een heel serieuze kerel met veel potentieel.
    Panikerend
    Op zich panikeert Edward niet zo snel, maar wanneer hij echt niet meer weet wat hij moet doen zal hij vreemde dingen beginnen doen. Als hij denkt dat er geen andere oplossing meer is voor iets zal hij zonder na te denken dingen beginnen te doen. Vaak loopt dit dus niet goed af.
    Er zijn ook weinig mensen die hem op zo een momenten tot rust kunnen brengen.
    Eens hij in paniek is, blijft hij een tijdje in paniek.
    Dit kan er voor zorgen dat hij onverwacht gaat beginnen huilen wanneer hij echt niet meer weet wat hij moet doen of dat hij agressief gaat worden in de hoop zo zijn problemen op te lossen.

    Geschiedenis: (hoe kwam hij/zij hier terecht,...)
    Edward houdt van zijn leven hier in Euphoria en zou dit leven voor niets anders willen ruilen. Hij woont vlak bij het meer waar hij ook regelmatig gaat zwemmen.
    Hij heeft wel gehoord van Dysphoria, maar gelooft er niet veel van. Of anders gezegd, hij wil het eigenlijk niet weten.
    Edward heeft geen zin om zich zorgen te moeten maken over een gebied dat misschien niet eens bestaat.
    Natuurlijk verdwijnen er een aantal mensen, maar zolang het niet in zijn familie gebeurt kan het hem eigenlijk weinig schelen wat er met hen gebeurd is.
    Bovendien vindt hij het nog niet zo vreemd dat deze mensen gewoon een ongeluk hebben gehad. Ongelukken zijn toch ook normaal? Niet?

    Relaties:

    Extra:

    [ bericht aangepast op 1 mei 2015 - 15:55 ]


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Sorry dat het zo lang duurde! Ik had het druk...
    Ik hoop dat het goed is, want het is zeg maar de eerste RPG waar aan ik meedoe. Als er iets niet goed is, zeg het dan, want dan pas ik het aan!




    Naam
    Alva - Witte
    Louelle - Strijdster
    Fremont - Berg van vrijheid

    Leeftijd
    14 jaar.

    Uiterlijk
    Alva heeft bruine, golvende haren en felblauwe ogen die levenslust uitstralen. Hoewel Alva in een keurige villawijk woont, draagt ze het liefst een ruime sweater en een oude broek.
    Alva heeft hoge jukbeenderen en een bleke huid, waar ze zelf niet zo tevreden mee is.

    Gebied
    Alva woont in Euphoria. Ze vind het daar niet verkeerd - hoewel dat ook komt omdat ze niet anders weet, maar soms baalt ze van de strenge regels. Ze kan nooit eens lekker ruig en jongensachtig doen, want dan komen de buren klagen.
    Ze leeft samen met haar ouders in een grote villa dicht bij de rivier. Ze hebben een grote tuin

    Karakter
    - Alva is heel nieuwsgierig en zal nooit een kans voorbij laten gaan om iets te weten te komen. Veel mensen vinden haar om deze reden een beetje irritant, maar dat maakt Alva niet zo veel uit.
    - Hoewel Alva het niet uitstraalt, is ze heel angstig voor nieuwe situaties die ze zelf niet in de hand heeft. Dan wil ze het liefste huilend in een hoekje wegkruipen.
    - Alva is ondernemend. Als ze iets wil, zal ze er zelf voor zorgen dat het gebeurt. Het liefst heeft ze zo min mogelijk hulp van anderen, maar dat is natuurlijk onmogelijk.
    - Soms heeft Alva niet echt het besef van realiteit. Op zulke momenten kan ze niet zelf beslissen of iets te ver gaat, wat vaak leidt tot gevaarlijke situaties. Haar moeder vertrouwt haar daarom niet alleen op straat, maar daar heeft Alva schijt aan. Ze is veertien, dan gaat ze echt niet aan haar moeders handje de straat op!

    Geschiedenis
    Alva is geboren en getogen in Euphoria, maar desondanks heeft ze zich er nooit echt thuis gevoeld. Ze heeft het er prima naar haar zin, dat zeker, maar het lijkt wel alsof niemand het met haar ideeën eens is. Toen ze op zevenjarige leeftijd in de klas vertelde dat ze iets over Dysphoria gehoord had, lachte iedereen haar uit.
    Toen ze negen was, heeft ze nog één keer over Dysphoria gepraat, maar een agent vertelde haar dat het onzin was. Hoewel ze de man niet geloofde, heeft ze voor de rest redelijk haar mond gehouden over Dysphoria. Toch dwalen er in haar hoofd honderden hersenspinsels rond over het geheimzinnige bied, waarvan ze hoopt dat ze ze ooit tegen iemand kan vertellen.
    Toen Alva dertien jaar oud was, verdween haar beste vriendin plotseling. Daar is ze heel erg van geschrokken, maar het gaf Alva wel een reden om complottheorieën te bedenken, tot ongenoegen van haar ouders.
    Het ging zelfs zo ver dat haar moeder op het punt gestaan heeft om Alva naar een psycholoog te sturen, in de hoop dat die Alva kon helpen. Gelukkig heeft ze dat niet gedaan, want Alva weet niet zeker of ze dat wel aan gekund had: ze is misschien een beetje raar, maar niet gek!

    Extra
    Alva heeft een pony (Borak) aan de rand van Euphoria waar ze elke dag heen gaat.
    Ook heeft ze een geit waarmee ze vaak gaat wandelen, hoewel haar stadsgenoten dat erg vreemd vinden.

    [ bericht aangepast op 2 mei 2015 - 14:49 ]

    Mag ik nog meedoen :3?

    HaldirOfLorien schreef:
    Mag ik nog meedoen :3?

    Graag, momenteel loopt dit redelijk dood, dus hopelijk breng jij wat leven in de brouwerij


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Yay! Een man voor Euphoria graag ^^

    HaldirOfLorien schreef:
    Yay! Een man voor Euphoria graag ^^

    Wow je bent echt een held, net wat ik nodig had.
    Ik zal je er binnenkort bijzetten, maar maak je rol gerust al aan.


    Ik wil vrij zijn zoals de wind



    Naam: Finn Alexander Myles
    Leeftijd: 32
    Uiterlijk: (FC: Bradley Cooper) Finn is een jonge man met een lengte van 1.85. Zijn haar verschilt vaak van lengte. Vaak is het kort, zodat hij er maar weinig tijd aan hoeft te besteden. Hij heeft bijna altijd een stoppelbaardje. Zijn blauwe ogen verhuld hij meestal achter zijn zonnebril. Aan zijn werk in het leger heeft hij meerdere littekens op zijn lichaam overgehouden, wat hem een ruige look geeft. Finn draagt eigenlijk altijd zijn leren jack en een spijkerbroek, behalve als hij naar een speciale gelegenheid moet en verplicht is om in pak te verschijnen.
    Gebied: Finn woont al zijn hele leven in Euphoria.
    Karakter: Zijn karakter wordt toch ietsje anders.
    Geschiedenis: Zijn ouders hebben altijd al in Euphoria gewoond. Zijn vader werkte als commandant in het leger, totdat hij overleed door een aanslag op zijn team. Hierna is zijn moeder verdwenen en is Finn zijn vader gaan opvolgen om alles wat er gebeurd is te vergeten.
    Relaties: Finn heeft een relatie gehad. Dit liep op de klippen omdat hij bijna het huis niet meer uit kwam en zij hier niet mee om kon gaan.
    Extra:



    Het is een beginnetje. Ik vul hem morgen verder aan ;3.

    [ bericht aangepast op 12 mei 2015 - 22:54 ]