• Een perfecte wereld.
    Het bestaat.
    Maar ten gevolge van wat?
    En wat als je niet eens weet of je eigenlijk leeft in een stad, een land of een hele wereld?
    Het is het jaartal 3100 en onder leiding van President Kayne bestaat er een perfecte maatschappij.
    Maar het hele gebied waarover hij heerst is maar schijn.
    Eigenlijk bestaan er twee gebieden. Een perfect gebied, namelijk Euphoria en een kleiner gebied dat Dysphoria heet.
    Wat de mensen in Euphoria niet weten is dat zij gezond zijn ten koste van andere mensen. De ziektes die de mensen in Euphoria normaal gezien zouden moeten krijgen, worden overgegeven op mensen in Dysphoria.
    Zo zijn de mensen in Euphoria ook allemaal rijk omdat de mensen in Dysphoria arm zijn.



    *Kaart + indeling Euphoria en Dysphoria
    Euphoria en Dysphoria liggen ongeveer zo een 50 kilometer van elkaar verwijderd.
    Beide gebieden worden afgesloten door middel van een krachtveld zogezegd omdat er buiten slechte lucht is en door dit krachtveld kan deze dus niet binnenkomen.



    Euphoria
    Het gebied heeft de vorm van een vijfhoek en op elke hoek staat er een grote glazen toren.
    Via deze torens kan je kijken naar “buiten”. Er wordt constant een soort video afgespeeld van een verwoest, droog gebied.
    Ook worden de torens gebruikt als bewakingstorens.
    Euphoria is een mooie, groene stad. Er zijn appartementen, villa’s,…
    Iedereen heeft er een huis van even veel waarde aangezien er niemand arm is.
    Ook stroomt er een rivier doorheen het gebied en is er een meer.


    Dysphoria
    Ook dit gebied heeft de vorm van een vijfhoek.
    Dit gebied wordt nog eens ingedeeld in drie kleinere gebieden.
    Één voor zieken.
    Één voor arme mensen.
    Één voor krijgsgevangenen ofwel mensen die het systeem van Kayne dwars zaten.
    -Zieken: krijgen ziektes van mensen van Euphoria
    -Armen: hebben weinig of geen geld en zouden daardoor eventueel ziek kunnen worden (ze krijgen dus geen ziektes over van mensen van Euphoria maar kunnen wel ineens een deel van hun geld of meubelen verliezen)
    -Gevangenen: kwamen in opstand (komen dus uit Euphoria en zijn hierheen geplaatst. (Er wordt geen extra geld afgenomen en krijgen geen extra ziektes)
    Dysphoria is grijs. De gebouwen zijn grijs en vervallen. Het ziet er altijd uit alsof er net een oorlog geweest is.
    Er zijn geen geneesmiddelen, groeien bijna geen bomen,…


    *Praktische dingen om te weten
    Als er nog vragen zijn die je hebt mag je ze stellen en dan voeg ik ze waarschijnlijk hieronder toe.
    *Hoe kom je terecht in een gebied?
    Ooit zijn er honderd mensen uit Euphoria weggeroofd, die overgeplaatst werden in Dysphoria.
    Je komt in Dysphoria terecht doordat je beide ouders er wonen of wanneer je te opstandig doet in de stad, dan zal er een ongeval of zo verzonnen worden waardoor je overgeplaatst kan worden.
    Wanneer er weer te weinig mensen in Dysphoria zijn, kiest Kayne er weer een aantal uit die overgeplaatst moeten worden.
    Dit gebeurt altijd achter iedereens rug zodat het niet zou opvallen.
    In Euphoria word je gewoon geboren.

    *Technische en medische vooruitgaan
    We zitten natuurlijk in het jaar 3100 dus je kan er vanuit gaan dat er nieuwe uitvindingen zijn en zullen komen.
    Op medisch gebied is er jammer genoeg niet echt een vooruitgang geweest.



    *Plot
    Er zijn mensen uit beide gebieden die vermoeden dat er iets niet klopt.
    Ze gaan op zoek naar antwoorden op al hun vragen.
    *Ze vinden de mensen van het andere gebied,...
    *Er komt een opstand
    *Het is een grote zoektocht
    *...
    (de kleine sterretjes hieronder zijn gewoon opties en moeten niet opgevolgd worden, we zullen zien (of afspreken) hoe de RPG verder loopt)



    *Rollen
    Euphoria
    Alva Louelle Fremont Hippogrief (Pagina 7)
    Edward Johnson GusWaters (Pagina 7)
    Aleatha Oaks Assassin (Pagina 3)
    Winter Oaks Uptown (Pagina 3)
    Jonah Nolan Phoenix Phxtasia Pagina 5
    Hélene Laure Anverd MeganKM (Pagina 5)

    Dysphoria
    Tiffany Sophia Wallace Balloo (Pagina 2)
    Savanna Willow Haymes GusWaters (Pagina 2)
    Wade Harvelle Assassin (Pagina 3)
    Bran Grace Beckendorf (Pagina 2)
    Hunter Grace Flashing (Pagina 3)
    Nova Elin Braiden Caelia (Pagina 3)
    Elles Devlin Uptown (Pagina 4)


    *Faceclaims
    Daria Sidorchuk
    Nikki Hahn
    Dianna Agron


    *Invullijstje
    Naam:
    Leeftijd: (je mag eender welke leeftijd nemen)
    Uiterlijk: (Beschrijving + Faceclaim)
    Gebied:(ook wat je persoon vindt van het gebied, in welke eventuele onderverdeling hij zit en wat daar dan weer bij hoort)
    Karakter:
    Geschiedenis: (hoe kwam hij/zij hier terecht,...)
    Relaties:
    Extra:



    *Regels
    -Houdt je rollen realistisch
    -Aantal jongens en meisjes ongeveer gelijk houden
    -Dit geldt ook zo voor aantal mensen in Euphoria en Dysphoria
    -Geen perfecte personages
    -Max 3 personen (met als voorwaarde dat je geen van deze 3 gaat verwaarlozen)
    -Gelieve andermans rollen ook door te lezen om te vermijden dat we twee exact dezelfde personen hebben
    -Ik heb relaties bij het invullijstje gezet, maar niet iedereen kan elkaar kennen. De gebieden zijn best groot, dus je kent niet iedereen.
    Zorg er ook voor dat je niet met te veel mensen al een "relatie" hebt aangezien er zo automatisch mensen buitengesloten gaan worden etc.
    -Reservaties blijven een week staan, maar je kan uitstel vragen (voor je rol vervalt zal ik je wel eens verwittigen, bovendien zal de "vervaldatum" achter je reservatie staan)
    -Gelieve naamsveranderingen door te geven
    -Lange afwezigheden ook even doorgeven
    -Sluit niemand buiten
    -Ruzie is uiteraard ook niet welkom (tenzij het in de RPG zelf is natuurlijk)
    -Minimum 200 woorden per post
    -Misschien is het handig als iedereen bij elke post er ook even bij zet in welk gebied hij zit zodat er geen verwarring kan ontstaan
    -Algemeen Nederlands gebruiken natuurlijk
    -Alleen ik open nieuwe topics (tenzij ik iemand anders aanwijs natuurlijk), je mag me altijd een berichtje sturen als het topic gesloten is.
    -Voor vragen kan je altijd bij mij terecht (:



    [ bericht aangepast op 2 mei 2015 - 14:35 ]


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    GusWaters schreef:
    (...)

    Ik kan je ook nog waarschuwen wanneer er een rol die je echt wil vrij is (:


    Kun je mij een waarschuwing geven als je plek hebt voor een vrouwelijke rol in Dysphoria?


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Caelia schreef:
    (...)

    Kun je mij een waarschuwing geven als je plek hebt voor een vrouwelijke rol in Dysphoria?


    Wel eigenlijk stond er een stop op meisjes, maar ik zal jou nog even met een vrouwelijke rol bij Dysphoria zetten (aangezien er daar minder mensen zijn), dus je hebt geluk (: en dan moeten er eerst wat jongens bijkomen


    Ik wil vrij zijn zoals de wind





    Naam:
    Hunter Grace
    Leeftijd:
    Hunter is dertien jaar jong
    Gebied:
    Dysphoria • Arm
    Karakter:
    • Hunter is een sociale jongen. Hij houd ervan om mensen om zich heen te hebben en maakt graag praatjes met ze. Hij heeft niet veel vrienden en moet het daarom vaak met zijn familie doen, maar eigenlijk vind hij dit niet heel erg, hoewel hij zich wel snel kan vervelen als er niemand om hem heen is. Hunter wordt ook wat ongelukkig als hij niemand heeft om mee te praten. Als hij een langere tijd geen sociaal contact heeft is hij wat stiller en kunnen mensen ook duidelijk aan hem zien dat hij zich alleen voelt en behoefde heeft aan mensen. Hij kan zichzelf een beetje in de weg gaan zitten wanneer hij een langere tijd met niemand gepraat heeft en kan dan erg nukkig worden omdat hij zich verveelt.
    • Hunter is avontuurlijk en vind het leuk om dingen te beleven. Hij gaat er graag op uit (met anderen) en probeert dan zoveel mogelijk in één dag te beleven. Hij vind het leuk om boom te klimmen - ook al zijn die er weinig - en komt dan ook vaak thuis met schaafplekken en blauwe plekken omdat hij er uit is gevallen, maar dat maakt hem eigenlijk niet zoveel uit - zijn moeder vindt het alleen minder fijn.
    • Hunter is nieuwsgierig naar alles om hem heen. Hij wil ook graag weten wat er allemaal gebeurt en vooral wat er in Euphoria gaande is. Hij hoort verhalen van mensen die er ooit geleefd hebben, maar doe toen verbannen zijn naar Dysphoria. Dit maakt hem alleen maar nieuwsgieriger en hij weet van zichzelf dat hij ooit de andere kant zal bereiken om te kijken hoe het daar is. Hij wil hier zijn levensdoel van maken en zal ook niet rusten tot zijn 'doel' ooit bereikt is. Hij heeft genoeg papieren vol staan met theorieën om aan de overkant te komen, maar hij weet zelf ook dat het een hele moeilijke en zware opdracht wordt om dit daadwerkelijk uit te voeren.
    • Hunter is slim, maar maakt hier niet heel erg veel gebruik van. Hij vind het leuker om eropuit te gaan dan dat hij zich bezighoud met het berekenen van dingen. Het is misschien iets wat weinig voorkomt binnen Dysphoria, maar Hunter had liever gewild dat het aan zijn broer of zussen gegund was, omdat hij er zelf niets mee wil. Hij wil vrij zijn en vertelt daarom ook niemand van zijn slimheid.
    • Hunter is een zelfstandige jongen en vindt het ook fijner om dingen zelf te doen, dan dat andere het hem voorschotelen. Hij biedt ook vaak zelf aan om dingen te doen, of om het samen te doen. Hulp kan hij wel waarderen, daar niet van, maar als mensen hem behandelen als iemand die niets kan - kan hij wel boos worden. Hij wil gewoon behandeld worden als dat iedere dertienjarige behandeld wordt en niet als een klein kind. Mensen denken altijd dat Hunter jonger is omdat hij zijn lengte ook niet echt mee heeft.
    Uiterlijk:
    Hunter heeft een bos donkerbruine haren die tot ongeveer onderin zijn nek reiken. Het hangt altijd een beetje slapjes op zijn hoofd omdat er niet zo iets als gel is om het in model te brengen. Hij vindt het echter niet zo erg omdat hij weet, dat als hij wel gel zou gebruiken, het binnen de kortste keren toch weer door de war zit. Af en toe twijfelt Hunter zelf wel eens over de kleur van zijn haren; donkerbruin of zwart. Maar omdat het er de meeste keren als donkerbruin uit ziet, houdt hij het daar maar op. Over zijn ogen is geen twijfel mogelijk; Deze zijn prachtig blauw van kleur. Ze zijn zo helder dat het af en toe lijkt of ze niet van deze wereld komen. Ze kunnen in goed licht nog blauwer zijn dan de lucht op een zonnige dag. Van wie hij zijn oogkleur heeft is een raadsel, aangezien zijn familie uit bruinogige bestaat. Alleen zijn oudste broer, Bran, heeft ook blauwe kijkers. Deze zijn alleen niet zó helder als die van Hunter. Toch gelooft Hunter wel dat hij uit de familie Grace komt.
    Hunter heeft zijn lengte niet zo mee. Op dit moment is hij ergens tussen de 1 meter 48 en de 1 meter 52. Wat zijn precieze lengte is weet hij niet, want het meten zonder meetlat gaat moeilijk.
    Qua kledingkeuze heeft Hunter niet zoveel te kiezen. Hij draagt de oude kleren van zijn broer Bran. Zoals ze bij iedereen in de familie doen; zolang de kleren nog draagbaar zijn kunnen ze doorgegeven worden aan de jongere kinderen. Hunter vindt het niet zo heel erg, omdat hij best veel kan combineren met de kleding. Hij heeft zo zijn favoriete combinatie (zie gifs) en kan dit soms dagen dragen. Ook omdat ze geen wasmachine hebben en dus alles op de hand moeten wassen. Het scheelt hun moeder ook wat werk.
    Er is één ding waar Hunter spijt van heeft en dat is dat hij vroeger met een mes gespeeld heeft en hierdoor zijn rechter ringvinger is verloren. Echter schaamt hij zich er niet voor, maar hij voelt zich er nog altijd rot over als hij het ziet. Het is nu zo'n vier jaar geleden gebeurt en nog altijd voelt het voor hem of het gisteren was.
    Geschiedenis:
    Hunter is de tweede zoon binnen het gezin van Malachi en Elizabeth Grace — twee personen die door middel van hun liefde voor elkaar binnen de muren van Dysphoria zijn beland. Doordat Malachi zekere vormen van opstandig gedrag vertoonde binnen zijn jongere jaren werd hij door de instanties verbannen naar Dypshoria waardoor zijn toenmalige vriendin Elizabeth geen enkele keuze had dan met hem mee te gaan.
    Na de geboorte van Bran - zijn oudste broer - besloten hun ouders dat de depressieve ondertoon van Dysphoria hen niet tegen zou gaan houden om een gelukkig gezin op te starten. Hunter heeft drie zussen en één broer; Bran (23), Zandri (21), Annabeth (17) en Sophia (5). De grootste verschrikking die de familie heeft dienen te verduren is de dood van de jonge Sophia drie jaren geleden als gevolg van een te heftige ziekte die was doorgegeven vanuit Euphoria.
    Relaties:
    Hunter is het jongere broertje van Bran Grace >> De twee kunnen echter niet met en niet zonder elkaar.
    Extra:
    • Mist zijn rechter ringvinger. (zie uiterlijk)

    [ bericht aangepast op 11 april 2015 - 18:54 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    GusWaters schreef:
    (...)

    Wel eigenlijk stond er een stop op meisjes, maar ik zal jou nog even met een vrouwelijke rol bij Dysphoria zetten (aangezien er daar minder mensen zijn), dus je hebt geluk (: en dan moeten er eerst wat jongens bijkomen


    Tnqu ^^
    Ik zal proberen vandaag al meteen een begin te maken.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Caelia schreef:
    (...)

    Tnqu ^^
    Ik zal proberen vandaag al meteen een begin te maken.


    Super


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Oh ja ik zet de namen van rollen pas onder de spoiler wanneer ze echt klaar zijn (om verwarring te vermijden).
    Dus wanneer je rol af is mag je dat altijd laten weten, dan kijk ik even of alles goed is en zet ik hem/haar er bij (:


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    GusWaters schreef:
    Oh ja ik zet de namen van rollen pas onder de spoiler wanneer ze echt klaar zijn (om verwarring te vermijden).
    Dus wanneer je rol af is mag je dat altijd laten weten, dan kijk ik even of alles goed is en zet ik hem/haar er bij (:


    Ik denk dat Bran wel af is.


    •

    Beckendorf schreef:
    (...)

    Ik denk dat Bran wel af is.


    Hij is goedgekeurd (dacht eerst even dat je niet had uitgelegd hoe hij in het gebied terechtkwam, maar het stond meer naar onderen, (: )
    Maar ik ga waarschijnlijk even iets aanpassen in de beginpost (kijk even bij het praattopic (dit geldt voor iedereen)

    Voor Bran zou dan gelden dat je even zijn ziektes moet aanpassen.
    Het zou kunnen dat hij niet goed ziet en mankt maar dan komt dat omdat hij geen geld meer had en bijvoorbeeld een te zware klus of zo moest doen waardoor er iets mis is gegaan met zijn been of dat hij gewoon niet goed zag maar geen geld meer heeft voor een bril aangezien je bij je rol hebt gezet dat hij arm is en dus in het gebied van de armen leeft en niet in het gebied van de zieken.

    Kijk gewoon even bij het praattopic.
    Het zou ook kunnen dat dit idee niet doorgevoerd wordt, vandaar dat ik heb gezegd dat hij momenteel goedgekeurd is maar houdt er rekening mee dat dit nog kan veranderen (:

    [ bericht aangepast op 11 april 2015 - 14:29 ]


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Kijk allemaal even bij het praattopic


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    GusWaters schreef:
    (...)

    Hij is goedgekeurd (dacht eerst even dat je niet had uitgelegd hoe hij in het gebied terechtkwam, maar het stond meer naar onderen, (: )
    Maar ik ga waarschijnlijk even iets aanpassen in de beginpost (kijk even bij het praattopic (dit geldt voor iedereen)

    Voor Bran zou dan gelden dat je even zijn ziektes moet aanpassen.
    Het zou kunnen dat hij niet goed ziet en mankt maar dan komt dat omdat hij geen geld meer had en bijvoorbeeld een te zware klus of zo moest doen waardoor er iets mis is gegaan met zijn been of dat hij gewoon niet goed zag maar geen geld meer heeft voor een bril aangezien je bij je rol hebt gezet dat hij arm is en dus in het gebied van de armen leeft en niet in het gebied van de zieken.

    Kijk gewoon even bij het praattopic.
    Het zou ook kunnen dat dit idee niet doorgevoerd wordt, vandaar dat ik heb gezegd dat hij momenteel goedgekeurd is maar houdt er rekening mee dat dit nog kan veranderen (:


    Kan ik Bran dan niet beter overzetten naar het Zieken gedeelte? Want hij is zijn zusje ook verloren doordat ze een ziekte kreeg van een persoon uit Euphoria.


    •

    Beckendorf schreef:
    (...)

    Kan ik Bran dan niet beter overzetten naar het Zieken gedeelte? Want hij is zijn zusje ook verloren doordat ze een ziekte kreeg van een persoon uit Euphoria.


    Mag van mij maar zoals ik zei kan je best nog even wachten met dat te doen want misschien wordt de verandering niet doorgevoerd snap je en dan is het niet nodig iets aan te passen


    Ik wil vrij zijn zoals de wind


    Naam: Nova Elin Braiden

    Leeftijd: Ze is tweeëntwintig jaar en verjaard op negentien juni.

    Uiterlijke: Nova heeft een flinke bos pikzwart haar, wat ongeveer tot halverwege haar rug komt en waarin een lichte slag lijkt te zitten. Bijknippen doet ze altijd zelf – iets wat ze zichzelf heeft weten aan te leren – en dat is ook iets wat ze never nooit niet door een ander zou laten doen. Wellicht uit de angst dat iemand het kan verknippen, of puur duur het feit dat het vertrouwen daarvoor alleen al behoorlijk geschaad is.
    Meestal heeft ze haar lokken los hangen, of ze moet met iets bezig zijn. In dat geval heeft ze ze in een knotje gedraaid zodat ze uit haar gezicht blijven hangen – al zitten er een paar eigenwijze plukken tussen die negen van de tien keer uit het elastiekje weten te ontsnappen.
    Haar ogen hebben een grijs blauwe kleur en kunnen je van top tot teen ongegeneerd op nemen. In veel gevallen weten ze je ook vrij direct al te vertellen wat ze denkt – vaak krijgt ze dan die af- of goedkeurende blik in haar ogen, of verschijnt er een minachtende gloed. Wanneer ze boos, of gepikeerd raakt worden ze donkerder, afstandelijker en killer. Ze worden omlijst door een paar volle wimpers die haar boze blikken nog donkerder doen lijken.
    Haar huid is bleek, iets wat vermoedelijk komt door het gebrek aan zonlicht, en vertoont hier en daar lichte tekenen van te weinig voeding. Qua lichaamsbeweging komt ze niks te kort want als ze niet werkt dan loopt ze haar benen wel onder haar lijf uit om haar moeder te helpen met het huishouden, of om te zorgen voor haar kleinere zusje. Daarnaast doet ze haar uiterste best om haar lijf in een goede conditie te houden omdat ze geen tekenen van zwakte wil tonen in de toch al slechte plaats waar ze woont.
    Met een lengte van 1.69 is Nova niet enorm groot maar ook niet erg klein – ze weet er met haar lengte precies tussen te vallen. Ze is slank, neigend naar het magere toe, maar heeft nooit haar vrouwelijke vormen verloren – zij het wel zo dat ze niet de volle proporties van een normale gezonde vrouw heeft.
    Haar kleding is simpel, een skinny die vaak scheuren van slijtage heeft met daaronder een paar afgetrapte platte schoenen, en daarop vaak een hempje of een shirtje.

    Gebied: Dysphoria II Arm


    Karakter: Nova is een vrij terughoudend persoon. Er zijn maar weinig mensen die ze toelaat in haar wereldje - die voornamelijk alleen maar bestaat uit haar moeder, haar jongere zusje Vayen en haar geknutsel aan onderdelen van auto's en brommers. Vrienden heeft ze weinig omdat ze slechte ervaringen heeft met het vertrouwen van andere personen, maar de enkele die ze heeft betekenen veel voor haar.
    Een reden voor dit karakter trekje is er echter niet. Nova is van kleins af aan al iemand geweest die zichzelf helemaal terug kon trekken in haar eigen wereldje - en in die tijd had ze niks om naar om te kijken omdat ze alles had wat ze maar wilde gezien ze tot haar zesde woonde in Euphoria. Echter is dit trekje wel scherper geworden en daar waar ze vroeger iemand vlotter toeliet, stoot ze diegene nu eerder af met een blik die alles zegt of een botte opmerking die duidelijk aangeeft dat je maar beter weg kunt gaan. Desondanks is ze niet onvriendelijk, of brutaal. Wanneer iemand haar iets vraagt zal ze antwoorden, en wanneer ze iemand kan helpen zal ze dit zo goed als kan proberen.
    In dat soort situaties wil haar koppige kant nog weleens opsteken, die vrijwel altijd gepaard gaat met een flinke dosis eigenwijsheid. Eigenwijsheid die negen van de tien keer niet hetzelfde is als het gezegde; eigenwijs is ook wijs.
    Op haar mondje gevallen is ze zeer zeker niet en als haar blikken niet genoeg zeggen dan zullen haar woorden het je wel duidelijk maken. Ze is recht voor haar raap en zal zonder schaamte zeggen waar het op staat, of hoe ze er over denkt. Soms kan ze wat knullig uit de hoek komen, wanneer het echt fout is zal zich hiervoor ook excuseren - al ligt dat wel aan de persoon zelf. Mag ze je namelijk op voorhand al niet dan interesseert het haar ook niet of ze je gekwetst heeft of niet.
    De reden dat ze slecht van vertrouwen is heeft alles te maken met wat er zoal is gebeurd in haar leven. Haar vader die hen verliet toen ze nog in Euphoria woonde, de gedwongen overplaatsing van daaruit naar het slechte Dysphoria terwijl de reden daarvan nog steeds onduidelijk is, en het misbruik wat er gemaakt werd van het feit dat haar stiefvader - Vayen's vader - op sterven lag. Ze praat er niet graag over, maar laat wel duidelijk merken dat ze niet blij is met hoe alles is gegaan, de manier waarop ze behandelt zijn en voor haar gevoel nog steeds behandelt worden. Inmiddels heeft ze dan ook een gruwelijke hekel gekregen aan Euphoria en ziet ze die plek nu als een die mensen "dumpt" wanneer ze niet goed genoeg zijn, of wanneer ze er op uitgekeken zijn.
    Nova heeft ook een zorgzame kant. Een kant die gevuld is met pure liefde en voornamelijk alleen maar warmte uitstraalt. De enige die hiervan mogen genieten zijn haar moeder en kleine zusje. Behalve dat ze voor hen alles over heeft houd ze ervan om met Vayen te knuffelen en spelen, of om met haar moeder te dansen tijdens het maken van een maaltijd. Savonds vind ze het ook fijn om samen met haar zusje tegen haar moeder aan te krullen als ze doodop is van het werk overdag. En voor ze naar bed gaat stopt ze Vayen altijd nog een keer extra in waarna ze haar een kus op haar voorhoofd geeft.
    Deze twee zijn ook de enige die de oprechte glimlachen bij haar weten te ontlokken, of haar in een lachbui weten  te brengen waar ze met z'n drietjes regelmatig bijna in blijven hangen.
    Naast het zorgzame en liefdevolle maakt Nova zich samen met haar moeder ook echte zorgen om Vayen. Het kleine meisje - zo blijft Nova haar zien ondanks dat ze al elf is - heeft longproblemen overgehouden nadat ze geveld werdt door een fikse verkoudheid en de medicijnen die ze nodig heeft zijn binnen Dysphoria niet te vinden. Voor Nova geld dan ook; wie aan Vayen komt, komt aan haar en diegene kan maar beter maken dat ie niet in de buurt blijft wanneer dat gebeurt.

    Geschiedenis: Nova is geboren in Euphoria. De plaats waar geld geen probleem is en ziektes je laatste zorgen zijn. Haar moeder en vader zijn beide ook daar geboren en hadden een goed huwelijk tot vlak na de geboorte van hun eerste en enige kind samen. Nova kwam niks te kort, had alles wat ze maar wilde hebben en zat ook om aandacht niet verlegen als ze dat wilde. De enige die niet zo heel veel van haar moest hebben was haar vader. Of ze geleden heeft onder het gebrek aan aandacht van haar vader is de vraag nog maar gezien ze hier geen antwoord op geeft, of haar schouders ophaalt waarmee ze het wegveegt.Vele zeggen dat de breuk van haar ouders huwelijk te verwachten was, andere zeggen weer dat de komst van een kind te veel werd voor Nova's vader omdat die meer met zijn werk bezig was dan wat anders.
    Wat het ook is geweest voor Nova doet het er niet meer toe. Zij zal altijd een verband blijven zien tussen het feit dat twee weken nadat haar vader en moeder officieel gescheiden waren er enkele mannen op de stoep stonden die haar en haar moeder mee namen naar het vliegveld. Waarvan ze dacht dat het een vliegritje zou zijn, bleek het een enkeltje naar “Hell” te zijn gezien ze afgezet werden in Dysphoria – zonder geld, het hoognodige aan spullen en de sleutels van een bouwvallig huis.
    Hoewel ze beide tot op de dag van vandaag nog steeds niet weten wat de precieze reden is geweest van hun verbanning uit Euphoria, blijft Nova denken dat het te maken heeft met de scheiding van haar ouders en het idee dat Nova en haar moeder zonder haar vader geen succesvolle toevoeging meer waren in Euphoria. Ze mocht dan wel pas zes zijn toen het gebeurde, die laatste weken in Euphoria staan haar nog vers in haar geheugen en vergeten zal ze ze nooit meer. Zo ook haar eigen bedenkingen niet.
    Over de jaren heen hebben Nova en haar moeder hun huisje weten op te knappen, en hoewel het er nog steeds brakkig uitziet heeft het in ieder geval niet meer de verwaarloosde uitstraling die het eerst had. Haar afkeer tegenover Euphoria is inmiddels zo groot dat ze alles wat er ook maar een beetje mee te maken heeft probeert te mijden – mits het gevallen zijn zoals zij en haar moeder. Het enige wat ze wel nog hoopt is dat ze dat ene medicijn daar vandaan kan krijgen wat, hopelijk, haar zusje beter kan doen maken.
    Dat kleine meisje wat elf jaar geleden werd geboren en vlak na de dood van haar vader – een man waar zelfs Nova onbewust gek op wist te worden naarmate hij en haar moeder steeds langer bij elkaar waren, en hij juist wel veel met haar probeerde te doen ondanks dat Nova dit niet gemakkelijk toeliet – bevangen werd door een verkoudheid die alleen maar erger werd, waarna het oversloeg op haar longen en sindsdien veel problemen veroorzaakt.
    Hoewel ze haar goede dagen heeft, zijn de slechte dagen steeds meer aanwezig en is dit hetgeen wat zowel Nova als haar moeder dagelijks bezighoud. Beide hebben al zoveel verloren, vooral in hun tijd in Dysphoria, en hopen uit de grond van hun harten dat ze dit verlies niet hoeven mee te maken.

    Relaties: Savanna Willow Haymes - Dit kleine meisje is kind aan huis bij Nova en haar gezin. Voordat Vayen ziek werd konden de twee - ongeacht het leeftijdsverschil - erg goed met elkaar spelen, en waren ze vaak in elkaars gezelschap te vinden. Ook nu, wanneer Vayen te uitgeput is om te spelen maar wel goed wakker is om beneden te kunnen zitten, zijn ze nog regelmatig bij elkaar te zien.
    Nova is zelf inmiddels ook helemaal weg van de kleine Savanna en het meisje heeft dan ook zeker wel een plek in haar hart weten te veroveren. Ze vind het bijzonder om te zien hoe zo'n jong meisje al zo positief ingesteld kan zijn, en blijven - vooral als je nagaat dat ook zij al voldoende heeft meegemaakt in haar jonge leventje - en ze kan met een flinke dosis aan dubbele gevoelens genieten van de vrolijkheid en energie die door Savanna heen bruist.

    Bran Grace - Deze jongen is een van de weinig volwassene waar Nova zich zonder al te veel problemen bij op haar gemak bij kan voelen. Doordat hij, net als zij, een stil en teruggetrokken persoon is hebben de twee in elkaar een goede vriendschap gevonden en voelt Nova nergens de gedwongenheid om een gesprek aan te gaan - wat ze niet eens altijd wil gezien haar eigen karakter. Het wil dan ook nog weleens gebeuren dat de twee minutenlang doodstil bij elkaar zitten zonder een woord met elkaar te wisselen. Natuurlijk hebben ze ook gewone gesprekken - of doen ze iets samen - waarbij geen van beide bang hoeft te zijn de ander te raken met woorden, of een opmerking. Mocht er wel iets gebeuren is dat met de regelmaat zo ook weer rechtgetrokken.
    Daarnaast vind ze de enigszinse kalmte die hij bij haar lijkt op te roepen ook wel fijn, plus dat ze al haar zorgen op zij kan zetten wanneer haar hoofd te veel lijken over te lopen.

    [ bericht aangepast op 16 april 2015 - 13:42 ]


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'


    "A snowball in the face is surely the perfect beginning to a lasting friendship."

    Winter Oaks













    Naam:
          Winter Oaks
    Leeftijd:
          Eenentwintig jaar. Geboren op 23 mei, dat maakt hem het sterrenbeeld tweelingen.
    Gebied:
          Euphoria -- Villa aan het meer
    Uiterlijk:
          [F.C.: Penn Badgley]
          Winter is met zijn één meter negenenzeventig een kop groter dan zijn zus. In tegenstelling tot haar, is hij stevig gebouwd. Omdat hij vaak gaat sporten, heeft hij een gespierde lichaamsbouw. Die bouw gaat ook over in zijn gezicht, over het algemeen heeft Winter een ruw gezicht. Hoekig en afgelijnd, meestal laat hij een klein baardje staan, omdat hij dat stoerder vindt staan.
          Winter heeft een gigantische hekel aan zijn ogen, want die zijn naar zijn zin te normaal. Geen extra glinstering of speciale tint van bruin. Alsnog kan hij meisjes als de beste verleiden met andere slimme trukjes. Daarvoor heeft hij geen speciale ogen voor nodig.
          Winters kledingstijl is erg gevarieerd. Het liefste draagt hij dure merkkledij, bestaand uit een beige broek, hemd en trui. Als het mooi weer is, draagt hij meestal een sjieke shirt met korte mouwen. Dingen zoals dassen en vlinderstrikjes draagt hij liever niet. Hij heeft wel een leren polsbandje dat hij zowat altijd aan heeft.
    Innerlijk:
          Winter is wat je kan noemen, het typische volk van Euphoria. Al van jongs af aan schepte hij graag op met zijn spullen. Hij heeft ook veel materiële zaken, waar hij om geeft. Hem tevreden houden is dus erg moeilijk, want hij is enorm veeleisend. Het beste is nog niet genoeg. Daarbij komt nog dat hij enorm kieskeurig is. Iets positief dat eruit teweeg brengt, is dat hij perfectionistisch is. Hij zal alles afwerken waaraan hij begonnen is. Omdat hij nogal lui is, begint hij ook niet aan erg veel.
          Verder denkt hij vaak maar aan één ding. Meisjes versieren. Hij heeft dan ook een enorm lijstje aan exen, sommige exen worden goede vriendinnen, andere mijden hem liever. Maar dat kan ik hem niet zo zeer schelen. Vrienden heeft hij bij bosjes, al heeft hij een vast vriendengroepje waar hij altijd op kan rekenen. Alleen en enkel voor hen, en met uitzondering zijn jongere zus, zou hij ooit zijn nek uitsteken. Andere mensen laat hij nogal gemakkelijk vallen, en hij kan je ook al eens oplichten. Als je niet in Winters kringen zit, ben je voor hem niet zo veel waard.
          Winter is niet van het zorgzame type, huisdieren en plantjes verzorgen, is niet voor hem weggelegd. Dat komt vooral omdat hij lui is. Desondanks dat, sport hij wel veel. Al is dat vooral omdat hij ook veel waarde echt aan zijn uiterlijk. Het liefst wil hij een mooi lichaam en daarvoor doet hij wel moeite.
          Alles een beetje samengevat, is Winter niet van het betrouwbare type. Hij zal je vaak gebruiken en zodra je voor hem niet meer nuttig blijkt te zijn, laat hij je vallen als een baksteen. Liegen en bedriegen is voor hem ook niet nieuw, echter is nooit in de problemen gekomen. Hij zal altijd handlangers hebben die de schijn hoog weten te houden voor hem.
    Relaties:
          Aleatha Oaks || Zus -- Goede band
    Geschiedenis:
          Winter is het middelste kind van de Oaks familie. Wanneer Winter geboren werd, was Suzanne, de oudste dochter, drie jaar oud. Winter was helemaal het tegenovergestelde dn Suzanne. Terwijl zij juist heel strict en ordelijk is, is Winter dat helemaal niet. Daarom zal zij ook het bedrijf overnemen van hun vader, een succesvol en rijke zakenman.
          Toen Winter twee jaar oud was, werd Thea geboren. Een echt vaderskindje, maar ook Winters beste vriendin. Vaak klitte ze samen, omdat ze nogal veel eigenschappen gemeen hebben. Hun moeder is helemaal Thea, en alleen getrouwd voor het geld. Liefde is er niet te bespeuren in het gezin, alhoewel ze allemaal toch aardig goed overeenkome met elkaar.
          Winters jeugd was vooral gevaarlijk. Omdat zijn vader rijk en succesvol was, en bovenal een belangrijke status had, kan Winter zich veel veroorloven. Hij werd verwend tot en met en geeft ook veel om materiële zaken. Dit liet hij ook merken en ging vaak opscheppen en relschoppen. Hij dealde vaak ook in drugs, waar hij ook in contact kwam met hard drugs. Al nam hij over het algemeen soft drug.
          Als elke puberende tiener, gaat Winter graag stappen. Dit deed hij dan ook zo veel mogelijk. Een duur feestje ontging hem niet. Met zijn versiertrukken en charmante houding, zijn er al veel vriendinnetjes gepasseerd. Hoe manipulatief hij is, verkreeg hij erg veel en kon hij heel wat dingen lospeuteren bij mensen.
          Winter zijn jeugd was vol spanning en sensatie. Zijn stoere en stoute gedrag heeft hel echter nooit in de problemen gebracht. Hij kwam er altijd netjes onderuit, meestal geregeld door de dure advocaten van zijn vader.
          De Oaks familie is kortom zowat het meest typische Euphoria gezinnetje. Met hun reusachtige villa aan het meer, hun talloze auto's, geld en Winters stoere matcho gedrag, zijn ze zeker niet onbekend. De dagen dat Winter naar school besloot te gaan en niet te spijbelen, werd hij altijd feestelijk onvangen. Winter was een van dé populaire jongens. Met zijn stoere matcho vriendengroep gaat hij vaak naar het meer aan zijn huis om te surfen, zeilen of jointjes te roken. Vaak ook ol meisjes te versieren.
    Extra:
         

    “Nothing burns like the cold.”

    [ bericht aangepast op 21 april 2015 - 22:43 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Naam:
          Aleatha Oaks
          Ze wordt meestal Thea genoemd.
    Leeftijd:
          19
    Uiterlijk:
          Thea is niet zo groot en een beetje fragiel. Ze is 1,59 lang en slank, maar niet dun. Ze heeft een zandloper figuur en zachte, vrouwelijke welvingen. Zo is ze trots op haar iets bredere heupen en redelijk volle boezem die ze graag lichtelijk benadrukt. De huid van het jonge meisje is roomwit en helemaal gaaf, omdat ze zich liever in de schaduw dan in de zon bevind. Aleatha heeft een zekere elegantie, maar ondertussen is ook erg sensueel.
          De kledingstijl van Thea bestaat vooral uit flatteuze, lichte gekleurde jurken, vooral lange met ruisende rokken en een split die iets van haar lange benen laat zien, waar haar borsten goed in uitkomen en haar schouders vaak gedeeltelijk bloot laten. Maar ze is ook erg modieus en draagt vaak genoeg korte jurkjes en broeken. Hakken, niet al te hoge, is iets waar je haar wel altijd op zal vinden. Ze geeft echter niet graag al te veel van zichzelf bloot, je zal haar nooit in sletterige kleding vinden.
          De lange lokken van Aleatha zijn lichtblond van kleur. Ze draagt het vaak los, soms gestijld, maar meestal een beetje warrig met een lichte slag erin. Voor speciale gelegenheden zal ze haar lokken opsteken. Bij haar lichtblonde lokken heeft ze ook nog een lichtblauwe ogen, omringt door lichte wimpers. Haar neus is klein en ze heeft volle, sensuele lippen. Make-up draagt ze niet zoveel, ze benadrukt enkel haar lippen met lipgloss en haar ogen met een beetje mascara. Op haar wangen heeft ze van nature al een blosje.
    Gebied:
          Euphoria
    Karakter:
          Aleatha is een echt oppervlakkig meisje die perfect in het leven van Euphoria past. Zo gelooft ze dat het haar levensdoel is om een rijke man met status te vinden, met een mooi huis waar zij de baas over kan worden. Natuurlijk moet deze man van haar houden en helemaal weg zijn van haar, ook al zal zij waarschijnlijk niet van hem houden. Dat maakt haar niet uit, want ze gelooft niet dat ze zomaar van een man kan houden, ze vind ze uiteindelijk vooral goed voor status en geld. Verder zijn ze makkelijk en een beetje vreemd in haar ogen. Ook zonder van iemand te houden, zal ze gelukkig worden, gelooft ze in ieder geval. Dat kan ook komen omdat ze nog nooit verliefd geweest is.
          Dan heb je nog het feit dat Thea liever lui dan moe is, zeker als iemand anders het voor haar kan doen. Hoewel ze erg zelfstandig kan zijn, doet ze zich vaak voor als een hulpeloos meisje dat anderen nodig heeft, gewoon voor de aandacht en om dingen gedaan te krijgen. Ze is echt dol op aandacht, vooral van mannen. Ze houdt er dan ook niet echt van als ze niet het middelpunt van de aandacht is. Hierdoor heeft ze geleerd om sensueel te zijn naar mannen toe, knipperen met de wimpers, een zachte aanraking, een stukje ontbloot huid. Je kan het manipulatief noemen.
          Thea is erg standvastig, als ze iets wilt, dan wilt ze het ook en gaat ze erachteraan. Gelukkig voor Euphoria wilt ze vooral materiële zaken, of aandacht. Ze heeft een redelijke intelligentie, maar gebruikt die vaak niet ten volle en ook voor de verkeerde dingen. Dingen leren vind ze vaak saai en nutteloos, ze verwacht dat haar man alles wel leert en weet wat nodig is, zodat zij van zijn rijkdom kan genieten. Ze lijkt echter wel altijd een beetje chaotisch te zijn, rommel ruimt ze niet achter zich op en ze vergeet nogal eens iets. Dit komt vast mede omdat ze verwend is.
    Geschiedenis:
          Aleatha is opgegroeid in een erg standaard, rijk gezin. Vader is een rijke zakenman en de mooie moeder is met hem getrouwd vanwege zijn geld. Uit hun relatie kwamen drie kinderen, eerst een meisje, de oudste zus, daarna Winter en als laatste Aleatha. Ze is een echt vaderskindje en probeert altijd haar zin te krijgen bij hem. Hun oudste zus is echt het tegenovergestelde van de twee jongere kinderen. Ze is strenger helpt hun vader waar ze kan. Zij is dan ook de meest logische keuze om de zaken van hun vader op te volgen.
    Relaties:
          Winter Oaks - broer. Ze heeft een goede band met hem, een band die dieper gaat dan met andere mensen.
    Extra:

    [ bericht aangepast op 11 april 2015 - 23:23 ]


    Your make-up is terrible

    Naam:
          Wade Harvelle
    Leeftijd:
          29
    Uiterlijk:
          Om Wade kan je echt niet heen. Hij is lang, 1,89, en behoorlijk breed. Daarbij straalt hij ook een bepaalde dominantie uit, waardoor hij zelf altijd op de voorgrond zal treden. Hij heeft een licht getinte huid van de zon, hij verbrand niet snel. Zijn huid is echter niet gaaf, vooral door gevechten en straffen die hij gehad heeft. In de eerste jaren van zijn leven had hij nergens last van, maar tegenwoordig wel. Op zijn ene arm heeft Wade een zwart/grijze tatoeage van een schedel omringd door rozen, die hij heeft laten zetten toen hij nog in Euphoria woonde. Wade is gespierd en doet veel om dat zo te houden.
          Wade heeft erg donkerbruin haar, het is kortgeknipt, hoewel hij het aan de bovenkant iets langer laat groeien. Zijn ogen zijn al net zo donker, soms lijken ze bijna zwart. Zijn neus past bij de recht van zijn gezicht, maar is niet helemaal recht omdat hij eens gebroken geweest is. Wade laat meestal een baardje staan, hij scheert zich niet vaak en trimt het vaak enkel bij. Hij heeft een scherpe, mannelijke kaaklijn met een hoekige kin en duidelijk zichtbare jukbeenderen, dit laatste vooral omdat hij iets is afgevallen sinds hij in Dyphoria zit.
          De kledingstijl van Wade is erg simpel. Hij is niet modieus en heeft nooit de mode gevolgd, ook niet toen hij nog in Euphoria woonde. Zijn moeder of zusjes kozen zijn kleding altijd uit. Tegenwoordig draagt hij afgedragen, stevige schoenen, het enige paar dat hij heeft, een spijkerbroek en afwisselend verschillende blouses van flanel. Ze hebben altijd lange mouwen, waardoor hij deze vaak opstroopt.
    Gebied:
          Dysphoria - krijgsgevangene
    Karakter:
          Wade is een echte dominante man met een sterk gevoel voor rechtvaardigheid. Hij is het type dat de leiding neemt en opstaat voor zijn mening, soms met de nodige agressie. Hij staat open voor de mening van een ander, maar als het niet eerlijk is, kan je dan ook een echte tegenaanval van hem verwachten. Hij is het type dat snel op de voorgrond treed, niet voor de aandacht, maar om zijn mening of andere mensen te verdedigen. Soms gaat hij daar wel teveel in op, hij is er echt obsessief mee bezig en cijfert zichzelf weg. Hij heeft echter ook momenten dat hij flink verbitterd is en denkt dat het allemaal geen zin meer heeft, dan trekt hij zich chagrijnig terug en kan je beter niks tegen hem zeggen, want hij zal alleen maar bot tegen je doen.
          Verder is Wade niet echt het gevoelige type. Hoewel hij graag rechtvaardig is en mensen helpt die eronder leiden, vind hij het vaak geen probleem om mensen met zijn woorden te kwetsen of om zelfs met ze te vechten. Hierdoor is hij echter wel redelijk stil geworden, hij trekt zich tegenwoordig sneller terug dan hiervoor, hij bemoeit zich vaak alleen nog maar met, in zijn ogen, dringende kwesties en wilt zijn tijd niet verspillen aan mensen die hem toch niet snappen.
          De mensen om wie hij zich ontfermt krijgen al snel de indruk dat hij om hen geeft, maar dat is iets dat hij lastig vind. Hij geeft wel om hun zaak, maar vaak niet echt om de personen erachter. Sinds hij in Dysphoria woont, wilt hij niet meer om mensen geven, hoewel hij de mensen daar vaak aardiger vind dan ergens anders. De mensen verdwijnen echter te vaak, ze verhuizen, of hebben gewoon geen huis, worden ziek of gaan dood. Het is lastig om zijn vertrouwen te winnen en al helemaal om ervoor te zorgen dat hij om je gaat geven. Hij kan echter wel heel goed luisteren, in advies geven is hij echter niet zo goed, omdat hij mensen altijd tot actie probeert aan te zetten.
          Wade heeft een duister soort humor ontwikkeld. Hij lacht om onpasselijke dingen, maakt donkere grapjes en is vaak sarcastisch. Hierdoor is hij niet zo'n aangenaam gezelschap. Een heel erg sociaal type is Wade dan ook niet meer. Desondanks is hij wel een goede prater, hij is intelligent en weet zijn standpunt vaak logisch uit te leggen. Als je dan niet wilt luisteren, wordt hij wel agressief, je kan zeggen dat hij een probleem met zijn woede heeft.
    Geschiedenis:
          Wade is geboren in Euphoria en heeft zijn jeugd daar doorgebracht. Hij had een fijne jeugd bij zijn ouders en met zijn twee zusjes. Zijn vader leek echter een nogal 'shady' type te zijn, hij was vaak weg van huis en Wade had geen idee waarom. Dit totdat er op een dag twee agenten voor de deur stonden, Wade was toen 15 jaar oud, met de mededeling dat zijn vader een ongeluk had gehad en om het leven gekomen was. Een lichaam mochten ze niet zien, hij zou te vreselijk verminkt zijn. Voor Wade was dit allemaal vaag, er klopte niks van en hij ging zelf op onderzoek uit. Zo kwam hij erachter wat zijn vader deed, onderzoek naar Dysphoria.
          De rebelse Wade, met zijn gevoel voor eerlijkheid, besloot zijn vaders werk voort te zetten, maar dan met nog een schepje er bovenop door allerlei opstanden op te zetten. Of meer een poging tot, de meeste Euphorianen vonden hun leven wel goed zo en wilden er niet naar luisteren. Wade werd al redelijk snel in de gaten gehouden en op zijn 20ste levensjaar opgepakt en naar Dysphoria afgevoerd waarbij hij zijn moeder en zusjes moest achterlaten. Hier bleek dat zijn vader enkele jaren eerder al overleden was.
          Hoewel het ondergrondse dubbelleven in Euphoria al lastig was, was het leven in Dysphoria nog veel harder en daar moest Wade heel erg aan wennen. Hij had geluk dat hij jong was en zich goed kon aanpassen, maar het heeft een grote impact op hem gehad.
    Relaties:
          Elles Devlin - oppervlakkig. Je kan zeggen dat ze kennissen zijn, ze kennen elkaar van naam en gezicht.
    Extra:
          Sinds Wade in Dysphoria zit, heeft hij enkele slechte gewoontes ontwikkeld, waaronder roken.

    [ bericht aangepast op 14 april 2015 - 13:41 ]


    Your make-up is terrible