• || The Selection ||

    Datum:
    || Zondag 27 maart ||


          Voor 35 meisjes uit Illéa is de selectie dé kans op een beter leven. Zo kunnen ze ontsnappen aan een armoedig kaste-leven en opgenomen worden in een wereld vol glamour. De selectie biedt de mogelijkheid om in het paleis te wonen en te strijden om het hart van de kroonprins. Maar de strijd om de kroon is niet gemakkelijk. Desondanks er strenge regels gehandhaafd worden, halen sommige meisjes alles uit de kast en zijn tot veel dingen in staat. Hoever zal jij gaan?

    De winnaar
          De winnaar is de selectie-deelneemster die uiteindelijk het hart veroverd van de kroonprins. Zij zal dan huwen met hem. Deelnemers vallen af omdat ze zelf geen zin/tijd meer hebben, omdat ze een regel hebben overtreden van de selectie. Dit kan omdat iemand anders haar er heeft ingeluisd. Of omdat de kroonprins je naar huis stuurt. Dit zal enkel gebeuren na te lange inactiviteit.
          Probeer je vooral niet te focussen om te winnen en verliefd te zijn. Het is veel spannender als er variatie is. Bijvoorbeeld iemand dat een geheime relatie heeft met een paleiswacht, iemand dat lesbisch is, iemand dat verplicht is van thuis uit en totaal niet verliefd is op de prins, etc.

    Paleiswachten
          Paleiswachten hebben als rol om het paleis te bewaken. Ze werken in beurtrollen zodat ze zeker overal de wacht moeten houden. Paleiswachten kunnen onverwacht naar het front gestuurd worden in oorlogsgebieden, dat is het gevaarlijke aan het vak. Want in het kasteel zijn ze praktisch veilig. De meeste jongens zijn vrijwillig soldaat geworden, maar vaak hebben degene uit de lagere kasten enkel het doel om hogerop te komen en zo een goed, succesvol leven te kunnen leiden. Weg uit de armoede.
          Paleiswachten mogen geen relatie hebben met selectie-deelnemers, dit wordt gezien als verraad tegenover het koningshuis. Wie deze regels overtreedt, zal een zware straf toegediend krijgen en gedegradeerd worden tot kaste Acht samen met het meisje in kwestie.

    Extra informatie
          Illéa telt 35 provincies. Over heel het land mogen meisjes tussen zestien en negentien zich inschrijven voor de trekking. Uit elke provincie zal er dan één meisje gekozen worden. De gekozen meisjes worden dan per helikopter opgehaald. Niet alleen kunnen ze strijden om de kroon, de familie's thuis krijgen maandelijks een som geld cadeau van het koningshuis. Vanaf wanneer de meisjes eruit gegooid worden, stopt de betaling.
          Elke vrijdag is er een nieuwsuitzending over de huidige situatie in het paleis. Deze wordt uitgezonden over heel Illéa. Hier wordt de stand van zaken verteld, roddels, wie 'aan kop ligt'. De meisjes zijn verplicht te gaan, maar hoeven niet per se iets te vertellen.
          Voor de meisjes is er een Vrouwenkamer voorzien, dit bevindt zich op de tweede verdieping, waar ook de slaapvertrekken zijn. De meisjes zijn elke zaterdag verplicht hun dag daar door te brengen, voor de rest van de week zijn ze vrij het te kiezen. De Vrouwenkamer is een plek voor de dames om tot rust te komen, ze kunnen daar met elkaar praten, televisie kijken, muziek spelen, etc. Net zoals de slaapvertrekken heeft de Vrouwenkamer een balkon. In de Vrouwenkamer mogen, zoals de naam al zegt, geen mannen binnen. Enkel met toestemming van één van de aanwezige meisje, is dit toegelaten.
          Selectiemeisjes worden aangesproken met Lady + naam. Onderling hoeven ze elkaar zo niet aan te spreken.
    Paleiswachten worden aangesproken met Officier + achternaam!. Ook hier hoeven ze elkaar onderling niet aan te spreken.
          Ieder meisje krijgt drie dienstmeisjes aangewezen, deze zullen haar kleren maken, opmaken, verzorgen, etc.
          De tuin is omgeven door muren, maar groot genoeg om het geen verstikkend gevoel te geven. Het is altijd toegelaten de tuin te betreden. In de tuin staat een grote fontein, verschillende appelbomen en rozenstruiken. Verder is er ook een kiosk, een meertje met vissen en een grote dikke eik.

    [Gebaseerd op The Selection-Trilogy || Kiera Cass]


    Kastensysteem                                                                                                                                                                                    Regels binnenin de selectie


    || Deelnemende meisjes mogen geen relatie
    hebben met iemand anders dan de kroonprins. Dit wordt
    beschouwd als verraad en daar staan zware straffen op.


    || Deelnemende meisjes mogen onderling niet vechten,
    verbale discussies zijn wel toegestaan.


    || Deelnemende meisjes mogen het paleis niet
    verlaten zonder toestemming
    van de kroonprins of koning.


    || Deelnemende meisjes mogen geen drugs
    en/of overmatig alcohol gebruiken.


    || Deelnemende meisjes mogen geen
    wapens bezitten.


    || Deelnemende meisjes zijn verplicht
    zich aan de etiketten te houden.


    || Deelnemende meisjes beschikken elk
    over drie dienstmeisjes die zij met
    zorg moeten behandelen.

    Eén:
    Dit is de koninklijke familie.
    Twee:
    Bekende personen zoals zangers/zangeressen, , acteurs/actrices, modellen, politici, paleiswachten, officieren, etc. Maar ook mensen van adellijke afkomst
    Drie:
    Denkers: leraren, filosofen, uitvinders, architecten, psychologen, schrijvers, muziekproducers, artsen, etc. Ieder meisje dat uit de selectie verwijderd wordt, wordt een Drie, tenzij het een Twee was (dan blijft de kaste) of al een Drie was, dan keert zij terug.
    Vier:
    Zakenmensen: juweliers, makelaars, verzekeringsmakelaars, chef-koks, bouw managers, eigenaars van onroerend goed / het bedrijfsleven, en de boeren.

    Vanaf hier zijn de meeste mensen arm of beschikken over zeer weinig geld. Ze komen niet tot weinig aan werk.

    Vijf:
    Kunstenaars en artiesten: toneelspelers, klassieke musici, straatmuziekkanten, dansers, fotografen en circusartiesten.
    Zes:
    Werknemers: secretaresses, obers / serveersters, huishoudsters, naaisters, winkelbediende, koks en chauffeurs.
    Zeven:
    Handarbeiders: hoveniers, bouwvakkers, boerderij werknemers, goot / zwembad schoonmakers, en "afval verzamelaars, sloot gravers, verhuizers."
    Acht:
    "Onaanraakbaren": geestelijk / lichamelijk onwel mensen, verslaafden, weglopers, illegalen, en de daklozen. Zij hebben geen geld en mogen ook niet deelnemen aan de Selectie. Iedereen die de koninklijke familie om het even hoe, verraadt, zal gedegradeerd worden tot Acht.


    Je kaste wordt bepaald door in welke familie je geboren wordt, van kaste wisselen is mogelijk door huwelijken. Meisjes zullen naar de kaste verhuisd worden van hun man. Voor meisjes is trouwen onder je kaste een 'schande' voor de familie en wordt zelden tot nooit gedaan.
    [De kasten zullen met een randomizer bepaald worden door mij.]






    || Rollentopic 1
    || Speeltopic 1
    || Praattopic 1, 2

    Rollen:
    || Uptown | Sky Illéa | Eén || Qing
    || Uptown | Elloise Everage | Twee || Qing

    || Fyrgebraec | Alison Lily Chase | Vijf || Leonie
    || Psychopaths| Aedalyn Sophia Wallace | Twee || Yu
    || Ainigma | Delilah Kingston | Zes || Savannah
    || JudithSuzann | Brianna Taylor Campbell | Vier || x
    || Fineman | Rayne Alvarado | Zeven || Cheryl
    || Malachai | Evalie Coven Magdalene| Drie || Marie
    || Sirimiri | Lina Waters | Zes || Femke
    || Mamihlapinatapa | Annalise Alisha Annabelle Linton | Twee || Jente
    || Fairytalest | Quadira Azikiwe | Drie || Maxime

    || Sirimiri | Matthew Foley | Twee || Femke
    || Ainigma | Baltazar Merrit | Twee || Savannah
    || Dionysia | Ryan Elijah Apostolakis |Twee || Amber
    || Wolfstar | Eliot Killian Reeze | Twee || Lisa

    Het begin
    Situatieschets
    Het is zaterdagnamiddag. Gisterenavond werden de uitgekozen meisjes bekend gemaakt op het journaal, uit elke provincie één. Naar elke woonplaats werd een voorbereidingsploeg gestuurd, zij maakten de meisjes klaar voor vertrek. Op dit moment staat iedereen klaar om opgehaald te worden met de helikopter. De meisjes worden op volgorde opgehaald, dus de eerste zal de eerste zijn die in de helikopter stapt. Helikopter 1 zal dan ook als eerste aankomen aan het paleis en helikopter 4 als laatste.
    De verdeling
    Helikopter 1:
    Alexandra
    Evalie
    Rayne

    Helikopter 2:
    -
    -
    -

    Helikopter 3:
    Delilah
    Alison
    Quadira

    Helikopter 4:
    Brianna
    Annalise
    Aedalyn

    Rond de avond arriveren zij in het paleis, waar zij ontvangen worden door Elloise. Hun dienstmeisjes worden toegewezen en de kleine koffer persoonlijke spullen worden naar hun kamers gebracht, deze wordt eerst doorzocht op verboden spullen. In de eetzaal kunnen zij een versnapering krijgen en kunnen kort even kennis maken met elkaar. Daarna brengen de dienstmeisjes hen naar hun kamers op de tweede verdieping. Sky zullen ze de volgende ochtend bij het ontbijt ontmoeten.
    Je hoeft geen rekening te houden met de 23 andere deelnemende meisjes, doorheen de RPG zullen zij uitgespeeld worden.

    Start
    Iedereen neemt nu afscheid van zijn familie, klaar om opgehaald te worden met de helikopter. Houd rekening wie al aanwezig is in de helikopter en wie niet.
    Onduidelijkheden en vragen altijd melden om latere problemen te voorkomen!

    Belangrijke opmerkingen!
    || Houd je aan je rol; een stil en verlegen meisje gaat geen herrie schoppen! Opbouwende persoonlijk is wel toegelaten
    || Houd het realistisch; geheimen worden niet meteen ontdekt!
    || Na vijf dagen inactiviteit, zal ik je contacteren. Na drie dagen geen reactie, word je weggestuurd
    || Meld lange afwezigheid
    || Selectie-deelnemers worden aangesproken met lady + voornaam
    || Paleiswachten worden aangesproken met officier + achternaam
    || Kaste nummers voluit schrijven en met hoofdletters
    || Kaste Vijf en lager zijn rijkdom niet gewend, houd hier rekening mee!
    || Kaste Vier en hoger zijn rijkdom wel gewend en begrijpen de lagere kasten vaak niet!
    || Opbouwende vriendschappen! Niemand kent elkaar al eerder
    || Wees origineel
    || Ruzies IC die uitlopen OOC, graag melden bij mij
    || Vanaf je eerste post in het speeltopic is rollen aanpassen niet meer toegelaten om verwarring te voorkomen! Anders; graag even melden
    || Bespreken doen we in het praattopic, zodat iedereen op de hoogte is
    || Niets op voorhand plannen met anderen, doe je dit toch, dan stuur ik je weg
    || OOC tussen haken, vermijd onnuttige posts in het speeltopic!
    || Bestuur enkel jouw personage!
    || Ik-pov en tegenwoordige tijd
    || Verzorg je taal

    De verjaardagen:
    Alison || 21 maart
    Brianna || 18 april
    Rayne || 22 april
    Aedalyn || 21 juni
    Alexandra || 5 augustus
    Evalie || 16 december
    Annalise || 21 december
    Lina || 27 december
    Delilah || 31 december
    Quadira || 31 december

    Deelnemerslijst:
    Hansport || Lina Waters | Zes
    Waverly || Isabelle Marie Williams | Vijf
    Kent || Hayley Summer | Zeven
    Zuni || Elayna Redknapp | Drie
    Paloma || Alexandra Valdez | Vier
    Clermont || Rosalie Thompson | Twee
    Tammins || Elsa Hunter | Drie
    Sonage || Sandra Huntsville | Twee
    Dakota ||Julia Green | Vier
    Columbia || Emily Memphis | Drie
    Sota || Sarah Rider | Twee
    Allens || Naomie Blueman | Vijf
    Likely || Bethany Adams | Vier
    Atlin || Elisa Norris | Drie
    Hundson || Claire Dahl | Drie
    Honduragua Maya Price | Zes
    Sumner || Alison Lily Chase | Vijf
    Labrador Colette Atwell | Drie
    Fennley || Suzy Maritt | Twee
    Bankston || Aedalyn Sophia Wallace | Twee
    Whites || Ashley Benson | Vier
    Bonita || Kate Moore | Twee
    Angeles || Evalie Coven Magdalene | Drie
    Midston || July Wright | Twee
    Belcourt || Anna Collin | Drie
    St. George || Rayne Alvarado | Zeven
    Panama || May Chanel | Twee
    Denbeigh || Abigail Lumley | Vier
    Calgary || Rose Keating | Vier
    Baffin || Alexa Roth | Drie
    Ottaro || Aurelie Johnson | Drie
    Lakedon || Quadira Azikiwe | Drie
    Yukon || Delilah Kingston | Zes
    Dominca || Brianna Taylor Cambell | Vier
    Carolina || Annalise Alisha Annabelle Linton | Twee


    Map Illéa (gemaakt door Nereid)

    [ bericht aangepast op 5 mei 2015 - 22:26 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    AEDALYN SOPHIA WALLACE
    Kaste Twee • Jurk
    "I do judge books by their covers."


          Ik word langzaam wakker wanneer ik een vaag gemompel hoor. Vervolgens hoor ik het lawaai van een gordijn die langzaam wordt opengeschoven. Een straal licht valt precies op mijn ogen waardoor ik langzaam mijn ogen open en onmiddellijk zie ik twee paar ogen die me bekijken, Auxilia en Olaya.
    'Ze is wakker,' hoor ik Olaya nog fluisteren tegen de brunette waarna ze vervolgens vriendelijk naar me glimlacht.
    'Goedemorgen, Lady Aedalyn,' begroet ze me, en ze maakt een kort reverence. Ik ga wat rechter op zitten en kijk de kamer even rond en het valt me op dat er iemand mist, het derde dienstmeisje. Auxilia heeft mijn onderzoekende blik gezien want ze beantwoordt mijn blik onmiddellijk.
    'Delaney is uw bad aan het klaarmaken,' verklaart ze en ik knik begrijpelijk.
    'Heeft u prettig geslapen?' vraagt Olaya belangstellend, terwijl ze naar de grote inbouwkast loopt.
    'Ja zeer prettig,' antwoord ik en knik even. Ik sla de dekens van me af en voel de koele lucht mijn lichaam omhelzen. Ik ril even en Auxilia merkt het op.
    'Het bad is waarschijnlijk al klaar, dan kunt u weer even warm worden,' glimlacht ze beleefd en ik knik kort. Olaya komt even later ook achter ons aan en ik vraag me af wat ze heeft gedaan, waarschijnlijk een jurk uitkiezen. Delaney wacht ons inderdaad op in de badkamer en de drie dienstmeisjes helpen me snel uit mijn kleren. Vervolgens helpen ze me in het bad en wassen ze me. Wanneer het water al zo goed als afgekoeld is, komt Delaney aanlopen met twee handdoeken. Met de ene droogt Auxilia mijn haar af en met de ander drogen de twee meisjes mijn lichaam af. Vervolgens smeren ze mijn lichaam in met een geurige huidolie. Daarna lopen we weer terug richting het slaapvertrek waar Olaya en Delaney mij in een prachtige witte jurk helpen. Hij is van voren versierd met subtiele bloemachtige patronen, getailleerd met band die is belegd met steentjes waarna die van onder wijd uitloopt. De mouwen van de jurk zijn halflang en hij zit als gegoten, ik besluit een complimentje te geven, iets wat ik bijna nooit doe.
    'Deze jurk is prachtig, mijn complimenten,' zeg ik met een zuinige glimlach en ze bedanken me alledrie, kennelijk is Olaya het talent achter dit bijzonder staaltje naaiwerk. Wanneer ik de jurk aan heb, die overigens tot op de grond valt, helpen ze me met een stel naaldhakken aan te doen. De hoogte van deze pareltjes baart mij zelfs zorgen. Die naalden zijn zeker 13 centimeter, en overigens bijzonder dun. Net als de jurk zijn de hakken crème kleurig en wanneer ik erop sta, voel ik me een stuk langer. Ik moet zitten, gezien de dienstmeisjes me anders niet kunnen opmaken. Auxilia zorgt ervoor dat er een laagje lipgloss op mijn lippen zit en verder houdt ze mijn look neutraal. Olaya komt aandragen met een kistje vol met sieraden waaruit ik moet kiezen. Ik besluit voor een stel glinsterende hangers te gaan en een eenvoudig halssnoer. Het is tenslotte de eerste dag dus om nou gelijk alles uit de kast te halen is een beetje onzin. Delaney steekt mijn haar nog op in een nette knot waardoor mijn haar netjes uit mijn gezicht is gewerkt.
    Het armbandje van mijn zusje doe ik nog om mijn pols voordat ik even in de spiegel kijk. Olaya, Delaney en Auxilia knikken tevreden wat voor mij he teken is om te gaan. Met een korte knik verlaat ik de kamer. Alle drie de meisjes maken een reverence voordat ik de gang op stap en richting de lounge ga om op de rest van de meisjes te wachten. Eenmaal daar zak ik neer op een bankje en wacht op de rest, terwijl ik mijn benen over elkaar vouw en de jurk even netjes fatsoeneer.


    I just caught the wave in your eyes


    Delilah Kingston || Zes || Jurk

    Een fel licht schijnt in mijn ogen, nog voor ik de kans krijg te protesteren tegen de vrolijke 'goedmorgen's van mijn diensmeisjes. Ik til vermoeid mijn hoofd op en bekijk met een schuin hoofd het uitzicht. Ik stap mijn bed uit en loop richting het raam. Het is prachtig hier. Ik schud de gedachte even van me af. Als de geruchten waar zijn zouden vandaag de eerste meiden naar huis gaan. Zouden mijn ouders dan überhaupt iets krijgen? Of ben ik hier dan voor niks heen gegaan. In dat geval moet ik het vandaag nog aardig spelen. Ik kan niet geloven dat ik in een echt paleis ben. Mijn dienstmeisjes verwennen mij de hele morgen, ze wassen mij, kleden mij aan. Ergens is het raar, misschien wel vervelend, omdat ik pansexual ben. Het is raar als mensen zo aan je zitten. Het lijkt me normaal al vrij raar. Ze halen een simpele grijze jurk tevoorschijn en ik glimlach.
    "Er is ons al verteld wat voor een persoon u bent. Wij dachten dus dat we niet aan hoefde te komen met glitter jurken en grootse rokken," zegt Lilith schouder ophalend. Het was duidelijk haar idee, gister had ze mij al verteld dat ze vond dat iedereen zijn eigen stijl moet kunnen hebben. De jurk wordt bij mij aangetrokken, waarna ik in een paar hoge hakken stap. Erg stevig sta ik nog steeds niet, maar het is beter dan gister. Ik loop mijn kamer uit, richting de de lounge, waar we op de rest moeten wachten voor het eerste ontbijt. Tenminste dat denk ik, het is zo raar om zomaar de eetzaal in te lopen. Als ik beneden aankom zitten er maar twee meisjes. Lina en Aedalyn, denk ik. Ik bedenk me ook even of ik hun Kastes erbij weet en zodra ik mij realiseer dat Aedalyn een Kaste Twee is wil ik mij ergens omdraaien. Ze zou mij vast uitlachen met de manier waarop ik alles sta te bewonderen. Soms zie ik mij reflectie en dan zie ik ook hoe verbaasd ik kijk, alsof ik dood gegaan ben en in de hemel beland ben. Ik ben ergens gewoon bang, dat de hogere Kastes mij niet zullen accepteren als deel van de competitie, maar vooroordelen zijn meestal iets slechts.
    "Goedemorgen," zeg ik met een kleine glimlach en ik ga voorzichtig op een van de lounge banken zitten.


    We've lived in the shadows for far too long.


    Eliot Killian Reeze
    Eli • Twee • In trouble


          'Officier Reeze.' Ik schrik op en buig snel voor de prins. Terwijl ik weer overeind kom weet ik al dat ik in de problemen zit.
          'Uwe hoogheid,' mompel ik, haast onverstaanbaar.
          'Wat. Doet. Zij. Hier.' Ik slik. 'Ik zei toch dat je niemand door mocht laten. Hier zijn we nog niet over uitgepraat, hoor. Zorg dat ze terug naar haar kamer komt en dat hier niemand over weet. Onder geen voorwaarde. Ik spreek je nog wel.' Hij beent weg en ik staar naar het meisje dat op de grond ligt te slapen. Voorzichtig til ik haar overeind. Ik zit zo in de problemen. Wat dacht ik wel niet? Langzaam, zonder haar wakker te maken, krijg ik haar de trap af. Ik laat haar overnemen door één van de dienstmeisjes, aangezien ik de vrouwenkamer niet binnen mag en loop dan terug naar mijn post met een zwaar gevoel in mijn maag. Zou de prins het begrijpen als ik hem duidelijk maak dat ik geen keuze had? Nee, natuurlijk niet. Ik had haar gewoon terug naar haar kamer moeten sturen.
          'Dom Eli, dom,' mompel ik tegen mezelf. De nachtbries speelt met mijn haren en ik staar over het landschap dat ik vanaf mijn positie kan zien. Dit is de eerste keer dat ik een aanvaring heb gehad met de prins. Ik had eigenlijk aan zijn goede kant willen blijven, dan hoef je tenminste niet altijd de rotste klusjes te doen en het is altijd goed om in favor van de prins te zijn. Een diepe zucht rolt over mijn lippen en ik haal een hand door mijn rommelige haar. Ik kijk nu al uit naar het gesprek dat tussen ons gaat plaatsvinden... not.

    [Sorry dat ik pas zo laat reageer >.< hopelijk is dit RPG nog niet compleet uitgestorven]

    [ bericht aangepast op 28 juni 2015 - 9:28 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.