Delilah Kingston || Kaste Zes || Jurk
Ik adem uit. Een van de meisje in mijn helikopter heeft dus claustrofobie. Dat is toch zeker iets waar rekening mee gehouden moet worden? Wat is dit jou weer voor een onzin? Maar natuurlijk is er niks dat nu nog gedaan kan worden zo hoog in de lucht. Het meisje dat ik zich voorstelt als Allison probeert samen met mij Quadira een beetje rustig te houden. Het is nu de rit gewoon uit zitten tot we landen, wat volgens mij nog een hele tijd gaat duren. Ik kijk nog even opzij naar Allison. "Ik ben nooit goed geweest in mensen gerustellen," zeg ik met een kleine glimlach, denken over de woorden die ik zojuist tegen Quadira gezegd heb.
Al te lang duurt het niet. Ik zie het paleis al opdoemen en lach even naar de andere meiden.
"Kijk eens, prachtig niet, daar wonen jullie de komende tijd," zeg ik vrolijk. Express jullie. Ik ben van plan om net lang genoeg te blijven en net aardig genoeg te doen, zodat het niet opvalt dat er thuis een jongen op mij wacht. Natuurlijk zou de prins zelf behandeld worden naar hoe aardig ik hem vind. Als het geen klootzak is zal ik gewoon aardig tegen hem doen, maar nooit zal ik echt het gevoel hebben daar thuis te horen. Dat beloof ik mezelf. Ik ben geen een. Ik ben een zes, misschien een vier, als alles goed komt. We landen en ik zie een aantal andere meiden al klaar staan. Een aantal ken ik de naam nog van, een aantal ben ik de naam al van vergeten. Met een schijn hoofd kijk ik even naar alle meisjes. Iedereen heeft een jurk aan en je kan bij sommige echt het verschil zien met de foto die op de nieuwsuitzending te zien was. Ik voel een naar gevoel in mijn onderbuik, zenuwen vooral gok ik. Ik stap de helikopter uit, maar ik heb zeker moeite met de hakken die ik aan heb. Ik voel me zo onstabiel. Ik loop net als de andere meisje die al zijn aangekomen naar binnen, waar we ons verzamelen. Eerlijk, ik heb geen zin in een gezamenlijk verhaal. Ik heb honger en ik ben moe, daar houdt het eigenlijk wel op. Drie meiden verderop zijn nu al aan het kibbelen over wie lang blijft en wie niet. Ik slik even moeilijk, competitief zijn is een ding, maar dit is een beetje te. Ik zoek even naar de meiden uit mijn helikopter, aangezien ik die toch al een beetje kende. Ik loop zachtjes naar Quadira toe.
"Gaat het nu weer? " vraag ik zacht. Ik leun van mijn ene op mijn andere been, omdat ik niet kan blijven staan op deze hakken. Ik kijk even rond, alles hier is zo groot, zo luxe, zo... Zo... Zo alles. Ik adem even verbaast in. Het Is hier prachtig. Maar het niet thuis.
"Sorry, ik ben een zes, ik... Wauw..." fluister ik terwijl ik naar alles staar wat ik kan zien. Ik dacht thuis nog dat het wel mee zou vallen, maar nu ik hier sta was alles zo veel mooier dan ik had gedacht.
"Gelukkig is hier tenminste alles ruim en groot, " mompel ik met een kleine glimlach. Ik kijk rond. Sommige meiden lijken zo gespannen en andere totaal niet. Sommige zijn knapper dan ik me ooit had kunnen voorstellen en sommige.. dragen een broek? Ik staar even naar het meisje dat niet al te ver bij mij vandaar staat. Ik moet lachen. Ik twijfel, moet ik iets zeggen? Misschien zou ze het raar vinden.
"Hey, mag ik vragen hoe je het voor elkaar heb gekregen om een broek te mogen dragen?" vraag ik aan het meisje, Rayne heet ze volgens mij, ik heb alleen niet onthouden waar ze vandaan komt en uit welke Kaste.
[ bericht aangepast op 18 april 2015 - 13:56 ]
We've lived in the shadows for far too long.