• || The Selection ||

    Datum:
    || Zondag 27 maart ||


          Voor 35 meisjes uit Illéa is de selectie dé kans op een beter leven. Zo kunnen ze ontsnappen aan een armoedig kaste-leven en opgenomen worden in een wereld vol glamour. De selectie biedt de mogelijkheid om in het paleis te wonen en te strijden om het hart van de kroonprins. Maar de strijd om de kroon is niet gemakkelijk. Desondanks er strenge regels gehandhaafd worden, halen sommige meisjes alles uit de kast en zijn tot veel dingen in staat. Hoever zal jij gaan?

    De winnaar
          De winnaar is de selectie-deelneemster die uiteindelijk het hart veroverd van de kroonprins. Zij zal dan huwen met hem. Deelnemers vallen af omdat ze zelf geen zin/tijd meer hebben, omdat ze een regel hebben overtreden van de selectie. Dit kan omdat iemand anders haar er heeft ingeluisd. Of omdat de kroonprins je naar huis stuurt. Dit zal enkel gebeuren na te lange inactiviteit.
          Probeer je vooral niet te focussen om te winnen en verliefd te zijn. Het is veel spannender als er variatie is. Bijvoorbeeld iemand dat een geheime relatie heeft met een paleiswacht, iemand dat lesbisch is, iemand dat verplicht is van thuis uit en totaal niet verliefd is op de prins, etc.

    Paleiswachten
          Paleiswachten hebben als rol om het paleis te bewaken. Ze werken in beurtrollen zodat ze zeker overal de wacht moeten houden. Paleiswachten kunnen onverwacht naar het front gestuurd worden in oorlogsgebieden, dat is het gevaarlijke aan het vak. Want in het kasteel zijn ze praktisch veilig. De meeste jongens zijn vrijwillig soldaat geworden, maar vaak hebben degene uit de lagere kasten enkel het doel om hogerop te komen en zo een goed, succesvol leven te kunnen leiden. Weg uit de armoede.
          Paleiswachten mogen geen relatie hebben met selectie-deelnemers, dit wordt gezien als verraad tegenover het koningshuis. Wie deze regels overtreedt, zal een zware straf toegediend krijgen en gedegradeerd worden tot kaste Acht samen met het meisje in kwestie.

    Extra informatie
          Illéa telt 35 provincies. Over heel het land mogen meisjes tussen zestien en negentien zich inschrijven voor de trekking. Uit elke provincie zal er dan één meisje gekozen worden. De gekozen meisjes worden dan per helikopter opgehaald. Niet alleen kunnen ze strijden om de kroon, de familie's thuis krijgen maandelijks een som geld cadeau van het koningshuis. Vanaf wanneer de meisjes eruit gegooid worden, stopt de betaling.
          Elke vrijdag is er een nieuwsuitzending over de huidige situatie in het paleis. Deze wordt uitgezonden over heel Illéa. Hier wordt de stand van zaken verteld, roddels, wie 'aan kop ligt'. De meisjes zijn verplicht te gaan, maar hoeven niet per se iets te vertellen.
          Voor de meisjes is er een Vrouwenkamer voorzien, dit bevindt zich op de tweede verdieping, waar ook de slaapvertrekken zijn. De meisjes zijn elke zaterdag verplicht hun dag daar door te brengen, voor de rest van de week zijn ze vrij het te kiezen. De Vrouwenkamer is een plek voor de dames om tot rust te komen, ze kunnen daar met elkaar praten, televisie kijken, muziek spelen, etc. Net zoals de slaapvertrekken heeft de Vrouwenkamer een balkon. In de Vrouwenkamer mogen, zoals de naam al zegt, geen mannen binnen. Enkel met toestemming van één van de aanwezige meisje, is dit toegelaten.
          Selectiemeisjes worden aangesproken met Lady + naam. Onderling hoeven ze elkaar zo niet aan te spreken.
    Paleiswachten worden aangesproken met Officier + achternaam!. Ook hier hoeven ze elkaar onderling niet aan te spreken.
          Ieder meisje krijgt drie dienstmeisjes aangewezen, deze zullen haar kleren maken, opmaken, verzorgen, etc.
          De tuin is omgeven door muren, maar groot genoeg om het geen verstikkend gevoel te geven. Het is altijd toegelaten de tuin te betreden. In de tuin staat een grote fontein, verschillende appelbomen en rozenstruiken. Verder is er ook een kiosk, een meertje met vissen en een grote dikke eik.

    [Gebaseerd op The Selection-Trilogy || Kiera Cass]


    Kastensysteem                                                                                                                                                                                    Regels binnenin de selectie


    || Deelnemende meisjes mogen geen relatie
    hebben met iemand anders dan de kroonprins. Dit wordt
    beschouwd als verraad en daar staan zware straffen op.


    || Deelnemende meisjes mogen onderling niet vechten,
    verbale discussies zijn wel toegestaan.


    || Deelnemende meisjes mogen het paleis niet
    verlaten zonder toestemming
    van de kroonprins of koning.


    || Deelnemende meisjes mogen geen drugs
    en/of overmatig alcohol gebruiken.


    || Deelnemende meisjes mogen geen
    wapens bezitten.


    || Deelnemende meisjes zijn verplicht
    zich aan de etiketten te houden.


    || Deelnemende meisjes beschikken elk
    over drie dienstmeisjes die zij met
    zorg moeten behandelen.

    Eén:
    Dit is de koninklijke familie.
    Twee:
    Bekende personen zoals zangers/zangeressen, , acteurs/actrices, modellen, politici, paleiswachten, officieren, etc. Maar ook mensen van adellijke afkomst
    Drie:
    Denkers: leraren, filosofen, uitvinders, architecten, psychologen, schrijvers, muziekproducers, artsen, etc. Ieder meisje dat uit de selectie verwijderd wordt, wordt een Drie, tenzij het een Twee was (dan blijft de kaste) of al een Drie was, dan keert zij terug.
    Vier:
    Zakenmensen: juweliers, makelaars, verzekeringsmakelaars, chef-koks, bouw managers, eigenaars van onroerend goed / het bedrijfsleven, en de boeren.

    Vanaf hier zijn de meeste mensen arm of beschikken over zeer weinig geld. Ze komen niet tot weinig aan werk.

    Vijf:
    Kunstenaars en artiesten: toneelspelers, klassieke musici, straatmuziekkanten, dansers, fotografen en circusartiesten.
    Zes:
    Werknemers: secretaresses, obers / serveersters, huishoudsters, naaisters, winkelbediende, koks en chauffeurs.
    Zeven:
    Handarbeiders: hoveniers, bouwvakkers, boerderij werknemers, goot / zwembad schoonmakers, en "afval verzamelaars, sloot gravers, verhuizers."
    Acht:
    "Onaanraakbaren": geestelijk / lichamelijk onwel mensen, verslaafden, weglopers, illegalen, en de daklozen. Zij hebben geen geld en mogen ook niet deelnemen aan de Selectie. Iedereen die de koninklijke familie om het even hoe, verraadt, zal gedegradeerd worden tot Acht.


    Je kaste wordt bepaald door in welke familie je geboren wordt, van kaste wisselen is mogelijk door huwelijken. Meisjes zullen naar de kaste verhuisd worden van hun man. Voor meisjes is trouwen onder je kaste een 'schande' voor de familie en wordt zelden tot nooit gedaan.
    [De kasten zullen met een randomizer bepaald worden door mij.]






    || Rollentopic 1
    || Speeltopic 1
    || Praattopic 1, 2

    Rollen:
    || Uptown | Sky Illéa | Eén || Qing
    || Uptown | Elloise Everage | Twee || Qing

    || Fyrgebraec | Alison Lily Chase | Vijf || Leonie
    || Psychopaths| Aedalyn Sophia Wallace | Twee || Yu
    || Ainigma | Delilah Kingston | Zes || Savannah
    || JudithSuzann | Brianna Taylor Campbell | Vier || x
    || Fineman | Rayne Alvarado | Zeven || Cheryl
    || Malachai | Evalie Coven Magdalene| Drie || Marie
    || Sirimiri | Lina Waters | Zes || Femke
    || Mamihlapinatapa | Annalise Alisha Annabelle Linton | Twee || Jente
    || Fairytalest | Quadira Azikiwe | Drie || Maxime

    || Sirimiri | Matthew Foley | Twee || Femke
    || Ainigma | Baltazar Merrit | Twee || Savannah
    || Dionysia | Ryan Elijah Apostolakis |Twee || Amber
    || Wolfstar | Eliot Killian Reeze | Twee || Lisa

    Het begin
    Situatieschets
    Het is zaterdagnamiddag. Gisterenavond werden de uitgekozen meisjes bekend gemaakt op het journaal, uit elke provincie één. Naar elke woonplaats werd een voorbereidingsploeg gestuurd, zij maakten de meisjes klaar voor vertrek. Op dit moment staat iedereen klaar om opgehaald te worden met de helikopter. De meisjes worden op volgorde opgehaald, dus de eerste zal de eerste zijn die in de helikopter stapt. Helikopter 1 zal dan ook als eerste aankomen aan het paleis en helikopter 4 als laatste.
    De verdeling
    Helikopter 1:
    Alexandra
    Evalie
    Rayne

    Helikopter 2:
    -
    -
    -

    Helikopter 3:
    Delilah
    Alison
    Quadira

    Helikopter 4:
    Brianna
    Annalise
    Aedalyn

    Rond de avond arriveren zij in het paleis, waar zij ontvangen worden door Elloise. Hun dienstmeisjes worden toegewezen en de kleine koffer persoonlijke spullen worden naar hun kamers gebracht, deze wordt eerst doorzocht op verboden spullen. In de eetzaal kunnen zij een versnapering krijgen en kunnen kort even kennis maken met elkaar. Daarna brengen de dienstmeisjes hen naar hun kamers op de tweede verdieping. Sky zullen ze de volgende ochtend bij het ontbijt ontmoeten.
    Je hoeft geen rekening te houden met de 23 andere deelnemende meisjes, doorheen de RPG zullen zij uitgespeeld worden.

    Start
    Iedereen neemt nu afscheid van zijn familie, klaar om opgehaald te worden met de helikopter. Houd rekening wie al aanwezig is in de helikopter en wie niet.
    Onduidelijkheden en vragen altijd melden om latere problemen te voorkomen!

    Belangrijke opmerkingen!
    || Houd je aan je rol; een stil en verlegen meisje gaat geen herrie schoppen! Opbouwende persoonlijk is wel toegelaten
    || Houd het realistisch; geheimen worden niet meteen ontdekt!
    || Na vijf dagen inactiviteit, zal ik je contacteren. Na drie dagen geen reactie, word je weggestuurd
    || Meld lange afwezigheid
    || Selectie-deelnemers worden aangesproken met lady + voornaam
    || Paleiswachten worden aangesproken met officier + achternaam
    || Kaste nummers voluit schrijven en met hoofdletters
    || Kaste Vijf en lager zijn rijkdom niet gewend, houd hier rekening mee!
    || Kaste Vier en hoger zijn rijkdom wel gewend en begrijpen de lagere kasten vaak niet!
    || Opbouwende vriendschappen! Niemand kent elkaar al eerder
    || Wees origineel
    || Ruzies IC die uitlopen OOC, graag melden bij mij
    || Vanaf je eerste post in het speeltopic is rollen aanpassen niet meer toegelaten om verwarring te voorkomen! Anders; graag even melden
    || Bespreken doen we in het praattopic, zodat iedereen op de hoogte is
    || Niets op voorhand plannen met anderen, doe je dit toch, dan stuur ik je weg
    || OOC tussen haken, vermijd onnuttige posts in het speeltopic!
    || Bestuur enkel jouw personage!
    || Ik-pov en tegenwoordige tijd
    || Verzorg je taal

    De verjaardagen:
    Alison || 21 maart
    Brianna || 18 april
    Rayne || 22 april
    Aedalyn || 21 juni
    Alexandra || 5 augustus
    Evalie || 16 december
    Annalise || 21 december
    Lina || 27 december
    Delilah || 31 december
    Quadira || 31 december

    Deelnemerslijst:
    Hansport || Lina Waters | Zes
    Waverly || Isabelle Marie Williams | Vijf
    Kent || Hayley Summer | Zeven
    Zuni || Elayna Redknapp | Drie
    Paloma || Alexandra Valdez | Vier
    Clermont || Rosalie Thompson | Twee
    Tammins || Elsa Hunter | Drie
    Sonage || Sandra Huntsville | Twee
    Dakota ||Julia Green | Vier
    Columbia || Emily Memphis | Drie
    Sota || Sarah Rider | Twee
    Allens || Naomie Blueman | Vijf
    Likely || Bethany Adams | Vier
    Atlin || Elisa Norris | Drie
    Hundson || Claire Dahl | Drie
    Honduragua Maya Price | Zes
    Sumner || Alison Lily Chase | Vijf
    Labrador Colette Atwell | Drie
    Fennley || Suzy Maritt | Twee
    Bankston || Aedalyn Sophia Wallace | Twee
    Whites || Ashley Benson | Vier
    Bonita || Kate Moore | Twee
    Angeles || Evalie Coven Magdalene | Drie
    Midston || July Wright | Twee
    Belcourt || Anna Collin | Drie
    St. George || Rayne Alvarado | Zeven
    Panama || May Chanel | Twee
    Denbeigh || Abigail Lumley | Vier
    Calgary || Rose Keating | Vier
    Baffin || Alexa Roth | Drie
    Ottaro || Aurelie Johnson | Drie
    Lakedon || Quadira Azikiwe | Drie
    Yukon || Delilah Kingston | Zes
    Dominca || Brianna Taylor Cambell | Vier
    Carolina || Annalise Alisha Annabelle Linton | Twee


    Map Illéa (gemaakt door Nereid)

    [ bericht aangepast op 5 mei 2015 - 22:26 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    [MT ^^]


    -

    MT!


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    [MT! ^^ Ik zal kijken wanneer ik kan posten, gezien mijn laptop in een euhh- vage(?) laat ik het sxherm bijna pikzwart laten zijn status is(?) en ik dus via mijn eigen laptop sowieso niet kan posten :c]


    take me back to the basics and the simple life

    — Mijn topics.


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Mt, zal vanavond proberen te posten :D


    Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic. - Jefferson (ouat)

    MT^^


    be gay do crimes

    MT


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    [ bericht aangepast op 9 april 2015 - 17:55 ]


    “To live will be an awfully big adventure.”

    - MT, ik zal zo aan mijn rol beginnnen


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    MT


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    || Sky Illéa ||

    “It's always the fear of looking stupid that stops you from being awesome.”


          Ik laat lenig mijn pees van mijn boog los, terwijl Wolfgang door het bos galoppeert. Gefrustreerd kijk ik toe hoe mijn net afgeschoten pijl het doel op twee meter na mist. Prompt stop ik, dit is nu al de derde keer vandaag. Ik ben zenuwachtig, de adrenaline giert door mijn lijf. Niet goed wetend of dit komt omdat ik niet meer kan mikken of omdat vanavond de meisjes aankomen. Dé meisjes. Waarvan één mijn toekomstige echtgenoot. Wat als ik niemand vind? Wat als er niemand mij wil? Deze gedachten blijven steeds herhalen, als een soort mantra neemt het mijn denken en doen over. Zachtjes stuur ik Wolfgang bij en draaf richting het paleis. De pijlen zullen straks wel opgehaald worden.
          Goedkeurend hinnikt Wolfgang nadat ik hem helemaal weer schoongeborsteld heb. Terwijl ik hem een suikerklontje overhandig, komt Hazel de stal binnen. Leunend met haar elleboog op de deurpost, kijkt ze toe hoe ik Wolfgang nog een laatste aai geef.
          'Hallo, mam,' zeg ik terwijl ik naast haar ga staan. We wandelen door de tuin en gaan op een bankje onder de oude eik zitten. Heel de weg zegt ze niets, totdat ze zuchtend op de bank neerploft.
          'Zenuwachtig?' Als een trotse dame met haar kaarsrechte houding, kijkt ze me doordringend aan. Friemelend aan mijn rits knik.
          'Wat voor meisjes zijn het?' Mijn vader verbood me om naar het journaal te kijken gisterenavond, ik heb geen flauw idee wat ik zal gaan verwachten.
          'Er zit potentieel tussen.' Ze zegt het luchtig en niet-echt-een-antwoord-op-mijn-vraag-ig, maar ik weet niet wat ik moet reageren. Hoe moet ik dit opvatten? Zwijgend denk ik na.
          'Volg je hart en neem je tijd. Het lukt je vast wel.' Met deze woorden omhelst ze mij en beent weg. Gah, wat moet ik doen? Het allemaal op me af laten komen? Te veel vragen blijven komen, onbeantwoorde vragen. En het enige antwoord dat ik kan bedenken, is afwachten. Morgen wordt alles duidelijk.

    [ bericht aangepast op 8 april 2015 - 15:37 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys


    Delilah Kingston || Kaste Zes || Jurk

    -Delilah staarde met open mond naar de jurk de ze aan had, dit was eigenlijk gewoon echt niet grappig.De struikelde half over haar hakken en de pijnlijke uitdrukking op haar gezicht was niet te missen. Ze slikte even. Haar moeder glimlachte trots en bleef maar roepen dat Delilah zo bijna een echte prinses leek. Bijna? Bijna was al te veel moeite in dat geval. Delilah probeerde overeind te blijven staan terwijl ze richting haar moeder liep om haar een knuffel te geven. Het voelde allemaal ze onecht. Het meisje kon nog steeds de schok voelen die door haar heen ging toen haar foto op het beeldscherm van de veel te kleine familie tv verscheen. Ze had haar naam geeneens gehoord, omdat haar familie te hard schreeuwde. En nu? Nu ging ze afscheid nemen van de mensen van haar Provincie om mee te doen aan de selectie. Delilah schudde haar hoofd. Dit was geen droom, het was levensecht en zo niet, dan was het een nachtmerrie.
    Delilah keek met een schuin hoofd naar het ploegje mensen dat zei haar familie noemde. Een glimlach verscheen op haar gezicht bij het zien van hen en ademde langzaam uit. Ze wilde die stomme kroon toch niet. Ze had zich alleen opgegeven, of nja, haar moeder, omdat er een vergoeding aan vast zat. Liefde kon je niet afdwingen, zeker niet als die klootzak met alle meisjes ging lopen flirten, dat zou pijn gaan doen weet je, als iemand hem eenmaal wel echt leuk vindt. Haar moeder en vader kregen nog een laatste knuffel van Delilah waarbij haar vader in haar oor fluisterde dat het wel goed zou komen. Toen draaide Delilah zich naar Roy, die haar met sombere ogen aankeek.
    "Ik wacht op je, als je terug komt ben ik nog steeds hier," fluisterde de jongen in haar oor, hopend dat omstanders het niet zouden horen, Delilah bekeek hem nog eens goed. Een echte vier was het, maar helemaal verliefd op haar, tot haar verbazing. Als Delilah terug zou komen, wat naar haar mening niet te lang zou duren, zou ze zonder te twijfelen haar drie inruilen voor een vier, voor hem zou ze alles doen. Zelfs nu ze naar de selectie ging zou ze geeneens een poging doen om Sky, de kroonprins te krijgen en ze zou wel zien wanneer ze weer naar huis zou gaan. Haar moeder had het alleen een schande gevonden als Delilah openlijk had toegeven verliefd te zijn op een ander. Ze zuchtte nog een keer en stapte de auto in, die haar naar de helikopter zou brengen.
    Ze voelde zich aardig nerveus, maar wist niet waarom. Misschien was ze voor het eerst echt bang om alleen te zijn, of om zover van huis te zijn. Eenmaal bij de helikopter stapte ze de auto uit. Ze was de eerste, iets wat niet vaak voorkwam. Ze stapte de helikopter in en reageerde schrikkerig op het opstijgen van de helikopter. Ze keek stilletjes uit het raampje, hopend dat niet alle meiden haar bitches waren. Misschien zou ze hier nog wat vrienden aan overhouden? Vast niet, maar wat moest ze anders? Lezen, dat sowieso. Er zouden daar vast wel boeken zijn. Delilah dacht even na aan de dag dat ze haar inschrijving voor de selectie inleverde en ze kon Roy nog horen lachen.
    Je bent toch al mijn koningin? Of gaat het je echt alleen maar om het geld en het eten, zei hij lachend, terwijl hij zijn armen om haar heen sloeg.
    De herinnering maakte Delilah aan het lachen, al deed het pijn dat ze de komende tijd moest doen alsof ze niemand behalve Prins Sky leuk vond. Maar ze kon nergens anders aan denken, terwijl de helikopter hoog in de lucht was.

    [ bericht aangepast op 7 april 2015 - 22:57 ]


    We've lived in the shadows for far too long.

    [Derp. aka MT.]


    I just caught the wave in your eyes

    || Elloise Everage ||

    “When has anything in either of our lives ever been fair?”


          'Sky!' Ik zwaai zijn kamerdeur open, zenuwachtig ijsbeert hij door de kamer heen en weer. 'Klaar voor je laatste avondmaal alleen met je ouders?' Verbaasd kijkt hij me aan, maar enkele seconden later begrijpt hij wat ik bedoel. Vanaf morgen zullen we voor een hele poos een hele boel meer gasten hebben, waarvan één onze toekomstige koningin.
          'Hoe laat komen de eersten?' vraagt hij terwijl we de trap afdalen. We nemen deze keer de noordelijke gang, waardoor we de kamers van de meisjes op de tweede verdieping zullen passeren. Deze weg hebben we nog nooit genomen.
          'De eerste zullen rond een kleine twee uur landen. De anderen volgen dan wel snel.' Hij knikt kort, met zijn blik strak op de weg voor zich. Ik grinnik omdat ik doorheb waarom hij deze weg koos. Zijn ogen glijden aandachtig over de kamerdeuren, op elke deur staat een naam. Evalie, Rayne, Elena, Alison. Afwisselend links en rechts en zo goed mogelijk probeert hij de namen te onthouden.
          'Je zal ze morgen wel snel genoeg allemaal leren kennen.' Doelend op zijn nieuwsgierig gedrag. 'Maar hun aankomst wordt vanavond live uitgezonden,' voeg ik er knipogend aan toe. De wandeling verloopt stil en ik voel Sky's zenuwen. Zelf ben ik ook wel behoorlijk gestresst, ik moet al de meisjes opleiden. Meisjes, afkomstig van Zeven of Zes. Die nog nooit een jurk van dichtbij gezien hebben, die überhaupt nog nooit hakken aan hebben gehad of zich als een echte dame kunnen gedragen. Hier zal ik mijn handen weer vol mee hebben.
          'Smakelijk, Majesteit.' Ik maak een reverence en glimlach Sky gedag. Nu nog eerst de cameraploeg voorbereiden. Wat een organisatie!
          'Emile!' kraak ik, zelf schrikkend van mijn hoge stem. 'Hoever sta je? Klaar voor live?' Er parelen zweetdruppeltjes op zijn voorhoofd, die hij vluchtig afveegt wanneer hij me ziet.
          'Ja, milady. De camera's zijn al geconfigureerd en de belichting staat. Ik heb gehoord dat de eerste helikopter over anderhalf uur zal landen.' Ik knik goedkeurend.
          'John, waar ben je?' Zoekend probeer ik door de mensenmassa het bekende gezicht te herkennen. Het steeds voortdurend geduw en getrek begint me mateloos op mijn zenuwen te werken.
          'Stop! Attentie, houd allemaal jullie kop. Iedereen die hier niets te zoeken heeft, rot op uit de ontvangstzaal en verdwijn. Bespreken doe je maar in de balzaal.' Meteen wordt het ijzig stil, meer dan de helft van de aanwezigen begint af te druipen.
          'Sneller! Zelfs de kleuterklasjes doen dat beter.' Wanneer de rust weer wat teruggekeerd is, en ik mezelf weer kan horen denken, ontwaar ik John.
          'Hoever staat het buffet?'
          'Alles staat er, de kleine hapjes staan in de verwarmingsoven en de champagne staat koud.' Goedkeurend knik ik en maak een gebaar dat hij mag gaan. Dit wordt nog een zware avond.

    [ bericht aangepast op 12 april 2015 - 18:27 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    -

    [ bericht aangepast op 13 april 2015 - 21:53 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered