Mulleroni schreef:
Onze excuses voor de late reactie, het is een schooldag en dus konden wij niet meteen hierop reageren of overleggen. Ikzelf heb de reacties pas gelezen en vind persoonlijk dat er op bepaalde punten nogal overdreven wordt gereageerd. Dit is een aprilgrap, misschien niet de meest tactische, maar het blijft een grap en moet dus niet serieus genomen worden. Ik kan erin komen dat sommigen van jullie dit als kwetsend ervaren, maar het vertrouwen dat geschaad is vind ik toch iets te overdreven. Ik heb eerlijk gezegd nooit wat meegekregen over de kloof tussen users en mods. We zijn er om de site te helpen draaien en hem beter te maken, niet om alleen op het modforum te zitten roddelen of jullie het leven op Quizlet zuur te maken.
Ik begrijp dan ook niet waar de gedachte dat dit gebeurt dan ook vandaan komt. We denken niet dat we boven jullie staan; in principe zijn we eigenlijk gewoon users die de mogelijkheid hebben om in te grijpen als het misgaat. Verder ben ik van mening dat er hier reacties worden geplaatst op een toon die ik persoonlijk als erg naar ervaar. Dit kwetst mij eerlijk gezegd. Als iemand in de klas een grapje zou maken, en de rest van de klas reageert ''slechte grap'' ''kon je niets beters verzinnen?'' ''totaal niet grappig'', dan voel je je toch ook hartstikke slecht?
Ik denk dat wanneer je iemand kwetst, je automatisch zijn vertrouwen schaadt. Dus als je je wel kunt voorstellen dat mensen zich gekwetst voelen, lijkt het me niet zo moeilijk om aan te nemen dat diegene vindt dat zijn vertrouwen geschaad is. Zo een verschil zit daar niet tussen.
Bovendien vind ik het een beetje vreemd dat je niet van de 'kloof' op de hoogte was, want daar is de afgelopen maanden best wel over gepraat. Neem bijvoorbeeld
dit topic, waarin users aangaven dat een groot mysterie was wat jullie deden en dat er dus wel degelijk een kloof was tussen de 'rode poppetjes' en de anderen. Als mod-team zijn jullie daar toen mee aan de slag gegaan en uiteindelijk hebben jullie als reactie daarop over een aantal dingen uitleg gegeven. (Wat ik overigens nog steeds een heel goed initiatief vind, daar niet van)
En tja, wat het laatste betreft. Niet iedereen houdt nou eenmaal van dezelfde grapjes. Je kunt het als erg naar ervaren dat men je niet grappig vindt, maar dat is nu eenmaal het risico wanneer je mensen in de maling probeert te nemen.
Every villain is a hero in his own mind.