• Nou ik had een maand geleden een topic over een meisje bij mij uit de klas gemaakt die had gezegt dat ik eigenlijk niet in het vriendinnengroepje hoor. Dat hebben uiteindelijk de andere meiden bij mij uit de klas gezegd.
    Maar het meisje ging door, ze bleef roddelen en loog heel veel. Een vriendin van mij was dat zat en begon een beetje kortaf en boos te reageren op alles wat het meisje zei. Toen ging dat meisje, dat veel loog en roddelde, naar twee andere vriendinnen toe die altijd aardig tegen haar deden en ze waren hele goeie vriendinnnen, oke dat leek. Toen zeiden die vriendinnen: 'WIj vinden allemaal niet kunnen dat jij zo roddelt.'
    Ik zat te wachten op de roostermaker op hoop dat wij misschien Engels konden verplaatsen want dan waren we 3,5 uur eerder uit in plaats van 2 uur. Toen kwam dat meisje naar me toe en vroeg aan mij: 'Sarita, vind jij mij aardig?'
    IK twijfelde of ik moest zeggen wat ik had gehoord en of ik gewoon kei hard en bitchie Nee moet zeggen.
    Uiteindelijk zei ik: 'Ligt er aan wat je zegt.'
    Dat meisje zei: 'Hoezo?'
    'Nou op de suprise avond hoorde ik dat jij mij liever niet bij de groep wilde hebben.'
    'Dat is niet waar.' En toen begon dat meisje te huilen. En als iemand bij mij gaat huilen dan krijg ik zo'n groot schuld gevoel en toen heb ik zeg maar wel aardig tegen haar gedaan. En haar gesteund, terwijl de andere niks van mij snapte omdat ze ook over mij geroddeld had.


    "Ignite, my love. Ignite."

    dat is kut.
    Ik krijg er nooit een schuldgevoel door omdat ik een broertje heb met het syndroom van asperger en ik ben gewend dat hij huilt.


    Don't dream your life, but live your dream!

    Justmelotte schreef:
    dat is kut.
    Ik krijg er nooit een schuldgevoel door omdat ik een broertje heb met het syndroom van asperger en ik ben gewend dat hij huilt.


    Bij mij ligt er ook aan wie er huilt en waarom


    "Ignite, my love. Ignite."

    Dat heb ik ook altijd, maar ik vind wel dat je het goede hebt gedaan hoor. Je hebt haar gewoon eerlijk gezegd wat je gehoord hebt. Als ze begint te huilen, zit haar duidelijk iets in de weg. Een rot- of schuldgevoel. En dat is haar probleem, daar kun jij haar niet mee helpen.

    Iemand roddelt vaak over anderen, omdat ze bang is er niet bij te horen of om 'vrienden' te verliezen. Zoiets gebeurd vaak alleen uit onzekerheid en ook die mensen zijn vaak gewoon heel lief en aardig. Misschien moeten jullie gewoon eens met haar praten en haar duidelijk maken dat jullie het echt niet leuk vinden als ze zo doet, maar als ze het laat dat jullie haar wel aardig(er) vinden. Misschien dat je zo dan het hele probleem op kunt lossen? Vooral als je nog een heel jaar les met haar hebt, kun je het maar beter uitpraten denk ik.

    Maar ik vind het wel heel lief van je dat je haar zeg maar een soort van getroost hebt door aardig te doen toen ze begon te huilen. (:

    [ bericht aangepast op 18 jan 2011 - 18:36 ]


    Wie du mir, so ich dir.

    Dat is heel lief van je

    VIPpas schreef:
    (...)

    Bij mij ligt er ook aan wie er huilt en waarom


    Ja dat is het ook wel. En bij mij is het ook de reden waarom iemand huilt. Omdat er iemand is overleden, pijn heeft of gewoon aanstellerig.


    Don't dream your life, but live your dream!

    ik vind echt dat je het goede hebt gedaan.
    bij ons in de klas is er nu ook een hele bitchfight
    omdat een kind 3meiden heeft afgeluisterd die aan
    het roddelen waren over iemand anders en zij heeft het
    dus tegen die persoon gezegt. zo van ja hun en un zeiden dit en dat over jou
    dus nu hebben hun ook een hele fight enzo...


    No matter what they say, i'll love you anyway.

    het is een tik van.. heb ik ook ik help anderen zelf.. en lijd er dan zelf ook altijd door x'D maar ja.. weet zelf ook geen oplossing ervoor..


    "I said can you give it back to me, she said never in your wildest dreams" - Zayn Malik

    Heb ik ook gehad.
    maar je bent te lief, dat meisje moet realiseren dat ze fout is geweest, en dat helpt niet als je lief gaat doen. Hierdoor gaat ze er waarschijnlijk mee door omdat ze niet goed doorheeft van de gevolgen.
    Ik zou niet bitchy gaan doen, maar er gewoon met haar over praten. Niet met de hele vriendinnenclub derbij, want dan voelt ze zich aangevallen. Misschien later, zodat iedereen even centraal weet wat roddels zijn en wat waar is.
    Dat meisje moet zich nu even realiseren dat ze fout zit, en dat helpt alleen maar door te praten, (ook al gaat ze huilen; ga door. hierdoor weet je dat het een beetje doordringt.)
    en voel je dan niet schuldig! jij bent tenslotte degene die haar wilt helpen dan. ALS JE HAAR WILT HELPEN.

    Dit is een heel vaag door elkaar gehaald verhaal, maar ik hoop dat je er iets aan hebt.

    liefs!