Khan schreef:
(...)
Dit is algemeen bedoeld naar iedereen, maar je zegt iets wat me opviel, dus daar reageer ik alleen op. Voel je niet aangevallen of verkeerd begrepen, want ik weet dat je je probeert te verplaatsen in anderen.
Heel eerlijk, ik vind dit een beetje dubbel als moderator zijnde. Kan best zijn dat jij dit totaal niet gezegd hebt in het topic over "meer leven op Q", maar het moet me toch even van het hart. Er werd namelijk gezegd dat wij losser moesten overkomen als moderators. (Kwam al heel vreemd op me over, want ik heb het idee dat ik toch redelijke actief ben als user hier op het forum, maar ik me best voorstellen dat misschien sommige collega's van me iets formeler zijn.) We maken een grapje, (die dan iets verkeerd aankomt en dat hebben we nu ook allang door), alleen dan worden we meteen afgerekend op het feit dat we een voorbeeldfunctie hebben. Misschien een slecht voorbeeld, maar op mij komt dat heel dubbel over. Ik spreek namens alle moderators als ik zeg dat wij echt niet bedoeling hebben gehad om mensen te kwetsen. Het kan aan mijn aard liggen, maar een grap moet je met een korreltje zout nemen en niet te serieus en persoonlijk nemen. Zoals Nikki's topic: ik vind het hilarisch, omdat ik er ook ingetuimd ben (geef ik eerlijk toe). Dat is alleen maar een teken van een goede grap. Al was ik toch behoorlijk geschrokken van het feit dat zóveel mensen ineens Quizlet wilden verlaten. Als moderator juich je dat ook niet toe.
En zoals Emma al zei: we wilden gewoon echt eens een grap doen, die niet meteen naar buiten zou komen. Ik vind het jammer dat sommige mensen het meteen zo serieus nemen. En ik vind het vervelend dat wij daar meteen op afgerekend worden en een hele lading commentaar over ons heen krijgen. Heel eerlijk, ik was vanmorgen online en ik had op een gegeven moment geen zin meer om op Quizlet te komen, omdat zoveel negatief commentaar over ons werd gezegd. En, ja, ik weet dat we daar tegen moeten kunnen, maar hé, ik heb ook gevoelens en zoals wij sommige van jullie hebben gekwetst (wat écht niet de bedoeling was), kwetsen jullie vervolgens (bedoeld of onbedoeld) mij en andere moderators.
Overigens wil ik ook namens alle moderators een excuus aanbieden over de beginpost. Die was inderdaad niet zo tactisch.
Oké, van het feit dat wordt gevonden dat jullie losser "moeten" (moeten tussen ".." want je moet uiteraard natuurlijk niks in mijn ogen) worden weet ik niks, dus vandaar dat ik dan ook wel begrijp nu dat het wat dubbel wordt gevonden en daarmee begrijp ik ook de achterliggende reden van de grap meer (tja, krijg je als newb). Ik snap heel goed dat jullie dit niet toejuichen. Hadden jullie dit wel gedaan, dan gok ik dat het forum er heel anders uit had gezien x)
En dat je niet op Quizlet hebt willen komen kan ik heel goed begrijpen, dit is voor niemand leuk geweest en dat je er als moderator tegen zou moeten kunnen, daar ben ik het absoluut niet mee eens gezien je zelf al aangeeft ook gewoon gevoelens te hebben en dit best een persoonlijke kwestie geworden is.
Toch denk ik dat het wel even goed geweest is dat er duidelijk van beide partijen nu grenzen zijn aangegeven van wat wel en niet door de beugel kan, zodat er in de toekomst meer rekening mee gehouden kan worden. Je kunt namelijk alleen rekening houden met dingen die je weet.
"A good book is always good, no matter how many times you've read it."