• I solemnly swear that I am up to no good

    Wat nou als je in je midden schoolcarrière zit en er oorlog komt? Het overkomt een grootte groep jongeren. Ze moeten allemaal kiezen voor wie ze strijden. Of de heer van het Duister of de kant van de Orde. En misschien kiest je familie de andere kant. Of je vrienden, geliefde. Het is een koude winter en er staat een oorlog te beginnen. Kunnen de leerlingen zich verdedigen als het er op aan komt?



    Nieuwe mensen die minimaal eens per week posten zijn altijd welkom! De enige actieve rollen staan hieronder. Je kan dus nog van alles aanmaken. Vooral een actieve Severus is zeer gewild!


    Rollen:

    Gryffindor:

    James Potter: JamesPotter
    Sirius Black: XY390
    Remus Lupin: WillNotLearn
    Peter Pettigrew: Rider
    Lily Evans: Rider
    Charlotte Isla Montague: XY390
    Rose Alison Hale: Verityy
    Katherina Esyllt Dechtere Zaqar: Lizor

    Slytherin:

    Lucius Malfoy: WillNotLearn
    Narcissa Black: Rider
    Rodolphus Lestrange: WillNotLearn
    Bellatrix Black: Lizor
    Andromeda Black: Oneira

    Ravenclaw:

    Hufflepuff:
    Edward Tonks: _Photograph_
    Duncan Delmore: WillNotLearn


    Regels:

    - Resevaties blijven 72 uur staan!
    - Jongens en meisjes gelijk a.u.b
    - Afdelingen gelijk. Ik wil niet meteen heel Gryffindor of Ravenclaw vol hebben!
    - Minstens 150 woorden per post, iedereen heeft wel een moment waarop dat niet lukt.
    - OOC tussen: [] {} ()
    - Alleen JOUW karakter besturen. TENZIJ je toestemming hebt van degene die die rol speelt.
    - Respecteer elkaar!
    - Geen Mary-Sue of Gary-Stu personages! Iedereen heeft zijn slechte eigenschappen!
    - Niet iedereen met het zelfde verleden. Ik wil niet 10 anderen met de zelfde geschieden is als Sirius Black.
    - Niet iedereen is een weerwolf, vampier, Metamorphmagus(Transformagier) of Animagus(Faunaat)
    - Naamsveranderingen doorgeven!
    - Maar het belangrijkste: PLEZIER! De regels zijn er om het leuker te maken in de RPG.
    - Topics mogen alleen geopend worden door Oneira zelf of mij (ik heb toestemming van haar)


    •Rollentopic
    •Speeltopic 1

    Mischief Managed

    [ bericht aangepast op 31 dec 2014 - 20:14 ]


    Happy Birthday my Potter!


    Duncan Delmore - Hufflepuf - Partying
    'Kijk, zij weet wie hier de beste is. Ik mag haar wel.' zegt Aden en geeft me een blik die ik zo langzamer hand wel kan herkennen en die me meestal geeft wanneer hij wil dat ik mijn mond gehouden had. 'Ze kent je nog maar twee minuten, geef haar wat tijd om in te zien dat ik de beste ben.' Ik kijk om en zie de bibliothecaresse boos naar ons toe komen, 'Ik vind het genoeg geweest, opgehoepeld allemaal!' met een zwiep van haar toverstaf ruimt ze al onze spullen op en landen onze tassen in onze armen. 'Awh kom op, we deden niets' riep ik haar nog axhterna maar ze beende al snel weer weg. Ik hang mijn tas aan mijn schouder en loop dan Aden en het meisje achterna, blijkbaar gingen we naar een feestje in de Griffindor common room en leek ik er weinig inbreng in te hebben. 'Want anders heb ik best zin in een feestje, en Duncan sleep ik gewoon mee.' Aden grijnsde even naar me en ik grijnsde terug. Een feest was vast wel leuk, al kende ik er naast Aden en het meisje verder waarschijnlijk bijna niemand. Ik was nog nooit in de Griffindor common geweest, wel een aantal keer met Aden in de Ravenclaw common room. Het portret zwaait aan de kant en laat de ingang zien, de walm alcohol komt onverwacht en is iets waar ik eerst even aan moet wennen, evenals het plotselinge lawaai. 'Welkom in de Gryffindor Common Room' hoor ik het meisje zeggen en ik neem de rode ruimte in me op, de trappen die vermoedelijk naar de slaapzalen leiden, het haardvuur, de stoelen en banken, wanneer mij oog op het drinken valt merk ik pas dat ik best wel dorst heb. 'Ik ga wmat drinken pakken, probeer haar niet af te schrikken terwijl ik weg ben' zeg ik doelend op het meisje dat ons hierheen gebracht had, misschien moest ik toch haar naam een keer vragen. Ik sloeg Aden zachtjes op zijn schouder en baande me vervolgens een weg door de feestende menigte.


    Don't be like the rest of them, darling



    Odysseus Aden Delmore | Ravenclaw | Ready to do whatever the party brings

    'Het feest was wel gezellig, alleen een beetje saai,' grinnikt ze, 'en het is in principe een Gryffindor feest, maar we zijn geen Slytherins, dus we vinden het echt niet erg als jullie meefeesten. Des te meer zielen, des de groter de vreugd... of zoiets, toch?' ze lacht haar rij witte tanden bloot en ik glimlach. We lopen een trap op waar ik niet vaak kom, dus dit zal de weg naar de Gryffindor Common Room wel zijn. 'Ik denk overigens niet dat de jongens heel erg gaan waarderen dat ze eens wat échte concurrentie hebben, maar ze zullen het er maar mee moeten doen,' zegt ze met een vrolijke glimlach en ik geef Duncan even snel een wiebelwenkbrauw. Mijn hersens kunnen snel interpreteren en volgens mij zei ze net dat wij echte concurrentie zijn en dat we dus ehm… hoe valt dat te zeggen, niet de lelijkste waren volgens haar. En dat is best leuk om te horen. Ookal weet ik dat de ingang naar de andere common rooms anders is dan die van Ravenclaw, toch is het vreemd dat ze gewoon en wachtwoord kan zeggen. Als we door het portretgat klimmen lopen we tegen een muur van hitte en alcoholgeur, waardoor ik even blijf staan om er aan te wennen. Er klinkt luide muziek en het is erg druk. Een gons van constant gepraat dreunt meteen mijn oren in en ik snap waarom Katherine een luchtje is gaan scheppen.
    'Welkom in de Gryffindor Common Room.' Zegt ze en ik kijk rond naar al het rood.
    'Ik ga wat drinken pakken, probeer haar niet af te schrikken terwijl ik weg ben,' zegt hij en ik weet dat hij Katherine bedoelt. Typisch Duncan en er vliegt een lach over mijn gezicht. Hij slaat zachtjes op mijn schouder en begint zich door de menigte te wringen.
    'Jerk!' roep ik hem achterna en draai me dan terug naar Katherine. Ik wil iets zeggen over Duncan, maar laat het maar even. 'Het zal niet altijd zo druk zijn hier, neem ik aan? Anders waren alle Gryffindors vast al uitgestorven.' Lach ik. Er zijn echt veel mensen, welke jaren zouden het zijn? Waarschijnlijk vanaf vier, dan snap ik namelijk de drukte wel. 'Wil je ook wat drinken? Dansen? Zoals de muggles zeggen, het is jouw feestje. Letterlijk en figuurlijk.' Zeg ik met een vrolijke knipoog en kijk naar haar.




    Charlotte Isla Montague | Gryffindor | Definetly needing a drink

    Aangezien Black en Lupin weer begonnen met vervelende Potter en Black opmerkingen –ik had gedacht wel even met ze te kunnen praten, maar blijkbaar waren ze geen steek anders tijdens een feest- ben ik opgestaan en besluit ik even wat te gaan drinken. Het is best vervelend dat ik door het hele feestgedruis moet zien te komen. Plotseling voel ik een sterke hand op mijn heup. Razendsnel draai ik me om en kijk woest achter me, waarbij ik paniekerig een stap naar achter stap. Een jongen, duidelijk dronken, kijkt me grijnzend aan. Volgens mij zit hij in de vierde.
    'Hey schoonheid, laten we even dansen.' Hij legt zijn hand op mijn wang. De paniek slaat toe, dit wil ik niet… nee-
    'Blijf van me af, klootzak!' Ik sla met mijn vlakke hand in zijn gezicht en baan me vlug een weg verder, waarbij ik op mensen hun voeten sta en halverwege tegen een jongen aanval. Hij helpt me overeind, maar ook deze aardige handeling jaagt me de stuipen op het lijf. Ik kan echt niet tegen zoveel mensen die tegen me aan staan gedrukt en al helemaal niet nadat die jongen me betastte. Ooit moet ik toch eens over dat vreselijke trauma komen, maar ik kan het gewoon niet… Ik tover een glimlach op mijn gezicht en bedank de aardige jongen, waarna ik weer verder loop. Ik moet mezelf vrolijk houden, het is feest, geen tijd om bang te wezen. Toch haal ik opgelucht adem als ik bijna bij de tafel ben. Ik heb het gevoel dat elk mannelijk persoon waar ik langs moet me bekijkt en denk handen te voelen over mijn hele lichaam, maar zet deze gedachte van me af. Lichtjes hijgend kom ik aan bij de tafel. Het heeft totaal geen zin om zo buiten adem te zijn, maar deze angstmakende route bracht me in lichte paniek. Ik schrik dan ook als ik zie dat er een jongen bij het drinken staat. Ik maak een vreemd geluid en druk automatisch mijn hand tegen mijn hart. De lichte jurk beweegt onder mijn hand. Doe niet zo gek, Char denk ik bij mezelf en haal vlug mijn hand weg.
    'Sorry, ik zag je niet,' zeg ik met een verlegen, verontschuldigende lach en pak snel een glas. Van onder mijn lange wimpers bekijk ik de jongen terwijl ik doe alsof ik naar de drankjes kijk. Ik heb hem wel eens gezien, volgens mij… Maar niet hier in de Gryffindor Room.
    'Hey, jij bent toch van Hufflepuff? Duncan, toch? Wat doe jij hier?' Wat deed een Hufflepuf in een Gryffindor Common Room feest? Ik schenk wat pompoensap in, aangezien ik echt heel erg toe ben aan iets lichts, koud in niet-alcoholisch.


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel


    Duncan Delmore - Hufflepuf - Beater - Getting a drink and talking to a nice girl

    Toen ik me tussen de menigde wurmde hoorde ik nog net Aden achter me 'Jerk' roepen, uit gewoonte riep ik 'Bitch' terug voordat ik bij de tafel met het drinken aangekomen was en mezelf wat boterbier ingeschonken had. Ik was nog maar een paar minuten in de leerlingen kamer en vond het er nu al erg warm, maar dat was ook niet raar met de hoeveelheid mensen die er in de kamer waren. Ik neem een slok van mijn drinken terwijl ik rond kijk of een van de gezichten me ook bekend voor kwam, maar net wanneer een gezicht me ergens vaag bekend voor komt zie ik wat in mijn ooghoek bewegen. Naast me staat een meisje dat eruit ziet alsof ze net een maraton gelopen had, ze kwam me bekend voor maar waarvan wist ik niet, wanneer ze mij ook opmerkt maakt ze een raar geluidje en drukt ze gaar hand tegen haar hart. 'Sorry, ik zag je niet,' zegt ze met een lachje, 'sorry dat ik he heb laten schrikken, ik hen nooit geweten dat ik zo angstaanjagend ben' zeg ik ook met een lachje, al was die van mij niet verlegen en verontschuldigend maar vriendelijk. Toen ze zelf wat te drinken pakte ging mijn blik van haar naar mijn eigen beker, om vervolgens weer naar haar te gaan wanneer ze wat zegt. 'Hey, jij bent toch van Hufflepuff? Duncan, toch? Wat doe jij hier?' Ik knikte bevestigend toen ze mijn naam noemde, 'een meisje uit Gryffindor kwam langs de bibliotheek en nadat we eruit gestuurd werden -de bibliothecaresse houd er blijkbaar niet zo van wanneer leerlingen in de bibliotheek schaken- kwam mijn vriend met het idee mee te feesten en werd ik meegesleurd.' vatte ik samen terwijl ik in mijn gedachte op haar naam probeerde te komen, waar kende ik haar ook alweer van? Waar had ik haar gezien? Ineens wist ik het, zwerkbal natuurlijk, al wist ik niet helemaal zeker welke positie ze had. Zelf was ik de beater van het Hufflepuf zwerkbal team. 'Je zit in het zwerkbal team van Gryffindor toch? Ik kom alleen even niet op je naam...'


    Don't be like the rest of them, darling

    James Potter | Gryffindor | Chaser | Exited to dance with Evans

    Ik zie hoe Evans terugkijkt met haar prachtige ogen, maar ik ben niet van plan om deze verbinding te verbreken. Elk moment dat ik in haar ogen kan staren neem ik aan, vooral als ze terugstaart. Dan pompt mijn hart drie keer zoveel bloed door mijn lijf en beginnen mijn knieën te knikken. Mijn mond wordt droog, wat echt super vervelend is als ik iets wil zeggen. Ik weet niet waarom, maar ik grijns even als ze haar drankje neerzet en haar armen over elkaar slaat.
    'Wat ik wil?' zegt ze met een soort glimlach waar normale mensen bang van zouden worden. Ze kijkt naar haar vriendin en dan weer terug. 'Oké, als jij wint ga ik met je op date, maar...' Ze staart me weer strak aan en ik voel mijn hart weer extra kloppen. Haar glimlach is nu anders en ik probeer het toch maar te negeren, want het ziet er niet echt heel vertrouwd en veilig uit. Oh shit, wat moet ik nu weer doen? 'Als ik win, moet jij de eerste avond dat iedereen weer terug is tijdens het diner de aandacht van de gehele zaal trekken en vervolgens hoorbaar voor iedereen op Hogwarts verklaren dat je inderdaad slechts een arrogante kwallerige pestkop bent en dat Severus echt duizendmaal cooler is dan jij ooit zult zijn.' Mijn grijns zakt weg en wordt een wanhopige blik. Wat? Ze dacht toch niet dat ik dat zo kan uitspreken? Wilt ze me dood hebben of zo?
    'Deal?' zegt ze dan en ze steekt haar hand uit. Ik bijt even op mijn lip terwijl ik even twijfel.
    'Lils, ik ben even naar buiten, succes.' zegt Kath dan en ze loopt weg. Ik haal diep adem en pak dan haar hand -stel je voor, samen hand in hand- vast. Ik doe het voor het dansen en de date.
    'Deal!' zeg ik en ik schud hem. Ik laat hem niet los en trek haar voorzichtig overeind. Terwijl ik loop naar de bank waar ik Charlotte heb achtergelaten en ik Evans meetrek, probeer ik een strategie te bedenken waardoor ik plotseling een danstalent ben, zodat ze met me op een date gaat en ik geen onzin hoef te roepen.
    Charlotte blijkt ondertussen al weer ergens anders te zijn, want alleen Remus en Sirius zitten nog op de bank.
    'Oh.. Dan Sirius en Remus maar als jury?' zeg ik hoopvol tegen haar terwijl ik haar aankijk. Dan maak ik wel een kans denk ik.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Lily Evans || Gryffindor || Prefect || Not so exited to dance with Potter

    Tot mijn genoegen was de stomme grijns op Potters gezicht eindelijk verdwenen bij het horen van mijn voorwaarden. Hij zag er redelijk wanhopig uit en even vroeg ik mij af of hij dit wel aan zou durven. Ach, als hij er niet mee akkoord ging kon ik hem in ieder geval een watje en niet Gryffindor waardig noemen, benamingen die ik toch niet zo bij Potter vond passen als ik erover nadacht. Hij zette zijn tanden in zijn lippen, terwijl zijn gezicht één en al twijfel uitstraalde. Een triomfantelijk gevoel verspreidde zich door mijn lichaam. Potter was niet de persoon die twijfelde of een onzekere indruk maakte, maar dat had ik nu zojuist wel voor elkaar gekregen. Dat was toch mooi weer een punt voor Evans.
    'Lils, ik ben even buiten, succes,' hoorde ik plots een stem en werd mij weer bewust van de omgeving. Ik was zo in beslag genomen door Potter dat ik helemaal vergeten was dat ik hier met Kath was en de common room vol dansende en dronken mensen was. Ik knikte vol begrip -het was hier immers snikheet en zoveel interessante mensen waren hier nou ook niet. Ik ging er echter wel vanuit dat ze straks weer terug zou zijn. Kath zou het geweldig vinden om Potter vernederd te zien worden. Daar was ik van overtuigd. Potter pakte mijn hand voor ik verder antwoord kon geven, waardoor ik mijn hoofd weer abrupt in zijn richting draaide.
    'Deal!' zei hij en trok mij opvallend voorzichtig mee richting een bank waar Charlotte een aantal minuten eerder op had gezeten. Wat een sukkel. Hij had zojuist in alle onwetendheid een weddenschap gesloten die hij gedoemd was te verliezen. Hij was echt te zeker van zichzelf. Ik wilde niet weten wat hij zou doen als de duelleer kampioen van de school hem uit zou dagen. Die onnozele dapperheid van hem ging zijn dood nog eens worden.
    'Potter, je bent de grootste idioot ooit. Ik waarschuw je maar vast, ik danste voor ik liep. Het is de enige "sport" waar ik goed in ben,' mompelde ik hoofdschuddend en keek vervolgens naar de bank waar alleen Remus en Sirius nog zaten.
    'Oh... Dan Sirius en Remus maar als jury?' Zijn stem klonk hoopvol, waardoor ik het niet kon laten te lachen.
    'Durf je het soms niet tegen mij op te nemen als je beste vrienden de jury niet zijn, Potter?' vroeg ik plagend en keek op Remus en Sirius neer. In eerste instantie wilde ik wijgeren, maar misschien hoefde dat niet per se. Ik had Sirius geholpen toen hij zwaar gewond was na volle maan en Remus had mij nodig wilde hij niet opvallen wanneer we patrouille roosters maakten en hij elke keer met volle maan niet kon. Het minste wat ze terug konden doen was eerlijk jureren, toch? 'Maar eigenlijk ga ik er wel vanuit dat ze een eerlijk oordeel kunnen geven. En als het blijkt dat ze dát niet eens voor mij over hebben, dan heb ik in de toekomst ook een stuk minder voor hen over. Lijkt mij wel zo eerlijk, toch jongens?' vroeg ik ze en glimlachte poeslief. 'Oh en Potter, ik zou het op prijs stellen als je mijn hand losliet,' voegde ik er nog aan toe en gaf een ruk aan mijn hand, zodat deze weer vrij kwam.

    (meh... niet helemaal geworden wat ik hoopte, but oh well)

    [ bericht aangepast op 27 jan 2015 - 14:14 ]


    Happy Birthday my Potter!


    _____________________________________________________
    Katherina Esyllt Dechtere Zaqar • Gryffindor • Beater • Crushing on the Ravenclaw boy


    'Ik ga wat drinken pakken, probeer haar niet af te schrikken terwijl ik weg ben,' zegt Duncan zodra we binnen komen. Ik lach zachtjes en kijk hem na.
    'Jerk!' 'Bitch!'
    'Wat zijn jullie lief tegen elkaar,' zeg ik als ik me omdraai naar Aden.
    'Het zal niet altijd zo druk zijn hier, neem ik aan? Anders waren alle Gryffindors vast al uitgestorven. Wil je ook wat drinken? Dansen? Zoals de muggles zeggen, het is jouw feestje. Letterlijk en figuurlijk,' zegt Aden.
    'Nee, gelukkig niet, anders zou je me constant in de gang vinden om lucht te krijgen,' grinnik ik, 'en ik wil zo wat drinken...en dansen, maar eerst moet ik zien hoe James Potter gaat dansen met Lily Evans en compleet voor schut gezet wordt.' Ik sluit mijn vingers om zijn pols en trek hem mee de drukte in. Ondertussen valt mijn oog op Charlotte die bij Duncan staat en ik glimlach tevreden.
    'Ik zie dat je vriend goed bezig is,' zeg ik, terwijl ik naar het tweetal knikt, 'en hij is nog niet eens tien seconden binnen.'
    Ik loop richting Lily en James, des te dichterbij ik kom, des te meer ik van hun gesprek te horen krijg. 'Oh.. Dan Sirius en Remus maar als jury?'
    'Durf je het soms niet tegen mij op te nemen als je beste vrienden de jury niet zijn, Potter?' zegt Lily. Ik rol met mijn ogen. Sirius en Remus als jury? Dat is nou niet bepaald eerlijk voor Lily. 'Maar eigenlijk ga ik er wel vanuit dat ze een eerlijk oordeel kunnen geven. En als het blijkt dat ze dát niet eens voor mij over hebben, dan heb ik in de toekomst ook een stuk minder voor hen over. Lijkt mij wel zo eerlijk, toch jongens? Oh en Potter, ik zou het op prijs stellen als je mijn hand losliet,' zegt ze en ze trekt haar hand los.
    'Ik jureer ook, want ik vertrouw die twee voor geen meter,' zeg ik voor ze sta, 'en misschien wil Aden ook wel mee jureren.' Ik kijk naar hem achterom en kijk hem onschuldig aan, 'dat wil je wel doen toch?'


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.


    Odysseus Aden Delmore | Ravenclaw | Having fun at a Gryffindor party

    'Nee, gelukkig niet, anders zou je me constant in de gang vinden om lucht te krijgen,' grinnikt ze, 'en ik wil zo wat drinken...en dansen, maar eerst moet ik zien hoe James Potter gaat dansen met Lily Evans en compleet voor schut gezet wordt.'
    De verhalen van Potter en zijn versieracties naar Evans dringen ook door tot de Ravenclaw common Room, dus ik weet wat ze bedoelt. Het moest geniaal zijn om met die twee in één Common Room te zitten.
    'Dat klinkt zeer interes-' begin ik, maar voel plotseling hoe haar vingers zich om mijn pols sluiten en onverwachts word ik meegetrokken, waardoor ik nogal onhandig tegen mensen oploop. Ik mompel excusen terwijl ik Katherine probeer bij te houden.
    'Ik zie dat je vriend goed bezig is,' zegt ze. Eerst kan ik Duncan niet vinden maar ze knikt met haar hoofd. Over de hoofden van anderen zie ik bij de tafel met drinken de gestalte van Duncan, vlak bij een meisje van onze leeftijd. Ik lach hardop, typisch gewoon. 'En hij is nog niet eens tien seconden binnen.'
    'Hij is dan wel een huffelpuf, maar flirten laat hij niet aan een ander over.' Grijns ik. 'Maar jij hebt mijn arm ook al meteen na tien seconden vast,' zeg ik plagerig. Tussen de mensen door zie ik vuurrood haar en verwacht daar Lily Evans. Daar staat ze ook, met tot mijn verbazing haar hand in die van Potter. Mijn wenkbrauwen bewegen verbaasd al iets omhoog en ik doe mijn mond open om aan Katherine te vragen wat er in Merlijns naam met die twee is, als ik Lily iets hoor zeggen.
    'Maar eigenlijk ga ik er wel vanuit dat ze een eerlijk oordeel kunnen geven. En als het blijkt dat ze dát niet eens voor mij over hebben, dan heb ik in de toekomst ook een stuk minder voor hen over. Lijkt me wel zo eerlijk, toch jongens? Oh en Potter, ik zou het op prijs stellen als je mijn hand losliet,' en ze trekt haar hand los. Snel sluit ik mijn mond weer. Probleem opgelost. Dan begint Katherine met praten.
    'Ik jureer ook, want ik vertrouw die twee voor geen meter,' zegt ze, 'en misschien wil Aden ook wel mee jureren.' Ze kijkt achterom en werpt me een blik toe die waarschijnlijk onschuldig dient te zijn, maar voor mij eerder speels overkomt, 'dat wil je wel doen toch?'
    'Natuurlijk, milady.' Zeg ik.
    'Hey!' zegt Black opeens. 'Katherine waarom heb je een Ravenclaw hierheen gesmokkeld?' hij werpt dramatisch een hand tegen zijn voorhoofd. 'Ze gaan ons hersenspoelen en brave schoolkinderen van ons maken, ons einde is nabij!' Hij doet alsof hij stikt door zijn handen om zijn keel te sluiten en stikkende geluiden te maken.
    'Volgens mij hoef jij geen alcohol meer,' zeg ik droog. 'Ze heeft me geleend uit de bieb en ik heb toch niks beters te doen. Dit soort leuke gelegenheden worden nooit georganiseerd in onze Common Room.' Bij 'leuke gelegenheden' kijkt hij op.
    'Deze Ravenclaw mag ik wel.' Zegt hij en schuift wat op zodat Katherine en ik naast hen kunnen zitten. Ik leg voorzichtig mijn hand op Katherine's rug en laat haar voorgaan, waarna ik naast haar ga zitten en mijn hand weer van haar rug haal.



    Charlotte Isla Montague | Gryffindor | Being crazy |Forcing Duncan to dance

    Hij knikt bevestigend als ik zijn naam zeg en antwoord dan 'een meisje uit Gryffindor kwam langs de bibliotheek en nadat we eruit gestuurd werden -de bibliothecaresse houd er blijkbaar niet zo van wanneer leerlingen in de bibliotheek schaken-' ik lach even 'kwam mijn vriend met het idee mee te feesten en werd ik meegesleurd.'
    'Ah oke,' zeg ik terwijl hij me nadenkend aankijkt. Ik word hier meestal nogal nerveus van, maar ik moet me er over heen zien te zetten. 'Je zit in het zwerkbal team van Gryffindor toch? Ik kom alleen even niet op je naam...'
    'Ja klopt, zo ken ik je natuurlijk,' ik glimlach, 'Charlotte, of Char, net wat je wilt.' Mijn vingers sluiten zich om mijn glas en ik druk die even tegen zijn glas aan. 'Proost,' grijns ik. Ik neem een slok en moet, waarschijnlijk omdat ik me een beetje opgelaten voel, lachen. Ik slik snel mijn drinken door en lach hardop, de palm van mijn hand tegen mijn mond. 'Oh sorry, ik ben echt gestoord.' Zeg ik. Snel drink ik het laatste beetje uit mijn glas en zet het dan neer. Het lied loopt tot een eind en er komt een nieuwe. Ik kan het bijna niet geloven.
    'Ze spelen gewoon country!' zeg ik opgewonden. 'Dit is waarschijnlijk het enige country lied dat ze gaan spelen vanavond. Please, ga mee,' ik kijk de jongen die ik pas net ken aan, 'ik weet dat het raar is maar ik wil dansen op dit nummer, en ik heb verder niemand.' Zonder op antwoord te wachten pak ik het glas uit zijn hand en trek hem de vloer op. Hij moet wel denken dat ik het raarste, gestoordste kind van heel Hogwarts ben, maar dat moet maar even. Dit lied is fantastisch en ik ga dit niet overslaan.

    [ bericht aangepast op 27 jan 2015 - 21:52 ]


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel


    Duncan Delmore - Hufflepuf - Beater - Dancing and talking


    Ze bevestigde mijn vermoedens, het was fijn om haar te kunnen plaatsen aangezien het op het ountje van mijn tong had gelegen. Volgensmij had ik bij de vorige zwerkbalwedstrijd zelfs een beuker in haar richting geslagen maar volgensmij had die haar net gemist. 'Charlotte, of Char, net wat je wilt.' 'Leuk je te ontmoeten' zeg ik met een glimlach die veranderd ik een lachje wanneer ze haar glas tegen die van mij aan laat tikken 'proost'. Ik neem tegelijkertijd met Charlotte een slok van mijn drinken en druk mijn hand teken mijn mond wanneer ze er voor zorgt dat ik moet lachen, 'oh sorry, ik ben echt gestoord.' zegt ze nadat ze plotseling moest lachen. Ik had helemaal niet op de muziek gelet die ze aan het draaien waren tot Charlotte opgewonden 'ze spelen gewoon country!' riep, 'dit is waarschijnlijk het enige country lied dat ze gaan spelen vanavond. Please, ga mee, ik weet dat het raar is maar ik wil dansen op dit nummer, en ik heb verder niemand.' Voor de zoveelste keer in ons gesprek zorgt ze ervoor dat ik moet lachen en voordat ik er iets op kon zeggen had ze het glas al uit mijn hand getrokken en me de dansvloer op getrokken. Ik was al best veel over haar te weten gekomen in maar een paar minuten. 'Leuke muzieksmaak' zeg ik terwijl ik aan het dansen ben, ik meende hetin dansen was ik opzich wel oké maar het was niet mijn favoriete ding om te doen. Ik was wel nieuwsgierig wat voor andere dingen ik misschien wel allemaal over haar te weten zou komen.

    [ bericht aangepast op 28 jan 2015 - 0:05 ]


    Don't be like the rest of them, darling

    James Potter

    ‘Durf je het soms niet tegen mij op te nemen als je beste vrienden de jury niet zijn, Potter?’ zegt Evans en ik kijk haar even aan met een kleine glimlach.
    ‘Zo ongeveer.’ mompel ik binnensmonds. Ze zei net dat ze haar hele leven al danste. Hoe moet ik ooit winnen? Valsspelen doe ik niet aan (niet bij deze weddenschap tenminste), dus ik moet nu binnen drie minuten een talent worden. Hoe?
    'Maar eigenlijk ga ik er wel vanuit dat ze een eerlijk oordeel kunnen geven. En als het blijkt dat ze dát niet eens voor mij over hebben, dan heb ik in de toekomst ook een stuk minder voor hen over. Lijkt mij wel zo eerlijk, toch jongens?’ zegt ze en ik kijk verbaasd op. Hopelijk proberen Remus en Sirius vandaag niet grappig te zijn en helpen ze me aan een date. ‘Oh en Potter, ik zou het op prijs stellen als je mijn hand losliet,’ ik voel hoe haar hand uit de mijne schiet en ik kijk even naar onze handen. Ik stond hand in hand met haar. Stond, maar het was er wel voor een ogenblik.
    ‘Ik jureer ook, want ik vertrouw die twee voor geen meter en misschien wil Aden ook wel mee jureren.’ klinkt er dan en ik kijk weer op. Kath is terug en ik rol met mijn ogen. Alsof mijn vrienden niet te vertrouwen zijn! Het zijn niet voor niets mijn vrienden. Ik zou mijn leven in hun handen durven leggen. ‘dat wil je wel doen toch?'
    ‘Natuurlijk, milady.’ klinkt het dan verder achter me en ik kijk de jongen die ik me niet herinner fronsend aan. Huh? Ken ik hem?
    ‘Hey!’ zegt Sirius dan ook. 'Katherine waarom heb je een Ravenclaw hierheen gesmokkeld?' Hij werpt dramatisch een hand tegen zijn voorhoofd. ‘Ze gaan ons hersenspoelen en brave schoolkinderen van ons maken, ons einde is nabij!’ Ik grinnik even om hem, maar luister dan niet meer naar de rest van het gesprek. Mijn blik is op Evans gericht en ik haal diep adem. Ik moet winnen. Anders verpest ik mijn reputatie en aanzien en dat moeten we niet hebben. Ik bijt op mijn lip terwijl ik op een geniaal plan probeer te komen en staar naar de grond.
    ‘Klaar met dat geneuzel, ik wil dansen. Iedereen die jury is die gaat maar daar zitten.’ Ik wijs naar de bank waar iedereen al op zit. ‘Voor degene die het gemist hebben, we doen een danswedstrijd. Als ik win gaat Evans met mij uit, stem dus op mij, en als zij wint moet ik iets roepen dat Secretus geweldig is en ik niet.’ Ik kijk Evans aan.
    ‘Mag ik deze dans van u?’ zeg ik zo formeel mogelijk en ik steek mijn hand uit.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Lily Evans || Gryffindor || Prefect

    'Ik jureer ook, want ik vertrouw die twee voor geen meter,' hoorde ik opeens een bekende stem zeggen en draaide mij met een dankbare glimlach op mijn gezicht om naar Kath, maar die verdween weer, toen ik een onbekende jongen aan haar zijde aantrof. 'En misschien wil Aden ook wel mee jureren. Dat wil je wel doen toch?' Verbaasd ging mijn blik van de jongen die blijkbaar Aden heet naar Potter. Wie was dat nou weer? Had Kath hem gevonden, toen ze even een luchtje was gaan scheppen en vervolgens meegenomen? Ik zocht Charlotte tussen de mensenmassa om te zien wat zij hiervan dacht, maar ook zij was met een onbekende jongen waarvan ik zeker wist dat die niet in Gryffindor zat... juist.
    ‘Hey! Katherine waarom heb je een Ravenclaw hierheen gesmokkeld?' Ook Black had het door en herkende de jongen dus ook niet. Het lag niet aan mij, dat bleek maar weer. ‘Ze gaan ons hersenspoelen en brave schoolkinderen van ons maken, ons einde is nabij!’ ging Black dramatisch verder inclusief toneelstuk waarbij hij deed alsof hij stikte, waardoor ik zachtjes moest lachen.
    'Maak je geen zorgen, Black. Volgens mij is het onmogelijk om van jou en Potter brave schoolkinderen te maken,' zei ik geruststellend en wierp vervolgens een vragende blik naar Kath, hopend dat ze begreep dat ik mij afvroeg wie de jongen was en waarom ze hem precies binnen had gelaten. Ik nam aan dat ze niet zomaar iedereen de leerlingenkamer binnenliet en ze had al geklaagd over het feit dat hier geen leuke jongens waren. Deze jongen was in ieder geval niet lelijk. Niet echt mijn type, maar zeker iets voor Kath en hij zag er ook wel aardig uit, plus dat hij als Ravenclaw zijnde wel slim moest zijn. Ik besloot dat ik hem wel leuk vond voor Kath en sloot in mijn hoofd het onderwerp even af. Ik zou vanavond voor het eerst dansen op Hogwarts zoals ik dat normaal altijd thuis deed om Potter eens even flink een lesje te leren. Dat vereiste mijn volledige concentratie.
    ‘Klaar met dat geneuzel, ik wil dansen. Iedereen die jury is die gaat maar daar zitten. Voor degene die het gemist hebben, we doen een danswedstrijd. Als ik win gaat Evans met mij uit, stem dus op mij, en als zij wint moet ik iets roepen dat Secretus geweldig is en ik niet.’ Ik snoof en vouwde mijn armen over elkaar. Afkeurend liet ik mijn blik over Potter gaan. Serieus, hij dacht dat mijn beste vriend beledigen hem ging helpen? Oh, hij zou spijt krijgen van iedere keer dat hij hem beledigd had. Daar zou ik op eerlijke wijze voor zorgen. 'Mag ik deze dans van u?' vroeg hij mij opeens volledig formeel, alsof hij een echte heer was. Ha, mij hield hij niet voor de gek hoor. Ik rekte mijn spieren even op, deed mijn ballerina's uit, omdat die mij alleen maar in de weg zouden zitten en trok vervolgens mijn wenkbrauwen op naar Potters uitgestoken hand.
    'Zijn naam is Severus, Potter,' siste ik en negeerde zijn hand om zelf de dansvloer op te lopen, netjes op de maat van de muziek natuurlijk. Toen ik een plek had gevonden die mij viel, draaide ik mij soepel om naar Potter, terwijl de muziek tot mij doordrong. Country, dat verklaarde dat Charlotte op de dansvloer stond. Die was er gek op. Zonder er verder over na te denken begonnen mijn heupen mee te wiegen op de muziek. Ik zou hem niet meteen volledig met de grond gelijk maken, dit vroeg om een rustige opbouw. Eerst maar eens zien wat hij in huis had.


    Happy Birthday my Potter!


    _____________________________________________________
    Katherina Esyllt Dechtere Zaqar • Gryffindor • Beater


    'ij is dan wel een huffelpuf, maar flirten laat hij niet aan een ander over. Maar jij hebt mijn arm ook al meteen na tien seconden vast,' zegt Aden. Ik frons en laat zijn hand los waarna ik mijn schouders op haal als teken dat ik er niks mee bedoelde. We lopen naar Lily toe en ik stel voor dat ik ook ga jureren en Aden ook.
    'Natuurlijk, milady,' reageert hij. Ik grinnik zachtjes.
    'Perfect.'
    Hey!' zegt Sirius opeens. 'Katherine waarom heb je een Ravenclaw hierheen gesmokkeld?'
    'Ten eerste: het is Katherina en ten tweede, waarom niet? Iedereen die hier is, is lame op Lily na. Ik moet mezelf toch op de één of andere manier zien te vermaken.'
    'Ze gaan ons hersenspoelen en brave schoolkinderen van ons maken, ons einde is nabij!' zegt Sirius dramatisch, ik rol met mijn ogen.
    'Aansteller,' mompel ik.
    'Maak je geen zorgen, Black. Volgens mij is het onmogelijk om van jou en Potter brave schoolkinderen te maken,' zegt Lily. Vervolgens kijkt ze me vragend aan, waarschijnlijk als reactie op Aden. Ik leun naar voren.
    'Hij is knap en een gentleman, die vind je niet in Gryffindor,' fluister ik in haar oren, 'oh, en hij is van mij.' Ik grijns en knipoog naar haar waarna ik Aden een onschuldige glimlach schenk in de hoop dat hij dat niet gehoord heeft.
    'Volgens mij hoef jij geen alcohol meer,' zegt Aden droogjes. 'Ze heeft me geleend uit de bieb en ik heb toch niks beters te doen. Dit soort leuke gelegenheden worden nooit georganiseerd in onze Common Room.' Sirius blik lijkt te veranderen.
    'Deze Ravenclaw mag ik wel,' zegt hij vervolgens. Ik frons als hij opschuift om ons naast hem te laten zitten. Plotseling voel ik Aden zijn hand op mijn rug, ik laat me door hem leiden en ga tussen Sirius en Aden in op de bank zitten.
    ‘Klaar met dat geneuzel, ik wil dansen. Iedereen die jury is die gaat maar daar zitten. Voor degene die het gemist hebben, we doen een danswedstrijd. Als ik win gaat Evans met mij uit, stem dus op mij, en als zij wint moet ik iets roepen dat Secretus geweldig is en ik niet.’ Hij kijkt naar Lily.
    ‘Mag ik deze dans van u?’
    'Zijn naam is Severus, Potter,' zegt Lily, ze loopt voorbij James naar de dansvloer en begint rustig te dansen. Ik ga op het randje van de bank en focus mijn ogen sterk op Lily en James. Ik wil precies zien wat er gebeurt, ik gun James die date absoluut niet en ik ga er alles aan doen om ervoor te zorgen dat hij die niet krijgt. Zonder het zelf echt door te hebben, leg ik mijn hand op Aden zijn knie terwijl ik toekijk.

    - Sorry, er komt niet zo veel uit vanavond xd -


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Odysseus Aden Delmore | Ravenclaw | Having fun at a Gryffindor party | With a girl

    ‘Klaar met dat geneuzel, ik wil dansen. Iedereen die jury is die gaat maar daar zitten. Voor degene die het gemist hebben, we doen een danswedstrijd. Als ik win gaat Evans met mij uit, stem dus op mij, en als zij wint moet ik iets roepen dat Secretus geweldig is en ik niet.’ Potter kijkt naar Evans.
    ‘Mag ik deze dans van u?’
    'Zijn naam is Severus, Potter,' zegt Evans, ze loopt naar de dansvloer en gaat al dansen.
    Ik merk hoe Katherina gespannen naar haar vriendin op de dansvloer staart. Het is overduidelijk dat de helft van deze jury partijdig is. Sowieso is Katherina voor Lily, en ik denk niet dat die Sirius, ookal kijkt hij geamuseerd naar Lily, zijn vriend zou laten stikken. Ik voel iets op mijn been en als ik kijk zie ik dat Katherina's hand op mijn knie ligt. Als ik naar haar gezicht kijk zie ik dat ze nog steeds gespannen Lily bekijkt en het lijkt alsof ze me gewoon negeert. Doet ze dit nou expres? Is dit een heel erg aparte flirtactie? Of ligt die hand daar echt gewoon expres? Ik besluit voor het laatste te gaan en er niks over te zeggen. Daarentegen kijk ik naar de dansvloer en probeer te bedenken wat ik eigenlijk straks moet zeggen. Wie beter danst? Wat nou als het gewoon niet duidelijk is? Maar ik krijg sowieso, ook als halve onbekende, degene die ik niet noem woest over me heen. En beide Gryffindor's halen geen slechte cijfers en zijn behoorlijk goed in spreuken dus ik moet wel uitkijken. Ik buig me naar Katherina toe. Haar donkere krullende haar kietelt mijn gezicht.
    'Hey, als die Potter nou echt beter danst en hij wint, wil je me dan beschermen voor Lily? Ze lijkt me nou niet het type dat het zou pikken als ze door mijn toedoen op een date moet met Potter.' Ik adem stiekem haar zachte parfum in. 'Ook al lijkt die Potter me ook geen goede verliezer.' Naast ons zit Sirius Black met een grijns naar de dansenden te kijken en draait constant een pluk van zijn lange zwarte haar om zijn vingers, terwijl zijn voet meetikt op de maat.

    Charlotte Isla Montague | Gryffindor | Dancing with a cutie

    Duncan lacht nog net voor ik hem de dansvloer op sleur.
    'Leuke muzieksmaak.' Zegt hij waardoor ik moet lachen. Sirieus? Ik draai mee op de muziek en raak soms perongeluk Duncan aan omdat ik dat minder vervelend vind dan tegen onbekenden die om me heen staan, aangezien ik het niet zo heb op iemand aanraken. Daarom probeer ik wel te dansen, maar niet teveel ruimte in beslag te nemen. Het is zo vervelend; ik kan niet eens gewoon dansen zonder me meteen al ingesloten te voelen en met gespitste zintuigen klaar te staan voor een aanval. Ik word er moe van, maar ik kan er niks aan doen. Ik bedenk me opeens dat ik niks terug heb gezegd.
    'Meen je dat?' glimlach ik en kijk hem aan. 'Eigenlijk lijk je me wel een country-boy. Beetje met van die hoge laarzen op een paard over het vlakke land stuiven, met een grasspriet tussen je tanden en zo'n grote strooien hoed. Ik zie het helemaal voor me.' Grinnik ik. 'Vooral op deze muziek.' Gelukkig gaat het stel achter mij verderop staan en heb ik iets meer vrijheid en ademruimte. Nu kan ik me tenminste ook minder ongemakkelijk bewegen en het dansen wordt zo een stuk leuker.


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Duncan Delmore - Hufflepuf partying in the Gryfindor comon room - Havig a good time with a cute girl

    Ik hoorde dat er iets gebeurde aan de andere kant van de leerlingen kamer en ik had er een blik naartoe geworpen, ik hielt me liever bezig met dansen en praten met het meisje tegenover me. Aan het begin was het moeilijk geweest om te dansen in het kleine stukje ruimte dat ik had maar steeds meer mensen leken verderop te gaan dansen. 'Meen je dat?' ik had haar mond open zien gaan maar pas een paar seconden daarna had ik door dat ze wat gezegt had en waar het precies over ging. 'Natuurlijk' antwoord ik, ook met een glimlach op mijn gezicht. Country was waarschijnlijk mijn favoriete muziek style, en het soort muziek dat je bij ons thuis constant hoorde dus eigenlijk met de paplepel ingeschonken in mijn geval. 'Eigenlijk lijk je me wel een country-boy. Beetje met van die hoge laarzen op een paard over het vlakke land stuiven, met een grasspriet tussen je tanden en zo'n grote strooien hoed. Ik zie het helemaal voor me. Vooral op deze muziek.' ik lach, ze zat er niet erg ver vanaf, afgezien van de grasspriet en de grote strooien hoed (als ik een hoed op had, had ik de leren cowboy hoed die ik van mijn vader 'gestolen' had op). 'Dat is meestal hoe de meeste mensen over me denken nadat ik ze vertel dat ik op een boerderij woon, niet wanneer dat nog niet ten sprake gekomen is, maar je zit er niet ver vanaf' De glimlach op mijn gezicht wordt breder, 'en jij dan? Hoe komt het dat jij country zo leuk vind? Aangezien ik niet het idee heb dat je in je vrije tijd in hoge laarzen en in een strooien hoed rondloopt'


    Don't be like the rest of them, darling

    Charlotte Isla Montague | Gryffindor | Feeling unsure | Hating her mind

    'Dat is meestal hoe de meeste mensen over me denken nadat ik ze vertel dat ik op een boerderij woon, niet wanneer dat nog niet ten sprake gekomen is, maar je zit er niet ver vanaf,' ik lach luid, vooral ook omdat hij nog breder glimlacht. Dat was wel toevallig eigenlijk. Een jongen van de boerderij? Cool. Dat is echt vet. Maar meteen begint er in mij vanalles te ratelen. Iets klopt niet, jongens zijn nooit echt wie ze zeggen te zijn. Wie ze lijken te zijn. Hij zal wel een diep donker verleden hebben of… Het liefst wil ik mezelf in mijn gezicht slaan. Waarom moet ik zo vreselijk moeilijk zijn? Kan ik nooit eens gewoon met een jongen praten zonder spastsich te worden? Waarom was dit zo lastig? Ik haat mezelf op het moment, zo achterdochtig en lastig. Ik probeer het van me af te zetten, maar het is vaak zo met angst. Als je het van je af wil duwen, blijft het in je achterhoofd doordraaien en springt constant tussen je gedachten. Het maakt me helemaal gestoord, en ik probeer me gewoon te focussen op de muziek en ons gesprek. 'En jij dan? Hoe komt het dat jij country zo leuk vind? Aangezien ik niet het idee heb dat je in je vrije tijd in hoge laarzen en in een strooien hoed rondloopt,' ik lach weer.
    'Nee, niet echt. Maar lijkt me wel leuk, dat gezicht van mijn ouders als ze me dan zien…' Ik probeer het me voor te stellen en schiet weer in de lach, 'Misschien is het omdat ik rebels wilde zijn en gewoon anders dan de rest van mijn familie? Die luisteren allemaal klassiek of ander moeilijk gedoe. Ik hoorde country een keer in een muggle winkel, en ik vond het meteen fantastisch. Waarschijnlijk omdat ik dus gewoon rebels wilde zijn.' Ik grijns onschuldig. 'zoals wel vaker.' Ik draai om mijn as op de maat van de muziek maar probeer Duncan aan te blijven kijken. 'Dus, een boerderij, hè?' zeg ik. Dat is wel echt leuk, en ik hoop dat het niet gelogen is. Montague, wees niet zo achterdochtig! Je bent een vreselijk mens.

    [ bericht aangepast op 20 feb 2015 - 21:21 ]


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel


    Duncan Delmore - Hufflepuf
    Starting to find the girl he's dancing with more and more interesting by the second


    'Nee, niet echt. Maar lijkt me wel leuk, dat gezicht van mijn ouders als ze me dan zien…' haar lach was erg aanstekelijk en zorgde ervoor dat de grote glimlach nog steeds op mijn gezicht stond, 'misschien is het omdat ik rebels wilde zijn en gewoon anders dan de rest van mijn familie? Die luisteren allemaal klassiek of ander moeilijk gedoe. Ik hoorde country een keer in een muggle winkel, en ik vond het meteen fantastisch. Waarschijnlijk omdat ik dus gewoon rebels wilde zijn. Zoals wel vaker' Mijn glimlach veranderde in een grijns. 'Klassiek vind ik echt verschrikkelijk, snap niet hoe mensen daar naar kunnen luisteren' de oom en tante waar ik wel eens logeerde hadden elke dag, bijna de hele dag klassieke muziek op staan. Alleen dat al zorgde ervoor dat ik het niet lang binnenshuis volhield en er niet graag logeerde. 'Dus, een boerderij, hè?' ik knik, 'alleen niet het soort boerderij dat je misschien in je hooft hebt, we hebben vooral veel magische dieren, zoals hypogrieven, en mijn favoriet; gevleugelde paarden.' sommige mensen deden aan quidditch, ik aan gevleugelde paarden races, iedereen zo zijn hobby's toch? 'Als je me nog verdragen kunt kan ik je later wel een keer foto's laten zijn van onze boerderij?' ik had het idee dat het liedje bijna afgelopen was.


    Don't be like the rest of them, darling