Odysseus Aden Delmore | Ravenclaw | Having fun at a Gryffindor party
'Nee, gelukkig niet, anders zou je me constant in de gang vinden om lucht te krijgen,' grinnikt ze, 'en ik wil zo wat drinken...en dansen, maar eerst moet ik zien hoe James Potter gaat dansen met Lily Evans en compleet voor schut gezet wordt.'
De verhalen van Potter en zijn versieracties naar Evans dringen ook door tot de Ravenclaw common Room, dus ik weet wat ze bedoelt. Het moest geniaal zijn om met die twee in één Common Room te zitten.
'Dat klinkt zeer interes-' begin ik, maar voel plotseling hoe haar vingers zich om mijn pols sluiten en onverwachts word ik meegetrokken, waardoor ik nogal onhandig tegen mensen oploop. Ik mompel excusen terwijl ik Katherine probeer bij te houden.
'Ik zie dat je vriend goed bezig is,' zegt ze. Eerst kan ik Duncan niet vinden maar ze knikt met haar hoofd. Over de hoofden van anderen zie ik bij de tafel met drinken de gestalte van Duncan, vlak bij een meisje van onze leeftijd. Ik lach hardop, typisch gewoon. 'En hij is nog niet eens tien seconden binnen.'
'Hij is dan wel een huffelpuf, maar flirten laat hij niet aan een ander over.' Grijns ik. 'Maar jij hebt mijn arm ook al meteen na tien seconden vast,' zeg ik plagerig. Tussen de mensen door zie ik vuurrood haar en verwacht daar Lily Evans. Daar staat ze ook, met tot mijn verbazing haar hand in die van Potter. Mijn wenkbrauwen bewegen verbaasd al iets omhoog en ik doe mijn mond open om aan Katherine te vragen wat er in Merlijns naam met die twee is, als ik Lily iets hoor zeggen.
'Maar eigenlijk ga ik er wel vanuit dat ze een eerlijk oordeel kunnen geven. En als het blijkt dat ze dát niet eens voor mij over hebben, dan heb ik in de toekomst ook een stuk minder voor hen over. Lijkt me wel zo eerlijk, toch jongens? Oh en Potter, ik zou het op prijs stellen als je mijn hand losliet,' en ze trekt haar hand los. Snel sluit ik mijn mond weer. Probleem opgelost. Dan begint Katherine met praten.
'Ik jureer ook, want ik vertrouw die twee voor geen meter,' zegt ze, 'en misschien wil Aden ook wel mee jureren.' Ze kijkt achterom en werpt me een blik toe die waarschijnlijk onschuldig dient te zijn, maar voor mij eerder speels overkomt, 'dat wil je wel doen toch?'
'Natuurlijk, milady.' Zeg ik.
'Hey!' zegt Black opeens. 'Katherine waarom heb je een Ravenclaw hierheen gesmokkeld?' hij werpt dramatisch een hand tegen zijn voorhoofd. 'Ze gaan ons hersenspoelen en brave schoolkinderen van ons maken, ons einde is nabij!' Hij doet alsof hij stikt door zijn handen om zijn keel te sluiten en stikkende geluiden te maken.
'Volgens mij hoef jij geen alcohol meer,' zeg ik droog. 'Ze heeft me geleend uit de bieb en ik heb toch niks beters te doen. Dit soort leuke gelegenheden worden nooit georganiseerd in onze Common Room.' Bij 'leuke gelegenheden' kijkt hij op.
'Deze Ravenclaw mag ik wel.' Zegt hij en schuift wat op zodat Katherine en ik naast hen kunnen zitten. Ik leg voorzichtig mijn hand op Katherine's rug en laat haar voorgaan, waarna ik naast haar ga zitten en mijn hand weer van haar rug haal.
Charlotte Isla Montague | Gryffindor | Being crazy |Forcing Duncan to dance
Hij knikt bevestigend als ik zijn naam zeg en antwoord dan 'een meisje uit Gryffindor kwam langs de bibliotheek en nadat we eruit gestuurd werden -de bibliothecaresse houd er blijkbaar niet zo van wanneer leerlingen in de bibliotheek schaken-' ik lach even 'kwam mijn vriend met het idee mee te feesten en werd ik meegesleurd.'
'Ah oke,' zeg ik terwijl hij me nadenkend aankijkt. Ik word hier meestal nogal nerveus van, maar ik moet me er over heen zien te zetten. 'Je zit in het zwerkbal team van Gryffindor toch? Ik kom alleen even niet op je naam...'
'Ja klopt, zo ken ik je natuurlijk,' ik glimlach, 'Charlotte, of Char, net wat je wilt.' Mijn vingers sluiten zich om mijn glas en ik druk die even tegen zijn glas aan. 'Proost,' grijns ik. Ik neem een slok en moet, waarschijnlijk omdat ik me een beetje opgelaten voel, lachen. Ik slik snel mijn drinken door en lach hardop, de palm van mijn hand tegen mijn mond. 'Oh sorry, ik ben echt gestoord.' Zeg ik. Snel drink ik het laatste beetje uit mijn glas en zet het dan neer. Het lied loopt tot een eind en er komt een nieuwe. Ik kan het bijna niet geloven.
'Ze spelen gewoon country!' zeg ik opgewonden. 'Dit is waarschijnlijk het enige country lied dat ze gaan spelen vanavond. Please, ga mee,' ik kijk de jongen die ik pas net ken aan, 'ik weet dat het raar is maar ik wil dansen op dit nummer, en ik heb verder niemand.' Zonder op antwoord te wachten pak ik het glas uit zijn hand en trek hem de vloer op. Hij moet wel denken dat ik het raarste, gestoordste kind van heel Hogwarts ben, maar dat moet maar even. Dit lied is fantastisch en ik ga dit niet overslaan.
[ bericht aangepast op 27 jan 2015 - 21:52 ]
"It's funnier in Enochian." ~ Castiel