• I solemnly swear that I am up to no good

    Wat nou als je in je midden schoolcarrière zit en er oorlog komt? Het overkomt een grootte groep jongeren. Ze moeten allemaal kiezen voor wie ze strijden. Of de heer van het Duister of de kant van de Orde. En misschien kiest je familie de andere kant. Of je vrienden, geliefde. Het is een koude winter en er staat een oorlog te beginnen. Kunnen de leerlingen zich verdedigen als het er op aan komt?



    Nieuwe mensen die minimaal eens per week posten zijn altijd welkom! De enige actieve rollen staan hieronder. Je kan dus nog van alles aanmaken. Vooral een actieve Severus is zeer gewild!


    Rollen:

    Gryffindor:

    James Potter: JamesPotter
    Sirius Black: XY390
    Remus Lupin: WillNotLearn
    Peter Pettigrew: Rider
    Lily Evans: Rider
    Charlotte Isla Montague: XY390
    Rose Alison Hale: Verityy
    Katherina Esyllt Dechtere Zaqar: Lizor

    Slytherin:

    Lucius Malfoy: WillNotLearn
    Narcissa Black: Rider
    Rodolphus Lestrange: WillNotLearn
    Bellatrix Black: Lizor
    Andromeda Black: Oneira

    Ravenclaw:

    Hufflepuff:
    Edward Tonks: _Photograph_
    Duncan Delmore: WillNotLearn


    Regels:

    - Resevaties blijven 72 uur staan!
    - Jongens en meisjes gelijk a.u.b
    - Afdelingen gelijk. Ik wil niet meteen heel Gryffindor of Ravenclaw vol hebben!
    - Minstens 150 woorden per post, iedereen heeft wel een moment waarop dat niet lukt.
    - OOC tussen: [] {} ()
    - Alleen JOUW karakter besturen. TENZIJ je toestemming hebt van degene die die rol speelt.
    - Respecteer elkaar!
    - Geen Mary-Sue of Gary-Stu personages! Iedereen heeft zijn slechte eigenschappen!
    - Niet iedereen met het zelfde verleden. Ik wil niet 10 anderen met de zelfde geschieden is als Sirius Black.
    - Niet iedereen is een weerwolf, vampier, Metamorphmagus(Transformagier) of Animagus(Faunaat)
    - Naamsveranderingen doorgeven!
    - Maar het belangrijkste: PLEZIER! De regels zijn er om het leuker te maken in de RPG.
    - Topics mogen alleen geopend worden door Oneira zelf of mij (ik heb toestemming van haar)


    •Rollentopic
    •Speeltopic 1

    Mischief Managed

    [ bericht aangepast op 31 dec 2014 - 20:14 ]


    Happy Birthday my Potter!

    James Potter | Griffyndor | Chaser |
    Finally getting it


    'James dit is niet… ik bedoel, ik snap dat dit- maar… echt serieus. We hebben echt niet- z-ze heeft me alleen een drankje gegeven en- en w…we hebben gepraat m-maar…' zegt Sirius, maar de manier waarop hij het zegt, klinkt niet echt overtuigend.
    'Rustig aan James,' hoor ik Remus naast me zeggen en ik richt mijn woedende blik voor een paar seconde op Remus. 'Misschien moet je hem eerst vragen wat er aan de hand is voordat je conclusies gaat trekken.' Mijn blik gaat weer richting Sirius en ik geef geen antwoord op Remus. Sirius ligt ondertussen op de grond, verwikkeld in de dekens. Hij staat op en ik zet een stap dichterbij.
    'Het was niks echt niet, Remus-' zegt Sirius en ik trek mijn wenkbrauwen op. 'en James,'
    'James, ik had last van die wonden en Lily ging me helpen met dat drankje en ze trooste me omdat ik pijn had en verder echt niks echt niet en…' Hij pakt een trui en trekt die vlug over zijn hoofd. 'Remus het is goed je te zien en fijn dat je beter bent.' zegt hij tegen Remus, waar hij nu tegenover staat. Hij draait zich om naar Lily.
    'Bij nader inzien ga ik toch liever voor de Drie Bezemstelen als beloning voor die drankjes.' roept hij en hij gaat weg. Ja, dat maakt het zoveel beter. Met haar op een date gaan...
    'Nee Zwarts, je weet wat ik je gevraagd heb, dat blijft staan.' roept Lily en ik blijf achterom naar de deur staren als Lily plotseling heel dichtbij is. Ik kijk haar weer aan en bijt op mijn tong, aangezien ze er aardig kwaad uitziet zo.
    'Jij achterlijke, jaloerse, egoïstische idioot dat je bent. Denk toch na man, waarom zou ik in Merlijns naam iets hebben met player nummer één van de school, jouw beste vriend notabene. Ik ben jou niet, ik verpruts geen vriendschappen voor mijn eigen plezier, zoals jij het mij onwijs moeilijk maakt om met mijn beste vriend om te gaan, zonder toe te moeten kijken hoe je hem treitert. Ik hélp mensen. Dat je überhaupt in je stomme kop haalt dat Zwarts zoiets zou doen. Hij geeft zielsveel om je. En om Remus.' Ze duwt hard tegen mijn schouder en ik zet voorzichtig een stap achteruit. 'Hij heeft je nodig en net als ik het voor elkaar heb dat hij accepteert dat hij jullie best om hulp kan vragen, dat dat geen schande is, kom jij binnen en verpest het allemaal weer even. Bovendien kan hij nu weer achteruit gaan, terwijl ik het net zo ver had dat hij goed genas. Je verpest ook echt alles met je kwallerige gedrag. Daarnaast ben ik helemaal niks van je. Niet je vriendin, niet je vrouw, niks. Vanwaar dus in Merlijns naam die jaloersheid?' Ik besluit geen antwoord te geven, want dan zeg ik het waarschijnlijk toch weer verkeerd. Daarbij snap ik er helemaal niets van en sta ik met mijn mond vol tanden.
    'Waar is Remus gebleven?' Vraagt ze dan verbaasd en ik kijk even om me heen. Ik haal mijn schouders op en kijk haar daarna weer aan. 'Oh ja, reden nummer zoveel waarom ik niks met Zwarts kan hebben. Heb je ooit wel eens gemerkt hoe hij over Remus praat? Hoe hij hem behandelt? Echt soms vraag ik mij af wat je met je hersenen doet, want op het ene moment lijk je ze te hebben en op het andere moment zijn ze plots weer foetsie.' Ik kijk even naar de grond. Zij heeft het dus ook door, niet over de hersens gesproken natuurlijk. Misschien verbeeld ik me die blikken en opmerkingen dus helemaal niet.
    'M-mij is dat ook opgevallen.' zeg ik terwijl ik alles negeer wat ze heeft gezegd, behalve dat gebeuren over Sirius en Remus. 'Alsof hij hem leuk vindt of zo.' Ik stap weg van haar en loop om haar heen. 'Maar wat weet ik van liefde, ik ben een achterlijke, egoïstische, -eh wat was het.. ohja!- jaloerse idioot die soms hersens heeft.' Ik frons even en draai me dan weer naar haar om.
    'Als jij hem troostte, waarom troostte jij hem dan? Ik ken Sirius en hij zou nooit zomaar huilen om pijn. Er moet wel echt iets ergs zijn als hij huilde.' Ik bijt op mijn lip en besef me nu hoe idioot ik was dat ik zo uitbarstte. 'Sorry.. Voor die uitbarsting. Dat had ik niet moeten doen. Dat zal ik straks ook tegen hem zeggen.' zeg ik dan ook nog maar tegen Lily en ik kijk heel voorzichtig in haar ogen, hopend dat zij ook niet meer al te boos op mij is.

    [ bericht aangepast op 27 okt 2014 - 15:36 ]


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Lily Evans || Gryffindor || Prefect || Exhausted || Wondering what the heck happened to thé perfect James Potter

    Tijdens mijn hele tirade had Potter nog niks gezegd, hij had mij ook niet onderbroken en was achteruit gestapt, toen ik hem had geduwd. Pas toen ik rustiger was en over Remus begon reageerde hij eerst met het onwetend ophalen van zijn schouders, om na mijn laatste argument naar de grond te kijken. Hierop sloeg ik mijn armen over elkaar en wachtte met een sprankeltje minachting in mijn blik tot hij eindelijk eens een weerwoord zou hebben, want dat had hij altijd. Óf hij negeerde alles en vroeg mij mee uit, dat deed hij ook nog wel eens. Echter volgde dat niet, waardoor mijn houding mij ietwat ongemakkelijk liet voelen en ik even niet wist hoe ik dan wel moest staan of wel moest kijken. 'M-mij is dat ook opgevallen. Alsof hij hem leuk vindt of zo.' Ik bedacht mij dat ik toch nog steeds tegenover James Potter stond, toen hij langs mij heen stapte, waardoor ik mij omdraaide en 'wauw, Sherlock heeft het mysterie ontrafeld' mompelde. Waarschijnlijk zou hij geen idee hebben wie of wat Sherlock was, maar dat boeide mij vrij weinig.
    'Maar wat weet ik van liefde, ik ben een achterlijke, egoïstische, -eh wat was het.. ohja!- jaloerse idioot die soms hersens heeft.' Ik deed mijn mond open om op hem te reageren, toen het tot mij doordrong wat hij eigenlijk had gezegd. Met een klap sloot ik hem weer en knipperde even met mijn ogen. Nee, dat kon ik onmogelijk goed verstaan hebben. Dat zou hij nooit over zichzelf zeggen. Hij vond zichzelf perfect en altijd als ik iets van zijn niet perfecte irritante eigenschappen opsomde, kon hij er niet met zijn hoofd bij en bleef hij volhouden hoe geweldig hij wel niet was. Hij zou nooit mijn woorden herhalen, hij zou tegen mij ingaan. Het hield hier echter niet bij op. 'Als jij hem troostte, waarom troostte jij hem dan? Ik ken Sirius en hij zou nooit zomaar huilen om pijn. Er moet wel echt iets ergs zijn als hij huilde.' Hij beet op zijn lip, terwijl ik hem nog steeds aanstaarde. Ik had last van een verstandsverbijstering. Dit kon niet echt zijn. Ik droomde. Dat moest wel. Voorzichtig kneep ik in mijn arm, maar Potter ging nog even iets verder. 'Sorry.. Voor die uitbarsting. Dat had ik niet moeten doen. Dat zal ik straks ook tegen hem zeggen.' Oké, nu was de wereld echt gek geworden. Hij bood serieus zijn excuses aan. Hij! James freaking Potter noemde zichzelf in dezelfde minuut een weet ik veel wat idioot én bood zijn excuses aan. Langzamerhand begon ik de opkomende hoofdpijn op te merken en sloeg de vermoeidheid toe. Dit was teveel voor één dag.
    'Wacht,' zei ik dus en schudde mijn hoofd even, waarna ik door een extra pijnscheut hier meteen weer mee ophield en met een verwrongen gezicht naar mijn haren greep. 'Wie ben je en wat heb je met Potter gedaan?' vroeg ik hem nog volledig verbaasd. 'Herhaalde je daarnet nu echt mijn woorden in plaats van te zeggen hoe perfect je wel niet bent? Bood je net echt je excuses aan?' Jawel, dit alles ging mij, Lily Evans, echt even te boven. Ik probeerde terug te halen wat hij eigenlijk precies had gezegd en ik bedacht mij dat hij het ook over Black had gehad.
    'Oh, Black. Ja, het is ook heel erg, maar ik had hem overgehaald het jullie zelf te vertellen. Ik kwam er ook maar bij toeval achter. Hij moet sowieso rusten,' mompelde ik en wist mijzelf naar mijn spullen te verplaatsen en begon deze bij elkaar te zoeken, voor ik mijzelf liet zakken bij mijn schoenen tegen het bed van Black aan. Daar bleef ik zitten en keek omhoog naar Potter. 'Hij wil het nu dus al helemaal niet meer vertellen, want dat was wat ik van hem vroeg als "beloning" voor het helpen bij de genezing van zijn wonden. Maar waarschijnlijk zal een gesprek met Remus het al een stuk beter maken en als jij ook je excuses aanbied en niet meer zo achterlijk reageert...' mijn stem stierf weg en ik keek naar Potter. 'Serieus niet meer doen. Ik ga met niemand oké. Niet met Black, niet met Remus, niet met Severus, met niemand.' Ik glimlachte naar hem. 'En ook niet met jou.'


    Happy Birthday my Potter!

    James Potter | Griffyndor | Chaser |
    Very tired


    Verbaasd staart Lily mij aan. Toen ik aan het praten was, had ze in haar arm geknepen en haar mond dicht geklapt. Nu staart ze mij dus aan, maar ik staar niet terug.
    'Wacht,' zegt ze en ze schudt haar hoofd. Blijkbaar doet dat zeer, want ze trekt een pijnlijk gezicht en grijpt naar haar haar. 'Wie ben je en wat heb je met Potter gedaan?' Vraagt ze en ze klinkt nog steeds enorm verbaasd. Ik grinnik even zacht. 'Herhaalde je daarnet nu echt mijn woorden in plaats van te zeggen hoe perfect je wel niet bent? Bood je net echt je excuses aan?' Vraagt ze en ik haal mijn schouders op.
    'Ik denk het.' Zeg ik en ik krab aan mijn arm. 'Maar het kan eigenlijk ook best zijn dat wat ik zeg helemaal nergens op slaat, want ik ben ondertussen al bijna 36 uur wakker,'
    Ik rek mij even een beetje uit. Ik snap niet waar ze zo verbaast over is. Mag ik niet gewoon een keer aardig zijn zonder haar mee uit te vragen? Soms, en dan vooral nu, snap ik helemaal niets van meisjes. De ene keer willen ze dat je hun met rust laat en dat je je excuses aanbiedt, en de andere keer zijn ze compleet overdonderd als je je excuses aanbiedt. Oftewel: meisjes zijn vreemd.
    'Oh, Zwarts.' Zegt ze alsof ze er nu pas weer aan denkt. 'Ja, het is ook heel erg, maar ik had hem overgehaald het jullie zelf te vertellen. Ik kwam er ook maar bij toeval achter. Hij moet sowieso rusten,' zegt ze en ik frons even. Wat is er zo erg, waar Sirius om moet huilen en waar Lily achter kan komen, wat ik nog niet weet? Lily was ondertussen tegen Sirius' bed aan gaan zitten en ze kijkt omhoog naar mij.
    'Hij wil het nu dus al helemaal niet meer vertellen, want dat was wat ik van hem vroeg als "beloning" voor het helpen bij de genezing van zijn wonden. Maar waarschijnlijk zal een gesprek met Remus het al een stuk beter maken en als jij ook je excuses aanbied en niet meer zo achterlijk reageert...' Ik kijk haar aan en zie dat ze ook naar mij kijkt. 'Serieus niet meer doen. Ik ga met niemand oké. Niet met Zwarts, niet met Remus, niet met Severus, met niemand.' Ze glimlacht. 'En ook niet met jou.' Die had ik kunnen verwachten.
    'Nog niet.' Mompel ik en kniel dan bij haar neer. Ik help haar met haar spullen en kijk haar dan aan.
    'Evers, als het echt zo erg is dat hij in levensgevaar is of zo, dan wil ik het zo snel mogelijk weten.' Zeg ik en ik kijk haar aan. 'Hij voelt als een soort broer voor mij en ik wil hem niet kwijt.' Even ben ik stil. 'Hij is mijn broer.' Zeg ik dan en ik sta op. Niet wetend wat ik moet doen, kijk ik Lily aan in de hoop dat zij mij advies geeft. 'Wat moet ik doen? Het nu goed maken of hem eerst met Remus laten praten?'


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Remus Lupin | Gryffindor | Prefect | A good listener
    Nadat ik de slaapkamer binnenkom lijkt alles eigenlijk alleen maar erger te worden, al lag dit niet helemaal aan mij, James wierp een kwade blik naar me om zich vervolgens weer tot Sirius te wenden. Sirius was echter zo geschrokken van mijn plotselinge verschijning dat hij van het bed af gerolt is en vervolgens een poging doet om alles nog een keer uit te leggen aan James en mij ookal geloofde ik hem wel. Sirius zou zoiets nooit doen als hij wist dat zijn beste vriendin haar erg leuk vind, 'het was niks echt niet, Remus-' ik wil net zeggen dat ik hem wel geloof als hij er snel 'en James,' aan toe voegt. 'James, ik had last van die wonden en Lily ging me helpen met dat drankje en ze trooste me omdat ik pijn had en verder echt niks echt niet en…' ik kijk toe hoe hij de vloer afgaat opzoek naar een shirt en mijn blik blijft even hangen bij zijn ontblote bovenlichaam. Geen schrammen, geen littekens, alles was goed gekomen, al was dat niet het enige waar ik aan dacht bij het zien van zijn -goed uitziende- bovenlichaam. Als ik weer kijk naar zijn handen zie ik dat hij een van mijn truien vast heeft en deze over zijn hooft trekt, 'eh, Sirius die-' begin ik maar hij is te druk bezig met het zo snel mogelijk weg komen van het hele gedoe. 'Remus het is goed je te zien en fijn dat je beter bent.' Even kijken we elkaar aan glimlach ik kort naar hem, al betwijfel ik of hij het gezien heeft. 'Bij nader inzien ga ik toch liever voor de Drie Bezemstelen als beloning voor die drankjes.' Waren zijn laatste woorden voordat hij langs me de kamer uit liep. Even bleef ik staan niet zeker wetend wat ik moest doen tot ik besloot gewoon achter hem aan te gaan, Lily had nog iets tegen hem geroepen maar dat had ik al niet mee gekregen. Misschien had hij hulp nodig had en zelfs als hij gewoon zou zeggen dat ik weg moest gaan. Dan had ik in iedergeval geprobeerd te helpen. Daar in de achterste hoek van de leerligen kamer, opgekrult en naar zijn handen starend. Als ik niet bezorgt om hem was was ik onderaan de trap blijven staan en gekeken hoe hij daar lag, zijn bovenlichaam nu gehult in één van mijn favoriete truien. Rustig liep ik naar hem toe en zakte ik naast hem in kleermakerszit op de grond neer. 'Gaat het een beetje?' Vroeg ik terwijl ik mijn hand op zijn schouder legde, er was een beetje bezorgtheid in mijn stem te horen. 'James heeft vanzelf wel door dat hij niet nadacht voordat hij tegen je begon te schreeuwen, en anders heeft Lily hem al wel een flink pak slaag gegeven' ik glimlachte naar hem en hoopte dat ik een glimlach op zijn verdrietige gezicht kon toveren. 'Die trui staat je leuk trouwens' zei ik in een poging er voor te zorgen dat er een glimlach op zijn gezicht verscheen. 'Alles komt wel goed' zei ik nogmaals en deze keer net iets zachter, 'daarbij wat moet hij zonder je?' Mijn hand had zijn schouder niet verlaten en wreef er zachtjes over, als een soort instinkt, denkend dat het zou heloen hem te kalmeren.



    Don't be like the rest of them, darling

    Sirius Black | Gryffindor | Joking again | Calming down
    Omdat mijn ogen even strak gericht zijn op de deur naar onze slaapzaal zie ik Remus verschijnen en ik werp snel mijn blik weer naar mijn handen. Vanuit mijn ooghoek zie ik dat hij even blijft staan, waarschijnlijk overdenkend of hij me moest slaan of negeren, maar dan opeens staat hij naast me en gaat hij naast me in kleermakerszit zitten. Er straalt een soort kalmte af van Remus, iets wat me al veel vaker is opgevallen. Hij zorgt er voor dat zelfs James en ik in een heel erg drukke bui om half 2 's nachts weer terug in bed gaan. Maar ook kan hij er voor zorgen dat als iemand ontzettend van streek is, deze weer een beetje tot rust kan komen.
    'Gaat het een beetje?' Vraagt hij. Ik had aan zijn houding al gezien dat hij niet boos was, maar nu hij dit zegt weet ik het zeker. Ik voel zijn warme hand op mijn schouder en ik moet mijn best doen de rilling te onderdrukken. Dat jaagt alleen maar angst aan.
    'James heeft vanzelf wel door dat hij niet nadacht voordat hij tegen je begon te schreeuwen, en anders heeft Lily hem al wel een flink pak slaag gegeven,' als hij me glimlachend aankijkt verschijnt er ook een kleine glimlach op mijn mond. Daar had hij gelijk in. Waarom ben ik zo ontzettend dramatisch meteen? Drama Queen #1, ook al doe ik het deze keer niet expres.
    'Die trui staat je leuk trouwens,' hierdoor lach ik even echt, omdat hij zelf ook wel weet dat hij van hem was.
    Alles komt wel goed' zegt hij zachtjes, 'daarbij: wat moet hij zonder je?' Hij wrijft met zijn hand over mijn schouder.
    Door dit kleine gebaar, deze minieme beweging, voel ik hoe het grootste deel van de stress en angst wegvloeit en ik zucht diep terwijl ik mijn houding iets comfortabeler maak.
    'Je weet hoe erg ik kan overdrijven.' Zeg ik met een speelse grijns om mijn mond, 'James kan inderdaad niet zonder me. Maar ik raakte in paniek, vandaar ook dit.' Ik kijk even naar de trui om mijn lichaam en pluk een keer aan een van de mouwen. 'Maar je hebt gelijk. Hij staat me wel leuk, zoals alles, maar jou staat ie beter want hij is van jou.' Dan word ik iets serieuzer. 'Ik had gewoon even iemand als Lily nodig die met me praatte, weet je.' Als er een stilte valt onderdruk ik de neiging mijn hand op die van hem te leggen of zo, terwijl ik mezelf ook afvraag hoe ik daar in vredesnaam nou bij kom, bij die gedachte. Soms heb ik zin om heel hard tegen de muur op te lopen of een vergetelheidsspreuk uit te spreken over mezelf zodat ik helemaal overnieuw kan beginnen, zonder al die lastige gedachtes die zich op de berg in mijn hoofd opstapelen. Ik bekijk Remus aandachtig en probeer in zijn gezicht nieuwe littekens te ontdekken, maar alles wat ik zie is Remus, vertrouwt. Zijn haar staat een beetje warrig omhoog net als altijd als hij van de ziekenzaal komt omdat hij vergeet zijn haar goed te doen. Zijn ogen staan bezorgd, om mij, ook al is dat op het moment echt niet nodig. Ik zie geen nieuwe littekens, op zijn gezicht dan in elk geval.
    'Heb je trouwens nog ergens last van? Je kan Lily vragen of ze een drankje voor je maakt, het werkt echt goed.' Ik probeer zoveel mogelijk de aandacht van het onderwerp af te houden dat te maken heeft met waarom ik met Lily praatte en wat we nou precies besproken hebben, want ik wil eigenlijk nu nog wachten met het vertellen, ook al zal ik er vroeg of laat niet aan kunnen ontkomen.


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Lily Evans || Gryffindor || Prefect || Stuck

    'Nog niet,' mompelde Potter en hij knielde bij mij neer om mij te helpen met mijn spullen. Al grinnikend deed ik een poging om mijn schoenen aan te trekken, maar het uitstrekken van mijn arm richting mijn schoen vond ik al te vermoeiend, dus staakte ik haast meteen mijn poging. In plaats daarvan prikte ik Potter in zijn zij.
    'Weet je, als je je zo blijft gedragen, komt er misschien inderdaad ooit een dag dat ik met je uit zou gaan,' zei ik hem, waarna ik plagend grijnsde. 'Maar het kan eigenlijk ook best zijn dat wat ik zeg helemaal nergens op slaat, want ik ben ondertussen al bijna 36 uur wakker,' voegde ik er vervolgens aan toe, zijn eigen zin kopiërend met de beste Potter imitatie die ik in huis had. 'Bedankt, trouwens,' zei ik wijzend op het feit dat hij mij hielp met mijn spullen. Ik was overduidelijk veel te moe om trots zijn hulp af te wijzen of nog ruzie met hem te maken. Bovendien had ik al mijn boosheid en irritaties al in mijn geschreeuw van net gestoken.
    'Evans, als het echt zo erg is dat hij in levensgevaar is of zo, dan wil ik het zo snel mogelijk weten,' zei Potter serieus en keek mij aan. Ik knikte begrijpend. 'Hij voelt als een soort broer voor mij en ik wil hem niet kwijt.' Ik kon het niet laten weeral te glimlachen, tijdens zijn korte stilte. 'Hij is mijn broer.' Hij kwam overeind en ik volgde zijn voorbeeld, waarna ik mijn hand even op zijn arm legde.
    'Dat weet ik. Hij is nu veilig, dat beloof ik je en mocht het onveilig worden, dan zal ik het ook echt wel zeggen. Ik vind alleen dat dat zijn taak is, dus hoop ik dat hij begrijpt dat hij het beter zo snel mogelijk kan vertellen.' Ik maakte al aanstalten om richting de deur te lopen om te kijken of ik hier ongezien weg kon komen -het leek mij niet heel handig als mensen vragen zouden stellen, want de reden dat ik Sirius had genezen omdat hij aangevallen was door Remus de weerwolf kon ik moeilijk vertellen, toen Potter mij om advies vroeg.
    'Wat moet ik doen? Het nu goed maken of hem eerst met Remus laten praten?' Ik besloot toch naar de deur te lopen en de leerlingenkamer in te gluren. Tot mijn ergernis was het er hartstikke druk, dus ongezien wegkomen ging hem op dit moment niet worden. Fijn, nu zat ik hier vast. Vervolgens zochten mijn ogen Remus en Black, die ik in een hoekje vond. Zo te zien ging het al een stuk beter en omdat ze te schattig waren om te storen, ging ik Potter er nu niet op af sturen.
    'Mwua, laat ze maar even hun momentje hebben. Je hebt vandaag al genoeg verstoord,' zei ik Potter met een knipoog en sloot de deur weer om mij op een random bed te laten vallen. 'Overigens is het onwijs druk in de leerlingenkamer, dus ik ga hier nooit wegkomen zonder bestookt te worden met vragen op het moment,' zuchtte ik. 'En dat lijkt mij niet zo handig, gezien ik onmogelijk uit kan leggen wat ik hier deed zonder al jullie geheimen in gevaar te brengen.' Ik trok mijn benen op het bed dat verdacht veel naar Potter rook. Waarschijnlijk was het zijn bed, maar dat boeide mij vrij weinig op dit moment. Ik was moe en ik had hoofdpijn en ik kon onmogelijk naar mijn eigen bed. 'Oftewel, ik claim dit bed tijdelijk, want ik ben moe, mijn hoofd gaat steeds meer pijn doen en ik kan niet ongezien bij mijn eigen bed komen,' stelde ik en sloot mijn ogen. 'Jullie hebben hier zeker geen paracetamol?' vroeg ik voor ik mij bedacht dat dat een onwijs domme vraag was. Dat is een dreuzelpijnstiller en Potter was een volbloed tovenaar opgegroeid in een tovenaarsgezin. 'Laat maar. Waarschijnlijk weet je niet eens wat dat is.'


    Happy Birthday my Potter!

    James Potter | Griffyndor | Chaser |
    In love with the girl on his bed


    Lily prikt in mijn zij en ik duik grijnzend weg.
    'Weet je, als je je zo blijft gedragen, komt er misschien inderdaad ooit een dag dat ik met je uit zou gaan,' Zegt ze en ik wiebel met mijn wenkbrauwen. 'Maar het kan eigenlijk ook best zijn dat wat ik zeg helemaal nergens op slaat, want ik ben ondertussen al bijna 36 uur wakker,' voegt ze eraan toe terwijl ze mij nadoet en ik zucht zacht, maar grijnzend Ze mocht dit dan wel plagend zeggen, maar in elke grap zit een kern van waarheid. Of zat in elke leugen een kern van waarheid? Ik weet het niet meer, maar dat maakt niet uit. 'Bedankt, trouwens,' zegt ze en ik grijns. Ze doet zo aardig en om eerlijk te zijn heb ik geen idee waarom. Nadat ik had gevraagd wat er met Sirius was en dat hij voelt als een soort broer, glimlacht ze. Ze staat ook op en legt haar hand op mijn arm.
    'Dat weet ik. Hij is nu veilig, dat beloof ik je en mocht het onveilig worden, dan zal ik het ook echt wel zeggen. Ik vind alleen dat dat zijn taak is, dus hoop ik dat hij begrijpt dat hij het beter zo snel mogelijk kan vertellen.' Ik glimlach even en knik dan. Hij is veilig, dus er kan niets gebeuren nu. Gelukkig, dat stelt mij gerust.
    Als ik vraag wat ik nu moet doen en of ik ze met rust moet laten, kijkt ze door een spleetje heen.
    'Mwua, laat ze maar even hun momentje hebben. Je hebt vandaag al genoeg verstoord,' zegt ze met een knipoog, waardoor ik mijn hart sneller voel bonken. Ze sluit de deur weer en laat zich dan op mijn bed vallen.
    'Overigens is het onwijs druk in de leerlingenkamer, dus ik ga hier nooit wegkomen zonder bestookt te worden met vragen op het moment en dat lijkt mij niet zo handig, gezien ik onmogelijk uit kan leggen wat ik hier deed zonder al jullie geheimen in gevaar te brengen.' Ik knik even terwijl ik naar haar staar. Ze is echt veel te lief en ik heb geen idee waar ik dit aan te danken heb. Ze trekt haar benen op en ik bijt grijnzend op mijn lip als ik me bedenk dat ik hier alleen met Lily ben en dat zij in mijn bed ligt. Het geeft een raar gevoel, aangezien dit nog nooit eerder is gebeurd.
    'Oftewel, ik claim dit bed tijdelijk, want ik ben moe, mijn hoofd gaat steeds meer pijn doen en ik kan niet ongezien bij mijn eigen bed komen,' zegt ze en ik knik even terwijl ik op Remus' bed, wat naast de mijne staat, ga zitten.
    'Jullie hebben hier zeker geen paracetamol?' vraagt ze dan en ik frons. Wat in Merlijns naam is nou weer een paracetamol? 'Laat maar. Waarschijnlijk weet je niet eens wat dat is.'
    'Nee inderdaad.' zeg ik zacht en ik trap mijn schoenen uit. 'Maar het klinkt als een Huffelpuf. Een mol lijkt op een das, maar ik heb nog nooit van de paraceta-mol gehoord.' Ik strijk de haren uit mijn gezicht en trek mijn benen op. Ik sla mijn armen erom heen en mijn blik glijdt weer naar Lily in mijn bed. Ik sta weer op en grijp mijn tas.
    'Ik heb misschien geen Huffelpuf hier, maar wel een cakeje. Wil je er een?' Ik grijns en leg een cakeje op mijn matras naast haar. 'Wat doe je zaterdag eigenlijk?' vraag ik dan heel onschuldig en ik neem een hap uit een ander cakeje.

    [ bericht aangepast op 28 okt 2014 - 15:53 ]


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Lucius Malfoy | Slytherin | Prefect Perfect| Narcissa's future husband | Drink up me hearties yo ho
    Misschien had ik voor dit voorval in iedergeval misschien nog wel een woord met Bree gewisseld, maar nu wist ik zeker dat als ze de volgende keer dat ze bij me in de beurt zou komen wensde dat het bleef bij een flesje pompoensap. 'Hé Malfoy, je bent mij geloof ik nog een bedankje verschuldigd... en eigenlijk ook een verontschuldiging. Help ik eens iemand, wordt er meteen beweerd dat de drank naar mijn hoofd is gestegen. Niet zo aardig als je het mij vraagt,' hoor ik achter me, Narcissa, mijn mondhoeken gingen een stukje omhoog voordat ik me naar haar omdraaide. Ik had niet door gehad dat ze achter me aan de leerlingen kamer van Slytherin uit gelopen was. Ik haalde de dop van de fles Fire Wisky in mijn hand en zette de fles aan mijn lippen, ik bekeek haar even terwijl ze daar tegen de muur geleund stond en naar haar nagels keek. De Fire Wisky zorge ervoor dat er een warm gevoel binnenin me ontstond, ik haalde mijn schouders op als antwoord op haar vraag, 'wat zou jij doen als er iemand naar je toe komt, je drinken uit je hand pakt en vervolgens vertelt dat er liefdesdrank in zou zitten?' De situatie was voor mij er vreemd geweest, maar bij haar leek het iets te zijn dat elke dag gebeurde. 'Daarbij moet je weten dat ik niemand snel op zijn woord geloof' voeg ik er na een tijdje aan toe. Ik neem nog een slok Fire Wisky en ga dan tegenover haar tegen de muur aan staan. Het gesprek werd echter gestoord toen een andere verschijnling de leerlingenkamer uit kwam, ik slaakte een geërgerde zucht toen ik zag wie het was. Bree. Leerde ze nou echt nooit? 'Lucius, lui-' voordat ze de kans kreeg haar zin af te maken had ik mijn wand al getrokken 'Petrificus Totalus' sprak ik nog altijd geiriteerd uit. Bree's lichaam verstijde en viel vervolgens als een stuk hout op de grond. Mijn mondhoeken krulden omhoog terwijl ik me van de muur af drukte en naar haar verstijfde lichaam toeliep, mijn wand tussen mijn vingers draaiend. 'Nee, er mist nog iets' mompelde ik en ik dacht na over een spreukdie ik zou kunnen gebruiken, 'ik weet al wat er mist' mijn opgekrulde mondhoeken veranderden in een grijns terwijl ik mijn wand voor de tweede keer op haar richte. 'Pimple Jinx' binnen een aantal seconden had haar gezicht zich gevult met pukkels, ik draaide me om naar Narcissa 'wilde je er nog wat aan toe voegen?' Vraag ik haar, de grijns was verminderd maar was nogsteeds op mijn gezicht te vinden. Het was zeker geen toeval dat ik in Slytherin geplaatst ben, het had dan ook amper een seconde geduurd voordat de sorteer hoed Slutherin geschreeuwt had. De vieze hoed had amper mijn blonde haar aangeraakt.

    [ bericht aangepast op 28 okt 2014 - 17:04 ]


    Don't be like the rest of them, darling

    Remus Lupin | Wants to braid Sirius' hair and out flowers in it | Is having feeling for Sirius but doesn't know what to do with them
    Ik ben blij wanneer er weer een glimlach op Sirius' gezicht staat, ik hielt er niet van wanneer mijn vrienden verdriet of pijn hadden en probeerde dan ook op alle mogelijke manier er voor te zorgen dat de pijn en het verdriet verdwenen. 'Je weet hoe erg ik kan overdrijven.' Een speelse grijns zat om zijn mond, 'James kan inderdaad niet zonder me. Maar ik raakte in paniek, vandaar ook dit.' Hij plukte aan een van de mouwen en ik keek hem op mijn beurt aan, zijn ogen waren een beetje rood van het huilen maar de rode kleur leek steeds meer weg te trekken 'Maar je hebt gelijk. Hij staat me wel leuk, zoals alles, maar jou staat ie beter want hij is van jou.' Ik lach even zachtjes. De verandering is duidelijk in zijn stem te horen wanneer hij weer begint te praten, deze keer serieuzer. 'Ik had gewoon even iemand als Lily nodig die met me praatte, weet je.' Ik knik en haal vervolgens langzaam mijn hand van zijn schouder af, al leek mijn hand al snel weer terug te verlangen naar het warme plekje op zijn schouder. Ik wreef even met mijn handen tegen elkaar aan om ze warm te houden. Wanneer ik zie hoe hij me bekijkt voel ik mijn wangen rood worden en ik wend mijn blik even af, waarom? Ik weerhou mezelf ervan om te fronsen terwijl ik om me heen kijk naar de andere mensen in de leerlingenkamer. 'Heb je trouwens nog ergens last van? Je kan Lily vragen of ze een drankje voor je maakt, het werkt echt goed.' Wanneer ik zijn stem weer hoor draai ik mijn gezicht weer naar hem toe en schud ik mijn hooft, 'ik voel me prima. Hoe gaat het met jou?' Ik schoof het onderwero van het gesprek weer terug naar hem. 'Nog littekens, blauwe plekken of iets in die trant?' Vroeg ik er achteraan zodat hij niet hoefde te praten over wat er net gebeurt was en waar hij het over had met Lily. Als hij iemand nodig had om mee te praten wist hij dat ik er altijd voor hem was. Ik mijn gedachten probeerde ik een ander onderwero te bedenken om over te praten, een onderwerp waarin we beide niet hoefden te praten over onszelf. 'Wat zouden Lily en James aan het doen zijn? Ik hoor geen gevloek of geschreeuw'

    [ bericht aangepast op 28 okt 2014 - 18:06 ]


    Don't be like the rest of them, darling

    Lily Evans || Gryffindor || Prefect || Throwing food at James

    Mijn vermoeden dat Potter niet wist wat een paracetamol was, bleek te kloppen. 'Nee inderdaad,' was zijn redelijk zachte antwoord. Ik opende één oog en keek stiekem toe hoe hij zijn schoenen uit schopte. Eigenlijk was het tot nu toe nog niet zo erg om met Potter op één kamer vast te zitten. Hij was meer bezig geweest het de bezorgdheid om zijn vrienden sinds mijn preek, wat ik oprecht bewonderde. Het was helaas een kant die ik maar zelden van hem zag. 'Maar het klinkt als een Huffelpuf. Een mol lijkt op een das, maar ik heb nog nooit van de paraceta-mol gehoord,' ging ik verder, waardoor ik moest lachen. Dat was de meest vage theorie ever. En dan te bedenken dat het gewoon een pijnstiller was. Ik stopte echter snel, want mijn hoofdpijn werd er helaas alleen maar erger door. Snel sloot ik beide ogen weer en bleef heel stil liggen, terwijl de pijn weer wegtrok. Gelukkig had Potter een fijn zacht bed en rook het ook lekker.
    'Ik heb misschien geen Huffelpuf hier, maar wel een cakeje. Wil je er een?' ging Potter ondertussen verder met zijn "Huffelpuf" wat eigenlijk paracetamol betekende in zijn taal. Ik opende weer even één oog, toen hij een cakeje vlak bij mij had gelegd. Daar zei ik geen nee tegen. Voorzichtig kwam ik overeind en pakte de lekkernij om hem even in mijn vingers rond te draaien.
    'Wat doe je zaterdag eigenlijk?' Zaterdag... wat deed ik zaterdag? Waarschijnlijk huiswerk inhalen, verloren tijd met Severus inhalen, misschien lol trappen met Charlotte, het patrouilleer schema doornemen nu ik wist dat Remus rond volle maan standaard niet zou kunnen... Genoeg te doen leek mij zo, hoewel niks vaststond en ik voor vrijdag na de lessen en zondag dezelfde lijst had. Ik wilde dus bijna antwoord geven, toen ik doorkreeg wat hij eigenlijk precies vroeg. Argwanend liet ik mijn blik over hem gaan. Hij straalde een en al onschuldigheid uit, opvallend veel onschuldigheid.
    'Arg, Potter,' gromde ik en smeet het cakeje richting zijn hoofd om hem wonderbaarlijk genoeg te raken, waardoor ik een zachte grinnik niet binnen kon houden. 'Ik heb je wel door. Zelfs al probeer je zo subtiel te zijn.' Hoofdschuddend keek ik hem aan, waarbij ik mij bedacht dat dit alles mij alleen maar meer hoofdpijn bezorgde. 'Een PARACETAMOL is trouwens een dreuzelmiddel tegen de hoofdpijn of andere pijn. Het is een pijnstiller. Hebben jullie echt niks wat daar op lijkt?' Ik zuchtte, op het moment was Potter niet eens het vervelendste aan hier opgesloten zitten, dat was het gebrek aan mijn vertrouwde dreuzelspullen. Vreemdste dag ooit, kon wel gesteld worden.


    Happy Birthday my Potter!

    Cicatrix --> Oneira.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    James Potter | Griffyndor | Chaser |
    Showing his Chaser-skills


    Ze was rechtop gaan zitten en had het cakeje gepakt terwijl ze nadacht over mijn vraag over zaterdag. Blijkbaar had ze het dit keer niet door, want best knap is aangezien ik het elke dag bijna wel een keer vraag. Dan lijkt ze het te beseffen en ze kijkt mij aan.
    'Arg, Potter,' zegt ze en ze gooit het cakeje tegen mijn hoofd. Ik grijns even en vang het cakeje dan met mijn vrije hand en gooi het in de lucht. Op een of andere manier ziet dat er best spectaculair uit vanuit mijn oogpunt. Ik zet het cakeje weer naast haar neer en veeg de kruimels van mijn hoofd af. 'Ik heb je wel door. Zelfs al probeer je zo subtiel te zijn.' Ik glimlach naar haar en knipoog. ze reageert al een stuk positiever als ik haar mee uit vraag. Eerst was het voornamelijk uitschelden en negeren, maar hoe ze nu reageert is gewoon heel anders, wat inhoudt dat ze ondertussen van me gaan houden is en dat ze stiekem wel ja wilt zeggen, maar ze weet niet hoe.
    'Een PARACETAMOL is trouwens een dreuzelmiddel tegen de hoofdpijn of andere pijn. Het is een pijnstiller. Hebben jullie echt niks wat daar op lijkt?' zegt ze dan en ik kijk haar even aan.
    'Volgens mij niet echt zoiets..' zeg ik terwijl ik na denk. 'Al gaf mijn moeder mij vroeger wel eens een paar druppels Wiggenweld drank tegen de hoofdpijn. Dat kan je proberen?' Ik loop weer naar mijn koffer. 'Misschien heb ik nog een flesje...' mompel ik en ik hou mijn cakeje vast tussen mijn tanden zodat ik twee vrije handen heb. Dan pak ik toch maar het cakeje uit mijn mond en zet het naast mij neer. Ik pak mijn stok en wijs op mijn koffer.
    'Accio Wiggenweld drank!' sommeer ik en er komt inderdaad een halfvol flesje aanvliegen. Ik vang het en sta weer op.
    'Ik heb nog maar een klein beetje, maar je mag het wel hebben. Ik steel wel van Sirius of zo of neem het de volgende keer weer van thuis mee.' Ik ga naast haar op mijn bed zitten en rijk haar het flesje aan. 'Ik hoop dat het helpt.' zeg ik dat met een kleine glimlach.
    'Maar weetje,' zeg ik dan en ik staar in haar groene ogen. 'Als je nooit met me uitgaat, weet je ook niet hoe dat zou zijn en blijft die vraag voor eeuwig in je hoofd rondspoken.' Ik grijns voorzichtig. Het is echt geweldig dat ik met haar op de slaapkamer opgesloten zit en eerlijk gezegd hoop ik dat dit nog wel even duurt.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Lily Evans || Gryffindor || Prefect || Not going out with James

    Hij had het cakeje nog weten te vangen en gaf hem ook gewoon weer terug. Blijkbaar deed het hem dus vrij weinig dat ik hem met voedsel bekogelde. Wat een vreemde gozer was het soms toch ook. Ik vroeg mij stiekem af hoeveel ik bij hem zou kunnen maken, voordat hij boos op mij zou worden. Waarschijnlijk als ik Remus, Black of Pettigrew iets echt vervelends flikte zou hij wel boos worden, maar ik was hem niet. Ik zou dat nooit doen, ook al was het maar om hem uit te dagen. Ik negeerde de glimlach en de knipoog dus ook maar gewoon. Hij vond zichzelf vast heel wat nu ik niet meteen tegen hem begon te schreeuwen. Hoewel, vanochtend schreeuwde ik toch ook niet tegen hem? Ik schreeuwde sowieso niet altijd tegen hem volgens mij, ik zei wel standaard altijd nee, maar dat was logisch wat ik wilde niet met hem uit. Ondertussen was ik de hoofdpijn echt zat aan het worden, maar het leek erop dat Potter er toch een middeltje tegen wist.
    'Volgens mij niet echt zoiets.. Al gaf mijn moeder mij vroeger wel eens een paar druppels Wiggenweld drank tegen de hoofdpijn. Dat kan je proberen?' Het kwam er allemaal redelijk nadenkend uit, waardoor ik slechts kon fronsen. Vooral omdat ik geen idee had wat Wiggenweld drank. Ik had in mijn jaren op Hogwarts heel veel geleerd, maar dit soort huis, tuin en keuken praat was toch niet echt iets wat je hier leerde. Eigenlijk zouden ze naast dreuzelkunde ook tovenaarskunde moeten geven voor dreuzeltelgen zoals ik. Hoewel, dat zou misschien alleen maar meer gezeik van Slytherin opleveren. Ik keek geduldig toe, terwijl Potter opzoek ging naar de Wiggenweld drank, of zoiets... Het zag er eigenlijk best grappig uit, want hij had het cakeje in zijn tanden vast en zocht op de ouderwetse dreuzelmanier. Pas toen dat echt niet bleek te werken, besloot hij zijn stok te pakken.
    'Ik heb nog maar een klein beetje, maar je mag het wel hebben. Ik steel wel van Sirius of zo of neem het de volgende keer weer van thuis mee,' zei hij en ik was toch even verbaasd over zijn vrijgevigheid. Ik schoof iets opzij, zodat hij naast mij kon gaan zitten en pakte dankbaar het flesje aan. 'Ik hoop dat het helpt.' Ik beantwoordde zijn glimlach en bekeek nieuwsgierig het flesje. Wiggenweld drank, juist.
    'Dankjewel. En je mag anders als je nodig hebt best mijn Huffelpuf, oftewel paracetamol, lenen.' Ik reikte vanaf het bed naar mijn tas waar nog een beker inzat in verband met dat Black mogelijk meerdere drankjes nodig kon hebben en ik geen bevuilde beker voor een tweede drankje had willen gebruiken. Echter was die nu dus nog gewoon schoon. Ik hield het fles je nog even voor mijn ogen voor ik het goedje in de beker deed en het opdronk. Het was haast magisch hoe het haast meteen de pijn verlichtte en ik mij eigenlijk gelijk een stuk beter voelde. Ik ging wat rechter en actiever zitten en legde de lege beker terug in mijn tas. 'Wauw, en even houd ik weer van magie zoals vroeger,' zei ik vrolijk. 'Serieus, veel beter dan paracetamol.'
    'Maar weetje,' begon Potter over een ander onderwerp, waarbij ik argwanend naar de jongen naast mij keek. 'Als je nooit met me uitgaat, weet je ook niet hoe dat zou zijn en blijft die vraag voor eeuwig in je hoofd rondspoken.' Ja hoor, hij ging alweer verder op het uitgaan onderwerp. Ik zuchtte en duwde hem zachtjes, zodat hij niet meteen van het bed af zou vallen, maar hij hopelijk wel de voorzichtige grijns van zijn smoel zou halen. Echter liet ik niet bij een duw. Oh nee, nu kon hij het krijgen ook.
    'Hmmm, hoe zou dat zijn. Eens even kijken. Dat zou betekenen dat ik met alleen jou zou zijn opgescheept en aangezien je niet meer kan praten over waarom ik met je uit moet gaan, moet ik waarschijnlijk een uur lang -als ik dat al uit zou houden- aanhoren hoe perfect en geweldig jij wel niet bent, want ja, waar zou jij anders over praten? Je bent immers dé geweldige James Potter toch?' begon ik sarcastisch. 'Oh ja en als je daar klaar mee bent, komt waarschijnlijk het gedeelte waarom jij zo geweldig bent -want daar kan je sowieso niet over ophouden- en waarom Severus dat niet is. Of ik moet verhalen aanhoren over hoe grappig jij en je vrienden wel niet zijn en hoe jullie de hele school geterroriseerd hebben en duizend regels overtreden hebben, want je bent zo avontuurlijk en geweldig. En dan na die weggegooide tijd die ik maar net aan overleefd heb, zal ik worden achtervolgt door de halve school met hooivorken en fakkels, want je fangirls vinden het gemeen dat ik je helemaal voor mijzelf houd, niet dat ik dat wil, maar dat hebben ze nu al niet door, laat staan als ik met je op date zou gaan,' ratelde ik aan één stuk door. 'Oh en dan, als ik ontsnapt ben aan al die gillende keukenmeiden en denk eindelijk veilig te zijn bij iemand die mij begrijpt, die mij al vanaf kleins af aan steunt, waar ik mij veilig en thuis bij voel, kom ik erachter dat ik hem vreselijk verraden heb. Oftewel, ik ben mijn beste vriend kwijt, omdat ik met de grootste eikel ter wereld uit ben gegaan, die hem alleen maar kan pesten en pijn kan doen. Logisch dat hij boos op mij is en mij nooit meer wil zien, dat had ik kunnen weten. Maar hé, ik weet wel hoe het is om uit te gaan met James Potter. Go ik!' Ik ademde even diep in en uit, aangezien ik alles toch redelijk verhit en snel achter elkaar had gezegd met de nodige gebaren en theatraliteit. Langzaam drong het tot mij door dat dit toch best wel gemeen klonk, nadat hij mij juist had geholpen. Great, nu was ik de slechterik en de gemenerik.
    'Sorry Potter, maar ik vraag mij dus liever niet af hoe het zou zijn. Je hebt door je gedrag niet de beste reputatie bij mij opgebouwd en eigenlijk maakt één dag doen zoals je nu doet, dat niet echt goed. Nogmaals sorry, maar jij zou mij toch opeens ook een stuk minder leuk vinden, als ik Black zijn leven tot een hel zou maken, of dat bij Remus of Pettigrew zou doen?' vroeg ik hem, om het allemaal wat te relativeren.


    Happy Birthday my Potter!

    Narcissa Black || Prefect || Chaser || Slytherin princess

    Ik merkte dat ik door Malfoy bekeken werd, terwijl hij van de fles die hij mij had genomen dronk. Echter deed ik alsof dat mij niks kon schelen en wachtte verveeld tot hij zou reageren. De standaard zure Narcissa blik stond dus ook in mijn ogen, wat toch vaak anders wanneer ik bij Malfoy in de buurt was. Waarschijnlijk omdat het bij hem moeilijker was om ongeïnteresseerd te doen dan bij de gemiddelde persoon. Dat had Bella gegarandeerd ook wel door gehad, maar ik deed toch liever wel mijn best om de trotse Black te spelen. Overigens vond ik dat ergens ook wel leuk en was het aanzien dat mijn status -mede door mijn houding- met zich meenam heerlijk.
    'Wat zou jij doen als er iemand naar je toe komt, je drinken uit je hand pakt en vervolgens vertelt dat er liefdesdrank in zou zitten?' Slecht argument. Mij zou dat nooit gebeuren. Ik was niet zo achterlijk om een drankje aan te nemen van iemand als Bree. Daar had ik mensen voor. Het was immers nu wel weer duidelijk dat ík Queen Bee was hier en niet Bree. Bovendien zou Bella waarschijnlijk de persoon afslachten die dat zou durven flikken bij mij, als ik haar niet voor zou zijn. 'Daarbij moet je weten dat ik niemand snel op zijn woord geloof,' voegde hij er nog even aan toe, waarop ik toch maar opkeek van mijn nagels en mijn blik even langs Malfoy liet gaan, die nog een slok nam en tegenover mij ging staan. 'Sounds legit. Echter zou mij zoiets nooit overkomen, dus dan heb ik vooral over het wantrouwen-gedeelte,' zei ik kalm. 'Maar-' Ik werd bot onderbroken door Bree die de leerlingenkamer nu ook uitkwam. Mijn wenkbrauwen vlogen omhoog. Langzamerhand begon ik mij echt af te vragen hoe lang het ging duren voor ze door zou hebben dat dit echt hopeloos was en ze beter ophield voor ik mij daadwerkelijk aan haar begon te irriteren en haar besloot volledig sociaal te vermoorden. Gelukkig onderbrak Malfoy haar op zijn beurt al snel genoeg dat ik mij niet eens hoefde te bewegen.
    'Petrificus Totalus,' klonk het nogal geïrriteerd uit zijn mond. Emotieloos keek ik toe hoe Bree met een zware plof op de grond viel en Malfoy zich van de muur afzette, terwijl zijn mondhoeken iets leken om te krullen. 'Nee, er mist nog iets,' sprak hij, waarna hij even na leek te denken. 'Ik weet al wat er mist. Pimple Jinx.' Ik rolde ietwat verveeld met mijn ogen. Malfoy draaide zich naar mij. 'Wilde je er nog wat aan toe voegen?' vroeg hij mij. Ik liet mijn blik even van zijn grijns naar Bree gaan. Een zucht ontsnapte mijn lippen en ik trok mijn toverstok, terwijl ik kalm op Bree afliep.
    'Detentio,' fluisterde ik en keek toe hoe een touw zich om Bree heen wikkelde en ze het steeds benauwder leek te krijgen. Als ik haar zo zou laten liggen, zou ze stikken en sterven. Natuurlijk was ik niet van plan haar te vermoorden, maar ze mocht best even echte pijn lijden wat mij betreft. Misschien hield ze dan eindelijk op. Daarnaast zouden mijn ouders trots op mij zijn, als ik ze dit vertelde. 'Lieve Bree, ik weet niet of je het door hebt, maar ik geloof dat ik al duidelijk aangegeven heb dat ik niet bepaald gecharmeerd ben van je lage gedrag. Probeer je alsjeblieft een beetje waardig te gedragen als je in mijn gezelschap verkeerd. Ik schaam mij dood voor je. Bovendien is Lucius Malfoy er ook niet zo blij mee geloof ik.' Haar hoofd begon ietwat bleek te worden. 'Oftewel, je hebt deze strijd verloren. Geef het op.' Ik hief de spreuk net op tijd op en keerde haar de rug toe. 'Dat was het geloof ik wel,' zei ik schouderophalend tegen Malfoy, waarna mijn lippen zich toch weer een beetje omkrulden tot een zuinige glimlach.


    Happy Birthday my Potter!

    (



    Happy Halloween allemaal. Gemengde gevoelens hierzo :') )


    Happy Birthday my Potter!