• I solemnly swear that I am up to no good

    Wat nou als je in je midden schoolcarrière zit en er oorlog komt? Het overkomt een grootte groep jongeren. Ze moeten allemaal kiezen voor wie ze strijden. Of de heer van het Duister of de kant van de Orde. En misschien kiest je familie de andere kant. Of je vrienden, geliefde. Het is een koude winter en er staat een oorlog te beginnen. Kunnen de leerlingen zich verdedigen als het er op aan komt?



    Nieuwe mensen die minimaal eens per week posten zijn altijd welkom! De enige actieve rollen staan hieronder. Je kan dus nog van alles aanmaken. Vooral een actieve Severus is zeer gewild!


    Rollen:

    Gryffindor:

    James Potter: JamesPotter
    Sirius Black: XY390
    Remus Lupin: WillNotLearn
    Peter Pettigrew: Rider
    Lily Evans: Rider
    Charlotte Isla Montague: XY390
    Rose Alison Hale: Verityy
    Katherina Esyllt Dechtere Zaqar: Lizor

    Slytherin:

    Lucius Malfoy: WillNotLearn
    Narcissa Black: Rider
    Rodolphus Lestrange: WillNotLearn
    Bellatrix Black: Lizor
    Andromeda Black: Oneira

    Ravenclaw:

    Hufflepuff:
    Edward Tonks: _Photograph_
    Duncan Delmore: WillNotLearn


    Regels:

    - Resevaties blijven 72 uur staan!
    - Jongens en meisjes gelijk a.u.b
    - Afdelingen gelijk. Ik wil niet meteen heel Gryffindor of Ravenclaw vol hebben!
    - Minstens 150 woorden per post, iedereen heeft wel een moment waarop dat niet lukt.
    - OOC tussen: [] {} ()
    - Alleen JOUW karakter besturen. TENZIJ je toestemming hebt van degene die die rol speelt.
    - Respecteer elkaar!
    - Geen Mary-Sue of Gary-Stu personages! Iedereen heeft zijn slechte eigenschappen!
    - Niet iedereen met het zelfde verleden. Ik wil niet 10 anderen met de zelfde geschieden is als Sirius Black.
    - Niet iedereen is een weerwolf, vampier, Metamorphmagus(Transformagier) of Animagus(Faunaat)
    - Naamsveranderingen doorgeven!
    - Maar het belangrijkste: PLEZIER! De regels zijn er om het leuker te maken in de RPG.
    - Topics mogen alleen geopend worden door Oneira zelf of mij (ik heb toestemming van haar)


    •Rollentopic
    •Speeltopic 1

    Mischief Managed

    [ bericht aangepast op 31 dec 2014 - 20:14 ]


    Happy Birthday my Potter!

    It's also the day Sirius Black entered Hogwarts and atacked the Fat Lady and the day that Professor Quirrel/Voldie attempts to steal the Philosopher's Stone :Y)


    Don't be like the rest of them, darling

    (Oh ja, dan is het ook de dag dat Harry en Ron officieel vrienden werden met Hermione (H) )

    [ bericht aangepast op 31 okt 2014 - 16:32 ]


    Happy Birthday my Potter!

    En de dag waarop Near headless Nick doodging


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    (En de dag waarop je met James reageert? :p )


    Happy Birthday my Potter!

    James Potter | Griffyndor | Chaser

    'Dankjewel. En je mag anders als je nodig hebt best mijn Huffelpuf, oftewel paracetamol, lenen.' zegt ze en ik grijns even naar haar. Die kans zal ik niet laten ontglippen. Ze giet de drank in een beker die ze uit haar tas heeft gehaald. (Ik snap eigenlijk niet waarom ze een beker in haar tas heeft, maar dat ligt vast aan mij.) De drank lijkt te werken, want ze gaat rechtop zitten en stopt de beker terug. 'Wauw, en even houd ik weer van magie zoals vroeger, serieus, veel beter dan paracetamol.' Ik glimlach even en vraag dan of ze niet enigszins benieuwd is om met mij uit te gaan. Ze duwt de zacht en ik kijk haar aan.
    'Hmmm, hoe zou dat zijn. Eens even kijken. Dat zou betekenen dat ik met alleen jou zou zijn opgescheept en aangezien je niet meer kan praten over waarom ik met je uit moet gaan, moet ik waarschijnlijk een uur lang -als ik dat al uit zou houden- aanhoren hoe perfect en geweldig jij wel niet bent, want ja, waar zou jij anders over praten? Je bent immers dé geweldige James Potter toch?' zegt ze en ik stop met grijnzen. De sarcastische ondertoon is duidelijk te horen. 'Oh ja en als je daar klaar mee bent, komt waarschijnlijk het gedeelte waarom jij zo geweldig bent -want daar kan je sowieso niet over ophouden- en waarom Severus dat niet is. Of ik moet verhalen aanhoren over hoe grappig jij en je vrienden wel niet zijn en hoe jullie de hele school geterroriseerd hebben en duizend regels overtreden hebben, want je bent zo avontuurlijk en geweldig. En dan na die weggegooide tijd die ik maar net aan overleefd heb, zal ik worden achtervolgt door de halve school met hooivorken en fakkels, want je fangirls vinden het gemeen dat ik je helemaal voor mijzelf houd, niet dat ik dat wil, maar dat hebben ze nu al niet door, laat staan als ik met je op date zou gaan,' zegt ze snel achter elkaar door en ik kijk haar iets chagrijnig aan. Nou ja zeg, zo erg is het ook weer niet. 'Oh en dan, als ik ontsnapt ben aan al die gillende keukenmeiden en denk eindelijk veilig te zijn bij iemand die mij begrijpt, die mij al vanaf kleins af aan steunt, waar ik mij veilig en thuis bij voel, kom ik erachter dat ik hem vreselijk verraden heb. Oftewel, ik ben mijn beste vriend kwijt, omdat ik met de grootste eikel ter wereld uit ben gegaan, die hem alleen maar kan pesten en pijn kan doen. Logisch dat hij boos op mij is en mij nooit meer wil zien, dat had ik kunnen weten. Maar hé, ik weet wel hoe het is om uit te gaan met James Potter. Go ik!' Ze haalt diep adem en ik kijk haar beledigd aan. Jemig, zo erg was mijn vraag toch ook weer niet? Ik had haar net wel geholpen hoor! Ik kan er ook niets aan doen dat ik best leuk ben.
    'Sorry Potter, maar ik vraag mij dus liever niet af hoe het zou zijn. Je hebt door je gedrag niet de beste reputatie bij mij opgebouwd en eigenlijk maakt één dag doen zoals je nu doet, dat niet echt goed. Nogmaals sorry, maar jij zou mij toch opeens ook een stuk minder leuk vinden, als ik Zwarts zijn leven tot een hel zou maken, of dat bij Remus of Pippeling zou doen?' vraagt ze dan en ik sta op.
    'Waarom doe jij altijd zo gemeen tegen mij?' vraag ik dan zacht en nauwelijks hoorbaar. 'Tegen jou doe ik altijd aardig en Secretus heb ik al een tijd niet gezien. Je mag dan wel gewoon aardig zijn tegen Sirius, Remus en Peter, maar tegen mij schreeuw je meestal. Of je gooit cakejes tegen mijn hoofd.' Ik sta op en loop richting Remus' bed. 'Maar is goed. Dan ga je niet met mij uit. Je vindt maar iemand anders die jou leuk vindt.' Ik lucht mijn hart door tegen Remus' bed te schoppen. Ik draai mij weer om en kijk haar weer aan. Waarom heb ik gevoelens voor het enige meisje van deze hele school, met uitzondering van Zwadderich, dat niet met mij uit wilt. 'Wil je nu weg gaan?'


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Lily Evans || Gryffindor || Prefect || Insulted || Always friends with Severus <3

    Het was mij opgevallen dat door mijn woorden de grijns op Potter zijn gezicht eindelijk was verdwenen. Bij mijn eerste pauze was zijn blik zelfs chagrijnig te noemen en uiteindelijk straalde hij uit dat ik hem diep beledigd had. Dit was dus de grens. Zover kon ik niet gaan, dan was hij mij eindelijk zat. Dat was mij wel duidelijk, maar ik was zover gegaan. Dit keer was ík degene die geen rekening had gehouden met zijn gevoelens in plaats van dat hij mij vreselijk liet voelen door weer eens mijn beste vriend pijn te doen. Echter voelde ik mij wel degelijk schuldig in tegenstelling tot hem. Hij was opgestaan van het bed. Wetend dat ik nu fout zat, wachtte ik zijn reactie af, terwijl ik de onderkant van mijn lip stukbeet.
    'Waarom doe jij altijd zo gemeen tegen mij?' Zijn stem was zacht. Ik moest heel veel moeite doen om te verstaan wat hij zei. Het had iets kwetsbaars, waardoor ik sterk de neiging kreeg om op te staan en nogmaals mijn verontschuldigingen aan te bieden, maar zijn verdere woorden herinnerde mij er weer aan met wie ik te maken had. 'Tegen jou doe ik altijd aardig en Secretus heb ik al een tijd niet gezien. Je mag dan wel gewoon aardig zijn tegen Sirius, Remus en Peter, maar tegen mij schreeuw je meestal. Of je gooit cakejes tegen mijn hoofd.' Alle schuldgevoel verdween opslag en ongemerkt balde ik mijn handen tot vuisten. Weer die naam, alsof het maar gewoon was dat hij dat zei. Alsof het heel normaal was dat hij Severus zo noemde. En hoe bedoelde hij aardig? Het enige wat hij altijd deed was mij mee uitvragen of hij pestte Severus. Ik had nooit het gevoel gehad dat hij aardig was. Alleen dat hij mijn dagen verpeste, de momenten dat ik mij rustig en veilig voelde. Hij verstoorde alleen maar alles. Hoe kwam hij er überhaupt bij dat dat de definitie was van aardig doen tegen mij?
    'Maar is goed. Dan ga je niet met mij uit. Je vindt maar iemand anders die jou leuk vindt,' zei hij nu waarna hij tegen een bed schopte. Dit keer was ik degene die beledigd naar hem keek. "Je vindt maar iemand anders die jou leuk vindt". Wat insinueerde hij daarmee? Dat ik een hopeloos geval was dat niemand kon krijgen behalve hem? Dat was gewoonweg teveel. Ik was klaar hier. Ik was klaar met hem. Ik hoefde hem de komende vijf jaar even niet meer te zien. 'Wil je nu weg gaan?' vroeg hij, terwijl ik opstond om mijn spullen te pakken. Ja ik wilde weggaan. Ik wilde hier geen seconde langer blijven. Anders zou ik hem waarschijnlijk daadwerkelijk iets aan doen. Het was nu niet slechts verdedigend jegens mijn beste vriend, nee, het was persoonlijk geworden.
    'Graag,' zei ik dus. 'En dat zal ik zeker doen, iemand anders vinden die mij leuk vindt voor als je daar soms twijfels overhad. Weet je Potter, je moet de definities van “aardig doen” en “iemands leven vergallen” niet door elkaar halen. Ik weet niet of je het door hebt, maar iedere keer dat je Severus pijn doet, iedere keer dat je hem Secretus noemt of op een andere manier beledigd, doe je mij pijn, beledig je mij. Dus nee, je doet niet aardig tegen mij. Alleen dat schijn je zelf niet door te hebben en daarom schreeuw ik tegen je en doe ik meestal ook niet aardig tegen jou. Dat ik mij net serieus even schuldig voelde over wat ik had gezegd! Maar dit bewijst maar weer dat ik dat niet moet doen. Jullie zoeken maar iemand anders om jullie wonden te helen, want ik doe het niet meer.' Ik opende met de stapel spullen in mijn handen de deur en negeerde de drukte in de leerlingenkamer. 'Oh en mensen met vragen zijn niet mijn probleem. Je zoekt het er maar mee uit,' voegde ik er nog aan toe, voor ik de deur met een harde klap achter mij dicht liet vallen, naar de meisjesslaapzaal liep en daar de spullen dumpte. Ik twijfelde geen seconde over waar ik heen wilde: naar buiten, zo ver mogelijk weg van Potter.

    Met mijn mantel onder mijn armen en mijn toverstok in mijn hand liep ik door de leerlingenkamer. Mijn blik stond op onweer, waardoor iedereen die nog in de weg stond zo verstandig was snel aan de kant te stappen. Ik was bereid iedereen te vervloeken die mij nu mogelijk nog meer irriteerde.
    'Lily gaat h-' hoorde ik Mary nog, maar ik was al door het gat gekropen en op weg naar buiten. Mijn ademhaling was gejaagd en ik voelde mij vreselijk: kwaad en gekwetst tegelijk. In het begin had mijn woede nog de overhand gehad, maar naarmate ik langer liep en mijn borstkast steeds rustiger op en neer ging, begon ik mij steeds afschuwelijker te voelen. "Je vindt maar iemand anders die jou leuk vindt", dreunde door mijn hoofd. Ik maakte mij normaal vooral zorgen om het feit dat ik nergens meer echt thuishoorde met mijn freak probleem in de dreuzelwereld en mijn dreuzeltelg probleem in de tovenaarswereld, maar nu begon ik ook bang te worden dat ik nooit iemand zou vinden die van mij zou houden zoals mijn vader van mijn moeder hield. Iemand waar ik op mijn beurt ook op die manier van kon houden. Absurde problemen voor een kind van vijftien, maar toch... Ergens had Potter een punt.
    'Lily?' Ik schrok op, toen ik een maar al te bekende stem hoorde. Bijna had ik het onopgemerkt uit het kasteel gered, maar natuurlijk was daar Severus om die plannen te verstoren. Bij het zien van mijn gezicht, overbrugde hij bezorgd de afstand en ging voor mij staan. Echter vroeg hij verstandig genoeg nog niet naar wat er was.
    'Was je op weg naar buiten? Zal ik meegaan?' vroeg hij. Ik knikte tweemaal, waarna ik in stilte mijn weg vervolgde, dit keer met Severus naast mij. Buiten gingen we zitten in het vochtige gras tegen een steen aan. Zonder dat ik erom hoefde te vragen legde hij zijn arm troostend om mij heen, waarna ik mijn hoofd op zijn schouder legde.
    'Het was Potter weer,' begon ik uit mijzelf, waarop Severus zachtjes gromde. 'Hij had het over dat wanneer ik niet met hem uitging, ik mij mijn hele leven af zou vragen hoe het zou zijn of zo. Dus ik legde hem zeer uitgebreid uit dat ik niet eens wilde weten hoe dat zou zijn. Wat ik zei was wel een klein beetje overdreven en best gemeen...' Ik dacht even terug aan wat ik gezegd had. Severus haalde zijn schouders op en gaf daarmee aan dat het hem vrij weinig uitmaakte of ik gemeen was geweest tegen Potter. Logisch, hij zag hem het liefs van school gestuurd worden.
    'Alsof hij zo'n engeltje is. Lily, daar hoef je je echt niet schuldig over te voelen. Hij heeft het er zelf naar gemaakt,' zei hij er nog bij, waarop ik toch wel knikte. Severus had gelijk en daarom had ik dat ook duidelijk tegen Potter gezegd.
    'Ja, dat zei ik ook al tegen hem. Althans, ik geloof dat ik dat gezegd heb... In ieder geval dat is ook niet echt waarmee ik zit. Hoewel, misschien een beetje. Ik houd er niet zo van om gemeen te zijn of mensen pijn te doen en zo. Ik bedoel, het blijven mensen en mensen hebben altijd wel iets goeds in zich, toch?' Weer haalde Severus zijn schouders op. Hierover verschilden onze meningen. 'Waar ik mee zit,' ging ik dus verder, 'is wat hij daarna zei. Het is eigenlijk zo belachelijk, maar toch...' Ik twijfelde of het niet veel te belachelijk zou klinken. Straks zou Severus mij uitlachen of zo. Dat zou ik in ieder geval doen als hij zich zorgen maakte om zoiets onbenullig. Echter keek hij mij zo verwachtingsvol aan, dat ik het toch maar zei. '"Je vindt maar iemand anders die jou leuk vindt", dat was wat hij zei. Alsof mij dat toch nooit zou lukken of zo.' Severus keek mij onbegrijpend aan, waardoor ik ietwat gefrustreerd raakte. Begreep hij het dan niet? 'Straks blijf ik voor altijd het persoon dat nergens thuis hoort. Freak bij de dreuzels en dreuzeltelg bij de tovenaars en niemand die van mij houd,' riep ik dus uit, waarop hij mij ongelooflijk stom aankeek en probeerde iets te zeggen, wat hopeloos faalde. 'Wat kijk je nou, het is toch zo? Ik hoor nergens thuis. Mijn zus heeft elke dreuzel in de wijde omtrek ervan overtuigd dat ik een freak ben. Never nooit dat iemand van hen mij dus ooit leuk gaat vinden en het maakt duidelijk wel uit dat mijn ouders dreuzels zijn.' Ik maakte mij los van zijn arm en draaide hem de rug toe. 'Jij zei dat het niet uitmaakte, maar je vindt duidelijk iets anders. Je hele afdeling vindt dat het uitmaakt,' verweet ik hem. Severus was echter niet van plan om mijn woorden te accepteren en trok mij weer tegen zich aan.
    'Lily, dat is belachelijk. Je bent een geweldige heks. Niemand is zo goed in bezweringen als jij en in alle andere vakken ben je ook geweldig. Dat laat toch al zien dat het niks uitmaakt? En wat mijn vrienden denken, wat mijn afdeling over jou denkt, zegt niks over wat ik denk. Je hoort hier wel thuis, je bent bijzonder en dat weet jij ook wel. Je zus gedraagt zich zo belachelijk, omdat ze jaloers is. Eigenlijk hoor je dus in beide werelden thuis. En Potter is gewoon een achterlijke zak. Je bent lief, getalenteerd, mooi en behulpzaam. Jij kan iedereen krijgen die je wil. Dat weet hij ook wel. Hij is gewoon boos dat je hem afwijst. Mensen zeggen dan stomme dingen,’ zei hij mij, waarop ik toch wel moest glimlachen en mijn gezicht weer naar hem draaide.
    ‘Ja oké, dat is ook wel weer waar,’ gaf ik toe. Ik ademde even diep in en uit, waarna ik besloot dat ik mij niet zo down moest voelen. Misschien waren er dan wat problemen, maar Severus was nog steeds Severus. Ik zag hem niet vaak, maar de momenten dat hij weer tevoorschijn kwam achter het “dooddoenersmasker” vandaan, zoals nu lieten mij weten dat mijn beste vriend er nog steeds was. Ik knuffelde hem even dankbaar en liet mij toen volledig in het gras zakken. Severus volgde mijn voorbeeld door naast mij te gaan liggen.
    ‘Ik ben blij dat je mijn beste vriend bent,’ zei ik daarom.
    ‘En ik ben blij dat jij mijn beste vriendin bent,’ zei Severus terug en ik kon de lach die op zijn gezicht stond terug horen in zijn stem. Het gevoel van een veilig thuis, dat had ik elke keer als we zo naast elkaar in het gras lagen. Thuis en hier op Hogwarts.
    ‘Ik vind dat wat er ook gebeurd, hoelang we elkaar ook niet zien en hoe verschillend onze keuzes soms ook zijn, we altijd beste vrienden blijven,’ zei ik vastberaden, terwijl ik naar de donkere lucht boven ons staarde.
    ‘Altijd?’
    ‘Altijd.’

    (Ik ship Snily niet als stelletje, maar wel als beste vrienden ^^)

    [ bericht aangepast op 7 nov 2014 - 15:05 ]


    Happy Birthday my Potter!


    Sirius Black | Gryffindor | Cutie | Dog | Kinda not knowing how he feels about Remus
    Als Remus zijn hand weghaalt van mijn schouder, ga ik met een zucht tegen de muur aangeleund zitten, op dezelfde manier als Remus, zodat we naast elkaar zitten.
    'Ik voel me prima. Hoe gaat het met jou?' vraagt hij. Ik ben er blij mee dat hij zich prima voelt, maar dat het onderwerp weer naar mij toe komt vind ik minder. Het is vervelend want ik heb het gevoel dat ik straks moet praten over wat ik nou eigenlijk heb besproken met Lily. 'Nog littekens, blauwe plekken of iets in die trant?' Ik slik als hij deze opmerking er achteraan maakt. Zou hij het doorhebben?
    'Lily heeft zowat alles van gisteren weten weg te werken.' Zeg ik. Moet ik nu beginnen over de andere soort littekens op en in mijn huid? Nu, op dit moment, heb ik er de moed niet voor, maar misschien komt dat wel.
    'Wat zouden Lily en James aan het doen zijn? Ik hoor geen gevloek.'
    'Geen id-' zeg ik dan maar opeens komt Lily woedend de jongensslaapzaal uitstormen, naar de meisjesslaapzaal en binnen een minuut is ze boos weggelopen zonder naar ons te kijken.
    'Ehm… Volgens mij is het weer niet goed gegaan.' Zucht ik. Ik vind het zielig voor James en ik ben bang dat hij eens de moed op gaat geven, wat hij eigenlijk niet moet doen. Achter het masker van de bitch dat Lily steeds opzet als ze met hem praat, schuilt een lieve, zachtaardige persoonlijkheid. Misschien zou ik ooit met Lily erover kunnen praten… Maar dan kan ze weer boos op mij worden en verpest ik het misschien nog meer voor James. Dat is iets wat ik James nooit zou willen aandoen, ik wil hem niet kwijtraken. En Lily nog bozer maken zal daar waarschijnlijk tot leiden of in ieder geval deel uit maken van het proces.
    'Hopelijk ziet ze ooit eens in dat James zo slecht niet is,' zucht ik, 'en Secretus niet zo geweldig als hij is in haar ogen.' Ik draai mijn hoofd en kijk naar Remus. Wat zou er gebeuren als ik tegen hem aan zou leunen? Mijn hoofd op zijn schouder zou rusten om de warmte van zijn lichaam te voelen en een beetje over James en Lily te praten? Het valt me nu pas op dat Remus' ogen dezelfde kleur hebben als de lichtste plukjes van zijn haar… Ik schrik van mijn afdwalende gedachten. Vlug draai ik mijn blik weg terwijl ik mijn handen tot vuisten bal. Waarom dacht ik daar aan? Volgens mij had ik al aardig naar Remus toegeleund of was misschien al zelfs tegen hem aan gaan liggen... Of heb ik nog niks gedaan? Hopelijk niet, want dat zou echt héél erg raar zijn. Misschien zijn het de bijwerkingen van het drankje van Lily, dat ik dit soort vreemde dingen ga denken.
    'Hebben we veel huiswerk voor morgen?' zeg ik dan om maar een onderwerp aan te snijden. Zolang we het maar niet over zijn oogkleur moeten hebben. Ik verwacht dat James straks bij ons komt zitten. Dat zou de spanning in mijn borst maar ook het fijne gevoel dat komt omdat ik even alleen met Remus kan praten weghalen.


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Remus Lupin || Gryffindor || Werewolf with posibly some emotions for Sirius
    Ik volg Sirius met mijn ogen wanneer hij omhoog komt en hij tegenover me gaat zitten, 'Lily heeft zowat alles van gisteren weten weg te werken.' Antwoord hij als ik vraag of hij nog ergens last van heeft, het was fijn om te horen dat hij oke was. Of eigenlijk meer dan fijn, ik was erg bezorgt geweest om hem, wat als ik hem iets had aan gedaan? 'Gelukkig' zeg ik en sirius wil mijn volgende vraag beantwoorden maar stopt bij het tweede woord in de zin, ik probeer te zien waarom maar dat is niet erg moeilijk, Lily's gestalte komt al snel door de leerlingenkamer gelopen. Of beter gezegt gestormt. Ik moest me inhouden om te blijven zitten en niet achter haar aan te gaan om te kijken of ik kon heloen, haar kon troosten. En toen ik bleef zitten hoopte ik dat iemand anders haar tegen zou komen en weer op haar gemak zou stellen. 'Ehm… Volgens mij is het weer niet goed gegaan.' Hoor ik Sirius zuchten, ik draai me weer naar hem om 'ik denk het ook niet, ze leken wel langer samen te zijn dan normaal' zeg ik schouder op halend. Mij maakte het eerlijk gezegt niet uit met wie ze omgig, omdat het mij ook niets aan ging, en ze leek er heilig overtuigt van te zijn dat Severus iets gieds in hem had. En het feit dat hij als Slytherin omging met haar zei ook al een hoop. 'Hopelijk ziet ze ooit eens in dat James zo slecht niet is, en Secretus niet zo geweldig is als hij is in haar ogen' zegt Sirius terwijl hij zijn hooft weer naar me toe draait, 'wie weet, misschien trouwens ze later wel met elkaar' zeg ik met een lachje terwijl ik probeerde te bedenken hoe dat eruit zou zien. Pas als ik de gedachte weer van me af schud zie ik hoe dichtbij Sirius plots is, zo dichtbij dat zijn hooft op mijn schouder steunde. Als versteend bleef ik even zitten, niet wetend wat ik er mee moest. De manier waarop hij zonet snel zijn blik weer had afgewend was me niet ontkomen. Had ik iets fout gedaan? Was hij mischien toch een beetje bang voor me geworden? Maar waarom legde hij dan zijn hooft op mijn schouder. Zijn stem haalt me weer uit mijn versteende gedaante en zijn kaak voel ik bewegen tegen mijn schouder, 'Hebben we veel huiswerk voor morgen?' Bijna zonder dat ik het door heb heb ik mijn eigen hand op Sirius schouder gelegt, waarom voelde dit zo goed? Zo veilig? Ik had bijna het gevoel alsof we de enigste in de kamer waren, en was ook bijna vergeten dat hij een vraag had gesteld. 'Een opstel voor astronomie, van 300 woorden over de grote beer volgensmij' mompelde ik terwijl kk even mijn ogen sloot, zo kon ik wel in slaap vallen. Volgensmij was mijn hooft ook aardig naar die van hem toe geleund, of lag mijn hooft al tegen die van hem aan? Ik had geen idee maar ik wist wel dat ik het liefst dit gevoel hielt.

    [ bericht aangepast op 12 nov 2014 - 19:57 ]


    Don't be like the rest of them, darling

    James Potter | Griffyndor | Chaser | Heartbroken | Shipping his friends

    'Graag, en dat zal ik zeker doen, iemand anders vinden die mij leuk vindt voor als je daar soms twijfels overhad. Weet je Potter, je moet de definities van “aardig doen” en “iemands leven vergallen” niet door elkaar halen. Ik weet niet of je het door hebt, maar iedere keer dat je Severus pijn doet, iedere keer dat je hem Secretus noemt of op een andere manier beledigd, doe je mij pijn, beledig je mij. Dus nee, je doet niet aardig tegen mij. Alleen dat schijn je zelf niet door te hebben en daarom schreeuw ik tegen je en doe ik meestal ook niet aardig tegen jou. Dat ik mij net serieus even schuldig voelde over wat ik had gezegd! Maar dit bewijst maar weer dat ik dat niet moet doen. Jullie zoeken maar iemand anders om jullie wonden te helen, want ik doe het niet meer. Oh en mensen met vragen zijn niet mijn probleem. Je zoekt het er maar mee uit,' zegt ze en ik staar haar boos aan. Misschien ben ik nu te ver gegaan, maar zij is ook te ver gegaan. Ik staar haar woedend na en laat me dan op Sirius' bed zakken en sla mijn handen voor mijn ogen. Verdomme! Waarom kan ik soms nou niet gewoon nadenken voordat ik iets zeg? Het is toch logisch dat ze dat beledigend opvat? Oh, ik ben echt een klootzak momenteel.
    'Dat was niet zo slim, schatje.' krast de spiegel en ik staar het kwaad aan.
    'Nog een woord en ik sla je in stukken.' snauw ik woedend en ik verstop mijn gezicht weer in mijn handen. Ik vloek luid en sta op. Het ging net zo goed!
    Met een ruk haal ik de kaar uit mijn zak. Een grote scheur zit in het perkament en ik vouw hem agressief open.
    'Reparo!' Zeg ik om het perkament te repareren. 'Ik zweer plechtig dat ik snode plannen heb.'
    Ik vouw hem open en begin te zoeken tussen de honderden kleine stipjes de naam die ik zoek. Binnen een minuut heb ik de naam gevonden, aangezien ik precies de plekken weet waar ze kan zijn. Mijn hart slaat een tel over als ik zie met wie ze is. Secretus.
    Ik haat hem zo erg. Er is gewoon geen woord dat mijn haat voor hem beschrijft. Waarschijnlijk maakt hij alles nu nog twintig keer erger.
    Ik sta geïrriteerd op en open de deur naar de leerlingenkamer om mijn hart te luchten bij mijn vrienden als ik tot de conclusie kom dat ik net gemeen was tegen Sirius. Dat ook nog... Ik kijk de leerlingenkamer rond en zie dan Sirius en Remus, die helemaal tegen elkaar zijn aangekropen en hun hoofden bij elkaar hebben. Ik frons even. Wauw, dat ging wel heel snel voor mijn gevoel. Tijd om het schattige momentje te verbreken. Ik stap er op af en ga voor ze staan.
    'Sirius, het spijt me. Ik had niet zo bot moeten reageren en ik had eerst moeten vragen wat er was gebeurd.' Zeg ik straight to the point. Ik plof naast hem neer, er vanuit gaand dat hij het accepteert. Dat doet hij altijd. 'En als jullie nog eens zo lief bij elkaar liggen, dwing ik jullie om elkaar te zoenen. Pas dus maar op... Of niet...'


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Lucius Malfoy || Slytherin || Narcissa's knight with shining hair
    Ik keek naar Bree's versteende lichaam wiens gezicht nu vol puisten zit, genietend van het gevoel van macht. Ze had er op kunnen rekenen, en als ze niet luisterde moest ze het maar op een andere manier leren. Ik haalde mijn blik van Bree, die toch nergens heen ging, naar Narcissa die er juist erg kalm uit zag. 'Detentio,' fluisterde ze en mijn blik ging weer naar Bree wiens verstijfde lichaam werd omwikkekd door touwen. 'Lieve Bree, ik weet niet of je het door hebt, maar ik geloof dat ik al duidelijk aangegeven heb dat ik niet bepaald gecharmeerd ben van je lage gedrag. Probeer je alsjeblieft een beetje waardig te gedragen als je in mijn gezelschap verkeerd. Ik schaam mij dood voor je. Bovendien is Lucius Malfoy er ook niet zo blij mee geloof ik. Oftewel, je hebt deze strijd verloren. Geef het op.' Sprak ze kalm, alsof het haar amper iets deed, voordat Bree blauw kleurde hief ze de spreuk op en keerde ze haar haar rug toe. 'Dat was het geloof ik wel' ze haalde haar schouders op en ik zag nog net haar opgekrulde mondhoeken. Het begon te kijken alsof de alchohol eindelijk effect had op mijn lichaam, tot het punt waarop ik niet heel erg helder meer kon denken. 'Ze blijft hier wel even ligen tot er iemand komt die haar wil helpen, dus laten we naar boven gaan ofzo. Tenzij je het feest nog wil bijwonen' ik haal mijn schouders op terwijl ik na haar toe loop, -voor mijn gevoel aardig recht maar dat zou ook anders kunnen zijn- Toen we weer terug in de leerlingen kamer waren sloeg ik mijn arm om haar schouder en liep ik met haar de trap op richting de jongens slaapzaal. De zaal was leeg aangezien de meeste buiten bewustzijn beneden lagen. En toen de deur dicht viel drukte ik mijn lippen op die van haar.

    Dot dot dot...

    [There pretty cute together, sorry voor de kortheid]


    Don't be like the rest of them, darling

    Narcissa Black || Slytherin || Not remembering a thing || Got a hangover, whaohoa

    Ik moest van heel ver weg komen om wakker te worden, alsof ik veel te veel gedronken had. Waarschijnlijk was dat ook het geval, want toen ik mij probeerde te bewegen, begon mijn hoofd spontaan te kloppen en bleef ik snel stokstijf liggen om de pijn niet erger te maken. Echter was mij door die kleine beweging nog iets anders opgevallen, namelijk dat er nog iets naast mij lag en zijn arm om mij heen had. Dit dwong mij de bonzen te negeren en toch maar mijn ogen open te doen. Ik was in een redelijk lege slaapzaal van de jongens. Voorzichtig werkte ik mij zonder de persoon wakker te maken onder de arm vandaan, zodat ik kon zien wie het überhaupt was. De alcohol had namelijk grote gaten achtergelaten in mijn geheugen, waardoor ik op het moment zelfs niet kon bedenken hoe in Merlijns naam ik hier terecht was gekomen. Ik hapte geschrokken naar adem, toen ik Lucius Malfoy herkende. Hadden we...? Ik moest hier weg voor iemand mij zag. Ik had een reputatie en als het bleek dat ik met mijn dronken kop zo het bed in dook met iedereen, was die volledig verpest. Wat zou Bella wel niet denken?
    Snel kwam ik overeind en begon mijn spullen van de grond te vissen en de kleren die ik vond zo snel mogelijk weer aan te trekken. Natuurlijk wel zo stil dat Lucius niet wakker zou worden. Toen ik dacht alles te hebben gevonden, richtte ik mijn blik weer op de blonde jongeman en beet op mijn lip. De dekens verhulden een gedeelte van zijn gelaat, maar ik kon de spieren zien, zijn mooie blonde haren en zijn rustige slapende gezicht dat mij deed glimlachen. Op zich viel het mee. Echt erg om naast hem wakker te worden vond ik het niet, maar dit was niet de manier waarop ik het wilde, allebei zo dronken als wat en bovendien had ik geen idee wat er precies gebeurd was. Het was Lucius Malfoy, waarschijnlijk betekende het niks voor hem, wat er ook gebeurd was. Ik merkte hoeveel pijn die gedachte eigenlijk deed en zette het snel uit mijn hoofd. Ik was Narcissa Black, niet een of andere zwakke troela. Snel verliet ik de kamer voor ik nog meer emoties toeliet die een Black niet hoorde te hebben.
    In de leerlingenkamer lag iedereen nog half in coma tot mijn opluchting. Niemand zag mij van de ene slaapzaal naar de andere lopen, niemand had door hoe vreselijk mijn haar zat, hoe mijn make-up was uitgelopen en hoe verkreukt en scheef aangetrokken mijn kleren zaten. Niemand zag de niet helemaal perfecte Cissy en daar was ik dankbaar voor. In de meisjesslaapkamer merkte ik op hoe erg de hoofdpijn geworden was en hoe misselijk deze mij maakte. Ik haalde gelukkig net op tijd de wc's waar ik voorover hing en alle troep die nog in mijn maag zat er weer uitwerkte. Charmant, Cissy, heel charmant. Well done. Ik zuchtte en kroop naar het medicijnkastje om daar iets uit te vissen tegen de enorme kater. Een kater hebben en overgeven was voor inferieure dreuzels. Meteen voelde hoe ik opknapte. Ik spoelde het braaksel snel door en trok de kleding weer uit. Een snelle douche deed vast wonderen, even als schone kleren, gekamde en ingevlochten haren en een laagje nieuwe make-up. Het viel mee hoelang het duurde voor het eruitzag alsof er niks gebeurd was.
    Ik poetste nog even snel mijn tanden, stapte in een zwart paar hakken en liep de slaapkamer weer in. Daar keek ik weer rond. Twee bedden waren leeg, die van mij en die van Bree. Langzaam herinnerde ik mij weer hoe ik haar had ontmaskerd, hoe Lucius haar had gestraft door het drankje over haar hoofd te kieperen en de leerlingenkamer verliet. Volgens mij was ik er daarna achteraan gegaan, maar ik was niet honderd procent zeker. Bedachtzaam liep ik de trap weer af en keek even afkeurend in het rond. Wat een zooitje. Hadden de huiselven helemaal niks opgeruimd of zo? Mijn blik ging naar de deur. Ja... ik was hem gevolgd. Maar Bree ook. We hadden haar behekst en daarna... Ik fronste en keek weer even rond. Gingen we daarna terug naar de leerlingenkamer? Ik dacht van wel. Ik kon het niet laten even richting de jongensslaapzaal te blikken waar Lucius waarschijnlijk nog was. Beelden van zijn arm om mij heen flitsten mij voorbij. Ik knipperde even met mijn ogen en verliet nog ietwat verward de leerlingenkamer uit om te gaan ontbijten. Gaten in het geheugen waren naar mijn idee ook voor inferieure dreuzels, ik moest weten wat er was gebeurd.
    Pas toen ik bijna tegen haar opbotste, zag ik Bella. Blijkbaar was ik zo in gedachten verzonken geweest, dat ik niet eens had opgemerkt dat ze de grote zaal net uitkwam op het moment dat ik door de deuren naar binnen wilde gaan. 'Ugh, Cissy. Kijk uit waar je loopt. Slaap je nog of zo?' vroeg ze mij geïrriteerd en liet haar blik even keurend over mij heengaan. 'Trouwens, je was goed bezig vannacht,' zei met een gemeen lachje ze toen ze niks vond waar ze iets op aan kon merken. Paniekerig keek ik haar aan. "Goed bezig"? Wist zij dan wat er met mij en Lucius gebeurd was? 'Merlijns baard, wat kijk je verschrikt. Is het zo vreemd dat ik het goed van mijn zusje vind als die minder belangrijke mensen voor schut zet om duidelijk te maken wie de baas is? En ik hoorde dat Bree nu op de ziekenzaal is na wat vervloekingen, ik neem aan dat dat ook jouw werk was?' Ze keek mij ongeduldig aan. Snel herstelde ik mij, het ging niet over Lucius, maar over Bree.
    'Uh ja. Nou, Malfoy had haar verstijfd en die pukkels bezorgd. Ik heb haar slechts half gewurgd, gezien ze zich weer belachelijk gedroeg in mijn omgeving. Ik schaamde mij rot voor dat kind,' antwoordde ik en haalde mijn schouders op alsof het allemaal niks. Bella gaf mij een schouderklopje en liep door. Mooi, dat had ik dus ook weer overleefd. Vlug ging ik aan een plekje aan de redelijk uitgestorven tafel van Slytherin zitten voor ik nog iemand tegen kon komen. Ik at echter niks, het feit dat ik niet meer wist wat er gebeurd was tussen mij en Lucius zat mij nogal dwars. Straks wist hij het nog wel... Dat zou pas akward zijn. Ik verborg mijn gezicht in mijn handen. Desnoods kon ik nog altijd zijn geheugen wissen, mocht het iets zijn dat mijn reputatie verpeste bij hem of bij iemand anders. Ik kon het geheugen wissen van iedereen waarbij dat het geval was. Het enige dat ik niet één twee drie kon doen was mijn eigen geheugen terug toveren. Misschien waren we wel gewoon in slaap gevallen, te moe om ons nog te bewegen of in mijn geval mijn eigen bed nog te gaan zoeken... Misschien hadden we slechts gekust... Ik bracht mijn hand naar mijn lippen. En dat zou ik mij dan niet herinneren! Boos sloeg ik op de tafel en keek zuur voor mij uit. Ik. Ging. Nooit. Meer. Drinken.


    Happy Birthday my Potter!

    I totally forgot about this .-.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Lizor schreef:
    I totally forgot about this .-.


    (Je mag best weer meedoen hoor. Wij zijn gewoon vrolijk verder gegaan :') )


    Happy Birthday my Potter!

    Lizor schreef:
    I totally forgot about this .-.


    Shame on you :Y)

    [ bericht aangepast op 15 nov 2014 - 20:16 ]


    Don't be like the rest of them, darling

    [Ik heb nog steeds Bellatrix, ik wil wel weer meedoen, maar dan heb ik een kleine samenvatting nodig denk ik haha]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.