• I solemnly swear that I am up to no good

    Wat nou als je in je midden schoolcarrière zit en er oorlog komt? Het overkomt een grootte groep jongeren. Ze moeten allemaal kiezen voor wie ze strijden. Of de heer van het Duister of de kant van de Orde. En misschien kiest je familie de andere kant. Of je vrienden, geliefde. Het is een koude winter en er staat een oorlog te beginnen. Kunnen de leerlingen zich verdedigen als het er op aan komt?



    Nieuwe mensen die minimaal eens per week posten zijn altijd welkom! De enige actieve rollen staan hieronder. Je kan dus nog van alles aanmaken. Vooral een actieve Severus is zeer gewild!


    Rollen:

    Gryffindor:

    James Potter: JamesPotter
    Sirius Black: XY390
    Remus Lupin: WillNotLearn
    Peter Pettigrew: Rider
    Lily Evans: Rider
    Charlotte Isla Montague: XY390
    Rose Alison Hale: Verityy
    Katherina Esyllt Dechtere Zaqar: Lizor

    Slytherin:

    Lucius Malfoy: WillNotLearn
    Narcissa Black: Rider
    Rodolphus Lestrange: WillNotLearn
    Bellatrix Black: Lizor
    Andromeda Black: Oneira

    Ravenclaw:

    Hufflepuff:
    Edward Tonks: _Photograph_
    Duncan Delmore: WillNotLearn


    Regels:

    - Resevaties blijven 72 uur staan!
    - Jongens en meisjes gelijk a.u.b
    - Afdelingen gelijk. Ik wil niet meteen heel Gryffindor of Ravenclaw vol hebben!
    - Minstens 150 woorden per post, iedereen heeft wel een moment waarop dat niet lukt.
    - OOC tussen: [] {} ()
    - Alleen JOUW karakter besturen. TENZIJ je toestemming hebt van degene die die rol speelt.
    - Respecteer elkaar!
    - Geen Mary-Sue of Gary-Stu personages! Iedereen heeft zijn slechte eigenschappen!
    - Niet iedereen met het zelfde verleden. Ik wil niet 10 anderen met de zelfde geschieden is als Sirius Black.
    - Niet iedereen is een weerwolf, vampier, Metamorphmagus(Transformagier) of Animagus(Faunaat)
    - Naamsveranderingen doorgeven!
    - Maar het belangrijkste: PLEZIER! De regels zijn er om het leuker te maken in de RPG.
    - Topics mogen alleen geopend worden door Oneira zelf of mij (ik heb toestemming van haar)


    •Rollentopic
    •Speeltopic 1

    Mischief Managed

    [ bericht aangepast op 31 dec 2014 - 20:14 ]


    Happy Birthday my Potter!


    Charlotte Isla Montague | Gryffindor | Being too excited about farm photo's.


    Duncan knikt. 'Alleen niet het soort boererij dat je misschien in je hoofd hebt, we hebben vooral veel magische dieren, zoals hippogriefen, en mijn favoriet: gevleugelde paarden.'
    'Echt? Gevleugelde paarden? Hippogriefen?' Dat is zo veel cooler dan een normale boerderij. En die zijn al fantastsich. Ik hoor dat het laatste refrein van het nummer bijna is afgelopen, en dan is het hele lied ook bijna afgelopen dus. 'Als je me nog verdragen kunt kan ik je later wel een keer foto's laten zien van onze boerderij?'
    'Tuurlijk! Ik houd je nog wel even uit.' ik grijns plagend. 'Zeker nu ik weet dat je op een boerderij woont en met zulke vette beesten.' Zou het een truc van hem zijn? dringt er in mij door. NEE, Charlotte, nee, verpest het nou één keer in je leven niet. Mensen zijn weer dichter op ons gaan staan en ik voel me weer opgesloten.
    Het lied is afgelopen.
    'Ik eh- wil even een nog wat dringen pakken.' Zeg ik en trek hem mee tussen de mensen door. Bij het drinken staat gelukkig maar één iemand en die staat aan de andere kan. Ik sluit even mijn ogen en haal diep adem, ook al dringt de geur van alcohol door mijn neus en maakt het gegons van de mensen me langzaam gek. Hier is het in ieder geval wel beter dan tussen die mensen die geen oog hebben voor anderen en alleen aan zichzelf denken. Ik pak met een trillende hand een schoon glas, de mijne was ik al lang kwijt, en grijp drank. Wat het precies is weet ik niet, waarschijnlijk whiskey. Ik schenk een beetje in en neem een slok. Het is geen whiskey maar iets anders, iets sterkers, en geschrokken verslik ik me, waardoor ik begin te hoesten en er allemaal drank op mijn jurk morst.
    'Ah nee! Ugh, ik- ben zo onhandig…' ik zet snel mijn glas neer terwijl ik hoestend de schade op mijn jurk probeer te zien. Mijn lange oorbellen tikken zacht tegen mijn schouders. Ik voel wel een koude vlek op mijn buik van het drinken. Mijn ogen tranen, dus echt goed kan ik het niet zien. Mijn keel brandt ook nog eens door de extreme drank.
    Ik had echt even moeten kijken wat ik pakte, maar ik had heel erg behoefte aan iets met alcohol en had er even niet bij nagedacht. Ik weet uiteindelijk te stoppen met hoesten en voorzichtig dep ik mijn ogen met de rug van mijn hand. Hopelijk is er geen makeup uitgelopen. Met mijn toverstok maak ik snel mijn jurk schoon. 'Ja, that's me.' Zeg ik beschaamd. 'Onhandig en dom, ik kijk niet eens wat ik pak voor drinken.' Met een kleine tik van mijn toverstok is het glas weer leeg en ik vul het nu, na goed gekeken te hebben, het glas met whiskey. Dat kan ik tenminste aan, en ik heb behoefte aan drank. Ik neem een slok en sluit weer even mijn ogen. Mijn hart moet weer even rustig worden, nu raast hij op en neer door alle mensen en de schok van net.
    'Dus, bevalt de, nu overvolle, Gryffindor Common Room een beetje? Is het heel anders dan die van Hufflepuff?' Ik ben eigenlijk heel erg niewsgierig naar de andere Common Rooms, altijd al geweest, en dit is de eerste kans dat ik daar misschien iets van af kan komen te weten.


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel


    Duncan Delmore - Hufflepuf
    Farm boy that doesn't drink

    'Echt? Gevleugelde paarden? Hippogriefen?' Er waren mensen die dieren helemaal niets vonden, het soort mensen die ik meestal niet uit kon staan, en ik was blij dat Charlotte niet zo iemand was, ze leek erg enthousiast toen ik haar vertelde wat voor dieren we op onze boerderij hadden. 'Tuurlijk! Ik houd je nog wel even uit.' grijnsde ze plagend, 'zeker nu ik weet dat je op een boerderij woont en met zulke vette beesten.' Ik lach, 'ik ben benieuwt hoe het afgelopen was als ik je niet verteld had dat ik op een boerderij woon' zeg ik grappend terwijl ik hoor hoe het liedje tot zijn einde kom en ik stop met dansen. 'Ik eh- wil even een nog wat dringen pakken.' voordat ik kan reageren word ik alweer meegetrokken, deze keer naar de tafel waar al het drinken op stond, en dan heb ik het niet over pompoen sap, flessen drank met namen die mij totaal niet bekend voor kwamen en flessen zonder etiket die er niet echt bepaald betrouwbaar uitzagen. Ik wacht tot Charlotte drinken heeft gepakt voordat ik zelf wat pak, en kijk toe hoe ze één van de flessen pakt en een beetje ervan in een glas giet, na een slok genomen te hebben neem ik aan dat het niet in de smaak gevallen is aangezien ze zich verslikt en ondertussen de drank op haar jurk morst. 'Ah nee! Ugh, ik- ben zo onhandig...' ik kijk toe en probeer te helpen maar ze heeft al snel haar jurk weer schoon gemaakt en niew drinken ingeschonken. 'Ja, that's me. Onhandig en dom, ik kijk niet eens wat ik pak voor drinken' zegt ze 'gaat het?' vraag ik nog voor de zekerheid terwijl ik zelf een glas boterbier inschenk. Ik dronk niet, of in ieder geval niet meer. Er gebeurden geen goede dingen wanneer ik of mensen om me heen dronken. 'Dus, bevalt de, nu overvolle, Gryffindor Common Room een beetje? Is het heel anders dan die van Hufflepuff?' 'Een paar minder mensen zou niet erg zijn' zeg ik met een grijns 'maar over het algemeen is het een leuke common room, maar best wel anders dan die van Hufflepuf. Onze Common room is deels onder gronds, met een ronde ramen aan de bovennkant, het is een grote ronde kamer met veel planten en knusse zwarte en gele stoelen. De slaapzalen, waar je komt door de ronde deuren in de muren van de common room, staan vol met hemelbedden die bekleed zijn met lappendekens.' Beschrijf ik, hopend dat ik niets vergeten ben, 'overal heeft het een erg fijne en rustige uitstraling voeg ik er aan toe.


    Don't be like the rest of them, darling

    James Potter

    Evans rekt zich uit, doet haar schoenen uit en trekt haar wenkbrauwen op.
    'Zijn naam is Severus, Potter,' zegt ze en ik rol met mijn ogen.
    'Ook goed.' mompel ik zacht. Evans is al weg gelopen en ik kijk de rest aan. 'En niet lachen.'
    Ik been achter Evans aan en kijk haar aan terwijl ze danst. Ik probeer dat een soort van te kopiëren, maar in plaats daar van zie ik eruit als een spartelende Necroot. Oh god, waarom heb ik deze weddenschap afgesloten? Dan stopt het liedje en ik kijk haar hopeloos aan. Ik wil niet verliezen, want dat ga ik dan echt nog jaren te horen krijgen door iedereen. Het volgende liedje komt op en ik blijf even stil staan om (af) te kijken hoe je hier überhaupt op hoort te dansen op deze muziek.
    'Ik denk dat ik dit maar opgeef.' zeg ik zacht zodat alleen Evans het kan horen. 'Ik kan niet dansen en ik heb gewoon geen verstand van muziek.'


    Mini post, maar het is tenminste iets. lol


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Lily Evans || Gryffindor || Prefect

    Op mijn vragende blik boog Kath naar mij toe. 'Hij is knap en een gentleman, die vind je niet in Gryffindor. Oh, en hij is van mij.' Ik schudde even mijn hoofd bij het zien van haar gezicht. Mijn lippen vormden het woord "jongens-verslaafd" voor ik mij richtte op de wedstrijd met Potter. Hij was dapper achter mij aan gebeend, maar had overduidelijk geen idee hoe hij zich verder moest gedragen. Ik beet op de binnenkant van mijn wang om niet te lachen. Het zag er nogal... uhm... apart uit. Ik vroeg mij af wat hij had gedacht, toen hij mij uitdaagde. Het was niet heel moeilijk om beter dan hem te dansen. Ik begon haast medelijden met hem te krijgen en dat zei vrij veel. Het liedje stopte en zijn hopeloze blik zorgde ervoor dat mijn mondhoeken toch omkrulden, ondanks dat ik zo mijn best deed om hem niet uit te lachen. 'Ik denk dat ik dit maar opgeef. Ik kan niet dansen en ik heb gewoon geen verstand van muziek,' zei hij zacht, waarschijnlijk zodat de rest niet doorhad dat hij toch liever terugkrabbelde. Ik kon het niet laten om nu daadwerkelijk te lachen.
    'Nou, laat ik maar eens vriendelijk zijn en je niet compleet af laten gaan dan. Want echt Potter, wat je net probeerde zag er werkelijk niet uit,' gniffelde ik. Pas nadat ik de woorden gezegd had, drong de muziek tot mij door. Wacht... ik kende dit liedje. Het was een rustig nummer, een schuifel nummer om precies te zijn. Oh Merlin, ik had echt geen geluk vandaag of zo. Een beetje ongemakkelijk keek ik om mij heen en merkte dat een aantal mensen om ons heen elkaar als stevig vast hadden gepakt en tegen elkaar aan stonden gedrukt. Ik. Ging. Echt. Niet. Schuifelen. Met. Potter. 'Maar misschien moeten we één liedje wachten dan? Want uhm... ik...' Ik keek nogmaals om mij heen opzoek naar een uitweg. Deze was helaas nergens te vinden. 'Dit is niet echt een geschikt nummer voor jou.' Wauw Lily. Geweldige redding -not. Misschien kon ik hem nog opperen om hem iets anders te leren? Het enige waar ik op kon komen was alleen de Rumba en hoewel mij dat meer ademruimte bood dan schuifelen, stond dat wel bekend als de dans van de liefde. Wauw, wat had ik mijzelf weer in een prachtige situatie gewerkt.


    Happy Birthday my Potter!


    _____________________________________________________
    Katherina Esyllt Dechtere Zaqar • Gryffindor • Beater


    Als ik merk dat ik mijn hand op Aden's been heb gelegd, haal ik hem snel weg en kijk ik hem onschuldig aan.
    'Sorry,' mompel ik haast onhoorbaar, genegeerd richt ik mijn blik weer op Lily en James.
    'Hey, als die Potter nou echt beter danst en hij wint, wil je me dan beschermen voor Lily? Ze lijkt me nou niet het type dat het zou pikken als ze door mijn toedoen op een date moet met Potter,' fluistert Aden in mijn oor. Een rilling gaat over mijn rug. 'Ook al lijkt die Potter me ook geen goede verliezer.'
    'Geloof me, Potter gaat echt nooit van Lily winnen,' grinnik ik, ik draai me naar hem toe en kijk hem bedenkelijk aan. De muziek veranderd langzaam en met een grijns sta ik op en trek ik hem omhoog.
    'Kom! Laten we dansen, anders zitten we hier ook maar niks te doen,' grinnik ik vrolijk, waarna ik hem - zonder op antwoord te wachten - de dansvloer op trek. Ik kijk naar Lily, die nu gedwongen is om met James te schuifelen, ergens heb ik medelijden met haar, maar het is best komisch, omdat je gewoon aan haar gezicht ziet dat ze er absoluut niks voor voelt om met Potter te schuifelen.
    'Maar misschien moeten we één liedje wachten dan? Want uhm... ik...Dit is niet echt een geschikt nummer voor jou,' probeert ze. Ik grinnik zachtjes en kijk Aden aan. Hij is echt veel te knap, ik ben best blij dat ik hem meegenomen heb, dan is dit feestje tenminste nog een beetje interessant. Niet dat ik nou alleen maar een leuk feestje kan hebben als er een knappe jongen bij is - volgens Lily ben ik "jongens-verslaafd" - maar het maakt het wel meteen een heel stuk leuker.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Sirius Black | Gryffindor | Teaching his friends how to dance | Going close to Remus

    Nog steeds hoog geamuseerd bekijk ik het dansende stel. Nou ja, Lily danst en James beweegt wat onhandig rond. Ik grinnik zachtjes en verberg mijn hoofd in mijn hand, terwijl mijn elleboog op tafel leunt, zodat ik niet hoef te zien hoe James danst. Mijn vingers glijden even over mijn voorhoofd voordat ik mijn ogen toch maar weer op de twee richt. James zegt iets tegen Lily wat ik niet helemaal versta door de muziek, maar zo te horen stopt het lied nu. Zou James proberen er van af te komen door nu te stoppen? Maar ik weet dat hij wil winnen, hij moet dit winnen. Alleen weet hij net zo goed als ik dat als hij niet ergens een verborgen danstalent naar boven haalt, dit totaal de mist in gaat en hij niet met Lily uitgaat, maar gezellig mag verkondigen dat Snivellus beter is dan hij. Waarom heeft hij ooit deze deal gesloten met Lily? Hij weet zelf dat die veel beter kan dansen dan hijzelf.
    '… eens vriendelijk zijn en je niet compleet af laten gaan dan,' ik vang vanaf hier pas echt op wat Lily zegt. 'Want Potter, wat je net probeerde zag er werkelijk niet uit,' grinnikt ze en ik kan het niet laten even te grijnzen. Ze heeft stiekem wel gelijk. Ik zie haar gezicht langzaam veranderen, maar ik snap niet waarom.
    'Maar misschien moeten we één liedje wachten dan? Want uhm… ik…' Nu ik goed luister hoor ik pas waarom ze opeens zo onrustig is. Dit nummer… Mijn ogen beginnen te sprankelen. 'Dit is niet echt een geschikt nummer voor jou.' Mijn blaffende lach klinkt luid.
    'Oh, Red, denk je er zo makkelijk van af te komen?' Naast me heeft Kath die Ravenclaw jongen de vloer opgetrokken. 'Weet je wat, omdat James het niet kan, zal ik even laten zien hoe deze dans moet.' Ik knipoog breed hem. 'Zodat jullie het mooi kunnen nadoen.' Ik steek plagend mijn tong uit naar Red. Ook zij mag even zweten, want James heeft zijn portie al gehad. Ik grijp mijn glas whiskey, giet die in een keer achterover, strijk met mijn hand door mijn haar, wat overigens plat op mijn hoofd ligt en naar achter is gekamt, sta op en grijp in een inval Remus mee. 'Ik heb een partner nodig en jij bent de enige die er nog zat,' mompel ik in zijn oor. Ik neem hem mee naar de vloer en draai daar langzaam naar hem toe. Aangezien hij langer is, leg ik mijn armen om zijn nek en vouw mijn handen in elkaar achter hem. Ik kijk om naar James en Lily. 'Zo moeilijk is het niet.' Ik ga dichter tegen Remus staan en kan toch nog aardig recht in zijn ogen kijken. Zoveel kleiner ben ik blijkbaar ook weer niet. Ik kijk hem aan en grijns.
    'Als je op mijn voet staat vervloek ik je tot een rat, zodat je gezellig met Peter verstoppertje kan spelen.' Zeg ik en probeer sirieus te blijven. Ik zorg dat Remus met me meebeweegt op de muziek terwijl ik probeer te zien of Lily en James hetzelfde doen, want dat is nou net het hele idee van al dit. Ik vang Remus blik weer, bijt op mijn lip en dan vliegt als een soort automatisme (waarschijnlijk in verband met honden) mijn tong even snel langs mijn lippen omdat ze droog zijn door de whiskey van net.
    (Dit is dus ongeveer Sirius' haar. En deze vond ik en het is gewoon adorable met dat hoedje.)

    Odysseus Aden Delmore | Ravenclaw | Shuffling with Katherina

    'Geloof me, Potter gaat echt nooit van Lily winnen,' grinnikt ze zo aanstekelijk dat ik ook lach. Ze kijkt bedenkelijk naar me, terwijl de muziek overgaat aan iets anders. Ze staat op en trekt me mee. 'Kom! Laten we dansen, anders zitten we hier ook maar niks te doen.' Vrolijk neemt ze me mee naar de dansvloer.
    'Oké, omdat jij het wel, milady.' Ik geef haar een speelse knipoog en strijk vlug een pluk haar uit haar gezicht, waarna ik mijn handen nogal aarzelend op haar heupen leg. Ik hoor hoe Evans er onder uit probeert te komen maar Black al ingrijpt, waardoor ik moet lachen.
    'Volgens mij wordt dat een interessante speech van Potter. Over hoe goed Snape wel niet is enzo.' Zeg ik zacht tegen Katherina terwijl we langzaam bewegen op de maat. 'Iedereen moet wel denken dat hij gek is geworden, en vooral Snape.' Dat Potter nog ging winnen, heb ik al uit mijn hoofd gezet. Ik had wel gezien dat hij niet echt goed is en sowieso niet beter dan Evans, die zo te zien veel ervaring heeft en er echt wel iets van kan. Toch een lichte karma, dat nu dit lied komt en ze eigenlijk gedwongen is met Potter te schuifelen. Dat ik nu moet dansen met deze mooie brunnette uit Gryffindor vind ik echt niet erg.

    [ bericht aangepast op 27 feb 2015 - 18:33 ]


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Charlotte Isla Montague | Gryffindor | Being clumsy | Ashamed

    'Een paar minder mensen zou niet erg zijn,' zegt Duncan grijnsend, 'maar over het algemeen is het een leuke common room, maar best wel anders dan die van Hufflepuff. Onze Common Room is deels ondergronds, met ronde ramen aan de bovenkant, het is en grote ronde kamer met veel planten en knusse zwarte en gele stoelen.' Ik luister aandachtig terwijl ik, nu voorzichtig, drink. 'De slaapzalen, waar je komt door de ronde deuren in de muren van de common room, staan vol met hemelbedden die bekleed zijn met lappendekens. Overal heeft het een erg fijne en rustige uitstraling.' Ik heb mijn ogen gesloten om het me zo goed mogelijk voor te stellen, en nu open ik ze weer terwijl mijn mondhoeken omgekruld zijn.
    'Dat klinkt echt superknus!' zeg ik opgewonden. 'Ik wil er echt een keer stiekem naar binnen gaan en een kijkje nemen. Het klinkt echt zo fantastisch.' Ik zucht en zet mijn lege glas neer. 'Het is wel jammer dat we niet zomaar bij andere afdelingen naar binnen kunnen. Ik snap het wel, daar niet van, maar toch lijkt het me leuk.' Ik kijk naar de dansvloer. Mensen staan te schuifelen. Verwacht Duncan dat ik met hem…? Ik durf het niet. Het ligt niet aan hem, maar… Hierdoor hoor ik niet in Gryffindor thuis, ook al sta ik hier maar wel mooi. Ik ben zo laf! Maar ik ga het niet doen, ik weet hoe mijn hersens dan op hol slaan. Ik zie hoe de mensen dicht tegen elkaar aan staan, en snel wend ik mijn blik af. Als Duncan lef heeft en vraagt of ik wil dansen, wat zeg ik dan? Nee? Ik wil deze jongen geen rotgevoel geven, maar ik wil ook niet halverwege flauwvallen of wegrennen of zo. Ik kijk naar de grond en bijt op mijn lip en ik zoek een onderwerp om over te praten, maar ik weet niks. Boerderij… hebben we het al over gehad. Common Rooms, ook al... ik voel dat ik rood word en ik pak snel een chocokikker van de tafel. Ik maak hem open en pak de kikker. Mijn vingers trillen zo dat de kikker er uitglipt en op Duncan's gezicht landt.
    'Oeps!' zeg ik vlug en nu voel ik hoe de blos alleen maar donkerder wordt. Ik schaam me kapot… Snel probeer ik, zonder Duncan pijn te doen, de kikker weer te pakken terwijl hij nu in zijn haar zit. Ik ga op mijn tenen staan en probeer de kikker van Duncan af te halen, maar hij glipt steeds tussen mijn vingers door. Snel pak ik mijn stok. 'Accio!' roep ik vlug en de kikker zweeft naar me toe. Ik haal opgelucht adem en bijt vlug de kop van de kikker, maar durf Duncan niet aan te kijken. Hij wil nu vast heel snel weg, ik verpest ook elk mogelijk contact met welk persoon dat ik niet vanaf mijn eerste jaar hier totaal, door domme acties zoals deze. Ik wil iets zeggen, maar ik weet niets. 'Sorry,' mompel ik dan maar en kijk hem niet aan.




    [ bericht aangepast op 27 feb 2015 - 20:55 ]


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel


    Remus Lupin - Gryffindor - Prefect
    Deze avond was totaal niet in de richting aan het gaan die ik graag wilde, mijn plan was om vanavond bezweringen door te nemen, maar mijn boek werd door mijn vrienden afgepakt. En geen stap op de dansvloer te zetten, maar ook van mijn tweede voornemen kwam niets aangezien ik door Sirius de dansvloer op werd gesleurd. James en Lily waren eerst aan het dansen geweest, al duurde dat niet lang, omdat ze een weddenschap af hadden gesloten. En natuurlijk had James het niet kunnen laten om er mee akkoord te gaan. Naast me hoorde ik Sirius lachen, had ik iets gemist? 'Weet je wat, omdat James het niet kan, zal ik even laten zien hoe deze dans moet. Zodat jullie het mooi kunnen nadoen.' Goed idee Sirius, doe dat dacht ik terwijl ik mijn hooft weer op mijn hand liet leunen. In mijn ooghoek zag ik hoe Sirius zijn glas whisky in één keer achterover giete. Dat zou vast niet goed voor hem zijn. Terwijl hij opstaat zie ik nog net zijn hand om mijn arm sluiten en ik voel hij me meetrekt. 'Ik heb een partner nodig en jij bent de enige die er nog zat,' hoorde ik Sirius' stem in mijn oor. 'W-wat, nee, Sirius ik kan niet dansen' kwam er enigszins paniekerig uit mijn mond terwijl ik de dansvloer op werd getrokken. Toen Sirius zijn handen om mijn nek vouwde keek ik hem aan met een blik 'doe me dit niet aan' schreeuwde. 'Ik haat je' mompelde ik terwijl ik mijn handen voorzichtig op zijn heupen plaatsen en toekeek hoe hij dichterbij kwam. 'Als je op mijn voet staat vervloek ik je tot een rat, zodat je gezellig met Peter verstoppertje kan spelen.' een lichte grijns ontstond op mijn gezicht terwijl ik probeer met Sirius mee te bewegen. Ik sta zo dichtbij dat ik kan ruiken welke shampo hij in zijn haar heeft gedaan, en de hoeveelheid gel die er vervolgens overheen is gedaan om het achteruit te krijgen. Een echte grijns verschijnt nu op mijn gezicht en ik haal één hand van zijn heup en vervolgens door zijn perfect achteruit gestreken haar zodat het weer in de war zat. 'Wraak omdat je me mee gesleurd hebt' fluister ik terwijl ik hem weer recht aan kijk, hij had echt mooie ogen. Wacht wat?


    Don't be like the rest of them, darling


    Sirius Black | Gryffindor | Teaching his friends how to dance | Going close to Remus

    Ik blijf Remus aankijken en opeens glimlacht hij, iets wat ik een stuk beter vind dan het 'ik haat je,' van net. De glimlach is eerder een grijns, bedenk ik me, als ik beter kijk. Zijn hand komt van mijn heup en ik frons even mijn wenkbrauw, maar dan zie ik zijn hand naar mijn hoofd gaan en voel ik zijn handen door mijn haar. Geïrriteerd merk ik hoe alles in de war gaat zitten door wat hij doet. Ik doe beledigd mijn mond open om te protesteren.
    'Wraak omdat je me mee gesleurd hebt,' fluistert hij en ik sluit mijn mond weer, terwijl hij me aankijkt. Diep van binnen schuilt er echt een vreselijk mens in deze jongen, gewoon mijn haar door de war doen! Nee, Sirius, nee, Remus is niet slecht. Hij kan dan wel een weerwolf zijn, maar hij is niet slecht.
    'Hoe durf je,' fluister ik terug. Ik haal een hand van achter zijn nek en probeer mijn haar wat platter te maken, 'doe ik het een keer netjes, moet jij het weer verpesten,' ik probeer boos te klinken maar mijn lippen vormen automatisch een plagende grijns en mijn ogen blijven gefixeert op zijn gezicht. Hij had niet gerekend op een feestje en zag er daarom doodnormaal uit, een strak contrast met mijn gekamde haar, nou ja nu zat het dus niet meer netjes, en mijn spijkerbroek, overhemd, stropdas en leren jack. Nu ik dichter bij Remus sta dan ik ooit ben geweest, valt mij nu pas op hoe effen zijn huid is. Zijn ogen zijn donkerbruin, fascinerend dat die eens in de maand totaal veranderen. Sowieso is het fascinerend dat deze jongen, bij wie ik nu weer mijn hand op zijn schouders achter zijn nek in mijn andere hand vouw, al zijn charmes verliest en een weerwolf wordt. Een wolf. Bloeddorstig en alles er bij. Ik heb zin om nu mijn hand door zijn haar te halen, maar wat was mijn excuus? Het zat al in de war, leuk in de war. En er was niks waar ik wraak voor moest nemen. Ik ga dichter tegen hem aanstaan, zogenaamd perongeluk. Voorzichtig adem ik in en ik ruik zijn- gebruikt hij parfum? Of is dit zijn douche-gel? Waarom denk ik hier over na? Het is een leuk onderwerp om over na te denken, dus waarom niet. Het ruikt echt lekker, ik wil diep ademhalen om het nóg beter te ruiken, maar dat is echt heel awkward. Ik ruik sowieso wel een stuk beter dan ik vroeger deed en kan daarom door normaal adem te halen al wel weer een vleugje van die geur in me opnemen. Het past bij hem. Weer wil ik mijn hand door zijn haar halen. Wat zou hij zeggen als ik het deed? En wat zou ik dan zeggen? 'Waarom doe je dat, Pads?'
    'Gewoon, had ik zin in.' Natuurlijk zou ik nonchalant blijven.
    'Ah.' Hij is dichtbij. Dat was hij al, maar hij komt dichterbij…
    Ik knipper even met mijn ogen. What the actual fuck just happened? Waar dacht ik aan? Huh? Het komt vast doordat ik half dronken ben.
    'Moons, je zei dat je niet kan dansen. Maar je kan het best wel hoor.' Zeg ik naar waarheid. 'sowieso beter dan James.' Voeg ik er zachtjes aan toe en grinnik.


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel



    Remus Lupin - Gryffindor - Prefect

    'Hoe durf je,' had hij terug gefluisterd en deed een poging zijn haar weer te terug te brengen naar zijn oorspronkelijke staat, 'doe ik het een keer netjes, moet jij het weer verpesten,' eventjes probeert hij boos te klinken, maar al snel komt er een plagende grijns op zijn gezicht, 'dit staat je beter' zeg ik dan met een glimlach terug en mijn ogen gaan weer even naar zijn nu door de war gehaalde haar. Het andere stond hem niet verkeerd, eigenlijk stond alles hem wel goed, maar ik vond zelf dat dit hem het best stond. Als je goed rook, kon je bij hem door alles heen nog net een vleugje hond ruiken, een geur die sterker werd wanneer hij zichzelf veranderde in een hond. 'Moons, je zei dat je niet kan dansen. Maar je kan het best wel hoor.' zegt hij al geloof ik hem niet echt, 'sowieso beter dan James.' hoor ik hem nog zeggen en ik lach zacht. Ik haal mijn schouders op 'ik hou niet zo van dansen, misschien omdat ik het niet vaak doe.' er stond een glimlach op mijn gezicht 'en over het algemeen word ik ook niet snel gevraagd' niet dat ik het erg vond. Voor een tweede keer keek ik in zijn donkere ogen, ze hadden iets magisch, dat was het. En zorgden ervoor dat ik moeilijk weg kon kijken.


    Don't be like the rest of them, darling


    Duncan Delmore – Hufflepuf
    Thinking the girl he’s with is really cute

    'Dat klinkt echt superknus! Ik wil er echt een keer stiekem naar binnen gaan en een kijkje nemen. Het klinkt echt zo fantastisch.’ ‘ik het ook’ verzeker ik haar. 'Het is wel jammer dat we niet zomaar bij andere afdelingen naar binnen kunnen. Ik snap het wel, daar niet van, maar toch lijkt het me leuk.' Zegt ze vervolgens ‘inderdaad, ik zou best willen zien hoe de common room van Ravenclaw en Slytherin eruit zien, al denk ik niet dat ik lang in de common room van Slytherin zou willen zijn.’ Zeg ik en ik neem een slok van mijn boterbier. Wanneer ik hoor wat het volgende liedje is besluit ik al bijna direct dat ik liever niet dans op dit liedje, een schuifel nummer. Het was duidelijk dat veel andere mensen er geen moeite mee hadden –toen ik naar de mensen keek zag ik zelfs twee jongens dansen als ik het goed zag. ‘Zullen we maar wachten tot het volgende liedje? Ik ben niet zo’n schuivelaar’ eigenlijk had bijna tijdens ons hele gesprek wel een glimlach op mijn gezicht gestaan. Ik kijk toe wanneer ze een chocokikker van de tafel pakt en deze opend, ik volg de kikker met mijn ogen en wanneer hij op mijn gezicht beland moet ik lachen. Kon ik weer iets van mijn bucket-list strepen. En het zorgde voor erg interessante gesprekken zoals; ‘’dus Duncan, wat heb jij vandaag gedaan?’’ ‘’Niet veel, gefeest, gedronken, er zat een chocokikker op mijn gezicht, gedanst’’. Langzaam voel ik de poten van de kikker omhoog gaan, en ik van mijn gezicht naar mijn haar gaat. Ook charlotte’s hand zie ik naar mijn hooft gaan, om de kikker te pakken neem ik aan. (Tenzij ze plotseling de drang voelde om mijn haar aan te raken). Haar pogingen lijken te mislukken en uiteindelijk krijgt ze het wel voor elkaar door haar toverstok te gebruiken. ‘Sorry’ mompelde ze na de kop van de kikker af te hebben gebeten, ‘geen probleem, nu kan ik deze ervaring ook weer van mijn bucket-list strepen’ zeg ik met een lach en in de hoop haar wat op te vrolijken. Ze leek niet erg op haar gemak, en ik hoopte dat dat zou veranderen, want deze avond had ik wel opgemerkt dat ze erg fijn gezelschap was. ‘Ga je morgen naar huis? Of blijf je met kerst op hogwarts? ‘ vraag ik in een poging weer een gesprek op gang te krijgen.


    Don't be like the rest of them, darling

    James Potter

    'Nou, laat ik maar eens vriendelijk zijn en je niet compleet af laten gaan dan. Want echt Potter, wat je net probeerde zag er werkelijk niet uit,' Zegt Evans gniffelend en ik grijns even onschuldig. 'Maar misschien moeten we één liedje wachten dan? Want uhm... ik... Dit is niet echt een geschikt nummer voor jou.' zegt ze dan en ik frons even. Waarom niet? Ik kijk om me heen en zie dat Kath de Ravenclawer al van de bank getrokken heeft en nu met hem danst. Nog veel meer couples dansen en ze dansen echt heel dicht bij elkaar waardoor ik weer een blik op Evans richt.
    Dan begint Sirius te lachen en ik vestig mijn blik weer op hem.
    'Oh, Red, denk je er zo makkelijk van af te komen? Weet je wat, omdat James het niet kan, zal ik even laten zien hoe deze dans moet.' zegt hij terwijl hij knipoogt. 'Zodat jullie het mooi kunnen nadoen.' In een beweging trekt hij Remus van de bank en ik kijk geïnteresseerd toe. Wat gaat hij met Moony doen?
    Ze leggen hun armen in elkaars nek en bewegen op een ritmisch ritme(mooi pleonasme). Zelfs ik, de spartelende necroot, kan zien dat deze dans gedanst hoort te worden met een geliefde. Ik haal mijn blik even los van mijn twee beste vrienden en grijns veelbetekenend naar Evans voordat ik mijn blik weer op Sirius en Remus richt. Net op dat moment haalt Remus zijn hand door Sirius haar en ik bijt op mijn lip om geen Ahw te zeggen.
    Ik draai me om naar Evans om niet als een starende idioot over te komen.
    'Ik wil eigenlijk wel leren hoe je deze dans danst, Evans'


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Lizor is nu Wolfstar ^^


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Lily Evans || Gryffindor || Prefect || Going to murder Black when this is all over || Thinking she's smart

    De blaffende lach van Black drong mijn gehoorgangen binnen, waardoor ik verstoort naar hem opkeek. Potter was misschien te stom om te snappen in wat voor awkward situatie ik mij op dit moment bevond, maar Black had het gegarandeerd door. 'Oh, Red, denk je er zo makkelijk van af te komen?' Als blikken konden doden, dan was die gozer nu echt morsdood geweest. Mijn lippen vormden de woorden "ik haat je" in zijn richting, hoewel ik dat natuurlijk niet echt deed. We hadden een best goed gesprek gehad, toen hij gewond was geraakt. Toch kon ik hem op dit moment echt even niet uitstaan. Een beetje deze hele situatie nog vervelender voor mij maken. Tssss, eikel. 'Weet je wat, omdat James het niet kan, zal ik even laten zien hoe deze dans moet. Zodat jullie het mooi kunnen nadoen.' Het was mij opgevallen dat Kath al samen met de jongen van Ravenclaw op de dansvloer stond en dat Remus de enige was op de bank die afwachtte. Ergens wilde ik grijnzen, omdat ik zo'n gevoel had wat er nu ging gebeuren, maar het feit dat ik met Potter zou moeten dealen zo, weerhield mij daarvan. Met gekruiste armen keek ik toe hoe Remus en Black dansten. Het was stiekem echt ontzettend schattig, niet dat ik van plan was het na te gaan doen met Potter. Echt blug, never ever in mijn hele leven. Schuifelen met Potter was not done. Echt gewoon niet. Ik negeerde zijn gegrijns en bleef kijken naar het stel, terwijl mijn hersenen op top niveau werkten om een uitweg te verzinnen.
    'Ik wil eigenlijk wel leren hoe je deze dans danst, Evans,' zei hij uiteindelijk. Goh, natuurlijk wilde hij dat. Alles om mij aan te kunnen raken en in mijn persoonlijke ruimte te komen, de pesterige creep. Met een sierlijke draai keerde ik mij weer tot de jongeman, terwijl ik langzaam zelf ook begon te grijnzen. Echter was dit meer een duivelse grijns. Ik had misschien niet de beste oplossing ooit gevonden, maar ik wist niks beters te verzinnen. Dan werd het maar Potter laten falen in een daadwerkelijke dans. Schuifelen was immers voor minder geoefende mensen, dat kon iedereen en ik was hier om te laten zien dat ik beter was dan dat.
    'Ik doe niet aan schuifelen, dat is voor ongetalenteerde ongeoefende mensen,' zei ik daarom kalmpjes. 'Ik zei dat je mij niet eens bij zou kunnen houden als we samen dansten, tijd voor jou om te bewijzen dat je dat wel kan. Ooit van de Rumba gehoord Potter,' praatte ik verder en pakte zijn linkerhand met mijn rechter, hield deze netjes omhoog om met mijn linkerhand zijn rechterhand te begeleiden naar de onderkant van mijn linkerschouderblad. 'Je hand hoort op die hoogte, niet lager,' zei ik waarschuwend voor hij ideeën kreeg en legde ondertussen mijn linkerhand op zijn schouder. We stonden niet al te dicht bij elkaar -lang leve Latin dansen- en dus was het voor mij nog om uit te houden.
    'De basis is vrij simpel. Je begint met een startpas met je rechtervoet naar rechts, dan zet je je linkervoet naar voren waar je je gewicht op zet, je rechtervoet is dan lichtjes los van de grond. Dan verplaats je je gewicht eigenlijk weer terug naar rechts, zet je je linkervoet weer terug, maar beweeg je je heupen pas een tel later naar links. Daarna zet je je rechtervoet naar achteren, verplaatst je gewicht zich daar naartoe, dan verplaats je je gewicht weer terug naar links, zet je je rechtervoet weer terug, beweeg je een tel later pas je heupen naar rechts en zet je je linkervoet weer naar voren. Dat herhaalt zich allemaal telkens en dan krijg je eigenlijk kwa maat: start, stap, stap, zij, rust/heup, stap, stap, zij, rust/heup, stap, stap enzovoort. Het is het makkelijkst om gewoon mij te spiegelen. Oh en bij iedere pas gebruik je dus je heupen, anders zie je eruit als een houten hark. Het is niet voor niets een Latin dans. Daarnaast komen je voeten nooit echt los van de vloer. Je aait de vloer eigenlijk een soort van met je voet..' Ik dacht even na of ik alles gezegd had wat gezegd moest worden, wetend dat dit onwijs veel info was om in één keer op iemand af te vuren. Met een poeslieve glimlach keek ik Potter aan. 'Kan je het bijhouden, of wil je liever opgeven?'


    Happy Birthday my Potter!

    Fangirl Alert

    Sirius Black | Gryffindor | Getting himself in ''trouble''

    'Ik houd niet zo van dansen, misschien omdat ik het niet vaak doe.' Zegt hij glimlachend en ik glimlach automatisch mee. 'En over het algemeen word ik ook niet snel gevraagd.' Ik word op de een of andere manier nogal ongemakkelijk als hij me aankijkt.
    'Dat vind ik raar, just so you know.' Zeg ik terwijl ik mijn hand iets verplaats, 'die meiden zouden allemaal dol op je moeten zijn.' Ze weten niet wat ze missen. Blijkbaar vallen ze op langharige badboys met een slechte familiebanden in plaats van zachtaardige, vriendelijke, bezorgde en behulpzame aardige jongens met een klein probleempje een keer in de maand. Het is apart. Naast me hoor ik hoe Lily James dansles geeft. Ik kijk van over Remus' schouder naar hoe Lily hem les geeft. Ik zie de badass blik in haar ogen en ik kijk naar James reactie. Volgens mij kan hij niet eens opletten aangezien zijn crush vanaf dag één eindelijk eens met hem danst. Ze doet dan wel alsof ze hem nu aan het aftroeven is, maar stiekem… ik ben er heilig van overtuigd dat ze James echt niet zo erg vindt als ze steeds zegt, alleen daar moet ze zelf nog even achterkomen. Of aan toegeven, wat het eerste komt. Vanavond krijgen we vast een hyperactieve James die ons bekogelt met kussens en kleren omdat Lily Evans met hem gedanst heeft. De bridge loopt langzaam over in het laatste refrein. Ik kijk even naar Remus, terwijl ik met moeite mijn hand op de plek houd waar hij nu is. Een plukje haar zit niet goed en de drang om die weer weg te vegen is ontzettend groot. Misschien kan ik Lily nog een beetje plagen. Ik maak het ooit wel weer goed, denk ik. 'Elke goede danser weet,' begin ik luid zodat Lily en James het ook horen, 'dat je aan het eind moet zoenen. Alleen slechte dansers zoenen niet aan het eind van deze dans.' Het is totale onzin, dat weet ik ook wel, maar dat maakt niet uit. Het is niet de eerste keer dat ik lieg in mijn leven. Dan begint er iets te dagen. Een rode gloed begint langzaam in mijn nek te stromen en bereikt mijn oren en wangen. Deze blos verspreid zich langzaam over mijn hele gezicht maar hopelijk is het niet echt te zien in dit licht. Ik haal een hand van de schouder van Remus en strijk mijn dikke, donkere haar langs mijn gezicht. Mijn poging om het netjes te houden was toch al mislukt. Het koude haar zorgt voor verkoeling op mijn brandende oren en gezicht en de blos wordt er ook meer door verborgen. Ik weet dat als de laatste noten geklonken hebben, en als ik mijzelf hoog wil houden, ik straks Remus moet zoenen. Eigenlijk… zou dat niet zo erg zijn. Ik bedoel, het is Remus. Waarom niet? En ik ben Sirius Black, ze zijn wel wat van me gewend, en dan nog het maakt me echt niet uit wat anderen denken. Daarom schieten mijn ogen terug naar Remus blik. Ik neem alles van zijn gezicht in me op, is hij gespannen? Bang? Ik sluit mijn ogen en adem zachtjes uit. De eigenlijk veel te luide muziek dringt door mijn huid, maar de tekst sijpelt weg. Geen idee waar het over gaat. Langzaam open ik mijn ogen weer en de drukke kamer wordt weer zichtbaar, vol met veel te drukke of veel te sentimentele mensen. Halverwege het laatste refrein is het lied nu en de snelheid neemt geleidelijk af. Ik kijk even snel naar Lily en James, eigenlijk wil ik zien wat er gaat gebeuren, maar ik moet eigenijk even hierbij blijven. Ik kijk weer terug naar Remus, maar ik kijk naar zijn haar in plaats van naar zijn gezicht. Mijn keel klopt vervaarlijk en zorgt ervoor dat mijn ademhaling korter wordt. Daarom ga ik sneller ademhalen, maar het lied is nu bijna ten einde. De laatste zin wordt ingezet. Zonder nog een keer om me heen te kijken richt ik me nu wel op Remus' ogen. In zijn nek vinden mijn vingers een weg en blijven liggen in zijn haar, terwijl mijn andere hand op zijn schouder blijft. Voorzichtig doe ik mijn hoofd wat schuiner, onopvallend, en kom dichterbij. Ik doe mijn ogen niet dicht, hoe dicht ik ook ben. Perongeluk raak ik met mijn neus die van hem aan. Ik schrik en trek mijn hoofd terug. Het laatste akkoord. Ik breng mijn hoofd naar voren en druk mijn lippen op die van Remus. Mijn ogen vallen dicht als ik Remus' mond tegen die van mij aanvoel. Wat ben ik aan het doen? Mijn hand glijdt van zijn schouder over zijn nek en eindigt op zijn wang. Trillend verplaats ik mijn mond nog iets. Als animagus heb je volgens mij soms fantoom-gevoelens. Ik weet dat ik geen staart heb nu, maar ik voel hem. Ik voel hoe mijn staart heftig kwispelt. Alles in mij kwispelt eigenlijk. Nou ja, het gevoel dat ik krijg als ik kwispel is er nu ook.


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel