Lily Evans || Gryffindor || Prefect
Ook al had ik de afgelopen tijd wat meer begrip voor Black en een vriendschappelijk moment met hem had gedeeld, was Remus mijn mede prefect en kon ik eigenlijk niet bepalen wat ik nou precies van Peter moest vinden, stond het idee mij aan het groepje eens te grazen te nemen. Niet dat ik nou wilde dat één van de jongens echt pijn zou lijden, hoewel Potter mocht wel eens flink op zijn donder krijgen, gewoon om duidelijk te maken dat ze niet zo geweldig waren als ze beweerden…. Maar hoe?
Ondertussen had Kath mijn omkleed raad op magische wijze opgevolgd en waren we in de leerlingenkamer terecht gekomen en keurden we Charlotte’s voorkeur voor een plaatsje bij de zojuist door ons besproken jongens ten zeerste af.
'Ik vind ze alle vier echt vervelend,' was zelfs Kath haar mening, waarop ik zachtjes grinnikte. Je moest met het viertal om leren gaan, op Potter na, daar was niet mee om te gaan en alle vier konden ze met hun grappen super irritant zijn. Zelfs een dreuzelgrappenoorlog was minder erg dan hun magische fratsen af en toe. Het was een stel idioten op den top en ze aanbaden zichzelf ook nog eens en werden aanbeden door menig vrouwelijk leerling. Op ons en de meeste Slytherins na dan.
'Zullen we dan eerst maar eens wat te drinken scoren?' Ik knikte en liep erheen, mijn blik ronddwalend door de kamer opzoek naar waar de muziek vandaan kwam. 'Het sterkere spul komt straks wel, wat wil jij Lils? Hetzelfde?' vroeg Kath, ik draaide mijn hoofd weer richting de tafel, maar bleef steken bij een gestalte dat tegen mij aanbotste. Ik richtte mijn blik iets omhoog om Potters gezicht te ontwaren. Oh nee hè, niet hij, nu al. Merlijn, wat had het universum tegen mij! Het was nog een geluk dat de idioot zijn drankje niet over mij heen had gegooid, maar het slechts op de grond had gemorst. Ik was zo verstandig een stap achteruit te zetten, zodat ik niet meer zo dicht op hem stond. Hij moest geen verkeerde ideeën krijgen. Mijn blik stond verwijtend, terwijl ik mijn armen over elkaar sloeg.
'Die verdomde aantrekkingskracht ook!' zei hij, waarop mijn wenkbrauwen omhoog schoten. Serieus? Dát was zijn reactie? Geen sorry maar één of ander belachelijk excuus dat nergens op sloeg en hoewel hij het aan zijn grijns te zien een geweldige uitsprak vond, zeker niet het gewenste effect op mij had. Ik was immuun voor zijn zogenaamde charme. 'Kan ik wat drinken voor je inschenken, Evans? Ik heb boterbier en wijn, maar ook sterkere dingen zoals whiskey en vodka. Als je niet wilt drinken heb ik pompoensap en water en anders zouden we altijd nog kunnen dansen?' Een spottend lachje verliet mijn lippen bij de laatste optie.
‘Ha, alsof jij kan dansen Potter. Ik durf te wedden dat je moves niet eens in de buurt komen bij die van mij,’ zei ik in de hoop dat het hem voor even de mond zou snoeren en richtte mij tot Kath. ‘Ja ik lust inderdaad wel één boterbiertje, hetzelfde dus alsjeblieft.’
Narcissa Black || Slytherin || Prefect
Ik keek even om, toen ik Lucius geluid hoorde maken en zag tot mijn verbazing dat hij toch een emmer had opgepakt. Filtch zal om het uur bij jullie kijken tot hij vind dat jullie genoeg gedaan hebben.’ Vervolgens lieten beide gezagvoerders ons in onwetendheid achter, nadat Lucius het “geweldig” had genoemd. Op sarcastische toon natuurlijk. Ik zuchtte even diep en keek om mij heen de spullen inspecterend. Uiteindelijk volgde ik maar gewoon het voorbeeld van mijn strafwerkgenootje en viste een soort geel geval uit de emmer. Was het een spons? Ik wist het niet zeker. Ik was rijk. Schoonmaken was voor huiselfen. Ik kon slechts wassen, strijken en kleren vouwen, omdat huiselfen dat niet mochten doen. Meer was mij nooit gevraagd. Ik liep naar een ander schilderij niet te dicht bij Lucius in de buurt. Ik had mij voorgenomen om niet te praten. Ik had mijn best gedaan hem hier onderuit te krijgen en dat was niet gelukt. Meer kon ik niet doen. Ik hief mijn hand op om het schilderij voor mij, een beeldig oud-Engels landgoedje met waarschijnlijk een beroemde magiër op de voorgrond, schoon te gaan maken, toen een vervelend geluid mijn gehoorgangen binnendrong. Ik verplaatste mijn gewicht op mijn hakken en draaide honderdtachtig graden, zodat ik kon zien waar het vandaan kwam.
‘Serieus?’ mompelde ik geërgerd, toen ik merkte dat de man op het schilderij van Lucius moest lachen, omdat Lucius hem “kietelde”. Ik balde mijn vuisten. Ik had mijn emoties op het moment minder goed onder controle dan gebruikelijk. Ik was onwijs pissig op de gehele situatie en daardoor snel aangebrand. ‘Rot dan tijdelijk op naar een ander schilderij en laat hem zijn werk doen. Echt, hebben die schilders jullie geen hersens gegeven of zo?’ Ik draaide mij weer om naar mijn eigen schilderij en merkte op dat de magiër verdwenen was. Mooi, ze luisterden dus in ieder geval wel. Ik hield mij in en begon voorzichtig het schilderij schoon te maken zonder het te beschadigen. Wat een rotwerk. Echt weer typisch dat McGonagall ons Slytherins dit liet doen en het geen van haar Gryffindors op had laten knappen.
[ bericht aangepast op 5 jan 2015 - 14:11 ]
Happy Birthday my Potter!