Harry Edward Styles
We zaten al een tijdje in het café beneden, op de begane grond van ons complex, koffie te drinken, samen met de medebewoners hier. Louis zat op de rand van mijn rolstoel, zijn arm om mij heen geslagen, terwijl hij met een vies gezicht zijn Irish Coffee opdronk. Ik was zelf niet zo van de alcohol en had een gewone, simpele koffie, al had ik eigenlijk helemaal geen dorst waardoor de zwartbruine drank, die oorspronkelijk warm hoorde te zijn, op de tafel voor ons koud stond te worden. Louis, wiens vingers figuurtjes tekenden op mijn schouder, was duidelijk verveeld. 'Hazza,' begon hij. 'Laten we gaan, hier is niks aan.'
Zijn hand strijkt door mijn krulletjes terwijl ik zijn vingers over mijn hoofdhuid voel, doorgaand naar mijn wang, waarop uiteindelijk ook zijn lippen even belanden. 'Ik wil ook nog langs mijn moeder en heb nog een klus die ik voor morgenochtend af moet hebben.'
Ik schudde voorzichtig mijn hoofd. Ik wilde niet nu al weg, ook al verveelde ik mij hier ook wel. Ik wilde niet dat we nu over zouden komen als de mensen die meteen al weggingen, die geen contact zochten met de rest, niet sociaal waren. 'Ik verveel me ook, maar laten we hier nog heel even blijven, Lou, alsjeblieft?' vroeg ik en keek hem lichtelijk smekend aan, hopend dat hij de reden zou begrijpen. Ergens hoopte ik ook dat hij niet meer aan die klus zou toekomen. Het idee dat hij weer iemand om het leven zou brengen beviel mij helemaal niet, maar wat kon ik er tegen doen? Het was zijn werk en ik kon hem er toch niet vanaf praten. Bovendien liep hij zelf waarschijnlijk ook gevaar als zijn opdrachtgever erachter kwam dat hij zijn taken niet uitvoerde. Toch was ik bang dat hij opgepakt zou worden en opgesloten zou worden, waardoor ik hem kwijt zou raken. Na het ongeluk was hij degene die ervoor gezorgd heeft dat ik mijn leven weer heb opgepakt en er nu een beetje van kan genieten. Zonder hem zou ik opnieuw instorten en dan zou het niet meer goed met mij komen.
[ bericht aangepast op 13 april 2014 - 22:19 ]
"Family dont end in blood