Zayn Malik
"Ik hoef niet," zei ik terwijl ik mijn bord van me af schoof.
"Ik wil me er niet mee bemoeien, maar je zal toch wat moeten eten," zei Liam toen met een bezorgde stem. Ik schudde mijn hoofd. Misschien hadden ze er wel vergif in gedaan. Ja, dat was waar ik bang voor was: dat iemand me zou vermoorden. Dat was ook de reden dat ik Liam niet kon vertrouwen. Misschien was hij een huurmoordenaar. Als een soort automatische reactie schoof ik ongemerkt een stukje bij hem vandaan, terwijl ik zenuwachtig op mijn stoel begon heen en weer te wippen. Straks zou er een begeleider komen die me zou dwingen te eten, maar ik zou weigeren. Ik wist nu vrijwel zeker dat er vergif in het eten zat, dus niets kon me nog op andere gedachten brengen. Dan zou ik me maar weer uithongeren vandaag. "Wat is er Zayn?" Hij schoof zijn bord bij hem vandaan, die hij tot de laatste kruimels had leeggegeten. "Zayn?" vroeg hij nog een keer. Ik kon niets anders dan hem bang aanstaren. Straks ging hij dood omdat hij was vergiftigd.. Ik keek bezorgd of ik al iets aan hem kon merken, maar hij zag er nog gewoon normaal uit. Even keek ik naar mijn bord toen mijn maag begon te knorren. Misschien.. Een paar hapjes kon geen kwaad toch?
Ik pakte het bord en had net drie kleine hapjes genomen, toen Liam me vroeg of ik hem echt mocht. Ik keek hem fronsend aan. "Ik weet het niet.. Natuurlijk wel. Maar ik weet alleen niet of je te vertrouwen bent." Ik schoof het bord weer bij me vandaan, ik durfde het niet aan om nog meer te eten. "Het is zo vreemd. Normaal gesproken kan ik niet normaal omgaan met andere mensen, zoals met Louis en dat andere joch, weet ik veel hoe hij heet. Laten we hem Jantje noemen." Even grinnikte ik, toen praatte ik weer verder. "Ik heb altijd ruzie met iedereen en vertrouw niemand. Toch.. Bij jou is dat anders. Ik weet niet waarom. Ik vertrouw je niet voor honderd procent, maar ik mag je wel." Wauw, ik was nog nooit zo eerlijk geweest.
Ik slikte toen ik zag dat er een begeleider, Carl, onze kant op liep. Toen hij inderdaad bij ons stopte begon ik weer zenuwachtig op mijn stoel te wippen. "Zayn Malik. Waarom heb je nog niets gegeten?"
"Waarom spreken jullie ons altijd aan met de voor- en achternaam?" ontweek ik zijn vraag. Hij keek me doordringend aan, snel keek ik weg. "Ik heb al wel iets opgegeten."
"Dat is nooit genoeg. Je moet meer eten."
Ik sprong op, tranen stonden in mijn ogen. "Jullie willen me vergiftigen! Iedereen wil me gewoon dood hebben! Ik eet dat vergif niet, bekijk het maar!"
Ik wilde weglopen, maar Carl greep me bij mijn arm beet. "Jij gaat dat bord leeg eten, Zayn."
Woedend rukte ik me los, een rode was trok voor mijn ogen. "Ik moet helemaal niks!" schreeuwde ik uit. "Donder gewoon op!" Zonder er bij na te denken verkocht ik de man een harde klap in zijn gezicht, waardoor hij achterover op de grond viel. "Laat me met rust!" Nu had ik helemaal geen controle over mezelf en begon ik flink op hem in te trappen.
-sorry, ik heb inspiratie ![xD xD](/images/smilies/XD.jpg)