• Hier kan je terecht met problemen specifiek gericht over het thema Sci-Fi.

    In die topic kunnen de kandidaten elkaar motiveren en tips geven tijdens het schrijven.

    Toegestaan:
    • Offtopic praten over de wedstrijd
    • Tips geven over elkaars creatie
    • Het motiveren van andere schrijvers
    • Het organiseren van kleine competities onderling om aan het aantal woorden te geraken

    Niet toegestaan
    • Het promoten van niet deelnemende stories
    • Iemand zijn werk afkraken
    • Negatieve en uitdagende posts posten
    • Enkel 'Mijn topics' plaatsen, gelieve je reactie nuttig te houden.
    • Praten over de andere genres
    • Een nieuw topic openen indien deze vol is.

    De crew houdt dit topic niet bij, dus gelieve belangrijke vragen nog altijd aan ons door te spelen. Gelieve een bericht naar Avarosa te sturen indien het topic vol is.

    Veel succes!


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    5300 volgens mij x]


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    5.602, om precies te zijn. Als ik klaar ben met het hoofdstuk waar ik nu mee bezig ben ongeveer 6300, denk ik.

    Over dat virus-ding gesproken: ik weet het niet precies, maar het kan ook zijn dat het virus iets is wat heeft geheerst en over is. Stiekem is dat bij mij zo, al lijkt het niet...
    Waarom zijn er eigenlijk zoveel mensen die daarover schrijven? Het is niet het eerste wat me te binnen schiet bij Sci-fi...


    For those I love, I will sacrifice

    Idylle schreef:
    5.602, om precies te zijn. Als ik klaar ben met het hoofdstuk waar ik nu mee bezig ben ongeveer 6300, denk ik.

    Over dat virus-ding gesproken: ik weet het niet precies, maar het kan ook zijn dat het virus iets is wat heeft geheerst en over is. Stiekem is dat bij mij zo, al lijkt het niet...
    Waarom zijn er eigenlijk zoveel mensen die daarover schrijven? Het is niet het eerste wat me te binnen schiet bij Sci-fi...


    ik studeer biologie (bloos) dus daar ligt bij mij de link :Y)


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Hmm, ik kan dat met die virussen wel begrijpen, omdat je er heel veel mee kan: een apocalyps, mutanten, etc...
    Stiekem ben ik wel blij dat ik het onderwerp zelf niet heb, want het lijkt mij zelf heel lastig dan origineel te blijven, hoewel het heel goed kan natuurlijk.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Najah, bij mij is het in ieder geval zo: een virus lijkt heel makkelijk, maar in mijn geval wordt het een stuk lastiger. Maar ik ga niet teveel spoilen, dus verder houd ik mijn mond x]


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Ik heb het eerste hoofdstuk afgerond met 4.394 woorden.


    Your make-up is terrible

    het is best dood hier? :$


    The Definition of Insanity

    Ik heb nu dus een verhaallijn en ik twijfel erg over het perspectief, want soms vind ik bij een verhaal overduidelijk één perspectief passen maar hier niet.
    Dit is het:
    Jaren later dan wij nu leven, ziet de wereld er niet meer goed uit voor de mensheid. Bepaalde stromen zijn doorgeslagen en er is een verdeling ontstaan. Niet op basis van huidskleur, niet op basis van goed of slecht, niet op basis van stand. Nee, op basis van geslacht. De mensen voelen zich te goed voor het andere geslacht en weigeren zich voor te planten; ze noemen zich de Realisten. Langzaam maar zeker sterft het menselijke ras uit, behalve de ‘Bastaarden’, een klein groepje mensen die zich wél willen voortplanten.
    Hadewych is een dochter van één van de Bastaarden, maar gevlucht voor de tirannie van haar grootmoeder, die Hadewych’s moeder zag als een verraadster.
    Achttien jaar later is Hadewych een volgroeide, sterke vrouw, die sinds haar vijfde overleeft in de bossen. Ze koestert een wrok voor de Realisten, maar voornamelijk voor haar moeder, die haar achterliet, alsof het niets was en daardoor haar linkeroog verloren is.
    Maar nu is ze sterk genoeg om wraak te nemen. Ze gaat op pad, op zoek naar haar moeder. Ondertussen wordt ze achterna gezeten door mannen van de Sekte, die geloven dat alle kinderen van de Bastaarden onstaan zijn uit pure slechtheid en haar willen doden, en een groep mensen, waarvan ze het dorp plundert.
    Maar wat gebeurt er als haar zoektocht onderbroken wordt door een vreemde verschijning, Carter?

    Nu is Hadewych het meest voor de hand liggend, maar ik vind de derde persoon ook wel passend


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Vivant schreef:
    Ik heb nu dus een verhaallijn en ik twijfel erg over het perspectief, want soms vind ik bij een verhaal overduidelijk één perspectief passen maar hier niet.
    Dit is het:
    Jaren later dan wij nu leven, ziet de wereld er niet meer goed uit voor de mensheid. Bepaalde stromen zijn doorgeslagen en er is een verdeling ontstaan. Niet op basis van huidskleur, niet op basis van goed of slecht, niet op basis van stand. Nee, op basis van geslacht. De mensen voelen zich te goed voor het andere geslacht en weigeren zich voor te planten; ze noemen zich de Realisten. Langzaam maar zeker sterft het menselijke ras uit, behalve de ‘Bastaarden’, een klein groepje mensen die zich wél willen voortplanten.
    Hadewych is een dochter van één van de Bastaarden, maar gevlucht voor de tirannie van haar grootmoeder, die Hadewych’s moeder zag als een verraadster.
    Achttien jaar later is Hadewych een volgroeide, sterke vrouw, die sinds haar vijfde overleeft in de bossen. Ze koestert een wrok voor de Realisten, maar voornamelijk voor haar moeder, die haar achterliet, alsof het niets was en daardoor haar linkeroog verloren is.
    Maar nu is ze sterk genoeg om wraak te nemen. Ze gaat op pad, op zoek naar haar moeder. Ondertussen wordt ze achterna gezeten door mannen van de Sekte, die geloven dat alle kinderen van de Bastaarden onstaan zijn uit pure slechtheid en haar willen doden, en een groep mensen, waarvan ze het dorp plundert.
    Maar wat gebeurt er als haar zoektocht onderbroken wordt door een vreemde verschijning, Carter?

    Nu is Hadewych het meest voor de hand liggend, maar ik vind de derde persoon ook wel passend


    Lijkt me een interessant verhaal te worden! En ik zou voor derde persoon gaan maar dan een personaal perspectief vanuit Hadewych dan :)


    “We all are living in a dream, but life ain’t what it seems Oh everything’s a mess.”

    Vivant schreef:
    Ik heb nu dus een verhaallijn en ik twijfel erg over het perspectief, want soms vind ik bij een verhaal overduidelijk één perspectief passen maar hier niet.
    Dit is het:
    Jaren later dan wij nu leven, ziet de wereld er niet meer goed uit voor de mensheid. Bepaalde stromen zijn doorgeslagen en er is een verdeling ontstaan. Niet op basis van huidskleur, niet op basis van goed of slecht, niet op basis van stand. Nee, op basis van geslacht. De mensen voelen zich te goed voor het andere geslacht en weigeren zich voor te planten; ze noemen zich de Realisten. Langzaam maar zeker sterft het menselijke ras uit, behalve de ‘Bastaarden’, een klein groepje mensen die zich wél willen voortplanten.
    Hadewych is een dochter van één van de Bastaarden, maar gevlucht voor de tirannie van haar grootmoeder, die Hadewych’s moeder zag als een verraadster.
    Achttien jaar later is Hadewych een volgroeide, sterke vrouw, die sinds haar vijfde overleeft in de bossen. Ze koestert een wrok voor de Realisten, maar voornamelijk voor haar moeder, die haar achterliet, alsof het niets was en daardoor haar linkeroog verloren is.
    Maar nu is ze sterk genoeg om wraak te nemen. Ze gaat op pad, op zoek naar haar moeder. Ondertussen wordt ze achterna gezeten door mannen van de Sekte, die geloven dat alle kinderen van de Bastaarden onstaan zijn uit pure slechtheid en haar willen doden, en een groep mensen, waarvan ze het dorp plundert.
    Maar wat gebeurt er als haar zoektocht onderbroken wordt door een vreemde verschijning, Carter?

    Nu is Hadewych het meest voor de hand liggend, maar ik vind de derde persoon ook wel passend


    Je had toch al dat verhaal waar je toch mee verder mocht gaan? - dat begreep ik tenminste, aangezien hij gewoon in de lijst bleef staan en je SOTY erachter had? -

    Maargoed, dit klinkt ook wel heel interessant! Persoonlijk hou ik niet van derde persoon en ik zou het gewoon vanuit Hadewych doen, maar ja, dat is dan een persoonlijke keuze naar wat ik gewoon mooier en fijner vind lezen (: Ik hou gewoon heel erg van ik-perspectief (:

    [ bericht aangepast op 20 jan 2014 - 16:17 ]


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Ik zit met een klein dilemma... Ik heb nu zo'n 20.000 woorden, wat betekent dat ik er nog 30.000 moet. Nu zit ik te twijfelen of ik nu al doorga naar de kern van het verhaal of nog een hoofdstuk met opvulling moet maken.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Ik zit met een klein dilemma... Ik heb nu zo'n 20.000 woorden, wat betekent dat ik er nog 30.000 moet. Nu zit ik te twijfelen of ik nu al doorga naar de kern van het verhaal of nog een hoofdstuk met opvulling moet maken.


    Ik zou voor de zekerheid voor een hoofdstuk met opvulling gaan.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik zou alleen opvullingen doen als het het verhaal niet langdradig maakt en als het niet overbodig is. Opvulling is niet altijd de oplossing.


    Take risks and conquer your fears.

    Sommige mensen zitten al zó diep in de verhaallijn! Ik kom altijd super langzaam op gang... Normaal is dat niet zo erg, maar nu heb ik een beperkte tijd, hoop dat ik het wel af kan maken...


    For those I love, I will sacrifice

    Idylle schreef:
    Sommige mensen zitten al zó diep in de verhaallijn! Ik kom altijd super langzaam op gang... Normaal is dat niet zo erg, maar nu heb ik een beperkte tijd, hoop dat ik het wel af kan maken...


    Maar je hebt al best veel geschreven, toch?


    Your make-up is terrible