• Hier kan je terecht met problemen specifiek gericht over het thema Sci-Fi.

    In die topic kunnen de kandidaten elkaar motiveren en tips geven tijdens het schrijven.

    Toegestaan:
    • Offtopic praten over de wedstrijd
    • Tips geven over elkaars creatie
    • Het motiveren van andere schrijvers
    • Het organiseren van kleine competities onderling om aan het aantal woorden te geraken

    Niet toegestaan
    • Het promoten van niet deelnemende stories
    • Iemand zijn werk afkraken
    • Negatieve en uitdagende posts posten
    • Enkel 'Mijn topics' plaatsen, gelieve je reactie nuttig te houden.
    • Praten over de andere genres
    • Een nieuw topic openen indien deze vol is.

    De crew houdt dit topic niet bij, dus gelieve belangrijke vragen nog altijd aan ons door te spelen. Gelieve een bericht naar Avarosa te sturen indien het topic vol is.

    Veel succes!


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik zal vanmiddag kijken wat ik kan doen. (Lees: over anderhalf uur ongeveer.) Dan heb ik tussenuren...
    Het komt wel goed, hoor... Sowieso: ga films kijken die er niets mee te maken hebben, lees boeken, dan komt het vanzelf (als het goed is).


    For those I love, I will sacrifice

    Phyrishton schreef:
    ik zit compleet vast. ik heb al ruim drie weken nergens aan kunnen schrijven....steeds als ik dan het document open dan komt er niks. heeft iemand misschien nog een idee dat me verder kan helpen? :[


    Bij mij werkt muziek altijd heel erg goed. Luister muziek waar veel inspiratie in schuilt, filmmuziek, je favoriete bands... het maakt niet uit, als het maar iets is, wat bij jou persoonlijk emoties en daarmee, inspiratie oproept.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Wat ik je wil adviseren is naast inspiratie opdoen, de verhaallijn in je hoofd gewoon eens goed uit te denken. Probeer daarna op papier te zetten wat er gaat gebeuren en hoe lang dat nog duurt. Per hoofdstuk één of twee zinnetjes die een beetje een beeld geven van wat je wilt gaan doen. Dan heb je altijd iets om je aan vast te houden.


    For those I love, I will sacrifice

    Jeez, nog één hoofdstuk en dan zit ik alweer over de 50.000 *is trots*... Toch wel weer blij dat ik weer aan het schrijven ben gegaan vandaag (arm biologie-pta, hij gaat verknoeid worden): het haalt me een beetje uit mijn regen-dipje. Bovendien had ik vijf dagen lang last van een kleine paniekaanval door een poging van writer's block wat weer eens om de hoek kwam kijken.

    Hoe gaat het bij jullie?


    For those I love, I will sacrifice

    Wauw, dat is echt goed!
    Ik zit op 41 000 woorden in word, bijna 42 000, maar ik activeer altijd veel langzamer op Q.


    Take risks and conquer your fears.

    Pff.. Hier gaat het vreselijk >.< Ik zit nu op 19.000 maar de woorden willen maar niet komen


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    (dance) YAY!
    50.943 woorden. *is superblij*

    Voor iedereen: die woorden komen vanzelf wel weer XD . Gewoon lekker blijven schrijven.


    For those I love, I will sacrifice

    Ik kijk nooit naar de woorden tijdens het schrijven. Ik kijk altijd naar het aantal bladzijdes. Het is door deze wedstrijd dat ik op de woorden ben gaan letten.


    Take risks and conquer your fears.

    Ik keek eerder eigenlijk alleen maar naar het aantal woorden per 'stuk' x]

    Ugh, het is zo frustrerend. Ik weet precies wat ik wil gaan schrijven, maar het komt niet. De inspiratie komt meestal rond half 12 x] Maar om op maandag nou meteen al kapot wakker te worden


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Vivant schreef:


    Ugh, het is zo frustrerend. Ik weet precies wat ik wil gaan schrijven, maar het komt niet.



    This.


    The Definition of Insanity

    Gewoon blijven schrijven - en dan bedoel ik niet het te forceren, maar in elk geval wel door te gaan. Probeer te schrijven, maak een schema van de hoofdstukken, dan heb je iets om je aan vast te houden, dat helpt echt ontzettend.

    Verder: het hoeft niet direct perfect te zijn. Je woordkeuze is iets wat komt met vlagen. Als je net die dag een woord hebt gehoord wat werkt in de context die je wilt schrijven, kan je die gebruiken. Maar als je die niet hebt gehoord, kan het soms net niet lekker werken. Hoe dan ook: blijf schrijven. Activeer niet direct als je ergens niet tevreden mee bent, maar slaap er nog een nachtje over en kijk het na een dag of meerdere dagen een keertje na. Dan kan het ineens wel werken XD .
    Hoe dan ook: succes!


    For those I love, I will sacrifice

    Ik ben nu bezig met het uitwerken van nieuwe personages en stiekem vind ik het heel leuk, maar het is zo frustrerend, want ik ben niet zo goed in het verwoorden van eigenschappen


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Eigenschappen zijn ook vervelend XD . Ik benoem ze tegenwoordig niet eens meer, ik vul gewoon die lange lijst in uit de story van SOTY...


    For those I love, I will sacrifice

    Haha, maar het zijn meer bijpersonen, dus daar wil ik ook niet drie uur per bijpersoon aan uitbesteden x]


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Oki, ja, daar heb je gelijk in... Nu moet ik tot mijn schaamte toegeven dat ik mijn bijpersonen eigenlijk alleen in mijn hoofd uitwerk. Schrijven is veel teveel werk voor bijpersonen...


    For those I love, I will sacrifice