• NaNoWriMo 2013



    Het is weer zo ver! NaNoWrimo (National Novel Writing Month) staat volgende maand al voor de deur! Mensen over de hele wereld storten zich weer op het plotten van een verhaal, uitwerken van personages en het NaNo forum om die 50.000 woorden bij elkaar te krijgen voor 30 november, 23:59h. De officiële website is opgefrist (nu ook veel beter voor op mobiele apparaten!) en het is tijd om koffie, thee, chocolademelk, chocolade, en andere zoete en energie wekkende etenswaren op te sparen om de maand door te komen!

    Voor degenen die niet weten wat NaNoWriMo is:
    NaNoWriMo of ook wel National Novel Writing Month is een project voor iedereen die een boek wil schrijven. In de maand november schrijf je 50.000 woorden (1.667 woorden gemiddeld per dag) waar het dus meer om de kwantiteit gaat dan kwaliteit en om een boek af te krijgen! Er doen mensen mee over heel de wereld en als je meer informatie wilt, klik hier voor de website!

    Als je van plan bent om mee te doen, laat dan even je username, titel van je verhaal (+ eventuele link) en (eventueel) je username van NaNoWriMo zelf achter! Je kunt je wordcount gaan doorgeven als het is begonnen natuurlijk!


    Deelnemers:
    [Q. Username | NaNoWrimo Username | Titel verhaal]
    - Plenilunium | ElfCitadel | The Art of Longing |
    - Square | Squares | Untitled |
    - Draculea | Silverlance |
    - LacieChan | SoulKey | The Mutant Chronicles |
    - Festus | Taraluis |
    - Eledhel | Oppugno
    - Arratay |
    - Reid | JanaAusten | Flatline |
    - Royals |
    - Meteorsea | Meteorsea | Stray Bird |
    - Mulford | GreyWolfMoon | Zoete wraak, zoute tranen |
    - Merrow | xMerrow |
    - Ezreal | Hylla | The Agent Diaries |
    - Donaghy | Maartje Groenen | The Magic of a Writer |
    - FlyingMinds | FlyingMinds |
    - Disparato | bonfire |
    - Knetterdisco | Voices |
    - Stapper | Strongbow | An Unexpected Turn |
    - ST0RMY | NadineV | De Perfecte Ontsnapping |
    - 220912 | Sushita |
    - Escritura | Escritura | Equilibrium |
    - Finley | Zytrateanatamy | Rebirth |
    - Chekhov | Peyrac | Winter Heat |
    - Scavo | Linphea | Eleanor Richards |
    - Requille | Vailtille | The Thorns of the Unreal |
    - Irvine | Jaimmmy |
    - Gibbs | Yolanda021296 | Kledingstukken, Parfum en Vele Flirt Technieken |
    - Scamander | Yerawizardamber |
    - Nym | Jaqen |
    - Ziamcrew | Onenatascha | One Year to Remember Your Name |
    - Bravosi | flawedheart | Residue |
    - Yayde | Yadinn | De Mist |
    - Tragically | Tragically | Duivelse Belofte |

    "The world needs your novel!"
    Tips and tricks by LacieChan
    Countdown: Less than a day!

    [ bericht aangepast op 31 okt 2013 - 19:29 ]


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    Nja, ik heb altijd wel een rode draad nodig, zodat ik weet welke kant mijn verhaal op moet gaan, maar alles tot in de detail uitwerken van een plot doe ik ook niet, en de gebeurtenissen ernaartoe komen ook vanzelf :'D Maar ik heb gemerkt dat als ik geen rode draad heb (mainpunten zoals ik het noem), en schrijf met de gedachte van 'ik zie wel wat er komt' dat ik volledig vastloop en uiteindelijk gewoon niet meer weet wat ik wilde vertellen met m'n verhaal. En dat komt m'n schrijven absoluut niet te goede, aangezien ik uiteindelijk verdwaal in m'n teveelheid aan gedachtenspinsels :'D en tja, met een rode draad vallen m'n puzzelstukjes altijd netjes op hun plaats, zonder rode draad is dat niet en dan is het verhaal gewoon een warboel aan ophopende gebeurtenissen die nergens toe leiden.

    [ bericht aangepast op 21 okt 2013 - 18:52 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    Nja, ik heb altijd wel een rode draad nodig, zodat ik weet welke kant mijn verhaal op moet gaan, maar alles tot in de detail uitwerken van een plot doe ik ook niet, en de gebeurtenissen ernaartoe komen ook vanzelf :'D Maar ik heb gemerkt dat als ik geen rode draad heb (mainpunten zoals ik het noem), en schrijf met de gedachte van 'ik zie wel wat er komt' dat ik volledig vastloop en uiteindelijk gewoon niet meer weet wat ik wilde vertellen met m'n verhaal. En dat komt m'n schrijven absoluut niet te goede, aangezien ik uiteindelijk verdwaal in m'n teveelheid aan gedachtenspinsels :'D en tja, met een rode draad vallen m'n puzzelstukjes altijd netjes op hun plaats, zonder rode draad is dat niet en dan is het verhaal gewoon een warboel aan ophopende gebeurtenissen die nergens toe leiden.


    Ja, dat heb ik ook, precies dit! Ik heb ook nog eens last van als-het-er-niet-toe-doet-dan-schrijf-ik-het-niet-hoe-leuk-de-gebeurtenis-ook-klinkt en ik deed gemiddeld twee jaar over mijn laatste plot voordat ik aan de laatste herschrijving begon. Maar wat je zegt: zonder rode draad loop ik vast, maar mét rode draad heb ik hoofdstukwijzer nodig, anders gaat het de mist in.


    Searching heavens for another earth

    Eledhel schreef:
    Hm, ben ik de enige die niet echt een verhaallijn verzint? Ik bedenk alleen het begin en het einde, en de rest zie ik wel als ik begin te schrijven. Dat zorgt er wel voor dat mijn verhalen niet al te goed zijn, maar eerst een verhaallijn verzinnen en dan gaan schrijven kan ik echt niet. Dat vind ik veel te saai.


    Nee ik heb ook alleen maar een begin en een einde hoor ;) al heb ik ook een klein deel voor het middenstuk, maar dat is meer voor de logica en maar heel oppervlakkig. Verder kijk ik ook wel wat er gaat komen!


    The best way to make your dreams come true is to wake up!

    Ik heb altijd dat ik allerlei stukjes schrijf, maar nooit zin heb om alles wat daartussen hoort te schrijven.
    Dus dan heb ik een begin en een eind, en een aantal stukjes die ergens daartussen moeten, maar ik heb dan nooit zin of inspiratie om er een heel verhaal van te maken. Dat ga ik nu waarschijnlijk ook weer krijgen. Maarja ik ga het wel proberen :)

    Knetterdisco schreef:
    Ik heb altijd dat ik allerlei stukjes schrijf, maar nooit zin heb om alles wat daartussen hoort te schrijven.
    Dus dan heb ik een begin en een eind, en een aantal stukjes die ergens daartussen moeten, maar ik heb dan nooit zin of inspiratie om er een heel verhaal van te maken. Dat ga ik nu waarschijnlijk ook weer krijgen. Maarja ik ga het wel proberen :)


    Dat is ook best lastig, want iedereen wil dat het een goed verhaal wordt, ik ook. Maar veel succes ;)

    Oh en je profielfoto is echt awesome! :)


    The best way to make your dreams come true is to wake up!

    Jupp.
    Thanks :) Gevonden op internet xd

    En hoe gaat het met plotten iedereen? (:
    Je kunt nu op de countdown klikken om de volledige countdown te volgen (deze site vond ik en ik had nog geen countdown op de website van nanowrimo zelf gezien)! :3


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    Ik heb nog altijd geen plot :'D
    maar goed, vanaf morgen zit ik met m'n gat in Turkije voor een week, dus wie weet dat ik daar briljante inspi opdoe :3


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    [ST0RMY | NadineV | De Perfecte Ontsnapping]

    [ bericht aangepast op 24 okt 2013 - 14:37 ]

    Heb Al een leuk pootje bedacht :)

    Ik heb al een week ofzo een goed plot bedacht en uitgewerkt, moet alleen de personages nog..


    The best way to make your dreams come true is to wake up!

    Op het internet zijn heel veel goede tips te vinden over het maken van personages, het bedenken van plots en namen etc. Het is ook heel leuk om een keer een plot twist generator te gebruiken, of een random character generator (; Als je wat googled vind je heel veel coole dingen!

    ST0RMY schreef:
    [ST0RMY | NadineV | De Perfecte Ontsnapping]


    Je staat erbij! :Y)


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    Elk jaar wil ik het proberen maar elk jaar heb ik dan iets aan mijn laptop waardoor ik nooit aan mijn woorden kom.

    Mijn username op nanowrimo is Sushite


    "Ignite, my love. Ignite."

    Meteorsea schreef:
    En hoe gaat het met plotten iedereen? (:
    Je kunt nu op de countdown klikken om de volledige countdown te volgen (deze site vond ik en ik had nog geen countdown op de website van nanowrimo zelf gezien)! :3


    "To hit the deadline, you should have written... nothing." Dat is best wel geruststellend. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan