• NaNoWriMo 2013



    Het is weer zo ver! NaNoWrimo (National Novel Writing Month) staat volgende maand al voor de deur! Mensen over de hele wereld storten zich weer op het plotten van een verhaal, uitwerken van personages en het NaNo forum om die 50.000 woorden bij elkaar te krijgen voor 30 november, 23:59h. De officiële website is opgefrist (nu ook veel beter voor op mobiele apparaten!) en het is tijd om koffie, thee, chocolademelk, chocolade, en andere zoete en energie wekkende etenswaren op te sparen om de maand door te komen!

    Voor degenen die niet weten wat NaNoWriMo is:
    NaNoWriMo of ook wel National Novel Writing Month is een project voor iedereen die een boek wil schrijven. In de maand november schrijf je 50.000 woorden (1.667 woorden gemiddeld per dag) waar het dus meer om de kwantiteit gaat dan kwaliteit en om een boek af te krijgen! Er doen mensen mee over heel de wereld en als je meer informatie wilt, klik hier voor de website!

    Als je van plan bent om mee te doen, laat dan even je username, titel van je verhaal (+ eventuele link) en (eventueel) je username van NaNoWriMo zelf achter! Je kunt je wordcount gaan doorgeven als het is begonnen natuurlijk!


    Deelnemers:
    [Q. Username | NaNoWrimo Username | Titel verhaal]
    - Plenilunium | ElfCitadel | The Art of Longing |
    - Square | Squares | Untitled |
    - Draculea | Silverlance |
    - LacieChan | SoulKey | The Mutant Chronicles |
    - Festus | Taraluis |
    - Eledhel | Oppugno
    - Arratay |
    - Reid | JanaAusten | Flatline |
    - Royals |
    - Meteorsea | Meteorsea | Stray Bird |
    - Mulford | GreyWolfMoon | Zoete wraak, zoute tranen |
    - Merrow | xMerrow |
    - Ezreal | Hylla | The Agent Diaries |
    - Donaghy | Maartje Groenen | The Magic of a Writer |
    - FlyingMinds | FlyingMinds |
    - Disparato | bonfire |
    - Knetterdisco | Voices |
    - Stapper | Strongbow | An Unexpected Turn |
    - ST0RMY | NadineV | De Perfecte Ontsnapping |
    - 220912 | Sushita |
    - Escritura | Escritura | Equilibrium |
    - Finley | Zytrateanatamy | Rebirth |
    - Chekhov | Peyrac | Winter Heat |
    - Scavo | Linphea | Eleanor Richards |
    - Requille | Vailtille | The Thorns of the Unreal |
    - Irvine | Jaimmmy |
    - Gibbs | Yolanda021296 | Kledingstukken, Parfum en Vele Flirt Technieken |
    - Scamander | Yerawizardamber |
    - Nym | Jaqen |
    - Ziamcrew | Onenatascha | One Year to Remember Your Name |
    - Bravosi | flawedheart | Residue |
    - Yayde | Yadinn | De Mist |
    - Tragically | Tragically | Duivelse Belofte |

    "The world needs your novel!"
    Tips and tricks by LacieChan
    Countdown: Less than a day!

    [ bericht aangepast op 31 okt 2013 - 19:29 ]


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    Wat moet je invullen bij: "Are you in the 'Pacific Time (US & Canada)' time zone?" :$


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Stapper schreef:
    Maar.. Moet het verhaal dan in het Engels?
    Ik heb er nog nooit van gehoord.. En weet niet of het me gaat lukken, maar ik wil het wel proberen! ;D


    Nee hoor, je kunt schrijven in welke taal je maar wilt. Je zet je verhaal ook niet op de NaNo site, maar houdt daar alleen je aantal woorden bij. Je moet dus in Word of een ander programma schrijven. ^^



    Stapper schreef:
    Wat moet je invullen bij: "Are you in the 'Pacific Time (US & Canada)' time zone?" :$


    Ik neem aan dat je in Nederland of België woont, en die liggen niet in die tijdzone, dus moet je even kijken of je dat kunt aanpassen. Wij zitten in +1 of Central European Standard Time (CEST), maar meestal staat er ook wel een stad bij als je dat soort dingen moet kiezen. Dan moet je even naar Brussel of Amsterdam zoeken. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Ik neem aan dat je in Nederland of België woont, en die liggen niet in die tijdzone, dus moet je even kijken of je dat kunt aanpassen. Wij zitten in +1 of Central European Standard Time (CEST), maar meestal staat er ook wel een stad bij als je dat soort dingen moet kiezen. Dan moet je even naar Brussel of Amsterdam zoeken. (:


    Okee, mooi!
    Nu snap ik het (:

    En.. Ik zag Amsterdam er al tussen staan inderdaad, bedankt! (:


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Uchh, alle namen die ik wil zijn al bezet! ;s


    Ok. Ik heb me ingeschreven..
    Mijn usernaam: Strongbow
    (naam van al mijn hoofdpersonen, in welk verhaal dan ook xd)
    Verhaal: An unexpected turn.

    Ik snap alleen weinig van de site, want mijn engels is niet goed..

    [ bericht aangepast op 21 okt 2013 - 16:20 ]


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Stapper schreef:
    Uchh, alle namen die ik wil zijn al bezet! ;s


    Ok. Ik heb me ingeschreven..
    Mijn usernaam: Strongbow
    (naam van al mijn hoofdpersonen, in welk verhaal dan ook xd)
    Verhaal: An unexpected turn.

    Ik snap alleen weinig van de site, want mijn engels is niet goed..


    Ik zet je erbij. Als je iets niet begrijpt kun je iedereen hier altijd vragen (:


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    Square schreef:
    (...)

    Ik neem aan dat je in Nederland of België woont, en die liggen niet in die tijdzone, dus moet je even kijken of je dat kunt aanpassen. Wij zitten in +1 of Central European Standard Time (CEST), maar meestal staat er ook wel een stad bij als je dat soort dingen moet kiezen. Dan moet je even naar Brussel of Amsterdam zoeken. (:


    Ik heb het ingesteld op londen, want wij hebben toch + 0? :$


    The best way to make your dreams come true is to wake up!

    FlyingMinds schreef:
    (...)

    Ik heb het ingesteld op londen, want wij hebben toch + 0? :$


    Engeland ligt in een andere tijdzone dan Nederland en België. In London hebben ze inderdaad +0, maar in West-Europa hebben we +1. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Oh en echt leuk dat een aantal van jullie mij al toegevoegd hebben als writing buddy! :)


    The best way to make your dreams come true is to wake up!

    Ik ben een dagje niet online en ik kan alweer buddy vriendjes toevoegen :3
    En jeezz, ik ben al de afgelopen dagen aan het verzinnen voor een interessant plot of personages, maar ik kan maar niks bedenken wat me en ligt, en nog interessant genoeg is om er een eventueel boek van te maken -.- Zo frustrerend.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Gelijk iedereen even als buddy toegevoegd die ik nog niet als buddy had (:


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Hm, ben ik de enige die niet echt een verhaallijn verzint? Ik bedenk alleen het begin en het einde, en de rest zie ik wel als ik begin te schrijven. Dat zorgt er wel voor dat mijn verhalen niet al te goed zijn, maar eerst een verhaallijn verzinnen en dan gaan schrijven kan ik echt niet. Dat vind ik veel te saai.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik roep al twee jaar dat ik meedoe. Nog steeds niet gebeurt. Ik kan niet beginnen aan "zomaar" een plot, daar heb ik de tijd voor nodig. Hoe doen jullie dat? Ik loop dan altijd middenin het verhaal vast omdat ik teveel dingen halverwege wil toevoegen.


    Searching heavens for another earth

    Taiteilijan schreef:
    Ik roep al twee jaar dat ik meedoe. Nog steeds niet gebeurt. Ik kan niet beginnen aan "zomaar" een plot, daar heb ik de tijd voor nodig. Hoe doen jullie dat? Ik loop dan altijd middenin het verhaal vast omdat ik teveel dingen halverwege wil toevoegen.
    ik heb mijn plot al even maar ik moet er nog aan beginnen en dit is de perfecte gelegenheid en ik zorg gewoon dat ik het eerst twee keer lees en mijn einde al weet


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Eledhel schreef:
    Hm, ben ik de enige die niet echt een verhaallijn verzint? Ik bedenk alleen het begin en het einde, en de rest zie ik wel als ik begin te schrijven. Dat zorgt er wel voor dat mijn verhalen niet al te goed zijn, maar eerst een verhaallijn verzinnen en dan gaan schrijven kan ik echt niet. Dat vind ik veel te saai.


    Ik ook!
    Alleen.. Verzin ik zelfs geen einde.
    Ik bedenk gewoon iets waar ik mijn verhaal over wil schrijven. Zoals nu een aparte jongen met een geheim die hij zelf nog niet kent.
    Verder heb ik géén idee wat ik wil dat er allemaal in mijn verhaal gebeurd, maar ik schrijf wel.
    En dan komt het vanzelf.
    Als ik al iets ga opschrijven, wat er allemaal gebeuren moet, lukt het me niet. Dan krijg ik dingen neit zoals het wilt en verloopt het niet soepel.

    Ik schrijf dus ook geen plot. (:


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Merrow schreef:
    Ik ben een dagje niet online en ik kan alweer buddy vriendjes toevoegen :3
    En jeezz, ik ben al de afgelopen dagen aan het verzinnen voor een interessant plot of personages, maar ik kan maar niks bedenken wat me en ligt, en nog interessant genoeg is om er een eventueel boek van te maken -.- Zo frustrerend.

    Zelfde hier :')


    Everything is illuminated by the light of our past.