• NaNoWriMo 2013



    Het is weer zo ver! NaNoWrimo (National Novel Writing Month) staat volgende maand al voor de deur! Mensen over de hele wereld storten zich weer op het plotten van een verhaal, uitwerken van personages en het NaNo forum om die 50.000 woorden bij elkaar te krijgen voor 30 november, 23:59h. De officiële website is opgefrist (nu ook veel beter voor op mobiele apparaten!) en het is tijd om koffie, thee, chocolademelk, chocolade, en andere zoete en energie wekkende etenswaren op te sparen om de maand door te komen!

    Voor degenen die niet weten wat NaNoWriMo is:
    NaNoWriMo of ook wel National Novel Writing Month is een project voor iedereen die een boek wil schrijven. In de maand november schrijf je 50.000 woorden (1.667 woorden gemiddeld per dag) waar het dus meer om de kwantiteit gaat dan kwaliteit en om een boek af te krijgen! Er doen mensen mee over heel de wereld en als je meer informatie wilt, klik hier voor de website!

    Als je van plan bent om mee te doen, laat dan even je username, titel van je verhaal (+ eventuele link) en (eventueel) je username van NaNoWriMo zelf achter! Je kunt je wordcount gaan doorgeven als het is begonnen natuurlijk!


    Deelnemers:
    [Q. Username | NaNoWrimo Username | Titel verhaal]
    - Plenilunium | ElfCitadel | The Art of Longing |
    - Square | Squares | Untitled |
    - Draculea | Silverlance |
    - LacieChan | SoulKey | The Mutant Chronicles |
    - Festus | Taraluis |
    - Eledhel | Oppugno
    - Arratay |
    - Reid | JanaAusten | Flatline |
    - Royals |
    - Meteorsea | Meteorsea | Stray Bird |
    - Mulford | GreyWolfMoon | Zoete wraak, zoute tranen |
    - Merrow | xMerrow |
    - Ezreal | Hylla | The Agent Diaries |
    - Donaghy | Maartje Groenen | The Magic of a Writer |
    - FlyingMinds | FlyingMinds |
    - Disparato | bonfire |
    - Knetterdisco | Voices |
    - Stapper | Strongbow | An Unexpected Turn |
    - ST0RMY | NadineV | De Perfecte Ontsnapping |
    - 220912 | Sushita |
    - Escritura | Escritura | Equilibrium |
    - Finley | Zytrateanatamy | Rebirth |
    - Chekhov | Peyrac | Winter Heat |
    - Scavo | Linphea | Eleanor Richards |
    - Requille | Vailtille | The Thorns of the Unreal |
    - Irvine | Jaimmmy |
    - Gibbs | Yolanda021296 | Kledingstukken, Parfum en Vele Flirt Technieken |
    - Scamander | Yerawizardamber |
    - Nym | Jaqen |
    - Ziamcrew | Onenatascha | One Year to Remember Your Name |
    - Bravosi | flawedheart | Residue |
    - Yayde | Yadinn | De Mist |
    - Tragically | Tragically | Duivelse Belofte |

    "The world needs your novel!"
    Tips and tricks by LacieChan
    Countdown: Less than a day!

    [ bericht aangepast op 31 okt 2013 - 19:29 ]


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    Ik ben ook weer van de partij! Mijn username is Hylla en ik ga meedoen met het verhaal The Agent Diaries


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Ik heb iedereen die ik nog niet als 'buddy' had op de site toegevoegd! n.n


    comfort in c h a o s

    Reid schreef:
    Ik heb iedereen die ik nog niet als 'buddy' had op de site toegevoegd! n.n

    Dat heb ik ook zojuist gedaan :3


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Hallo nieuwe buddies. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Tot nu toe zijn er best veel nieuwe tegenover vorige jaren! n.n Ik vraag me wel af hoeveel er op een bepaald moment gaan stoppen. Want vorig jaar waren dat er echt véél.

    [ bericht aangepast op 19 okt 2013 - 14:02 ]


    comfort in c h a o s

    Reid schreef:
    Tot nu toe zijn er best veel nieuwe tegenover vorige jaren! n.n Ik vraag me wel af hoeveel er op een bepaald moment gaan stoppen. Want vorig jaar waren dat er echt véél.


    Helemaal niemand, natuurlijk. We geven iedereen net zo lang een schop tegen hun achterkant koekjes en gifs van motivational penguins tot ze ook die laatste 49k nog even schrijven. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik heb ooit eens, heel lang geleden meegedaan, denk ergens in 2009, maar heb het toen niet eens de helft gered en daarna heb ik geen poging meer gedaan, gewoon wegens tijdgebrek. Whaha nu is het niet veel anders met m'n tijd, maar ik wil het gewoon weer proberen ^_^


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Square schreef:
    (...)

    Helemaal niemand, natuurlijk. We geven iedereen net zo lang een schop tegen hun achterkant koekjes en gifs van motivational penguins tot ze ook die laatste 49k nog even schrijven. :'D


    Ik heb die gif echt gemist. c:


    comfort in c h a o s

    Waar gaan jullie verhalen eigenlijk over? (:

    Dit is in ieder geval dat van mij:

    Brielle has always been a tad bit peculiar, strange. She is twenty-eight years old and has been dancing ballet forever. However, during a routine check, something shows up. Something that isn't good. More tests are done, and the doctors can only tell her one thing; cancer. It's in her blood and her lungs, a consequence to the years of smoking that her parents went through starting the day she was born.

    Her cancer doesn't only bring her morning sickness, hair loss, it also brings her friends. Old friends she used to be in contact with, but also new ones, Anthony. Anthony, a young boy visiting his sister in the hospital, the person who becomes one of her best friends in the year she has been battling at that time. The two of them get involved, knowing the risks damn well, but they fight.

    Nederlands: (Niet exact hetzelfde.)
    Brielle is altijd al een balletdanseres in hart en nieren geweest en nu op haar zestiende is dat niet anders. Hier komt echter abrupt een einde aan wanneer ze een ongeval heeft en de dokters tijdens onderzoeken ontdekken dat ze een hersentumor heeft. Deze tumor nestelt zich meestal in een gevoelig deel van de hersenen. Deze keer is het niet anders. Ze vertellen haar dat ze nog maximum twee jaar te leven heeft als de behandelingen die ze willen proberen niet aanslagen.

    Haar kanker brengt haar niet enkel problemen en slechte dingen. In het ziekenhuis ontmoet ze Anthony, die de liefste jongen blijkt te zijn die ze ooit heeft ontmoet. Ze krijgen een relatie, hoewel ze diep in haar gedachten weet dat het onmogelijk is om de liefde staande te houden. Hoe harder ze vecht, hoe dieper ze geconfronteerd wordt met haar ziekte - die overal om haar heen lijkt te zijn en al haar nieuwe vrienden lijkt te hebben getroffen - en met de eindigheid van het leven. Maar wat doe je als je weet dat je leven in een vingerknip voorbij kan zijn? Dan vecht je.

    Dit is het verhaal van Anthony en Brielle, samen vechtend, elkaar steunend tot het eind.

    [ bericht aangepast op 19 okt 2013 - 15:47 ]


    comfort in c h a o s

    Ik doe ook mee. (: Mijn account: Klik


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    Reid schreef:
    Waar gaan jullie verhalen eigenlijk over? (:

    Dit is in ieder geval dat van mij:
    Brielle has always been a tad bit peculiar, strange. She is twenty-eight years old and has been dancing ballet forever. However, during a routine check, something shows up. Something that isn't good. More tests are done, and the doctors can only tell her one thing; cancer. It's in her blood and her lungs, a consequence to the years of smoking that her parents went through starting the day she was born.

    Her cancer doesn't only bring her morning sickness, hair loss, it also brings her friends. Old friends she used to be in contact with, but also new ones, Anthony. Anthony, a young boy visiting his sister in the hospital, the person who becomes one of her best friends in the year she has been battling at that time. The two of them get involved, knowing the risks damn well, but they fight.

    Mijn Engels faalt onwijs, maar van hetgeen wat ik begrijp, klinkt het erg tof :3

    En ik weet nog niet precies wat ik ga doen. Ik wilde in eerste instantie m'n verhaal 'Onder engelenvleugels' uitwerken/uitschrijven (dit kort verhaal had ik begin dit jaar geschreven voor de PHP-schrijfwedstrijd) maar het plot kwam niet echt tot zijn recht door de te weinig woorden, maar ik twijfel of ik voor NaNo niet beter aan een nieuw project begin... ik twijfel dus nog wat ik ga doen XD


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Vorig jaar heb ik het gehaald dus nu moet het ook wel gaan lukken ^^


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Jeremy had Williams dood nooit echt goed begrepen, zijn oudere broer was immers een gezonde volwassene die buiten het roken echt op zijn gezondheid lette, hoe kon het dan dat hij aan een hartaanval was gestorven? En waarom lieten zijn oudders hem niet mee naar het ziekenhuis gaan, hij was nog jong - dat besefte hij goed genoeg - maar het was niet alsof William er zo erg kon uitzien dat hij er nachtmerries van zou krijgen.
    En dan krijgt hij een brief van William die zijn hele leven op zijn kop zet en hem in een achtbaan van emoties gooit.

    Dit is de korte inhoud van mijn verhaal.


    Ex astris, sciencia

    Lijst is als het goed is weer up to date! [:

    Mijn verhaal speelt zich af zo'n twintig jaar verder in de toekomst (al is het niet erg van belang) waar achttien jaar al een oorlog woed. Onze wereld die wij kennen was nooit wat het was en een tweede, voorheen verstopte, wereld mengt zich met die van ons. Maar niet op een goede manier. In die wereld brak oorlog uit en de mensenwereld is hierbij betrokken. Mensen zijn grotendeels al onderdrukt, alleen verzetsstrijders moordden de bewoners van de andere wereld uit (goed of slecht, dat weten ze niet). En het gaat dus over een meisje die in het verzet zit, maar ze ontdekt dat ze ook bij die andere wereld hoort en gaat naar een school toe daar en komt er achter dat er twee kanten zijn etc etc.

    Verder ben ik nog niet eigenlijk. x]


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    Ik doe ook mee! Alleen ga ik niet voor de 50.000 woorden maar wat minder, maakt dat nog iets uit?
    Mijn username is hetzelfde en verder heb ik nog geen idee voor de titel...


    The best way to make your dreams come true is to wake up!