• NaNoWriMo 2013



    Het is weer zo ver! NaNoWrimo (National Novel Writing Month) staat volgende maand al voor de deur! Mensen over de hele wereld storten zich weer op het plotten van een verhaal, uitwerken van personages en het NaNo forum om die 50.000 woorden bij elkaar te krijgen voor 30 november, 23:59h. De officiële website is opgefrist (nu ook veel beter voor op mobiele apparaten!) en het is tijd om koffie, thee, chocolademelk, chocolade, en andere zoete en energie wekkende etenswaren op te sparen om de maand door te komen!

    Voor degenen die niet weten wat NaNoWriMo is:
    NaNoWriMo of ook wel National Novel Writing Month is een project voor iedereen die een boek wil schrijven. In de maand november schrijf je 50.000 woorden (1.667 woorden gemiddeld per dag) waar het dus meer om de kwantiteit gaat dan kwaliteit en om een boek af te krijgen! Er doen mensen mee over heel de wereld en als je meer informatie wilt, klik hier voor de website!

    Als je van plan bent om mee te doen, laat dan even je username, titel van je verhaal (+ eventuele link) en (eventueel) je username van NaNoWriMo zelf achter! Je kunt je wordcount gaan doorgeven als het is begonnen natuurlijk!


    Deelnemers:
    [Q. Username | NaNoWrimo Username | Titel verhaal]
    - Plenilunium | ElfCitadel | The Art of Longing |
    - Square | Squares | Untitled |
    - Draculea | Silverlance |
    - LacieChan | SoulKey | The Mutant Chronicles |
    - Festus | Taraluis |
    - Eledhel | Oppugno
    - Arratay |
    - Reid | JanaAusten | Flatline |
    - Royals |
    - Meteorsea | Meteorsea | Stray Bird |
    - Mulford | GreyWolfMoon | Zoete wraak, zoute tranen |
    - Merrow | xMerrow |
    - Ezreal | Hylla | The Agent Diaries |
    - Donaghy | Maartje Groenen | The Magic of a Writer |
    - FlyingMinds | FlyingMinds |
    - Disparato | bonfire |
    - Knetterdisco | Voices |
    - Stapper | Strongbow | An Unexpected Turn |
    - ST0RMY | NadineV | De Perfecte Ontsnapping |
    - 220912 | Sushita |
    - Escritura | Escritura | Equilibrium |
    - Finley | Zytrateanatamy | Rebirth |
    - Chekhov | Peyrac | Winter Heat |
    - Scavo | Linphea | Eleanor Richards |
    - Requille | Vailtille | The Thorns of the Unreal |
    - Irvine | Jaimmmy |
    - Gibbs | Yolanda021296 | Kledingstukken, Parfum en Vele Flirt Technieken |
    - Scamander | Yerawizardamber |
    - Nym | Jaqen |
    - Ziamcrew | Onenatascha | One Year to Remember Your Name |
    - Bravosi | flawedheart | Residue |
    - Yayde | Yadinn | De Mist |
    - Tragically | Tragically | Duivelse Belofte |

    "The world needs your novel!"
    Tips and tricks by LacieChan
    Countdown: Less than a day!

    [ bericht aangepast op 31 okt 2013 - 19:29 ]


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    Meteorsea schreef:
    (...)

    Er is altijd nog volgend jaar :Y)


    Yes, indeed. Misschien dat ik dan eens mee ga doen. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    Ik weet nooit zo goed wat ik van dit concept moet vinden. Ik ben echt iemand die leeft op inspiratie, ik kan niet schrijven als ik geen inspiratie heb en dan doe ik het dus ook niet, omdat de kwaliteit dan naar mijn mening niet hoog genoeg ligt. Het is net hoe het staat in de beginpost; het gaat hierbij vooral om de kwantiteit en niet om de kwaliteit. En dat houdt me een beetje tegen. Maar het zou misschien wel goed voor me zijn, aangezien ik de laatste steeds meer last heb van writersblock. Ik weet dus alleen niet of het de goede manier is om van het writersblock af te komen.
    Kortom: dilemma's. :Y) En dus ga ik niet meedoen, ook aangezien het over een paar dagen al begint.
    Maar veel succes iedereen! ^^


    Ik heb ook veel writerblocks, maar ik vind dit soort kleine dingetjes wel heel fijn om te doen, omdat ik ook drijf op inspiratie, maar als ik mezelf niet genoeg aanspoor, soms gewoon maanden een verhaal aan de kant schuif terwijl ik eigenlijk wel allerlei dingetjes er voor kan bedenken. :')


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    Okay, dit is heel random, maar ik heb dus een soundtrack geschreven en opgenomen (verwacht er niet teveel van, het is work in progress) voor mijn nanowrimo novel. Er moet nog heel veel aan gesleuteld worden (het ging nog niet soepel, want ik begon er gisteren mee) en meer variatie in komen en misschien wat veranderingen in de tekst, maar ik heb een concept zeg maar. En ik vroeg me af wat jullie ervan vinden? :] Misschien eventuele feedback over de tekst/muziek?


    Aan het einde hoor je mijn hond er nog doorheen lopen haha, die kon helaas niet stil blijven zitten [':


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    Meteorsea schreef:
    Okay, dit is heel random, maar ik heb dus een soundtrack geschreven en opgenomen (verwacht er niet teveel van, het is work in progress) voor mijn nanowrimo novel. Er moet nog heel veel aan gesleuteld worden (het ging nog niet soepel, want ik begon er gisteren mee) en meer variatie in komen en misschien wat veranderingen in de tekst, maar ik heb een concept zeg maar. En ik vroeg me af wat jullie ervan vinden? :] Misschien eventuele feedback over de tekst/muziek?

    Aan het einde hoor je mijn hond er nog doorheen lopen haha, die kon helaas niet stil blijven zitten [':


    De intro klinkt heel erg mysterieus, naar mijn smaak. Ikzelf moet denken aan eenzaamheid dat er bij komt kijken, maar ook wanhoop.


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    Parachutes schreef:
    Ik weet nooit zo goed wat ik van dit concept moet vinden. Ik ben echt iemand die leeft op inspiratie, ik kan niet schrijven als ik geen inspiratie heb en dan doe ik het dus ook niet, omdat de kwaliteit dan naar mijn mening niet hoog genoeg ligt. Het is net hoe het staat in de beginpost; het gaat hierbij vooral om de kwantiteit en niet om de kwaliteit. En dat houdt me een beetje tegen. Maar het zou misschien wel goed voor me zijn, aangezien ik de laatste steeds meer last heb van writersblock. Ik weet dus alleen niet of het de goede manier is om van het writersblock af te komen.
    Kortom: dilemma's. :Y) En dus ga ik niet meedoen, ook aangezien het over een paar dagen al begint.
    Maar veel succes iedereen! ^^


    Ik snap het bezwaar wel, en zo dacht ik er voor ik het de eerste keer deed ook ongeveer over, maar soms kan het juist heel erg goed zijn om de kwaliteit eens niet op de eerste plaats te zetten. Er komen dan inderdaad niet altijd meesterwerken uit, maar dat hoeft ook helemaal niet. Het doel van NaNo is niet om een boek te schrijven dat klaar is voor de pers, maar om eindelijk dat verhaal dat al zo lang door je hoofd spookt eens op papier te krijgen en die ruwe eerste versie te maken. Op de NaNo website wordt ook vaak gezegd dat het belangrijkste deel eigenlijk niet NaNo zelf is, maar wat er na november komt, het bijschaven en herschrijven. En wie weet, misschien verras je jezelf wel.
    Aan de andere kant is het ook gewoon een feit dat de tactiek van NaNo niet iets is wat voor iedere schrijver of schrijfster werkt, en dat is natuurlijk ook helemaal prima. Maar ik zou wel echt iedereen aanraden om het tenminste eens te proberen, want ik schrijf zelf normaal ook totaal niet op deze manier, en toch heb ik er heel veel van geleerd, misschien juist daarom. Daarnaast geeft het gewoon een geweldig gevoel als je de 50k haalt. ^^

    Niet dat ik je wil dwingen om mee te doen, natuurlijk, want dat kan ook helemaal niet. Je moet het wel zelf willen, anders is de kans sowieso groot dat het niks wordt. Maar misschien werkt dit alvast als reclamespotje zodat je het volgend jaar weer overweegt, haha. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Omg, ik heb een verschrikkelijke fout gemaakt!
    ''Torns'' is eigenlijk ''Thorns'' of course, en ik had eerst ''make-believe'' in mijn hoofd, maar dat klonk toch niet goed en had dit eigenlijk veranderd naar ''the unreal''
    Dus het moet eigenlijk The Thorns of the Unreal zijn, ugh, ik ben er niet helemaal bij vandaag, moet het morgen ook aanpassen op NaNo zelf.


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    Requille schreef:
    Omg, ik heb een verschrikkelijke fout gemaakt!
    ''Torns'' is eigenlijk ''Thorns'' of course, en ik had eerst ''make-believe'' in mijn hoofd, maar dat klonk toch niet goed en had dit eigenlijk veranderd naar ''the unreal''
    Dus het moet eigenlijk The Thorns of the Unreal zijn, ugh, ik ben er niet helemaal bij vandaag, moet het morgen ook aanpassen op NaNo zelf.


    Ik heb het voor je aangepast!


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    Ik zou dus echt nooit de tijd hebben om zoveel te kunnen schrijven, maar ik wil wel meedoen :'D ik denk er nog eventjes over na vandaag ^^

    Maar mijn username van NaNo is Jaimmmy (ik geef later de link wel aangezien ik nu naar school toe moet (krul))


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Meteorsea schreef:
    (...)

    Ik heb het voor je aangepast!


    Thankyou, wauw, dat voelde echt zo dom. ;o


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    Irvine schreef:
    Ik zou dus echt nooit de tijd hebben om zoveel te kunnen schrijven, maar ik wil wel meedoen :'D ik denk er nog eventjes over na vandaag ^^

    Maar mijn username van NaNo is Jaimmmy (ik geef later de link wel aangezien ik nu naar school toe moet (krul))

    Je kan ook altijd met het young writers program meedoen, daar kan je zelf je goal stellen


    Ex astris, sciencia

    Mulford schreef:
    (...)
    Je kan ook altijd met het young writers program meedoen, daar kan je zelf je goal stellen


    Ja, dat weet ik :] alleen dan heb ik niet een sterke drijfveer als ik het zelf bijvoorbeeld op 20K zet :'D


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Irvine schreef:
    (...)

    Ja, dat weet ik :] alleen dan heb ik niet een sterke drijfveer als ik het zelf bijvoorbeeld op 20K zet :'D


    We kunnen er wel iets tegenover zetten, dat als je het niet haalt wij op taart getrakteerd worden? :D
    En uiteindelijjk schrijf je toch voor je zelf om beter te worden, ik weet niet of je in het engels of nederlands zou gaan schrijven? Maar ik doe bijvoorbeeld in het engels, want daar leer ik al veel van en ook over een writersblock heen kunnen komen. Maar 50k gaat mij dan echt niet lukken, daarom doe ik 22,5k ;)
    Maar je moet het alsnog zelf weten! (al heb ik wel zin in taart...)


    The best way to make your dreams come true is to wake up!

    Ik haat mijn hersenen zo op dit moment. Ik kreeg net een nieuw idee dat ik kan uitwerken voor Nano.


    Ex astris, sciencia

    Dit kwam ik net tegen op Tumblr. Het is in het Engels, maar misschien heeft iemand er wat aan. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Zijn er ook mensen die morgen opblijven tot 00:00 1 november om de eerste woorden te schrijven? Zo ja, we zouden een wordwar kunnen houden? :3


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."