• NaNoWriMo 2013



    Het is weer zo ver! NaNoWrimo (National Novel Writing Month) staat volgende maand al voor de deur! Mensen over de hele wereld storten zich weer op het plotten van een verhaal, uitwerken van personages en het NaNo forum om die 50.000 woorden bij elkaar te krijgen voor 30 november, 23:59h. De officiële website is opgefrist (nu ook veel beter voor op mobiele apparaten!) en het is tijd om koffie, thee, chocolademelk, chocolade, en andere zoete en energie wekkende etenswaren op te sparen om de maand door te komen!

    Voor degenen die niet weten wat NaNoWriMo is:
    NaNoWriMo of ook wel National Novel Writing Month is een project voor iedereen die een boek wil schrijven. In de maand november schrijf je 50.000 woorden (1.667 woorden gemiddeld per dag) waar het dus meer om de kwantiteit gaat dan kwaliteit en om een boek af te krijgen! Er doen mensen mee over heel de wereld en als je meer informatie wilt, klik hier voor de website!

    Als je van plan bent om mee te doen, laat dan even je username, titel van je verhaal (+ eventuele link) en (eventueel) je username van NaNoWriMo zelf achter! Je kunt je wordcount gaan doorgeven als het is begonnen natuurlijk!


    Deelnemers:
    [Q. Username | NaNoWrimo Username | Titel verhaal]
    - Plenilunium | ElfCitadel | The Art of Longing |
    - Square | Squares | Untitled |
    - Draculea | Silverlance |
    - LacieChan | SoulKey | The Mutant Chronicles |
    - Festus | Taraluis |
    - Eledhel | Oppugno
    - Arratay |
    - Reid | JanaAusten | Flatline |
    - Royals |
    - Meteorsea | Meteorsea | Stray Bird |
    - Mulford | GreyWolfMoon | Zoete wraak, zoute tranen |
    - Merrow | xMerrow |
    - Ezreal | Hylla | The Agent Diaries |
    - Donaghy | Maartje Groenen | The Magic of a Writer |
    - FlyingMinds | FlyingMinds |
    - Disparato | bonfire |
    - Knetterdisco | Voices |
    - Stapper | Strongbow | An Unexpected Turn |
    - ST0RMY | NadineV | De Perfecte Ontsnapping |
    - 220912 | Sushita |
    - Escritura | Escritura | Equilibrium |
    - Finley | Zytrateanatamy | Rebirth |
    - Chekhov | Peyrac | Winter Heat |
    - Scavo | Linphea | Eleanor Richards |
    - Requille | Vailtille | The Thorns of the Unreal |
    - Irvine | Jaimmmy |
    - Gibbs | Yolanda021296 | Kledingstukken, Parfum en Vele Flirt Technieken |
    - Scamander | Yerawizardamber |
    - Nym | Jaqen |
    - Ziamcrew | Onenatascha | One Year to Remember Your Name |
    - Bravosi | flawedheart | Residue |
    - Yayde | Yadinn | De Mist |
    - Tragically | Tragically | Duivelse Belofte |

    "The world needs your novel!"
    Tips and tricks by LacieChan
    Countdown: Less than a day!

    [ bericht aangepast op 31 okt 2013 - 19:29 ]


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    Ik vind de tweede mooier. ^^



    FlyingMinds schreef:
    hmmm moeilijk....
    Ik zag die eerste en toen dacht ik: Ja, sowieso die! Maar toen zag ik de tweede haha...
    De eerste is namelijk wat saaier, maar wel mooier en de tweede heeft meer kleurtjes.
    Nee sorry, ik kan je niet verder helpen xD
    Maar posten jullie je story ook hier op Q, ik denk namelijk wel dat ik dat ga doen. Ook omdat ik dan (hopelijk) tips van abo's krijg, want ik wil mijn verhaal ook weer gaan verbeteren als het af is!


    Ik ga het grootste deel sowieso wel hier posten, want ik zal waarschijnlijk een aantal prompts van Q'ers gebruiken. Het is natuurlijk wel zo dat als je één verhaal schrijft en je alles meteen post als je het hebt geschreven, je héél veel zult posten. Aan de ene kant is dat prettig, maar aan de andere kant kan het ook zijn dat je lezers daardoor achter raken omdat ze je niet bijhouden. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Oke, ja ik twijfel... Aan de ene kant wil ik het liever niet, ik verwacht namelijk dat het niet zo'n goed verhaal gaat worden. Maar aan de andere kant kan ik zo tips krijgen van verschillende mensen. Het nadeel is alleen ook weer dat abo's krijgen vrij moeilijk is...

    Oh ja, wattpad heb ik ook! Ik doe er alleen niet zo veel meer mee omdat ik het nog al druk heb :P


    The best way to make your dreams come true is to wake up!

    Square schreef:
    Ik vind de tweede mooier. ^^



    (...)

    Ik ga het grootste deel sowieso wel hier posten, want ik zal waarschijnlijk een aantal prompts van Q'ers gebruiken. Het is natuurlijk wel zo dat als je één verhaal schrijft en je alles meteen post als je het hebt geschreven, je héél veel zult posten. Aan de ene kant is dat prettig, maar aan de andere kant kan het ook zijn dat je lezers daardoor achter raken omdat ze je niet bijhouden. :'D


    Klopt :P
    Maar nu heb ik tenminste een verhaal waar ik wel aan schrijf (voor een maand dan:P). Mijn andere verhalen heb ik al een tijdje niet meer vernieuwd...
    Ik ga er nog eens goed over na denken wat ik ga doen!


    The best way to make your dreams come true is to wake up!

    @FlyingMinds Dankjewel! Nu staat je NaNo Username er ook bij!
    @Mulford De eerste [:


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    Ik schrijf ook in het Engels.
    Mijn verhaal heet overigens The Magic of a Writer. (:


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    Meteorsea schreef:
    (...)

    Best lastig ja. Ik zou het 't liefste in het Engels schrijven (en het is ook niet beroerd ofzo, ook niet heel erg goed), maar ik denk dat ik gewoon sneller schrijf in het Nederlands. Wat zijn jouw twijfels?


    Mijn Nederlands is beter dan mijn Engels, en het schrijft sneller, maar ik vind Engels een leukere taal en het is goed voor mijn eigen Engels en dus ook waarschijnlijk voor het vak zelf, aangezien ik dan 50.000 woorden Engels heb geschreven in een maand (hopelijk)


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Mijn Engels faalt onwijs, dus ja, ik schrijf altijd in het Nederlands XD


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    LacieChan schreef:
    (...)

    Mijn Nederlands is beter dan mijn Engels, en het schrijft sneller, maar ik vind Engels een leukere taal en het is goed voor mijn eigen Engels en dus ook waarschijnlijk voor het vak zelf, aangezien ik dan 50.000 woorden Engels heb geschreven in een maand (hopelijk)


    Precies, ik begrijp dat heel goed. Maar wat je ook kunt doen is het eerst in het Nederlands schrijven en later vertalen. :'D

    Merrow schreef:
    Mijn Engels faalt onwijs, dus ja, ik schrijf altijd in het Nederlands XD


    Dan is dat beter natuurlijk :Y)


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    Ik kan echt niet wachten tot 1 november. (cat)
    Willen jullie ook zo graag met jullie verhalen beginnen?


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    Meteorsea schreef:
    Ik kan echt niet wachten tot 1 november. (cat)
    Willen jullie ook zo graag met jullie verhalen beginnen?


    Nou van mij mag het eerlijk gezegd nog wel ff wachten:$ ik moet nog bestwel veel voor mijn verhaal bedenken, maar ook veel voor school doen want er komt weer een pwweek aan. Ik ben bang dat ik in tijdnood ga komen en mijn ideeën voor 1 november nog niet ver genoeg ontwikkeld heb...


    The best way to make your dreams come true is to wake up!

    FlyingMinds schreef:
    (...)

    Nou van mij mag het eerlijk gezegd nog wel ff wachten:$ ik moet nog bestwel veel voor mijn verhaal bedenken, maar ook veel voor school doen want er komt weer een pwweek aan. Ik ben bang dat ik in tijdnood ga komen en mijn ideeën voor 1 november nog niet ver genoeg ontwikkeld heb...


    Alle ideeën hoeven niet perse af te zijn voor 1 november dat kun je in de maand zelf ook doen. Zolang je maar weet hoe je begint en de rest kun je altijd nog bekijken tijdens het schrijven. Er is tenslotte niets leukers dan verrast worden door je personages hoe zij het verhaal langzaam van je overnemen :3


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    aah ik zou wel mee willen doen, maar ik zit net de eerste twee weken van november in mn tentamenweken.
    Nou ja, ik kijk wel of ik voor die tijd met een leuk idee/plot kom, ik wacht dus nog even af.


    As travars

    Meteorsea schreef:
    (...)

    Alle ideeën hoeven niet perse af te zijn voor 1 november dat kun je in de maand zelf ook doen. Zolang je maar weet hoe je begint en de rest kun je altijd nog bekijken tijdens het schrijven. Er is tenslotte niets leukers dan verrast worden door je personages hoe zij het verhaal langzaam van je overnemen :3


    Ja, dat is wel waar. Maar ik ken mezelf, ik moet eerst een begin en eind hebben voordat ik een verhaal ook echt af kan schrijven (dat heb ik dus niet met mijn stories hier op Q haha). En ik hoef ook niet heel gedetailleerd de verloop van het verhaal al te weten, maar mijn personages moeten nog gecreëerd worden xD
    En dat is een belangrijk maar ook moeilijk stuk, vind je ook niet?


    The best way to make your dreams come true is to wake up!

    FlyingMinds schreef:
    (...)

    Ja, dat is wel waar. Maar ik ken mezelf, ik moet eerst een begin en eind hebben voordat ik een verhaal ook echt af kan schrijven (dat heb ik dus niet met mijn stories hier op Q haha). En ik hoef ook niet heel gedetailleerd de verloop van het verhaal al te weten, maar mijn personages moeten nog gecreëerd worden xD
    En dat is een belangrijk maar ook moeilijk stuk, vind je ook niet?


    De personages creëren?


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    Je kunt mij ook toevoegen :')

    Mijn username is bonfire, ik weet alleen niet zo goed hoe het werkt maar goed I will find out :')


    Everything is illuminated by the light of our past.