• NaNoWriMo 2013



    Het is weer zo ver! NaNoWrimo (National Novel Writing Month) staat volgende maand al voor de deur! Mensen over de hele wereld storten zich weer op het plotten van een verhaal, uitwerken van personages en het NaNo forum om die 50.000 woorden bij elkaar te krijgen voor 30 november, 23:59h. De officiële website is opgefrist (nu ook veel beter voor op mobiele apparaten!) en het is tijd om koffie, thee, chocolademelk, chocolade, en andere zoete en energie wekkende etenswaren op te sparen om de maand door te komen!

    Voor degenen die niet weten wat NaNoWriMo is:
    NaNoWriMo of ook wel National Novel Writing Month is een project voor iedereen die een boek wil schrijven. In de maand november schrijf je 50.000 woorden (1.667 woorden gemiddeld per dag) waar het dus meer om de kwantiteit gaat dan kwaliteit en om een boek af te krijgen! Er doen mensen mee over heel de wereld en als je meer informatie wilt, klik hier voor de website!

    Als je van plan bent om mee te doen, laat dan even je username, titel van je verhaal (+ eventuele link) en (eventueel) je username van NaNoWriMo zelf achter! Je kunt je wordcount gaan doorgeven als het is begonnen natuurlijk!


    Deelnemers:
    [Q. Username | NaNoWrimo Username | Titel verhaal]
    - Plenilunium | ElfCitadel | The Art of Longing |
    - Square | Squares | Untitled |
    - Draculea | Silverlance |
    - LacieChan | SoulKey | The Mutant Chronicles |
    - Festus | Taraluis |
    - Eledhel | Oppugno
    - Arratay |
    - Reid | JanaAusten | Flatline |
    - Royals |
    - Meteorsea | Meteorsea | Stray Bird |
    - Mulford | GreyWolfMoon | Zoete wraak, zoute tranen |
    - Merrow | xMerrow |
    - Ezreal | Hylla | The Agent Diaries |
    - Donaghy | Maartje Groenen | The Magic of a Writer |
    - FlyingMinds | FlyingMinds |
    - Disparato | bonfire |
    - Knetterdisco | Voices |
    - Stapper | Strongbow | An Unexpected Turn |
    - ST0RMY | NadineV | De Perfecte Ontsnapping |
    - 220912 | Sushita |
    - Escritura | Escritura | Equilibrium |
    - Finley | Zytrateanatamy | Rebirth |
    - Chekhov | Peyrac | Winter Heat |
    - Scavo | Linphea | Eleanor Richards |
    - Requille | Vailtille | The Thorns of the Unreal |
    - Irvine | Jaimmmy |
    - Gibbs | Yolanda021296 | Kledingstukken, Parfum en Vele Flirt Technieken |
    - Scamander | Yerawizardamber |
    - Nym | Jaqen |
    - Ziamcrew | Onenatascha | One Year to Remember Your Name |
    - Bravosi | flawedheart | Residue |
    - Yayde | Yadinn | De Mist |
    - Tragically | Tragically | Duivelse Belofte |

    "The world needs your novel!"
    Tips and tricks by LacieChan
    Countdown: Less than a day!

    [ bericht aangepast op 31 okt 2013 - 19:29 ]


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    En ik vraag me alleen nog af, schrijven jullie in het engels of in het nederlands?


    The best way to make your dreams come true is to wake up!

    FlyingMinds schreef:
    Ik doe ook mee! Alleen ga ik niet voor de 50.000 woorden maar wat minder, maakt dat nog iets uit?
    Mijn username is hetzelfde en verder heb ik nog geen idee voor de titel...


    Ik zet je erbij! Nee, volgens mij maakt dat niets uit. [:
    + Ik weet nog niet of ik het in het Nederlands of Engels doe. Mijn notities zijn ook half om half, maar om dat nou met mijn verhaal te gaan doen lol [': Weet jij in welke taal je het gaat schrijven?

    [ bericht aangepast op 19 okt 2013 - 17:07 ]


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    FlyingMinds schreef:
    Ik doe ook mee! Alleen ga ik niet voor de 50.000 woorden maar wat minder, maakt dat nog iets uit?
    Mijn username is hetzelfde en verder heb ik nog geen idee voor de titel...


    Dat maakt niet uit, alleen kun je dan niet officieel "winnen", want daarvoor moet je een wordcount van 50.000 op de site aangeven, wat het standaard doel is. Dat kun je niet veranderen, maar je kunt natuurlijk prima een lager doel voor jezelf stellen. Het is al leuk als je toch meedoet. ^^

    Ik schrijf in het Nederlands, hoewel het best zou kunnen dat er iets Engels tussen glipt. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik schrijf in het Engels. (:


    comfort in c h a o s

    Meteorsea schreef:
    (...)

    Ik zet je erbij! Nee, volgens mij maakt dat niets uit. [:
    + Ik weet nog niet of ik het in het Nederlands of Engels doe. Mijn notities zijn ook half om half, maar om dat nou met mijn verhaal te gaan doen lol [': Weet jij in welke taal je het gaat schrijven?


    Ik ken het Meteorsea XD Ik schrijf mijn notes of ideeën ook half om half en ik vertaal nu ook mijn idee voor een Britse vriendin. Dus ja... wordt nog ff uitdenken.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    FlyingMinds schreef:
    Ik doe ook mee! Alleen ga ik niet voor de 50.000 woorden maar wat minder, maakt dat nog iets uit?
    Mijn username is hetzelfde en verder heb ik nog geen idee voor de titel...


    Je username voor de NaNosite? Als dat zo is, kan ik je niet vinden, dus zou je een link door kunnen sturen? [:


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    LacieChan schreef:
    (...)

    Ik ken het Meteorsea XD Ik schrijf mijn notes of ideeën ook half om half en ik vertaal nu ook mijn idee voor een Britse vriendin. Dus ja... wordt nog ff uitdenken.


    Best lastig ja. Ik zou het 't liefste in het Engels schrijven (en het is ook niet beroerd ofzo, ook niet heel erg goed), maar ik denk dat ik gewoon sneller schrijf in het Nederlands. Wat zijn jouw twijfels?


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    Ik schrijf deze keer in het Nederlands, aangezien het verhaal zich in België afspeelt


    Ex astris, sciencia

    Square schreef:
    (...)

    Dat maakt niet uit, alleen kun je dan niet officieel "winnen", want daarvoor moet je een wordcount van 50.000 op de site aangeven, wat het standaard doel is. Dat kun je niet veranderen, maar je kunt natuurlijk prima een lager doel voor jezelf stellen. Het is al leuk als je toch meedoet. ^^

    Ik schrijf in het Nederlands, hoewel het best zou kunnen dat er iets Engels tussen glipt. (:


    Het gaat mij ook niet om het winnen, gewoon om het meedoen en er zelf van leren! :)
    Ik hoop met het schrijven in het Engels er ook echt beter in te worden (wel handig als je over een half jaartje je examens hebt...) al kost het in het begin waarschijnlijk wel wat extra tijd!


    The best way to make your dreams come true is to wake up!

    Meteorsea schreef:
    (...)

    Je username voor de NaNosite? Als dat zo is, kan ik je niet vinden, dus zou je een link door kunnen sturen? [:


    http://nanowrimo.org/participants/flyingminds

    Het is gewoon hetzelfde, maar ik had me dus aangemeld bij campnanowrimo.org en blijkbaar heb je dan ook een account hier...
    Of het kan komen van de young writers programm want daar heb ik me ook bij aangemeld omdat ik niet het doel van 50.000 ga doen.


    The best way to make your dreams come true is to wake up!

    Aight, guys. Ik heb twee (voorlopige) covers waaruit ik kan kiezen. Welke van de twee vinden jullie het mooist?



    Ex astris, sciencia

    ^De eerste.

    hmmm moeilijk....
    Ik zag die eerste en toen dacht ik: Ja, sowieso die! Maar toen zag ik de tweede haha...
    De eerste is namelijk wat saaier, maar wel mooier en de tweede heeft meer kleurtjes.
    Nee sorry, ik kan je niet verder helpen xD
    Maar posten jullie je story ook hier op Q, ik denk namelijk wel dat ik dat ga doen. Ook omdat ik dan (hopelijk) tips van abo's krijg, want ik wil mijn verhaal ook weer gaan verbeteren als het af is!


    The best way to make your dreams come true is to wake up!

    Ik post mijn verhaal op Wattpad, maar niet op Q. Q is niet het juiste publiek voor zo'n verhaal.
    @Mulford: Numero uno.


    comfort in c h a o s

    Nope. Ik ga mijn verhaal denk ik niet op Q zetten, toch zeker tijdens NaNo niet, want dan gaan er hopeloos veel fouten in staan.


    Ex astris, sciencia