• NaNoWriMo 2013



    Het is weer zo ver! NaNoWrimo (National Novel Writing Month) staat volgende maand al voor de deur! Mensen over de hele wereld storten zich weer op het plotten van een verhaal, uitwerken van personages en het NaNo forum om die 50.000 woorden bij elkaar te krijgen voor 30 november, 23:59h. De officiële website is opgefrist (nu ook veel beter voor op mobiele apparaten!) en het is tijd om koffie, thee, chocolademelk, chocolade, en andere zoete en energie wekkende etenswaren op te sparen om de maand door te komen!

    Voor degenen die niet weten wat NaNoWriMo is:
    NaNoWriMo of ook wel National Novel Writing Month is een project voor iedereen die een boek wil schrijven. In de maand november schrijf je 50.000 woorden (1.667 woorden gemiddeld per dag) waar het dus meer om de kwantiteit gaat dan kwaliteit en om een boek af te krijgen! Er doen mensen mee over heel de wereld en als je meer informatie wilt, klik hier voor de website!

    Als je van plan bent om mee te doen, laat dan even je username, titel van je verhaal (+ eventuele link) en (eventueel) je username van NaNoWriMo zelf achter! Je kunt je wordcount gaan doorgeven als het is begonnen natuurlijk!


    Deelnemers:
    [Q. Username | NaNoWrimo Username | Titel verhaal]
    - Plenilunium | ElfCitadel | The Art of Longing |
    - Square | Squares | Untitled |
    - Draculea | Silverlance |
    - LacieChan | SoulKey | The Mutant Chronicles |
    - Festus | Taraluis |
    - Eledhel | Oppugno
    - Arratay |
    - Reid | JanaAusten | Flatline |
    - Royals |
    - Meteorsea | Meteorsea | Stray Bird |
    - Mulford | GreyWolfMoon | Zoete wraak, zoute tranen |
    - Merrow | xMerrow |
    - Ezreal | Hylla | The Agent Diaries |
    - Donaghy | Maartje Groenen | The Magic of a Writer |
    - FlyingMinds | FlyingMinds |
    - Disparato | bonfire |
    - Knetterdisco | Voices |
    - Stapper | Strongbow | An Unexpected Turn |
    - ST0RMY | NadineV | De Perfecte Ontsnapping |
    - 220912 | Sushita |
    - Escritura | Escritura | Equilibrium |
    - Finley | Zytrateanatamy | Rebirth |
    - Chekhov | Peyrac | Winter Heat |
    - Scavo | Linphea | Eleanor Richards |
    - Requille | Vailtille | The Thorns of the Unreal |
    - Irvine | Jaimmmy |
    - Gibbs | Yolanda021296 | Kledingstukken, Parfum en Vele Flirt Technieken |
    - Scamander | Yerawizardamber |
    - Nym | Jaqen |
    - Ziamcrew | Onenatascha | One Year to Remember Your Name |
    - Bravosi | flawedheart | Residue |
    - Yayde | Yadinn | De Mist |
    - Tragically | Tragically | Duivelse Belofte |

    "The world needs your novel!"
    Tips and tricks by LacieChan
    Countdown: Less than a day!

    [ bericht aangepast op 31 okt 2013 - 19:29 ]


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    Irvine schreef:
    A question, is het eigenlijk de bedoeling dat je echt een nieuw verhaal start? .___.

    Ja.


    Ex astris, sciencia

    Mulford schreef:
    (...)
    Ja.


    Ik schrijf me uit (cat) Ik dacht dat je ook wel mee mocht doen als je gewoon veel wilde schrijven voor een verhaal :'D Ik heb een verhaal neergezet waarvan ik pas net 4 hoofdstukken heb >< maar dat woordenaantal tel ik dan ook niet mee.


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Irvine schreef:
    (...)

    Ik schrijf me uit (cat) Ik dacht dat je ook wel mee mocht doen als je gewoon veel wilde schrijven voor een verhaal :'D Ik heb een verhaal neergezet waarvan ik pas net 4 hoofdstukken heb >< maar dat woordenaantal tel ik dan ook niet mee.


    Het is niet het idee van nanowrimo, maar er zijn veel meer mensen die hetzelfde doen als jij. Er zijn ook mensen die één van hun novels editen. De zogeheten NaNo Rebels. Als jij 50.000 woorden aan een bestaand verhaal wilt schrijven, dan moet dat kunnen. [:
    Zal ik je van de lijst halen? Of wil je er misschien nog over nadenken?


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    Irvine schreef:
    (...)

    Ik schrijf me uit (cat) Ik dacht dat je ook wel mee mocht doen als je gewoon veel wilde schrijven voor een verhaal :'D Ik heb een verhaal neergezet waarvan ik pas net 4 hoofdstukken heb >< maar dat woordenaantal tel ik dan ook niet mee.


    No no no, je hoeft echt niet te stoppen omdat je geen nieuw verhaal schrijft! Het originele idee van NaNoWriMo is inderdaad dat je met een leeg document start, maar niemand zal controleren of je dat ook echt doet en het is helemaal toegestaan om het anders aan te pakken als je dat graag wilt. Ik speel zelf ook "vals", want ik schrijf niet één verhaal, maar een heleboel, en zal waarschijnlijk ook veel schrijven aan een verhaal waar ik al mee bezig ben. Ik gebruik NaNo dus niet om één plotbunny op papier te krijgen, maar gewoon om mezelf ertoe aan te zetten veel te schrijven - en dat is ook prima. Het gaat er niet om dat je alle voorschriften perfect volgt, maar dat je meedoet en er plezier aan beleeft.
    Als je blijft, kunnen we samen lekker rebels zijn. :Y)

    [ bericht aangepast op 30 okt 2013 - 22:46 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ah, laat ik het gewoon eens uit gaan proberen dit jaar! Een vriendin kijkt al weken toe hoe ik een heel idee voor het plot van een verhaal uitwerk en er niet aan begin. E nu n dwingt ze me om mee te doen aan NaNo. Dus hier ben ik (krul)
    Ik heet flawedheart en mijn boek heet Residue. Ik schrijf in het Engels trouwens (:

    [ bericht aangepast op 30 okt 2013 - 23:47 ]


    ''i appreciate the masterpiece that is you because your existence alone is art''

    Square schreef:
    (...)

    No no no, je hoeft echt niet te stoppen omdat je geen nieuw verhaal schrijft! Het originele idee van NaNoWriMo is inderdaad dat je met een leeg document start, maar niemand zal controleren of je dat ook echt doet en het is helemaal toegestaan om het anders aan te pakken als je dat graag wilt. Ik speel zelf ook "vals", want ik schrijf niet één verhaal, maar een heleboel, en zal waarschijnlijk ook veel schrijven aan een verhaal waar ik al mee bezig ben. Ik gebruik NaNo dus niet om één plotbunny op papier te krijgen, maar gewoon om mezelf ertoe aan te zetten veel te schrijven - en dat is ook prima. Het gaat er niet om dat je alle voorschriften perfect volgt, maar dat je meedoet en er plezier aan beleeft.
    Als je blijft, kunnen we samen lekker rebels zijn. :Y)


    Precies + een vriendin van mij die was ook met een verhaal begonnen en besloot daarna het idee nog te gebruiken voor nanowrimo. [:


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    Nog maar 1 dag!!!
    Ik heb er echt zin in ^^


    The best way to make your dreams come true is to wake up!

    FlyingMinds schreef:
    Nog maar 1 dag!!!
    Ik heb er echt zin in ^^


    Over twee uurtjes nog maar een halve dag :'D
    Hoewel, als je midden in de nacht begint haha. (nerd)
    Ik heb er ook echt ontzettend zin in! :3


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    Meteorsea schreef:
    (...)

    Over twee uurtjes nog maar een halve dag :'D
    Hoewel, als je midden in de nacht begint haha. (nerd)
    Ik heb er ook echt ontzettend zin in! :3



    Nog minder dan 2 uurtjes een halve dag. ^^


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Gibbs schreef:
    (...)


    Nog minder dan 2 uurtjes een halve dag. ^^


    It's coming closer :Y)
    Heb je al een plot bedacht?


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    Meteorsea schreef:
    (...)

    It's coming closer :Y)
    Heb je al een plot bedacht?


    Yeaaah it is! :3
    Én niet echt nog. Hij heet Jason, gaat naar een middelbare school (of zal ik een hbo kiezen/conservatorium^^ ? hahahaha) en ontmoet het meisje van zijn dromen. Alleen, zij is níét geinteresseerd in Jason en Jason wil er dan ook alles aan doen om haar te krijgen. Tevergeefse moeite. Maar waarom, dat lees je wel in het eind. (:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Gibbs schreef:
    (...)

    Yeaaah it is! :3
    Én niet echt nog. Hij heet Jason, gaat naar een middelbare school (of zal ik een hbo kiezen/conservatorium^^ ? hahahaha) en ontmoet het meisje van zijn dromen. Alleen, zij is níét geinteresseerd in Jason en Jason wil er dan ook alles aan doen om haar te krijgen. Tevergeefse moeite. Maar waarom, dat lees je wel in het eind. (:


    Het is iets om mee te beginnen, lijkt mij :Y)


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    Meteorsea schreef:
    (...)

    Het is iets om mee te beginnen, lijkt mij :Y)


    Het is meer dan wat ik had, inderdaad. :')


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Gibbs schreef:
    (...)

    Het is meer dan wat ik had, inderdaad. :')


    Maar het idee klinkt erg leuk trouwens! ^^


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    Meteorsea schreef:
    (...)

    Maar het idee klinkt erg leuk trouwens! ^^


    Thanks! (:
    Ik denk dat Jason in zijn examenjaar op de havo zit, of wat vind jij..?


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •