Leonhardt schreef:
(...)
Ten eerste, ik zei deels of alles. Ik weet zelf namelijk niet hoeveel zo'n operatie kost, dus als het heel duur is kan een verzekeringsmaatschappij er misschien ook voor kiezen maar iets uit te keren.
Daarbij betalen we ook elke maand voor andere verzekeringen (zoals inboedelverzekering). Mijn fiets is ook verzekerd, maar als ik hem niet op slot zet en hij wordt gestolen, keert de verzekeringsmaatschappij helemaal niks uit. Ook al betaal ik elke maand netjes mijn honderd euro, de verzekeringsmaatschappij geeft mij geen cent en zegt dat ik het maar lekker zelf bij elkaar mag sparen. Eigenlijk heel lullig, maar het is de realiteit.
Nu vind ik het ook heel lullig als de verzekeringsmaatschappij wel alles uit moet keren aan een roker die een donororgaan wilt. Deze uitkering wordt namelijk niet alleen betaald door het geld dat hij/zij elke maand inlegt, maar wat de maatschappij met zijn allen elke maand netjes inlegt. Die honderd euro die sommigen met hun harde werk hebben verdient, terwijl ze er beter een brood van hadden kunnen kopen, wordt dan nu gegeven aan iemand die lekker sigaretjes heeft zitten paffen (die allemaal ook geld hebben gekost, mind you) en nu met zijn verklote longen aanklopt bij de verzekeringsmaatschappij, want hij wilt geld voor zijn donorlongen. De verzekeringsmaatschappij is verplicht het zuur-verdiende geld aan de man te geven, waar waarschijnlijk ook het pensioengeld van een oud vrouwtje in zit die er een nieuw bed van wilde kopen.
Zo werkt het uiteindelijk in het echt, dat is de realiteit met zorgverzekeringen. Vind ik geen bullshit.
Dat is inderdaad ook waar.
Ik heb het dan ook over het geen dat het al eigenlijk allemaal betaald wordt!!
Dus dat de verzekering want je bent eigenlijk verzekerd, je ook hoort te helpen!!
Sommige mensen hebben niet gekozen om ziek te worden, zoals ik ik heb er niet voor gekozen.
Ik hoef dan wel geen nieuwe longen, maar ik moet ook dagen/nachten lang met pijn lopen.
Krijg geen pijnstilling, want daar ben ik zo genaamd te jong voor omdat mijn lichaam dan op latere leeftijd dus 40+ er dan aan gewent is!!
Ik vind gewoon dat klinkt hart: Mensen die meer dan 3000 euro NETTO per maand vangen meer mogen betalen!!
Waarom zij hebben het breed, mensen zoals opa/oma die AOW hebben minder betalen..
Dus eigenlijk verschillende schalen gaan maken..
Want mensen die nu gronisch ziek zijn!! Of oudere zoals ze zeggen de vergrijsde jeugd, worden extra gestraft..
Ze zijn al ziek, moeten al voor elke kosten plaatje zelf uitkomen, betalen, want niets wordt vergoed!!
Vele medicatie's worden niet vergoed, vele ziekenhuis-bezoeken/onderzoeken mogen ze allemaal uit eigen zak dokken!!
Tuurlijk Roken is slecht, maar vroeger dan heb ik het over ruim 20 jaar terug wisten de mensen dat nog NIET..
Nu de laatste 7 jaar wordt daar pas reklame over gemaakt, op sigaretten pakken.
Die mensen wisten het dus niet, dat het slecht was.
Het klinkt misschien stom, maar fabrieken die Rookwaren maken moeten gewoon niks meer maken!!
Winkels niet meer verkopen!!
Dan is het probleem opgelost!!
Maar dan is der straks weer een overschot aan andere dingen waar mensen last van krijgen!!
Zo kunnen we blijven doorgaan met dingen verbieden/ of weghalen/ vervangen.
Maar zo is het wel..
Ik vind dat de mensen die Kanker krijgen al voldoende gestraft zijn, geef ze een nieuwe kans!!
Laat ze die goed benutten...
Enjoy the little things in life, because one day you wi