Chocolata schreef:
Eens, omdat het hun eigen schuld is. Roken is helemaal niet goed en ze moeten zelf maar eens beseffen dat ze het zelf veroorzaakt hebben.
Oneens, omdat het gewoon discriminatie is, en ik heb een hekel aan discriminatie. Iedereen heeft recht op een gezond leven, ook al heb je het zelf verknoeid. Roken is en blijft een - soms ernstige - verslaving.
Dat is inderdaad waar.
Maar achteraf is het altijd makkelijker praten. Met dan had je nooit moeten beginnen met roken. Of dan had je maar uit de omgeving van rokende mensen moeten blijven.
Ik ben opgegroeid in een gezin waar beide ouders rookte, mijn vader is gestopt in 2002 (Astma) rookte per week 7 pakjes zware brandaris SHAG weg!! Mijn moeder was nog 10x erger. Op mijn 11e moest ik al van haar sigaretten aansteken en aan haar geven. (Toen was ze al ziek) door haar ben ik begonnen met roken. Heb geen keus gehad!! Als ik nu zou moeten stoppen met roken, ben ik geen mens meer!!
Ik rook al 13 jaar lang!!
Het is discriminatie om mensen nog langer te laten wachten op hulp!! Tegenwoordig zijn wij al nummertjes in het ziekenhuis, we zijn maar een getal. We worden niet meer behandeld als mensen, want we zijn gewoon met te veel!! Oké ik zeg het nu wel erg bot, maar zo is het in werkelijkheid wel.
Ik ben nu 1 jaar lang al gronisch ziek (niet door roken) sta nog steeds op een wachtlijst, want ze weten nog steeds niet precies wat het allemaal is
Betekend het dan omdat ik nu ROOK, ook maar de rest van mijn leven met PIJN moet blijven rond lopen?
NEE!! Want dat zou onmenselijk wezen!!!
Zo kan je nog meer stellingen vinden, bijvoorbeeld, als iemand word aangereden tja dan had die daar maar niet moeten fietsen. Dat is dan toch het zelfde als nu dit met het roken.. Dat is niet eerlijk, iedereen verdient een kans om terug gezond te worden.!!!
Enjoy the little things in life, because one day you wi