zandkit schreef:
(...)
Ze worden wel geholpen maar mensen die niet roken moeten gewoon voor het zijn er toch maar weinig ! En er zijn er wel 1000 die roken! Dus niet rokers voor!! die mensen leven sowieso langer dus moet ze je het ze ook gunnen. rokers zijn goor (vind ik) ik vind het super vies stinken! En je kunt er zeer pijnlijke dood van krijgen en als iedereen wil dat roken stopt moeten ze wel de niet rokers voorlaten het is wel zielig maar dat hoort erbij kindjes in arme landen vind ik nog zieliger!!
Dat slaat werkelijk waar nergens op. Je kunt helemaal niet zeggen dat rokers minder lang leven, want dat klopt gewoon totaal niet. Roken of niet roken, je weet in beide gevallen nooit wanneer je dood gaat.
Ja, het is zo dat roken kans op ziekte verhoogd, maar dat wil niet zeggen dat roken ook daadwerkelijk altijd de óórzaak is van ziektes zoals longkanker.
En alsjeblieft, laat Afrika er buiten, dat vind ik van die onzinnige argumenten.
De moeder van mijn beste vriendin is gestorven aan longkanker. En ja, ze rookte. Maar ik weet niet of het de oorzaak was. Maar doet dat er toe? NEE. Want mijn vriendin is haar liefhebbende moeder kwijt. Een schat van een mens die evenveel recht had op behandeling dan andere mensen. Dus alsjeblieft, geef me niet van die bullshit argumenten als 'niet-rokers is het meer gegund' en 'roken is goor'.
You are beautiful, you are love.