• De stelling van deze week luidt:
    Winkeliers mogen een wapen gebruiken ter verdediging.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    ik vind een curses zelfverdeging geen goede opsie want in de meeste gevallen zijn de overvallers bewapend dan kun je nog zo goede techniek hebben maar het is bij hen een keer boem om te doden en voor de winkeliers is het een stuk of vier keer slaan om een neer te krijgen en grepen zijn ook geen opsie want dan woord je als nog overhoop geschooten door de anderen overvallers ze zijn nooit alleen dus twee tegen een plus de 2 zijn gewapend vind ik niet eerlijk geef de winkelier dan een kans door hem ook een mes of een pistool te geven maar laat ze er wel mee leren om gaan

    Mee eens dat ze een wapen mogen gebruiken


    If you can dream it , you can do it. ( Rein van Duivenboden)

    Ja, maar echt alleen ter verdediging natuurlijk.


    I recycle my thoughts.

    Zorgt als overheid/regering er maar voor dat er minder geld naar het buitenland gaat zodat wij meer geld overhouden. Van al die miljoenen kunnen ze winkels die het meeste het mikpunt zijn betere cameras geven die wel een gezicht filmen ipv korrelig beeld dat je nooit goed kan zien.
    En we gaan al steeds meer op Amerika lijken, en daar gaat het niet bepaald goed of wel soms......

    Parachutes schreef:
    Ik weet het eigenlijk niet zo goed, maar ik neig naar oneens. Van het in bezit hebben van wapens komt alleen maar ellende.


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Wapens helpen niet, oneens dus.

    Oh, deze is wel echt moeilijk. Ik zit te twijfelen, al neigt mijn keuze wel meer naar 'Eens.'


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    nou ik zeg eens want als er een dief of whatever is die je geld wil pakken uit de kassa dan mag je toch wel schieten?? of niet??
    xxd

    laraxloveyux schreef:
    nou ik zeg eens want als er een dief of whatever is die je geld wil pakken uit de kassa dan mag je toch wel schieten?? of niet??
    xxd


    Nee dus, dat ben ik niet met je eens. Heb je de bovenstaande reacties gelezen over wat er kan gebeuren als een winkelier gaat schieten? Vuurgevecht. En ik denk niet dat je daar blij mee moet zijn en dat deze kans bestaat zal ook niet meewerken aan het gevoel van veiligheid voor de werknemers, klanten en omliggende winkels. Zomaar schieten, terwijl er betere opties zijn is dus helemaal niet handig.


    Hamartia

    ik zeg een ding stroom schok wapens niet dodelijk maar wel een uitschakelend wapen

    dat is ook schieten maar niet dodelijk

    laraxloveyux schreef:
    nou ik zeg eens want als er een dief of whatever is die je geld wil pakken uit de kassa dan mag je toch wel schieten?? of niet??
    xxd

    Nee, dat mag niet. Dan speel je je eigen rechter en dat is verboden bij de wet. Je mag alleen schieten als het echt niet anders kan en als het anders je leven kost. Iemand neerschieten omdat hij je geld jat, mag dus niet. Alles behalve zelfs.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    girltough schreef:
    Oneens.
    De overvallers hebben ook al wapens, als de winkeliers ze ook hebben komt er een wapenwetloop en daar komen alleen maar problemen van.


    not to spoil the ending, but everything is going to be okay —

    Ik denk dat ik toch voor eens ga. Al komt er overvaller, kan je eerst dreigen. En als het niet helpt, en jou of iemand anders iets aan wil doen, kan je in zijn been schieten, toch.. Jaja, ik heb teveel actie films gezien, maar dan heb je even de tijd om zijn wapen af te pakken en de politie te bellen.


    ass

    Eens en oneens. Mijn moeder heeft een eigen zaak en als het een keer zou gebeuren dat ze wordt overvallen, heeft ze geen poot om op te staan... Maar zoals al meerdere malen is gezegd in dit topic, komt er vaak alleen nog maar ellende als het wapenbezit - tot een bepaalde hoogte - wordt gelegaliseerd. Ik weet dus niet zo goed wat ik ervan moet denken.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.