• De stelling van deze week luidt:
    Winkeliers mogen een wapen gebruiken ter verdediging.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Thysia schreef:
    Dan kan je ze beter een cursus zelfverdediging geven.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    ik vind het een goed idee want tegen woordig worden er zo veel overvallen gepleegd. maar ze moeten het alleen mogen gebruiken als de overvallers gewapend zijn maakt niet uit wat al is het een stuk hout dan mogen ze het van mij gebruiken

    maar dan wel hooguit een mes
    voor de winkeliers

    Thysia schreef:
    Dan kan je ze beter een cursus zelfverdediging geven.


    Enjoy life

    Aan de ene kans eens want dan hebben ze eens kans als ze echt in de penarie zitten maar aan de andere kant oneens, waarschijnlijk grijpen ze te snel naar hun wapen en word er ook misbruik van gemaakt.


    You were born original, don't die as a copy.

    Lanti schreef:
    Dan kan je ze wel een cursus zelfverdediging geven

    [ bericht aangepast op 22 juli 2013 - 13:46 ]


    I'm a girl in the world

    Oneens.
    Dan mag ik, als ik op straat loop ook een wapen hebben, vind ik. Zou een heleboel verkrachtingen en ontvoeri gen schelen. Maar ja, als je er geen cursus in krijgt en er alleen op een dag een pakketje met een pistool op je deurgat ligt, maakt men best vaak fatale schoten en dat vind ok geen zelfverdediging.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    oneens, wat als er nou in de winkel wordt inbebroken als er niemand is? Dag wapen, want met wapens mag je niet over straat, dus dat ligt ook in de winkel. Dus dan heb je in plaats van de inbrekers gestopt de inbrekers geholpen. Niet precies het doel van winkeliers..

    [ bericht aangepast op 22 juli 2013 - 17:24 ]


    "Music is the only thing that really makes sense to me" - Shayley Bourget

    Nopedienopenope


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Mee eens maar er moeten camera's hangen.


    your smile looks adorable on you, you should wear it more often.

    Oneens, zo kunnen ze zelf makkelijk moorden verrichten.
    Als het zo zal zijn moeten er zeker en vast camera's hangen!


    I wanna be a wizard!

    Oneens, de overvallers hebben ook wapens en als dit zou gebeuren zouden er vuurgevechten komen.

    Oneens, de klanten kunnen zich dan alsnog onveilig voelen. Tenzij je de winkelier persoonlijk kent, weet je niet hoe die persoon kan reageren. Als die winkelier bijvoorbeeld het leven niet meer ziet zitten, kan hij ook gewoon zelfmoord plegen. Of onschuldige mensen ermee verwonden/doden. Je weet nooit wat er door een persoon omgaat. Bijna iedereen heeft wel eens een moment in zijn leven waarin hij/zij het niet meer ziet zitten. Ook kan hij hiermee aanwezigen die die persoon heel erg hebben gekwetst vermoorden. Natuurlijk kan de winkelier hiermee ook veel dingen voorkomen, maar alsnog zou ik het heel onprettig vinden als een persoon die je niet goed kent, gewoon bij een wapen kan komen zonder dat jijzelf weet wat hij ermee van plan is.


    What in the name of sanity do you've got on your head?

    shyras schreef:
    Oneens, de klanten kunnen zich dan alsnog onveilig voelen. Tenzij je de winkelier persoonlijk kent, weet je niet hoe die persoon kan reageren. Als die winkelier bijvoorbeeld het leven niet meer ziet zitten, kan hij ook gewoon zelfmoord plegen. Of onschuldige mensen ermee verwonden/doden. Je weet nooit wat er door een persoon omgaat. Bijna iedereen heeft wel eens een moment in zijn leven waarin hij/zij het niet meer ziet zitten. Ook kan hij hiermee aanwezigen die die persoon heel erg hebben gekwetst vermoorden. Natuurlijk kan de winkelier hiermee ook veel dingen voorkomen, maar alsnog zou ik het heel onprettig vinden als een persoon die je niet goed kent, gewoon bij een wapen kan komen zonder dat jijzelf weet wat hij ermee van plan is.


    Mensen denken echt dat je zonder vuurwapen geen misdaden kunt plegen, maar dat zodra je iemand een vuurwapen geeft die persoon volledig los gaat en willekeurig mensen gaat vermoorden. Vreemd.


    quidquid excusatio prandium pro

    Oneens, misschien kunnen de winkeliers een cursus zelfverdediging!